Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Gud blir glad hvis du gjør gode gjerninger...

Du skal slippe inn i himmelen hvis du utfører gode gjerninger og følger de ti bud samt at du tror på at han døde på korset og at han har stått opp igjen for å ta vår skyld på seg.

Så siden du tror på de ti bud så tror du også på Mosebøkene. Hvis du tror på Mosebøkene tror du da også på dødsstraff for en dame som har sex før ekteskapet?

Hvis hun ikke ber og tilgivelse... ja.

 

 

Jeg minner om talen som blir lagt ut i morgen ca kl 17.00 :)

 

Så, du tror på dødsstraff for folk som har sex før ekteskapet, med mindre de ber til den usynelige himmelpappen sin? :hmm:

 

Jeg tror vårt samfunn vil tjene på å innføre steining av skjøger igjen. Kvinnfolk som bærer 2 typer stoff på kroppen samtidig, bør også avlives.

 

Birger, hvorfor flytter du ikke bare ned til Afghanistan? Tror det samfunnet hadde passet deg perfekt, de sier Allah om sin gud der nede, men det er den samme guden som du tror på, ikke noe stress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prekenen onsdag 08. 02. 2012

Ja da er preken her folkens...

La oss igjen begynne med en bønn herrer gav oss i 6 Matteus 9-13.

 

Fader vår du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden så som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Tilgi oss vår skyld som vi og tilgit våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse men frels oss Fra det onde. For riket er ditt, makten, æren og evigheten. Amen i Jesu navn!

_____________________________________________________________________________

Dagens prekentekst står skrevet i: 7 Matteus 1-6 og 6 Matteus 25-34.

 

7 Matteus 1-6:

Døm ikke! For Gud skal dømme. For med den dommen dere dømmer skal dere bli dømt; og med det mål dere selv bruker, skal det bli målt opp tilbake til dere. Og hvorfor ser du flisen i din brors øye, men merker ikke bjelken i ditt eget øye? eller hvordan kan du si til din bror: la meg ta ut flisen av ditt øye >>; Og se, bjelken er ditt eget øye. Hykler! Ta først ut bjelken av ditt eget øye og da skal du se klart nok til å ta ut flisen av din brors øye. Gi ikke det som er hellig til hundene; kast heller

ikke deres perler for svin, sånn de ikke tråkker dem under sine føtter, og vender seg mot dere og river dere i stykker.

 

6 Matteus 25-34:

Derfor sier jeg dere: vær ikke bekymret for deres liv, hva dere skal spise eller drikke; eller for deres kropp, hva dere skal ha på dere. Er ikke livet mer enn maten og kroppen mer enn klærne? Se på fuglene i luften, de verken sår, høster, eller samler i låver; Likevel gir deres himmelske far dem mat. Er ikke dere av større verdi enn dem? Hvem av dere kan ved å bekymre seg legge så mye som en alen til sin høyde? Så hvorfor er dere bekymret for klærne? Se på liljene på marken, hvordan de vokser: de verken strever eller Spinner; Og i like vell sier jeg dere at selv ikke Salomo i all sin herlighet var kledd som en av disse. Hvis nå Gud kler graset på marken på denne måten, det som er i dag og blir kastet i ovnen i morgen, skal han ikke da mye mer kle dere, O dere lite troende?

Vær derfor ikke bekymret og si: Skal vi spise?>> eller: <<Hva skal vi drikke?>> eller: << Hva skal vi kle oss med?>> for alt dette søker folkeslagene eter. For deres himmelske far vet at dere trenger alt dette. Men søk først Guds kongedømme og hans rettferdighet, Og alt dette skal bli gitt dere i tillegg. Vær derfor ikke bekymret for morgendagen, for morgendagen skal bekymre seg for det som hører den til. Hver dag har nok med sin egen plage!

_____________________________________________________________________________

Ja når vi hører dette så kjenner du deg kanskje igjen... Du der ogte prøblemer og feil ved andre men du innser ikke at du har en bjelke i ditt eget øye. Du er mer opptatt tav flisen til andre enn å ta fatt i bjelken i ditt eget øye. Vi må huske på at vi ikke skal dømme. Det er Gud sin jobb og dømme, og hvis du blir for opptatt av og dømme andre men ikke deg selv så kan du havne i den evige fortapelsen. Vi blir for opptatt av de andre som har små feil og dermed så er det sånn at

med den dommen dere dømmer skal dere bli dømt selv... Som vi leser her så er det viktig å først konsentrere seg om seg selv også konsentrere seg om andre. Dette står skrevet i Matteus og Matteus er en av mine yndling disipler. Grunnen til at Matteus er en av mine yndling disipler er av den grunn av at alt grunnleggende står i Matteus som for eksempel: Jesu fødsel, drap os sinne, den gyldne regel, helbredelser, ekteskap og skilsmisse og mye mye mer som tilhører verdagslivet til ett moderne menneske.

