Gå til innhold

– Elder Scrolls Online annonseres i mai (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva mener du, det er ingen spesielle moments i spillet hvor du faktisk gjør en forskjell.

Kun når questene er skjer det noe, du får aldri noe parade eller velkomst tale etter at du er ferdig med spillet.

 

Spillet oppfører seg akkurat som et mmo, så ser liksom ikke forskjellen

 

Rar formulering, questene er jo uendelige, og man utgjør en forskjell ved å gjøre de.

 

Nei, det er en helt presis formulering. Uendelige fetch quests er jo akkurat det som kjennetegner et MMO.

 

Man utgjør en forskjell uannsett om man ikke gjør quester, for imotsetning til et MMO kan f.eks i "prinsippet" alle som dør i Elder Scrolls ikke bli gjennopplivet, et hus og en arbeidsplass vil stå tomt.

 

Har du egentlig spilt Skyrim? Mange udødelige karakterer også her.

 

Selvom spillet har flere likheter med et MMO er det så enorme forskjeller at det er ikke i nærheten av å "oppføre seg som et MMO".

 

Hvilke forskjeller? Det er et MMO opp av dage. Eneste det mangler er flerspillerstøtte.Så lenge det ikke har noen valg med konsekvenser, så kan man lett gjøre det om til et MMO.

 

Dette vel å merke MMO's som eksisterer i dag, "alle" følger jo den samme kjedelige oppskriften, hvis dette spillet kan komme med noe nytt er jo det bra, men av en eller annen grunn har jeg vanskeligheter for å tro at det skjer.

 

Helt riktig. Fetch quests til den store gullmedaljen. Akkurat som Skyrim.

 

Prinsippet og ideen om å lage et Elder Scrolls MMO er fantastisk, men sannsynligheten er større for at det heller tilfredsstiller World Of Warcraft sine kjerneverdier, og ikke Elder Scrolls sine.

 

Eneste praktiske forskjellen er level scaling, og at noen NPCer er dødelige, men det kan man enten løse med dynamisk respawn eller udødelige NPCer. Tar to sekunder å lage. Level scaling kan forøvrig fint funke i et MMO. Lage alle hulene som instanser, så er problemet løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig hvis dette skjer når hjernene bak TES (siden 1996) har værtuinteressert i å lage MMO og klare på at styrken til TES ligger i singleplayer pga historiefortelling og at spillet dreier seg rundt deg. Henger meg på skeptikere i tråden som stiller seg tvilende.

 

Ser at endel referer til Todd Howard. Ser det ikke helt usannsynlig at han ikke er involvert i dette prosjektet (ihvertfall på samme måte som Oblivion+Skyrim) nettopp av nevnte grunner.

 

Må innrømme at gjort riktig kan et TES MMO blir virkelig spennende, men svært mange har prøvd å gjøre det riktige og bare 3 har lyktes (DAoC, EVE og WoW) og det begynner å blir virkelig lenge siden. Ting må taes et skritt videre nå hvis det skal bli suksess. Med 0 MMO erfaring hos Bethesda kan dette lett falle igjennom og bli noe tamt, da MMO sjangeren virkelig har stangnert nå.

Og ja som alle sier vil det ikke være bra for solide TES.

 

Dog må vi ikke bli for pessimistiske. Det har kommet sideprosjekter i TES universet før uten at de har influert "hovedspillene". Jeg tenke da på Redguard (som var en adventure) og Battlespire (light action orientert dungeon crawler), samt mobilspill. Spesielt Battlespire floppet, og som sagt dette hadde lite å si for Morrowind, Oblivion og Skyrim. Selvom det definitivt er dyttet mye mer penger i dette "MMO prosjektet" er det lov å håpe at det blir glemt dersom det "feiler". Hvor mange her inne hadde hørt om Battlespire?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
De klarte ikke å la være nei. Jævla idioter. Fatter ikke hvorfor utviklere gidder å kaste bort så sinnsykt mye penger på noe som ikke vil fungere uansett.
Ja, dette vet nok du mye om! Du burde sende meningen din til Todd Howard, for han bryr seg sikkert om hva enda en i hylekoret sier. Stå på!

 

Man kan gi tonnevis av eksempler, men når alt går i alt så har hylekoret oftere rett enn ikke. Jeg sier ikke hver gang, men oftest. Er ingen ny MMO som har klart å bygd opp noen solid kundebase siden alle vil prøve det, men går tilbake til WoW etter noen uker eller en mnd. Men de prøver seg uansett, selv om de ikke har noen banebrytende ideer, bare et stort navn. Og det er ikke nok. Se star wars lol.

Lenke til kommentar
De klarte ikke å la være nei. Jævla idioter. Fatter ikke hvorfor utviklere gidder å kaste bort så sinnsykt mye penger på noe som ikke vil fungere uansett.
Ja, dette vet nok du mye om! Du burde sende meningen din til Todd Howard, for han bryr seg sikkert om hva enda en i hylekoret sier. Stå på!

 

Man kan gi tonnevis av eksempler, men når alt går i alt så har hylekoret oftere rett enn ikke. Jeg sier ikke hver gang, men oftest. Er ingen ny MMO som har klart å bygd opp noen solid kundebase siden alle vil prøve det, men går tilbake til WoW etter noen uker eller en mnd. Men de prøver seg uansett, selv om de ikke har noen banebrytende ideer, bare et stort navn. Og det er ikke nok. Se star wars lol.

