Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Jeg tror du har missforstått litt her...

De som driver hor blir drept via helvetets flammer. Vi mennesker har ikke rett til å drepe horer men den jobb skal satan gjennomføre ved sitt verk. Det var det jeg mente med at horer som ikke omvender seg skal dø og gå til grunne.

Du har misforstått hvis du tror horer blir drept av satan.

 

"The Devil takes care of his own"

Slutt nå å tøys

Djevelen tar vel seg av sine egne... Sannsynligvis dersom han faktisk finnes.... Så det er vel du selv som bør slutte å tøyse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prekenen søndag 12.02.2012

 

La oss igjen begynne med en bønn!

 

Fader vår du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden så som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Tilgi oss vår skyld som vi og tilgit våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse men frels oss fra det onde. For riket er ditt, makten, æren og evigheten. Amen i Jesu navn! oss igjen begynne med en bønn.

_____________________________________________________________________________

Og dagens prekentekst står skrevet i: Matteus 18 6-14

Forførelser vil komme! Men den som fører en av disse små som tror på meg, til fall, for ham ville det ha vært bedre om en kvernstein ble hengt rundt hans hals, og at han ble druknet i havets dyp. Ve verden på grunn av fristelsene! For det er nødvendig at fristelsene må komme, men ve det mennesket som fristelsene kommer ved! Og hvis din hånd eller din fot fører deg til fall så, så hogg den av og kast den fra deg. For det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn i livet, enn å ha to hender eller to føtter, og bli kastet i den evigvarende ilden. Og hvis ditt øye fører deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg. Det er bedre for deg å gå inn i med ett øye, enn å ha to øyne og bli kastet i helvetets flammer. Ta dere i vare, så dere ikke forakter en av disse små, for jeg sier dere: I himmelen så ser deres engler alltid ansiktet til min far som er i himmelen. For menneskesønnen er kommet for å frelse det som var kommet bort. Hva mener dere? Hvis en mann har hundre

sauer, og en av de går bort, forlater han ikke da de nittini sauene for å gå opp i fjellene og lete etter den ene sauen som var kommet bort? Og hvis han skulle funnet den sannelig sier jeg dere: han gleder seg mer over den ene sauen enn over de nittini som ikke var kommet bort. Slik er det heller ikke deres himmelske Fars vilje at en av dere små skal gå til grunne!

_____________________________________________________________________________

Ja her ser vi da denne prekenteksten.

De som fører en av disse små blant oss til grunne han skal bli straffes for hans handling.

Dette vil si at dere ikke skal føre en av de som tror til grunne, for den som gjør dette vil får sin straff av herren vår Gud. For hvis din hånd vil føre deg eller en av våre små til fall så hogg den av for det er best å gå inn i himmelriket med en hånd enn og havne i helvetes flammer. Man kan bare forestille seg den smerten ved å havne i helvete ved ild som aldri skal slokkes! Gud beskriver seg selv som en gjeter og vi er hans sauer. Vi er bortkommen og uintligente i forhold til selve gjeteren. Hvis en av hans sauer kommer bort så gjør Gud alt for å prøve og få den bortkommne tilbake. Han gir ikke opp før han har funnet sauen, og hvis han finner sauen og sauen kommer tilbake så blir Gud mere glad over den som har kommet tilbake enn alle de andre som ikke var gått bort fra Gud. Gud i himmelen blir glad hvis en av de som har vendt ryggen til han kommer tilbake og hvis du har kommet tilbake fra bortkommelsen så må du tenke på at Gud sitter på sin trone og jubler over nettopp deg og englene skal utbringe sang og det skal bli fest for det i himmelen. Dette er viktig å tenke på!

 

 

Du som er en kristen i dag må huske på og ikke komme bort og ikke minst huske og ikke la deg bli forført av synderen som skal brenne i helvetes ild til evig tid! Du må aldri la noen få deg til å komme bort!

 

I forrige perken på Onsdagen så sa jeg at jeg skal komme tilbake til dette med allmektighet på Søndagen. Ja nå har søndagen kommet og det er på tide og snakke litt om allmektigheten...

I Markus 10 23-31 så står det skrevet:

 

Og Jesus så seg omkring og sa til disiplene: «Hvor vanskelig det blir for dem som eier mye,

å komme inn i Guds rike!» Disiplene ble forferdet over ordene hans. Men Jesus tok igjen til orde og sa: «Barn, hvor vanskelig det er for dem som stoler på rikdom, å komme inn i Guds rike. Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.» Da ble de enda mer forskrekket og sa til hverandre: «Hvem kan da bli frelst?» Jesus så på dem og sa: «For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud.» Da tok Peter til orde og sa: «Hva med oss? Vi har forlatt alt og fulgt deg.» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier dere: Enhver som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller mor eller far eller barn eller åkrer for min skyld og for evangeliets skyld, skal få hundre ganger så mye igjen. I den tiden som nå er, skal han få hus, brødre, søstre, mødre, barn og åkrer – men også forfølgelser – og i den kommende verden evig liv. Men mange av de første skal bli de siste, og de siste skal bli de første.»