 

Og forgie preken hadde en historie som dere husker...

Jeg vil da gjerne fortelle en lignelse om en mann som bare var opptatt av flisen i sine brødres øyne, men han tok aldri ut den store bjelken av sitt eget øye.

 

Det var da en mann som levde godt. Han hadde hus, Kone, Mat og det han trengte for å kunne leve ett godt liv. Men... Han var veldig opptatt av feil som andre gjør men han innså ikke at han selv hadde noen feil. Han betalte sin gjeld, og levde stort sett riktig tenkte han. En vinterdag så skulle han av gårde på en lang reise som varte i nesten 30 dager. Han skulle til att annet

land for å tjene massepenger til å forsørge sin kone og sine barn. Dagen han skulle til å legge på reise så pakket han med seg det nødvendige og tok farvel med korne og 2 barn. Han la ut på reise og når han hadde reist i en time så kom han til en liten landsby. Han stoppet der for å hvile og han gikk inn på en bar. Han var selv troende og kristen og når han gikk inn i baren så tok det ikke lang tiden før han begynte å kritisere andre personer som utgav seg for å være kristne. Han sa til de at de ikke trodde bra nok og at de ikke fulgte Gud. Sannheten var at det var han som ikke fulgte Gud. Han tok fram bagateller og kritiserte omtrent alle som var inne på baren. Når han Hadde vært der i en halv time så dro han, etter at han hadde funnet feil på omtrent hver enkelt person på baren. Han reiste videre... Når han hadde reist hele dagen og hestene var utslitt så kom han innom en landsby. Han satt hestene på beite og han gikk innom en bar og skulle få seg ett godt måltid. Når han hadde satt seg og maten var servert så begynte han å prate med personer. Når han hadde kommet litt ut i samtalen så begynte han å kritisere mannen han snakket med for å ikke gå i kirken. Mannen hadde gode grunner men den reisende begynte ikke å gi seg og han ble mer og mer hissigere. Han pratet masse og han nyanserte samtalen nøye for å finne feil. Når han hadde vært der en time så gikk han. Han trodde han hadde gjort en god gjerning siden han greide å finne en feil ved alle som var i baren. Han gikk videre til ett hotell som han skulle tilbringe natten i... Han gikk til hotelets eier og skulle sjekke inn. Han spurte hotellets eier om han var en troende og han svarte at han prøvde. Da begynn te den reisende og kritisere han for at han ikke gjorde en god nok

jobb som troende. Han gikk til sitt rom og tenkte igjen at han hadde gjort en god gjerning. Han hadde funnet en flis i sin brors øye men han hadde ikke oppdaget bjelken i sitt eget øye. Neste dag så dro han ut fra landsbyen og vidre mot byen hvor han hadde fått deg en god jobb. Han Var fremme i byen på ettermiddagen og han var sliten. Han sjekket inn på ett nytt hotell og gikk i seng. Neste dag så skulle han på jobb... Straks han ankom jobben så begynn te han å kritisere ansatte og sjefen hans. Han jobbet og kritiserte andre for levemåten demmes eller troen. Når den lange dagen av over så kom sjefen til han å sa: Du er en fryktelig person som kritiserer alle rundt deg og det liker jeg ikke! Jeg vil ikke ha deg her mer og du får ikke lønn! Han tok farvel sa han opp. Mannen ble sur og begynte å kritisere sjefen. Da kom det noen arbeidere som kastet han ut.