 

Det der er jo bare tull. Selv om et MMO ikke har en spillerbase på størrelse med befolkningen til et lite land, betyr det slettes ikke at det er få spillere. Rift, LOTR Online, Old Republic og D&D Online er alle eksempler på spill med en solid brukerbase.

 

Og du sier at hylekorene som regel har rett? Jeg vil nok heller si at de tvinger frem sin retthet, av frykt for å se ut som en idiot når spillet faktisk leverer. Et godt eksempel på dette er Dragon Age 2. Et meget kompetent spill som gjorde mange fantastiske ting. Likevel vil det bli husket som et dårlig spill. Det er bare veldig, veldig trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har jo allt ein online mod for Skyrim ;)

 

Og den suger mer enn en asiatisk prostituert på meth.

 

Jeg syns folk kan hvertfall gi dem en sjanse, de har altid klart å lever spilla de lager. Men jeg er veldig redd for at de kommer til å fucke det opp så klart! Men vi må bare vente å se.

Lenke til kommentar
De klarte ikke å la være nei. Jævla idioter. Fatter ikke hvorfor utviklere gidder å kaste bort så sinnsykt mye penger på noe som ikke vil fungere uansett.
Ja, dette vet nok du mye om! Du burde sende meningen din til Todd Howard, for han bryr seg sikkert om hva enda en i hylekoret sier. Stå på!
Man kan gi tonnevis av eksempler, men når alt går i alt så har hylekoret oftere rett enn ikke. Jeg sier ikke hver gang, men oftest. Er ingen ny MMO som har klart å bygd opp noen solid kundebase siden alle vil prøve det, men går tilbake til WoW etter noen uker eller en mnd. Men de prøver seg uansett, selv om de ikke har noen banebrytende ideer, bare et stort navn. Og det er ikke nok. Se star wars lol.
Et godt eksempel på dette er Dragon Age 2. Et meget kompetent spill som gjorde mange fantastiske ting. Likevel vil det bli husket som et dårlig spill. Det er bare veldig, veldig trist.

 

Diskusjon avsluttet.

Lenke til kommentar

Tipper det her blir bra jeg, når jeg har spilt Skyrim så har jeg følt at jeg har spilt et mmo men uten noen spillere...trist å gå rundt i en slik verden helt alene. Så får en håpe dem lager en moderne mmo med mer fokus på historie og historie formidling en det tidligere mmo spill har. Swtor er et glimrende eksempel på at historie eller formidling behøver ikke å være noe dårligere bare pga det er et mmo og ikke et singleplayer rpg spill.

Lenke til kommentar

snip

 

Det er ikke bare "noen" NPCer som er dødelige, det er svært mange, og de har en identitet imotsetning til det de har i et MMO.

 

Om questmengden er like stor, vil den neppe være like bra og gjennomført som f.eks i Skyrim. Det blir langt mer statiske quests.

 

Og med en gang man implemeterer flerspillerstøtte må man antakligvis endre alt, kampsystemet, questsystemet og alt som gjør Skyrim bra. Så sitter man igjen med et "pek og klikk" system som er like statisk som alle andre MMO's.

 

Dessuten spørs det om de vil klare å lage de i FP, hvis ikke er jo halve opplevelsen borte, og ser ikke hvordan man skal beskytte seg med skjold og sverd uten at det blir grøsselig statisk.

 

Det er ikke så jævlig vanskelig å skille Elder Scrolls fra et MMO, og skjønne hvorfor Elder Scrolls er bedre på sin måte.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
De klarte ikke å la være nei. Jævla idioter. Fatter ikke hvorfor utviklere gidder å kaste bort så sinnsykt mye penger på noe som ikke vil fungere uansett.
Ja, dette vet nok du mye om! Du burde sende meningen din til Todd Howard, for han bryr seg sikkert om hva enda en i hylekoret sier. Stå på!
Man kan gi tonnevis av eksempler, men når alt går i alt så har hylekoret oftere rett enn ikke. Jeg sier ikke hver gang, men oftest. Er ingen ny MMO som har klart å bygd opp noen solid kundebase siden alle vil prøve det, men går tilbake til WoW etter noen uker eller en mnd. Men de prøver seg uansett, selv om de ikke har noen banebrytende ideer, bare et stort navn. Og det er ikke nok. Se star wars lol.
Et godt eksempel på dette er Dragon Age 2. Et meget kompetent spill som gjorde mange fantastiske ting. Likevel vil det bli husket som et dårlig spill. Det er bare veldig, veldig trist.

 

Diskusjon avsluttet.

 

Du beviser jo selv hva jeg mener. I rest my case.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tanken synes jeg er fin. Skyrim hadde lett kunnet vært et mmo, hadde de bare beholdt feelingen i det. Derfor har jeg en viss tro til sette, så lenge de beholder den primære 1st person point of view, og den delvis ensomme følelsen. Det kan bli løst ved å ha et maks antall spillere per server.

 

Spørsmålet er jo hvem som har utviklet det. Om dette stemmer så har det jo vært i utvikling i lang tid. Og hvor stor er sannsynligheten for at Todd Howard har vært ansvarlig? Tror sjansen er stor for at et aner studio har jobbet med det alene. Og da er sjansene for at det ikke føles som det tradisjonelle TeS ganske stor :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...