 

Her ser du at det står skrevet at ingen ting er umulig for Gud...

Vi har også andre eksempler på dette som f eks Lukas 1 37: <<For ingen ting er umulig for gud>>

Her ser vi sitater på netopp: Ingen ting er umulig for Gud...

 

Denne gangen så ble talen litt kort osv og dette er på grunn av at jeg holder på med påsketalene nå for tiden. Jeg beklager at talen kanskje ikke ble som forventet men det komemr til å bli noen bra påsketaler ;) Hvis dere har kommentarer eller spørsmål så ta gjerne de på PM...

 

Mvh: BirgerCaC via Den Norske kirke i eksil.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Led oss ikke inn i fristelse

Burde vel ha vært unødvendig å be til en Gud man tror eksisterer om at han ikke skal lede dere inn i fristelse? Hvis dere ikke hadde bedt, ville han da ha ledet dere inn i fristelse?

 

Og dagens prekentekst står skrevet i: Matteus 18 6-14

Forførelser vil komme! Men den som fører en av disse små som tror på meg, til fall, for ham ville det ha vært bedre om en kvernstein ble hengt rundt hans hals, og at han ble druknet i havets dyp.

Flere enn meg som syntes denne var litt bisarr?

 

Det bibelen her forklarer, er at det beste ville ha vært om alle som forsøker overbevise kristne om at kristendommen er basert på noe oppdiktet og usant, hadde druknet med en kvernstein rundt halsen... Direkte kvalmende lesning!

 

Ve verden på grunn av fristelsene! For det er nødvendig at fristelsene må komme, men ve det mennesket som fristelsene kommer ved!

 

"ve det mennesket som fristelsene kommer ved" ... Hva betyr det?

Høres ut som banalt og tåpelig tomsnakk.

 

Videre fortsetter den dogmatiske bibelteksten:

Og hvis din hånd eller din fot fører deg til fall så, så hogg den av og kast den fra deg. For det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn i livet, enn å ha to hender eller to føtter, og bli kastet i den evigvarende ilden. Og hvis ditt øye fører deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg. Det er bedre for deg å gå inn i med ett øye, enn å ha to øyne og bli kastet i helvetets flammer.

...Og på grunn av dette idiot-pratet så har flere psykotiske mennesker mistet lemmene deres som et direkte resultat...

 

Ta dere i vare, så dere ikke forakter en av disse små, for jeg sier dere: I himmelen så ser deres engler alltid ansiktet til min far som er i himmelen. For menneskesønnen er kommet for å frelse det som var kommet bort. Hva mener dere? Hvis en mann har hundre

sauer, og en av de går bort, forlater han ikke da de nittini sauene for å gå opp i fjellene og lete etter den ene sauen som var kommet bort? Og hvis han skulle funnet den sannelig sier jeg dere: han gleder seg mer over den ene sauen enn over de nittini som ikke var kommet bort.

Hva så?

 

Slik er det heller ikke deres himmelske Fars vilje at en av dere små skal gå til grunne!

Om noen går til grunne, og Gud er allmektig og han eksisterer, så er det "den himmelske fars vilje at de går til grunne" - det sier seg selv... Om ikke, så er han ikke allmektig i ordets rette forstand.....

 

Ja her ser vi da denne prekenteksten.

Ja, det gjør vi dere.. Mitt første inntrykk var at den var utrolig dogmatisk og usmakelig. Og etter å ha lest igjennom hele, så fant jeg ut at det var tilfellet med hele skriften; altså usmakelig og dogmatisk.

 

De som fører en av disse små blant oss til grunne han skal bli straffes for hans handling.

Det er ikke så veldig rart at kristne er blitt forfulgt tidligere i historien... Og ikke kom å si at menneskeverd kom med kristendommen, for det gjorde det absolutt ikke.

 

Bibelens forfattere var trangsynte/dogmatiske, og det de oppnådde med det hele var å skape skiller i befolkningen som i ettertid førte til mye blod og hjernemasse, trusler, skremselspropaganda, stigmatisering av annerledes-troende, og så videre...

 

Kristendom er ikke noe annet enn ondskap og løgnaktighet ikledd store, pene ord og lovnader...