 

Han begynte å tenke seg om å han sa til seg selv: Kanskje han hadde rett. Kanskje jeg er en elendig person som bare er ute etter å kritisere andre! Han gikk til hestene og gikk til hotellet som han hadde sovet en natt før. Når han ankom så fikk han ikke tillatelse til å gå inn. De begrunnet det med at han bare skapte dårlig stemning og kritiserte andre enn seg selv. Han ble kastet ut og han

prøvde å finne seg ett annet hotell som han kunne tilbringe natten. Han var på jakt men fant ikke noe. Når det var sent på natt la han seg sammen med hestene og prøvde å sove. Det var vinter og det var veldig kaldt! Han prøvde å sove og han ble stivfrossen. Neste morgen så var det en person som oppdaget han. Han var så frosset at han sto i fare for å dø! Mannen bar han inn til hotellet og

han fikk tak i lege til han. Han overlevde og han beklaget alle han hadde kritisert på hotellet og gikk videre... Når han ankom landsbyen som han hadde vært tidligere så gikk han innom hotellet som han sov før han ankom stor byen. Han beklaget alle som han hadde kritisert og han var ydmyk. De godtok det og han sov der natten over. På morgenen så gikk han innom baren for å få

seg ett måltid. Han beklaget alle han hadde kritisert der og han gikk vidre. Han gikk inn til neste landsby og han stoppet innom baren for å beklage alle han hadde kritisert. De godtok det og han fikk seg ett måltid. Etter dette så reiste han hjem og når han kom hjem så lurte konen og barna på hvorfor han kon aldrede. Han forklarte det som hadde hendt til de og konen var meget stolt av han.

Han sa at han hadde en bjelke i sitt eget øye og han sa til sin kone at han må fjerne denne bjelken før han fjerner andres fliser...

 

Ja det var det... Når man hører denne historien så kan man tenke seg. Hvilken side er du på?

Kritiserer du andre for deres fliser i øyet eller jobber du med deg selv fr å få ut bjelken av ditt eget øye? Det er viktig å fjerne bjelken i sitt eget øye for da blir man til en bedre person! Det er det viktig å tenke på!

 

Og så er det den andre prekenteksten som vi har i dag...

Derfor sier jeg dere: vær ikke bekymret! Dette syntes jeg personlig er en flott settning... Vi i Norge i dag er kanskje ikke bekymret for hva vi skal spise. De fleste idag har en jobb og tjener penger. Det er noen som ikke har jobb men de får skaffet seg mat via penger de får i trygd eller en slags annen form for løsning. Vi tenker ikke på hva vi skal ha på oss og det er sjeldent ett problem og skaffe det

vi trenger. Men man må huske på at bibelen ble skrevet på en annen tid så på denne tiden så var klær og mat noe som man bekymret seg for. Vi i dag trenger ikke å bekymrer oss for dette men det er mye annet som vi lar oss bekymre. Vi lar oss bekymre av biler, hus, lån, regninger, og mye mye annet. Poenget i teksten som står skrevet i Matteus 25-34 er det at vi skal glemme våre bekymringer og legge de på herren. Jeg må innrømme det at jeg bekymrer meg ganske mye jeg også... Litt for mye! Jeg vet at jeg burde senke skuldrene og lene meg tilbake og legge mine bekymringer på Gud men det er ikke alltid jeg greier dette. Det er også en rekke personer i dag som ikke tror på Jesus... Jeg syntes i grunn at det er litt synd, for jeg personlig syntes at det er flott og ha en Gud som du kan legge dine bekymringer på.

 

Jeg syntes at dette bibelverset er ett fint bibelvers! Du kan legge dine bekymriner på Gud og han skal legge dem i sin hånd og løse de. Ja... Som nevnt. Det finnes mange som ikke tror. Og som sagt tidligere så er dette synd på grunn av at de ikke har en "konge" som de kan legge sine bekymringer på. Det er fantastisk å ha en person å legge sine bekymringer på uansett om det er ett menneske eller en Gud. Men hvis man legger sine bekymringer på en Gud så kan denne allmektige Guden løse dine bekymringer. Men jeg skal komme tilbake til dette med allmektighet på Søndagen. Ja det er flott å ha en person man kan legge sine bekymringer på men det som er helt sikkert er det at du kan tenke på at tingene du bekymrer deg for blir løst hvis du ikke bekymrer deg og legger dine bekymringer på Gud. Som sagt bekymrer jeg meg litt for ofte og dette er ikke bra for din sjel eller for den slags skyld din helse. Det er rett og slett ikke bra og bekymre seg, også når

det gjelder helsemessige årsaker. Poenget med denne preken, og det jeg prøver og si til dere er at dere ikke skal bekymre dere. Og ikke bekymre seg er omtrent umulig men man må prøve og ikke bekymre seg. Som sagt så er ikke det bra og selv om folk ikke vil legge sine bekymringer på en Gud så prøv og glem bekymringene og finn en metode for å senke skuldrene og slappe av. Det å glemme sine bekymringer og ta ting som det kommer er bra for oss. Glem dine bekymringer for en stund enten du glemmer de via Gud eller noe annet. Bare glem de!