 

Dette vil si at dere ikke skal føre en av de som tror til grunne, for den som gjør dette vil får sin straff av herren vår Gud.

Men det du ser ut til å ikke helt forstå, Birger, det er nettopp det at de du snakker om på ingen måte tror på dette viss-vasset og da følgelig ikke er redd for noen kommende straff i forbindelse med dette viss-vasset.

 

For hvis din hånd vil føre deg eller en av våre små til fall så hogg den av for det er best å gå inn i himmelriket med en hånd enn og havne i helvetes flammer. Man kan bare forestille seg den smerten ved å havne i helvete ved ild som aldri skal slokkes!

Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve en svovelpredikant her inne!

Men men, da har jeg altså opplevd det også... Men jeg vil opplyse deg om at helvetes ild bare finnes som en vrangforestilling inni ditt eget hode, og at dette er oss andre helt uvedkommende.

 

Gud beskriver seg selv som en gjeter og vi er hans sauer.

Gud beskriver seg selv som mye rart han, igjennom sine ivrige bibelskribenter. Men de fleste beskrivelser beskriver en diktator som ser på sitt folk som noen dumme sauer som blindt skal følge ham, uansett hvor tåpelige hans forbud og påbud er, samt kaste seg ned å tilbe ham... Han beskrives som en egosentrisk og ond hersker...

 

Vi er bortkommen og uintligente i forhold til selve gjeteren.

... (Hva var det jeg sa...)

 

Hvis en av hans sauer kommer bort så gjør Gud alt for å prøve og få den bortkommne tilbake. Han gir ikke opp før han har funnet sauen, og hvis han finner sauen og sauen kommer tilbake så blir Gud mere glad over den som har kommet tilbake enn alle de andre som ikke var gått bort fra Gud.

Hvorfor det? ... Fordi det høres så fint ut... For meg høres det plastisk og kunstig ut. Om han hadde vært glad over alle sammen like mye som den som var gått bort fra Gud, ville dette da ha vært galt? Om ikke, hva er da poenget med det som står skrevet her?

 

Gud i himmelen blir glad hvis en av de som har vendt ryggen til han kommer tilbake og hvis du har kommet tilbake fra bortkommelsen så må du tenke på at Gud sitter på sin trone og jubler over nettopp deg og englene skal utbringe sang og det skal bli fest for det i himmelen. Dette er viktig å tenke på!

Nei, det er så uviktig å tenke på at jeg kjeder meg ved lesningen av det... Eneste jeg kan er å riste fortvilet på hodet og spørre meg selv: hva har gjort at dette tøvet er blitt tatt så alvorlig opp gjennom tidene? Jeg antar at det går på dette med at: "De som tenker annerledes, de fortjener å brenne evig i helvete, drukne i havet og så videre"...

 

Du som er en kristen i dag må huske på og ikke komme bort og ikke minst huske og ikke la deg bli forført av synderen som skal brenne i helvetes ild til evig tid! Du må aldri la noen få deg til å komme bort!

Er du engstelig for dette?

Virker litt paranoid dette egentlig.

Er ikke noe fornuft i dette... Bare følerier.

Man frykter det ukjente... Er kanskje derfor kristendommen har fått så mye vind i seilene som den har fått... Den har kommet langt med løgnaktige påstander som har skremt folk til troen på den...

 

I forrige perken på Onsdagen så sa jeg at jeg skal komme tilbake til dette med allmektighet på Søndagen. Ja nå har søndagen kommet og det er på tide og snakke litt om allmektigheten...

Hvis du fikk det med deg, så har jeg i dette innlegget tilbakebevist denne gudens allmektighet i det han står der maktesløs i forhold til å kunne frelse alle og gi alle evig liv..

Han kan ikke, angivelig fordi han har gitt oss fri vilje... Og det han ikke kan, taler i mot hans allmektighet. (Om alle ble frelst uansett, ville troen vært helt uvesentlig, uviktig...)

 

I Markus 10 23-31 så står det skrevet:

 

Og Jesus så seg omkring og sa til disiplene: «Hvor vanskelig det blir for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike!»

Kommunist! Sosialist! Jeg ser en antydning her til at forfatteren må ha hatt liknende tanker som de førstnevnte....

 

Disiplene ble forferdet over ordene hans. Men Jesus tok igjen til orde og sa: «Barn, hvor vanskelig det er for dem som stoler på rikdom, å komme inn i Guds rike.

Hvorfor skal det være enklere for dem som 'stoler på fattigdom' å komme inn i Guds rike?