 

Ja og det var det... Jeg vil gjerne ha spørsmål og kommentarer på PM, men det er opp til dere om dere tar kommertarer og spørsmål på PM eller

i selve tråden :) Ha en fortsatt god Onsdag!

 

Mvh: BirgerCaC via Den Norske kirke i eksil.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Jeg minner om at i påsketider så vil det bli en del taler.

Det vil bli tale på:

 

Onsdag 04.04.2012

Skjærtorsdag 05.04.2012

Langfredag 06.04.2012

Påskeaften 07.04.2012

1 Påskedag 08.04.2012

2 Påskedag 09.04.2012

 

Brukeren: Tombomkom vil hjelpe til med talene og han skal skrive talene for Skjærtorsdag, langfredag og Påskeaften.

 

Jeg ville bare informere dere om dette slik at dere er informert :)

Lenke til kommentar

Ja når vi hører dette så kjenner du deg kanskje igjen... Du der ogte prøblemer og feil ved andre men du innser ikke at du har en bjelke i ditt eget øye. Du er mer opptatt tav flisen til andre enn å ta fatt i bjelken i ditt eget øye. Vi må huske på at vi ikke skal dømme. Det er Gud sin jobb og dømme, og hvis du blir for opptatt av og dømme andre men ikke deg selv så kan du havne i den evige fortapelsen. Vi blir for opptatt av de andre som har små feil og dermed så er det sånn at

med den dommen dere dømmer skal dere bli dømt selv...

Ja, men gjør du?

Hvis du tror på Mosebøkene tror du da også på dødsstraff for en dame som har sex før ekteskapet?

Hvis hun ikke ber og tilgivelse... ja.

Du skriver her at du er villig til å fradømme noen andre livet, altså begå drap, pga. en handling du finner umoralsk ut fra ditt livssyn! Her snakker vi intoleransens og dobbeltmoralens store mor... Makan!

 

Jeg finner det fasinerende at jo mer jeg leser av det du og dine meningsfeller skriver her på forumet, og jo mer jeg leser av Bibelen, dess fjernere finner jeg tanken om at Gud skulle eksistere og at han skulle ha noe godt å tilføre mennesket. Gud er faderen og vi skal alle være hans barn, sier kristendommen. Jeg tror Barnevernet ville hatt en jævelig god sak i Fylkesnemda hvis de satt seg ned og vurderte Guds omsorgsevne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
...og følger de ti bud...

Jeg har problemer med å bare forstå helt enkelt hvordan jeg skal følge dem.

 

F.eks; Hva og når er de usyrede brøds høytid, og når er abib?

Hvordan skal jeg "løse ut" mine førstefødte med lam eller kje?

Hva går ukefesten og festen for frukthøsten ut på?

Tre ganger om året skal alle menn tre fram for Herren; Når og hvor skal dette skje?

Når det er snakk om å bringe det beste av førstegrøden til Guds hus, er det snakk om en hvilken som helst kirke?

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet i og med at de ti bud er som følger:

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg

2. Du skal ikke missbruke herren din guds navn

3. Du skal holde hviledagen hellig

4. Du skal hedre din far og din mor

5. Du skal ikke slå i hjel

6. Du skal ikke drive hor

7. Du skal ikke stjele

8. Du skal ikke lyve

9. Du skal ikke begjære din nesets eiendom

10. Du skal ikke begjære din nesets ektemake, tjener eller noe som hører en annen til.

 

Hva er det du lurer på når det gjelder disse budene?

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
Ja når vi hører dette så kjenner du deg kanskje igjen...

Du der ogte prøblemer og feil ved andre men du innser ikke at du har en bjelke i ditt eget øye. Du er mer opptatt tav flisen til andre enn å ta fatt i bjelken i ditt eget øye. Vi må huske på at vi ikke skal dømme. Det er Gud sin jobb og dømme, og hvis du blir for opptatt av og dømme andre men ikke deg selv så kan du havne i den evige fortapelsen. Vi blir for opptatt av de andre som har små feil og dermed så er det sånn at med den dommen dere dømmer skal dere bli dømt selv...

 

Ja men gjør du?

 

 

Ja jeg må innrømme at jeg kan lett for å gjøre det ja men ingen er perfekte ;)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet i og med at de ti bud er som følger:

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg

2. Du skal ikke missbruke herren din guds navn

3. Du skal holde hviledagen hellig

4. Du skal hedre din far og din mor

5. Du skal ikke slå i hjel

6. Du skal ikke drive hor

7. Du skal ikke stjele

8. Du skal ikke lyve

9. Du skal ikke begjære din nesets eiendom

10. Du skal ikke begjære din nesets ektemake, tjener eller noe som hører en annen til.

 

Hva er det du lurer på når det gjelder disse budene?

 

Dessverre så er det tydelig at du ikke har lest selve historien om de ti bud fra start til slutt. De budene du her siterer er de som Gud TALTE til Jødene, etterfulgt av en lang rekke andre TALTE lovbud som svært få følger idag. De ti bud er som oftest portrettert som ti bud nedskrevet på to steintavler som ble gitt til Moses av Gud selv, og historien om de ti bud inneholder disse steintavlene, men de tavlene kommer ikke før litt senere, og det som ble skrevet ned på dem er IKKE disse budene du ramser opp her. Etter at Gud ramset opp en lang liste med lover, inkludert de ti som du nevner, kaller Gud på Moses:

 

Siden sa Herren til Moses: «Kom opp til meg på fjellet og bli der, så skal jeg gi deg steintavlene, loven og budene som jeg har skrevet ned for å veilede dem.» Da dro Moses av sted sammen med Josva, tjeneren sin. Og Moses gikk opp på Guds fjell.

 

Etter mange dager og en hel rekke kommandoer senere kom Moses ned med to steintavler:

 

Da Herren var ferdig med å tale til Moses på Sinai-fjellet, ga han Moses vitnesbyrdets to tavler, steintavlene som var skrevet med Guds finger.

 

Deretter kommer Moses ned til folket og knuser steintavlene idet han ser at de tilber en gullkalv. Så vi vet ikke nøyaktig hva som stod på disse, men de er knust uansett. Dagen etter taler Moses igjen med Gud, og etter en lengre samtale skjer følgende:

 

Herren sa til Moses: «Hugg ut to steintavler som er lik de første! Så skal jeg skrive på dem de samme ordene som sto på de første tavlene, dem du slo i stykker. Hold deg klar til i morgen tidlig! Da skal du gå opp på Sinai-fjellet. Der skal du stille deg fram for meg på toppen av fjellet.

 

Disse steintavlene er de som overlever og som Moses tar med seg videre fra Sinai-fjellet.

Neste morgen kommer Moses, og Gud starter å diktere hva som skal skrives på dem:

 

 

 

Ta godt vare på det jeg pålegger deg i dag!...

 

1) Du skal ikke tilbe noen annen gud, for Herrens navn er Nidkjær; han er en nidkjær Gud. Du skal ikke slutte pakt med dem som bor i landet! For de driver hor med gudene sine og ofrer til dem. Hvis de inviterer deg, kommer du til å spise av ofrene deres. Tar du koner til sønnene dine blant døtrene deres, så vil døtrene deres drive hor med sine guder og få sønnene dine til å drive hor med gudene deres.

 

2) Du må ikke lage deg støpte guder.

 

3) Du skal holde de usyrede brøds høytid. I sju dager skal du spise usyret brød, slik jeg har gitt deg befaling om, til fastsatt tid, i måneden abib. For i måneden abib dro du ut av Egypt.

 

4) Alt som åpner morslivet, tilhører meg; alle førstefødte hanndyr i buskapen din, enten det er storfe eller småfe. Alt som åpner morslivet hos esler, skal du løse ut med et lam. Løser du det ikke ut, skal du brekke nakken på det. Hver førstefødt blant sønnene dine skal du løse ut. Ingen må vise seg tomhendt for mitt ansikt.

 

5) Seks dager skal du arbeide, men på den sjuende dagen skal du hvile. Selv om det er tid for pløying eller høsting, skal du hvile.

 

6) Du skal holde ukefesten når du høster inn den første hveten, og festen for innhøstingen når året er omme.