Hva er det som egentlig er så galt med å være rik? Hvis man har jobbet hardt i samfunnet og gjort seg fortjent til rikdommen, hvorfor er dette noe denne bibelforfatteren forakter? Burde alle hatt lik inntekt, slik at ingen var rikere enn andre? At alle, uansett om utdanningen er lege eller utdanningen er totalt fraværende skal tjene akkurat like mye? Er det rettferdig?

 

Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.»

Men bibelen feiler i å forklare oss hvorfor. Altså det mest essensielle...

 

Da ble de enda mer forskrekket og sa til hverandre: «Hvem kan da bli frelst?» Jesus så på dem og sa: «For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud.» Da tok Peter til orde og sa: «Hva med oss? Vi har forlatt alt og fulgt deg.» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier dere: Enhver som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller mor eller far eller barn eller åkrer for min skyld og for evangeliets skyld, skal få hundre ganger så mye igjen. I den tiden som nå er, skal han få hus, brødre, søstre, mødre, barn og åkrer – men også forfølgelser – og i den kommende verden evig liv. Men mange av de første skal bli de siste, og de siste skal bli de første.»

Fremdeles ikke noe svar på hvorfor en allmektig Gud forskjellsbehandler fattige og rike... Det som det her blir gitt uttrykk for er jo at det er galt å bli rik...

 

Her ser du at det står skrevet at ingen ting er umulig for Gud...

Det er umulig for Gud å frelse alle...

 

Vi har også andre eksempler på dette som f eks Lukas 1 37: <<For ingen ting er umulig for gud>>

Her ser vi sitater på netopp: Ingen ting er umulig for Gud...

Det er bare en påstand... En påstand som aldri har blitt bevist.

Han har aldri gjort noe som tyder på allmektighet...

Endret av turbonello
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg stusser på når det gjelder "hvermansens" måte å tro på hva en gud skal kunne gjøre for dem, er når de ber om styrke, fremfor å be om hjelp til å finne sin egen styrke ...!?

 

Det er liksom noe pinglete å fraskrive seg alt ansvar og faktisk tro at guder leverer trylleformularer ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bibelen

 

Forklarer bibelen også hvordan du føler smerter i helvete uten å ha et sentralnervesystemet? Du vet, det som ligger igjen i kroppen din når du dør?

 

Ja, så klart gjør Bibelen det

Lenke til kommentar

Bibelen

Hvor da?

Mange steder, men for å nevne ett av de: 1 Peters brev 5: 8

 

Teksten du refererer til sier "Vær edru og våk! Deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke."

 

På ingen måte ser jeg at dette skulle bety at djevelen dreper horer i helvete.

 

Du må fortelle hvorfor du mener teksten sier det du mener den sier, for i klartekst gjør den det ikke.

 

Er det bare du som ønsker at horer skal bli drept i helvete av Satan, eller er dette noe du har lest deg frem til?

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir brent i helvetet og kommer ikke inn i livet og dermed så blir man drept via djevelen...

 

Vil dette si at gud er avhengig av djevelen for å bevise sin godhet? For uten å vite hva som er ondt kan vi heller ikke vite hva som er godt, kan vi vel?

 

Det virker på meg, (om denne myten faktisk hadde vært sann that is...), at gud er helt avhengig av djevelen, for hvor skal han ellers sende alle de som ikke tror på dette hvis han hadde tatt knekken på satan i dag?

 

Så mye kognitiv dissonans som må til for å tro på dette er jeg rett og slett ikke i stand til å produsere..... For her står paradoksene i kø og selvmotsigelsene så mange at ligningen går i null....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen

Jeg er forvirret... Hvordan skiller du ut hvilke deler av Bibelen du velger å etterleve, og hvilke du velger å overse?

 

Selv om du i den kognitive dissonansens navn forsøker å vri den bibelske betydningen av "dø" til å henspeile på ilden i helvete, så kommer du ikke unna at GT vitterlig også pålegger mennesker å utøve dødsstraff:

5Mos 21,18

18 Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, 19 da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen 20 og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» 21 Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt.

5Mos 22,23

23 Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, 24 skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, piken fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne. Slik skal du rydde ut det onde hos deg.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Talen som skal legges ut i dag blir lagt ut i morgen i stede for i dag.

Det er mulig at en annen bruker overtar alle talene på Onsdager og jeg tar søndager men det har skjedd en missforståelse så jeg fikk greie på at brukeren som skulle skrive talen til i dag trodde at han skulle skrive talen til søndagen så dermed så er det ingen tale i dag. Jeg skal skrive talen til i morgen så kommer den andre brukeren til å legge ut sin tale på Søndag.

 

Mvh: BirgerCaC via den norsk kirke i eksil :)

Lenke til kommentar

Prekenen 16.02.2012

 

La oss igjen begynne med en bønn!