 

7) Tre ganger om året skal alle menn hos deg tre fram for Herren, Israels Gud. For jeg vil drive folkeslag bort for deg og utvide grensene dine. Ingen skal ønske å ta landet ditt mens du drar opp for å tre fram for Herren din Guds ansikt tre ganger om året.

 

8) Du skal ikke ofre blodet av mitt slaktoffer sammen med noe syret, og påskefestens offer må ikke ligge natten over til neste morgen.

 

9) Det beste av førstegrøden fra jorden din skal du bringe til Herren din Guds hus.

 

10) Du skal ikke koke et kje i melken fra moren.

 

 

 

Etter at Gud har ramset opp disse ti budene skjer følgende:

 

Herren sa til Moses: «Skriv ned disse ordene, for på grunnlag av disse ordene slutter jeg en pakt med deg og Israel.» Moses var hos Herren i førti dager og førti netter, og han smakte verken mat eller drikke. Og han skrev paktens ord, de ti bud, på tavlene. Så gikk Moses ned fra Sinai-fjellet. Han hadde vitnesbyrdet, de to tavlene, i hendene da han gikk ned fra fjellet. Moses visste ikke at det strålte av ansiktet hans fordi Herren hadde talt med ham. Aron og israelittene så at det strålte av ansiktet hans, og de var redde for å komme nær ham. Men Moses ropte på dem, og da kom Aron og alle lederne i menigheten til ham, og han talte til dem. Siden kom alle israelittene til ham, og Moses bar fram alle de budene Herren hadde gitt ham på Sinai-fjellet.

 

Her blir det bekreftet to ganger (uthevet) at det er DETTE som er de ti bud som Gud ga til Moses på to steintavler.

Senere blir budene lagt i paktkisten.

 

Med tanke på hvor mye religiøs kunst det er av Moses med to steintavler så skulle en nesten tro at folk som faktisk har lest bibelen skulle vite forskjellen på de som ble talt, og de som faktisk ble nedskrevet på steintavlene.

 

 

 

Hvis du følger budene som Gud TALTE til jødene, følger du også resten av budene etter de ti første, som Gud ramset opp i samme tale like etterpå? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Endret av O3K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du skal ikke drive hor

Du skal ikke drepe

 

Men å drepe noen som driver hor er greit?

Jeg tror du har missforstått litt her...

De som driver hor blir drept via helvetets flammer. Vi mennesker har ikke rett til å drepe horer men den jobb skal satan gjennomføre ved sitt verk. Det var det jeg mente med at horer som ikke omvender seg skal dø og gå til grunne.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Du skal ikke drive hor

Du skal ikke drepe

 

Men å drepe noen som driver hor er greit?

Jeg tror du har missforstått litt her...

De som driver hor blir drept via helvetets flammer. Vi mennesker har ikke rett til å drepe horer men den jobb skal satan gjennomføre ved sitt verk. Det var det jeg mente med at horer som ikke omvender seg skal dø og gå til grunne.

 

Ok, var ikke slik det hørtes ut når du pratet om dødstraff for folk som hadde sex før ekteskap.

Jeg burde dog ha skjønt at det lå noe mer bak, da ting sjelden blir sagt i klartekst fra kristenfolket.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har missforstått litt her...

De som driver hor blir drept via helvetets flammer. Vi mennesker har ikke rett til å drepe horer men den jobb skal satan gjennomføre ved sitt verk. Det var det jeg mente med at horer som ikke omvender seg skal dø og gå til grunne.

Du har misforstått hvis du tror horer blir drept av satan.

 

"The Devil takes care of his own"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror du har missforstått litt her...

De som driver hor blir drept via helvetets flammer. Vi mennesker har ikke rett til å drepe horer men den jobb skal satan gjennomføre ved sitt verk. Det var det jeg mente med at horer som ikke omvender seg skal dø og gå til grunne.

Du har misforstått hvis du tror horer blir drept av satan.

 

"The Devil takes care of his own"

 

Slutt nå å tøys

Lenke til kommentar

Man blir brent i helvetet og kommer ikke inn i livet og dermed så blir man drept via djevelen...

Det står i en gammel bok: Derfor er det sant.

 

Og til påstanden som legges frem: HVA SÅ?

 

Hvis Gud finnes, og han er så gjennomgående ondskapsfull og patetisk som han der er beskrevet, så ønsker vel ingen tilbringe en hel evighet med denne Guden heller?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...