 

Fader vår du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden så som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Tilgi oss vår skyld som vi og tilgit våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse men frels oss fra det onde. For riket er ditt, makten, æren og evigheten. Amen i Jesu navn!

_____________________________________________________________________________

Dagens prekentekst står skrevet i Matteus 19 1-12

 

Ekteskap og skilsmisse:

 

Da Jesus hadde fullført denne talen, brøt han opp fra Galilea og kom til Judea-landet bortenfor Jordan. En mengde mennesker fulgte ham, og han helbredet dem der. Noen fariseere kom for å sette ham på prøve, og de spurte: «Har en mann lov til å skille seg fra sin kone av en hvilken som helst grunn?» Han svarte: «Har dere ikke lest at Skaperen fra begynnelsen av skapte dem som mann og kvinne og sa: ' Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp. Så er de ikke lenger to; de er én kropp. Og det som Gud har sammenføyd, skal mennesker ikke skille.» De spurte ham: «Hvorfor har da Moses bestemt at mannen skal gi kvinnen skilsmissebrev før han kan sende henne fra seg?» Han svarte: «Fordi dere har så harde hjerter, har Moses tillatt dere å skilles fra konene deres. Men fra begynnelsen av var det ikke slik. Jeg sier dere: Den som skiller seg fra sin kone av noen annen grunn enn hor, og gifter seg med en annen, han begår ekteskapsbrudd.» Disiplene sa da til ham: «Er det slik mellom mann og kvinne, er det bedre ikke å gifte seg.» Men han svarte: «Dette er noe ikke alle kan ta til seg, men bare de som det er gitt. For noen er evnukker fordi de er kommet slik fra mors liv, andre fordi mennesker har gjort dem til evnukker, men det er også noen som har gjort seg selv lik en evnukk for himmelrikets skyld. La den som kan, ta dette til seg.»

_____________________________________________________________________________

Ja her ser vi i bibelen at det er synd å bryte ekteskapet enn noen annen grunn en hor og annen misshandling med mer... Dette er rett og slett synd og det er flere og flere som velger å ta ut en skilsmisse av andre grunner en for eksempel hor. Dette aksepterer de fleste, også de som bekjenner seg som kristne og sier at de følger bibelen. Men sannheten er at de ikke følger bibelen for hvis vi ser her i Matteus 19 1-12 så ser vi at dette er synd, og det står omtrent det samme flere steder i det nye testamentet og omtrent det samme står skrevet i moseboken også. Ja som nevnt så er dette synd. Det står også i det 6 budet at du ikke skal bryte ekteskapet og du skal ikke drive hor. Som nevnt så godtar de fleste i Norge dette også personer som bekjenner seg som kristne. Det er flere grunner til at kristne personer godtar dette tror jeg. En av disse grunnene er nok det at den norske kirke som skal være deres kristne hus godtar skilsmisse og prester som underviser er skilt selv. Dermed så regner de kristne som går i kirken at bryting av ekteskapet er greit fordi

kirken godtar det og fordi det finnes prester som aksepterer skillsmisse. Men det står som sagt i bibelen og prester skal følge bibelen som oss andre. Hvis vi leser i prekenteksten så står det klart skrevet at skilsmisse uten andre grunner en hor og mishandling er synd. Det er andre grunner også. Den andre grunnen til at stadig flere kristne folk skiller seg og gifter seg på nytt igjen uten at de anerkjenner det som synd er nok påvirkning. Folk blir stadig mer og ,mer påvirket av andre personer i aller høyeste grad. For eksemer venner, kolleger, naboer, bekjente ja bare for å nevne noen. Når for eksempel en god venn eller veninne skiller seg og horer eller skiller seg og

gifter seg på nytt igjen så er det veldig lett å la seg påvirke og falle i den samme fristelsen selv. Dette skjer i en høuere og høyere faktor nå til dags, og man må huske på at man ikke må la seg påvirke! Den tredje grunnen er nok egoisme. De godtar skillsmisse for å nye livet og prøve flere personer og love sitt eget liv med i like vall anerkjenner de seg som kristne. Egoismen nå til dags begynner å rå mer og mer og folk vil prøve seg fram. Det er forsåvidt greit at de prøver flere partnere men da er det en faktor som spiller rolle. Hvis men skal prøve ut flere personer så må man ikke gifte seg! Kjærlighet og (kjærester) er en måte man kan prøve flere partnere men man har ikke lov til å gifte seg.

 

Det som blir mer og mer normalt nå er at flere og flere kristne skiller seg som nevnt og grunnene er nevnt over... Dette er tragisk for skilsmisse fører kun til elendigheter. Personene som er involvert i skilsmissen har det ofte trist og noen av dere har kanskje opplevd at manen eller konen har gått fra deg og du vet hvor trist det føles. Noen blir såret i aller høyeste grad og de kan bli så såret at de kan ta livet sitt. Skilsmisse nfører som sagt til en rekke elendigheter og skillsmisse er en metode vår fiende: satan bruker for å ødelegge kristne og vanlige personer. Logikken i at satan ødelegger personer via skilsmisse skal jeg forklare nå. Når f eks en kristen person gjør en god jobb med å vitne eller har ett nært forhold til Gud så driver satan følgende: Satan gjør slik at den ene personen av ekteparet vil ta ut skilsmisse så dermed blir den ene personen som er kristen eller brenner for guds ord såret og får ødelagt sitt liv på en måte slik at hun går vekk fra Gud eller tar sitt liv. Hvis hun tar sitt liv så har hun også sviktet Gud men det er ikke det samme som å si at hun ikke kommer inn i himmelriket... Det er mange personer som opplever skilsmisse ikke bare kristne par men det er også en forklaring på hvorfor satan vil at folk skal skille seg, også personer som ikke skjenner Gud eller har ett forhold til Gud på noen måte. Grunnen til at satan ønsker at også ikke kristne mennesker skal skille seg er av den grunn at Gud den himmelske far blir såret. Når gud ser at personer gråter og blir såret på noen måte så gråter også Gud for det vi mennesker gjør mot andre mennesker gjør vi også mot Gud vår himmelske far. Gud sitter å gråter og sørger på sin trone når vi gjør onde gjerninger mot andre mennesker eller skiller oss fra ektepartenneren sin av noen annen grunn enn hor og mishandling. Gud gråter og blir også såret og det at flere og flere skiller seg og lever i hor, dreper og slår i hjel, sloss og driver begjær, og andre vonde gjerninger og hvis du slår i hjel en så slår du i hjel guds hjerte. Hvis du horer og driver vonde gjerninger mot dine medmennesker så sørger gud i sitt hjerte. Hvis noen skiller seg fra sin ektefelle så gråter Gud mer enn noen gang for når noen skiller seg så sørger personen som har blitt rammet av det sterkt og noen ganger i så store tilfeller at man tar livet sitt. Dette er en stor styggedom og vi må huske på at det ikke er noen god grunn i å skille seg fra sin ektefelle!

 

Hvis noen skiller seg på grunn av at han\hun har blitt misshandlet eller den andre ektefellen har drevet hor så blir gug glad i sitt hjerte. Da vet Gud at denne personen som skiller seg på grunn av mishandling eller noen form for hor har gjort en god gjerning for en person skal ikke

bli misshandlet eller bli rammet av at mannen horer og ikke kan skille seg. Det er ett unntak og dette må vi følge. Hvis kanskje din mann eller kone har mishandlet deg av noen form eller horet med en annen kvinne så har du rett til å skille deg fra dim man eller kone uten at du skal bli

straffet for det. For Gud blir glad hvis du gjør dette for da vet han at du ikke kommer til å oppleve at din mann misshandler deg igjen og han vet at du ikke skal blir rammet av sorg for at din man horer med en annen kvinne eller andre kvinner. Det å hore å ligg med noen andre enn din kone

er en stor synd og dette er en svartedom som må ungåes! Det er også noe jeg tenker på flere ganger og jeg blir i grunn oppgitt når jeg tenker på hvor mange som ikke vet hva hor er. Hor har mange definisjoner! Det år hore kan bety at man ligger med en annen kvinne når man har en ektemann eller ekte kvinne. En annen form for hor er å ligge med en kvinne eller en mann uten at det har inngått noen form for ekteskap. En annen form for hor er hor i sitt hjerte. Det å hore i sitt hjerte vil si at man begjærer en gift kvinne. Hvis du er gift og begjærer en kvinne som er gift eller

u gift så er dette også hor. Hvis du er gift og begjærer en gift kvinne så regnes dette som en større synd enn om man eg gift og begjerer en ugift kvinne eller mann. Men når det gjelder dette så er meningene delte. Det finnes som vist en rekke former for hor og det finnes enkelte former

for hor som er verre enn andre enkelte former for hor eller andre onde gjerninger som mennesker begår.

 

Det å hore mot sin ektefelle eller noen annen form for hor er en stor styggedom og dette bør ikke intruffe noen som helst mennesker. Hvis du har horet mot din ektefelle man angrer så må du be om tilgivelse til gud og be din ektefelle om tilgivelse. Når du bekjenner dine synder

ovenfor henne og inrømmer at du har gjort en feil ovenfor henne og gud så skal hun tilgi deg. Hun har rett til å ikke tilgi deg men hvis hun er ett godt menneske så skal hun tilgi deg. Dette står også en rekke steder i bibelen. Hvis du har horet med en annen kvinne eller mann men ikke ber

om tilgivelse til verken Gud eller din kone så har din kone rett til å gå fra deg og du skal bli straffet for dette hvis du ikke ber om tilgivelse. Hvis du ber om tilgivelse etter at hun har dratt fra deg på grunn av hor så har hun fortsatt ikke rett til å komme tilbake til deg men din straff i helvetets ild vil bli slettet for alltid, men du må angre og innrømme at du har gjort noe som du angrer på. For gud ser i hjertene til folk og hvis du angrer så skal man bli tilgitt sin synd! Må gud være med dere! Amen!

 

Denne talen er med forbehold om skrivefeil!

Hvis du har spørsmål eller komentarer så setter jeg pris på at dere tar det på PM :)

Jeg beklager at talen ble lagt ut litt for sent men bedre sent ann aldri :)

 

Hvis noen har noe annet på hjertet eller noe mer dere lurer på så send meg en PM. Hvis du vil være med å bidra i diskusjons menighet så send meg en PM

og skriv hva du kan bidra med og hvorfro du ønsker dette. Ha en fortsatt god dag!

 

Mvh: BirgerCaC via Den norske kirke i eksil.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
Dette er rett og slett synd og det er flere og flere som velger å ta ut en skilsmisse av andre grunner en for eksempel hor.
Gud forby at folk som ved et punkt i livet finner ut at de blir direkte ulykkelige av å leve sammen skal få lov til å ikke leve sammen.

 

Det er en ting jeg undrer litt på dog.

Hvis du har et kristent par som har vært gift i la oss si 10-20 år, og en dag så forteller den ene partneren til den andre at han/hun har blitt ateist. Er det da en synd av den kristne å ville skilles?

 

 

Dette aksepterer de fleste, også de som bekjenner seg som kristne og sier at de følger bibelen. Men sannheten er at de ikke følger bibelen...
En annen ting som står i Bibelen, i NT fra Jesus selv vel å merke, er at man ikke skal dømme for å selv ikke bli dømt. Så du følger ikke bibelen til punkt og prikke selv heller, BirgerCaC.

 

 

Det står også i det 6 budet at du ikke skal bryte ekteskapet og du skal ikke drive hor.

Nei. Det 6. budet er følgende:

Du skal holde ukefesten når du høster inn den første hveten, og festen for innhøstingen når året er omme.

 

Venter fortsatt på svar på post #72 på side 4 forresten.

 

 

Den andre grunnen til at stadig flere kristne folk skiller seg og gifter seg på nytt igjen uten at de anerkjenner det som synd er nok påvirkning.
Men Jesus døde jo for syndene deres, så det er jo ikke noe problem.

 

 

Gud gråter og blir også såret og det at flere og flere skiller seg og lever i hor, dreper og slår i hjel, sloss og driver begjær, og andre vonde gjerninger og hvis du slår i hjel en så slår du i hjel guds hjerte.

post-166353-0-11079800-1329426010_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Nei hvis ett ektepar har levd sammen i f eks 10 år og den ene av de blir ateist så har fortsatt ikke mannen som fortsatt er kristen skille seg. Han må derimot prøve og omvende denne ateisten men hvis ateisten ikke misshandler han eller horer så har han\hun ingen rett til å skille seg.

 

2. Hvis jeg sier at en person har syndet så er ikke dette å dømme noen. Hvis jeg sier at sannheten er at de ikke følger bibelen så dømmer jeg ikke. Det å dømme en person vil si og for eksempel si at denne personen skal brenne i helvetet. Hvis jeg sier at en har syndet så dømmer jeg ikke for det er å si sannhet. Hvis jeg sier at den skal for eksempel brenne i helvete hvis han ikke ber om tilgivelse for at han har drept noen så dømmer jeg ikke. Hvis jeg sier at en person ikke er kristen, ikke kjenner gud, ikke tror osv så dømmer jeg en person.

 

3. Svar sendes på PM.

 

4. Hvis man tenker slik så tenker man feil. Grunnen til at Jesus døde på korset er av den grunn av at vi skulle komme inn i himmelriket. Ikke alle gjør det men de får en sjanse. Hvis de tror på oppstandelsen og ber om tilgivelse for sin synd på kommer de inn i himmelriket. Vi må angre på det vi gjør, og vi må angre. Hvis vi bare ber om tilgivelse men angrer ikke i sitt hjerte så tilgir ikke gud deg for han ser at du ikke bryr deg. Gud ser til hjertene til folk som nevnt i talen og gud vet om du angrer eller er likegyldig til dine onde handlinger.

 

5. Det fines visse likheter med mord og skilsmisse! Likhetene ved disse to ulike handlingene er at hvis vi ikke angrer og ber om tilgivelse ovenfor gud så vil man dø av helvetets ild. Hvis en person dreper en annen person uten å angre og be om tilgivelse så vil man også bli brent i helvetet. Hvis man angrer for sine handlinger og bekjenner ovenfor gud at du har gjort noe dumt som du angrer på så skal man bli tilgitt enten det er ett drap eller om det er en som har skilt seg fra sin kone eller mann. Hvis man skiller seg fra noen så kan også noen bli så såret at de tar sitt eget liv... altså dreper seg selv som vil bli det samme som ett drap. Ja skilsmisse og drap har mange likheter!

Lenke til kommentar

1. Nei hvis ett ektepar har levd sammen i f eks 10 år og den ene av de blir ateist så har fortsatt ikke mannen som fortsatt er kristen skille seg. Han må derimot prøve og omvende denne ateisten men hvis ateisten ikke misshandler han eller horer så har han\hun ingen rett til å skille seg.

 

2. Hvis jeg sier at en person har syndet så er ikke dette å dømme noen. Hvis jeg sier at sannheten er at de ikke følger bibelen så dømmer jeg ikke. Det å dømme en person vil si og for eksempel si at denne personen skal brenne i helvetet. Hvis jeg sier at en har syndet så dømmer jeg ikke for det er å si sannhet. Hvis jeg sier at den skal for eksempel brenne i helvete hvis han ikke ber om tilgivelse for at han har drept noen så dømmer jeg ikke. Hvis jeg sier at en person ikke er kristen, ikke kjenner gud, ikke tror osv så dømmer jeg en person.

 

3. Svar sendes på PM.

 

4. Hvis man tenker slik så tenker man feil. Grunnen til at Jesus døde på korset er av den grunn av at vi skulle komme inn i himmelriket. Ikke alle gjør det men de får en sjanse. Hvis de tror på oppstandelsen og ber om tilgivelse for sin synd på kommer de inn i himmelriket. Vi må angre på det vi gjør, og vi må angre. Hvis vi bare ber om tilgivelse men angrer ikke i sitt hjerte så tilgir ikke gud deg for han ser at du ikke bryr deg. Gud ser til hjertene til folk som nevnt i talen og gud vet om du angrer eller er likegyldig til dine onde handlinger.

 

5. Det fines visse likheter med mord og skilsmisse! Likhetene ved disse to ulike handlingene er at hvis vi ikke angrer og ber om tilgivelse ovenfor gud så vil man dø av helvetets ild. Hvis en person dreper en annen person uten å angre og be om tilgivelse så vil man også bli brent i helvetet. Hvis man angrer for sine handlinger og bekjenner ovenfor gud at du har gjort noe dumt som du angrer på så skal man bli tilgitt enten det er ett drap eller om det er en som har skilt seg fra sin kone eller mann. Hvis man skiller seg fra noen så kan også noen bli så såret at de tar sitt eget liv... altså dreper seg selv som vil bli det samme som ett drap. Ja skilsmisse og drap har mange likheter!

1. Hvorfor må du legge opp til at ateister ikke har moral? Slik som du skriver det her virker det som du mener at det er normalt at en ateistisk ektemann mishandler og er utro. Hvorfor kan man ikke skille seg dersom man ikke elsker hverandre lengre og ønsker å endre på en miserabel tilværelse?

 

2. Mener du at ateister og/eller folk som tror på en annen gud enn deg vil brenne i helvete? Hvis ja, da dømmer du. Hvis nei, hvorfor tro i det hele tatt?

 

4. Mener du at alle, uavhengig av handlinger, kommer til himmelen dersom de bare vier seg til jesus og ber om tilgivelse?

 

5. Dette er en de mest virkelighetsfjerne sammenlikningene jeg har sett på lenge.

Lenke til kommentar

Kristne har sin tro og dette er en menighet.

Vi kristne går etter bibelen og vet at innholdet i boken er sannhet og at gud er veien, oppstandelsen og livet. Hvis du ikke vil ta i mot så er det greit. Det er ett frivillig valg for deg. Jeg er klar over at du mener at beskrivelsen min ikke virker virkelig men den er det for selv om dommen ikke har kommet så er det sannheten. Ateister skal brenne i helvetet i følge bibelen og det finnes en utilgivelig synd og det er nemlig synden mot den hellige ånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...