Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Det er ett lett valg.

Enten så synder du eller så synder du ikke.

Ett enkelt valg alle burde forstå...

Nei, Birger. Jeg valgte ikke å bli født.

 

Jeg har aldri fått spørsmål om jeg ønsket å bli født i en verden hvor disse reglene var gjeldende. De reglene er påtvunget meg. Og om jeg skulle være uenig i en eller flere av dem så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt, for det er ingen rom for innspill.

 

Det er et vanskelig valg.

Underkast deg, eller lev i frihet og bli straffet for det.

Endret av O3K
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør være glad for at du lever nå, for gud kan bare ignorere deg i fra å bli født og i fra å leve ett liv her på denne jorden!

 

Hvis gud er så allmektig som du påstår her, da er jo abort Guds verk! Hvorfor stemmer du da Abort Motstanderne?

 

 

En kriminell person som ber om tilgivelse fra sitt hjerte kan få tilgivelse og komme til himmelen.

Men hvis en person uansett om personen er kriminell, ateist, kristen eller hva enn det må være ignorerer og synder med den hellige ånd så har du en utilgivelig synd som ikke vil bli tilgitt.

Du påsto virkelig at jeg tok feil i post #148. Har du endret mening nå? En voldsmann kan komme til himmelen, mens en god ateist ikke kan (se 148).

Lurer også på om du kan konkretisere og spesifisere nærmere begrepet «utilgivelige synder».

 

 

Jeg hadde fortsatt vært kristen om jeg bodde i India.

"Dream On"

1. Jeg stemmer abort motstanderne siden jeg ikke vil være med på å drepe 15.000 uskyldige barn hvert år. Jeg vil ikke drepe samfunnets minste! Abort er ikke Guds verk det er djevelens verk!

 

2. Nei, en voldsmann kommer nødvendigvis ikke inn i himmelen hvis han angrer og der gjør heller nødvendigvis ikke en ateist hvis han angrer heller. Hvis man har utilgivelig synd så kommer man ikke inn i himmelen... Hvis du lurer på hva utilgivelig synd er så kan du lese Matteus 12: 31-32...

Nei, Birger. Jeg valgte ikke å bli født.

Jeg har aldri fått spørsmål om jeg ønsket å bli født i en verden hvor disse reglene var gjeldende. De reglene er påtvunget meg. Og om jeg skulle være uenig i en eller flere av dem så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt, for det er ingen rom for innspill.

Det er et vanskelig valg.

Underkast deg, eller lev i frihet og bli straffet for det.

 

 

Syntes du at det er vanskelig å leve som en kristen?

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
Syntes du at det er vanskelig å leve som en kristen?
Problemet er ikke å leve som en kristen; Problemet er å akseptere kristendom når man ikke oppfatter den som rettferdig.

 

Å ikke lage gudebilder, drepe, stjele, avstå fra sex, gambling og alkohol er for meg ganske enkelt å følge.

 

Men så har du ting som at du, som kristen, ikke skal hilse ikke-kristne, og ikke ønske dem velkommen i ditt eget hjem en gang. Jeg har kjent flere gode kristne og gode ikke-kristne oppgjennom årene, og tanken på at jeg må begynne å forskjellsbehandle dem på denne måten liker jeg ikke.

 

Problemet er at jeg er uenig når det ikke er rom for å være uenig.

For hvem er jeg til å være uenig i ordene til universets skaper?

 

Det er én ting dog ved de abrahamittiske religionene som jeg er spesielt lite fan av.

Det at mennesker skal lide for evig tid for noe så simpelt som å ta feil mener jeg er moralsk forkastelig.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Jeg stemmer abort motstanderne siden jeg ikke vil være med på å drepe 15.000 uskyldige barn hvert år. Jeg vil ikke drepe samfunnets minste! Abort er ikke Guds verk det er djevelens verk!

Hvem dreper fostrene ved spontan abort? Det er like mange som dør ved slik abort som ved selvbestemt abort.

 

Og hvis du sier djevelen, kan du da forklare hvorfor gud lar ham gjøre det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er ikke slik!

Har du ikke hørt om den utilgivelige synden? De som er ateister i dag kommer aldri inn i himmelen for disse han begått en synd mot den hellige ånd!

Å gjøre narr av det hellige spøkelset er en utilgivelig synd som ikke lipper deg inn i himmelen, men å drepe, voldta, torturere andre og all verdens andre synder er tilgitt bare du ber om tilgivelse hos den kristne gud og tror på ham... Og logikken her er hvor...?

 

 

Det samme er det med den som som raner, stjeler med mer. Det er likt for de begge!

Dette er feil, da ALT annet kan gis tilgivelse for, det eneste som kreves er at man tror på den kristne gud, så her tar du feil... Selv massemordere med begåtte uhyrligheter som en normalt menneske knappest kan drømme opp får tilgivelse i amerikanske fengsler hele tiden... Så her tar du feil.

 

Hvis en hindu hadde hatt meg med på ett møte eller noe lignende så hadde jeg ikke vært hindu i dag!

He he.

 

Utrolig hvordan denne geografien gjør seg gjeldende for hva den enkelte tro på.. Det er bare å sjekke selv det BirgerCaC isteden for å fornekte alt hva andre sier... Men så ærlig er du vel ikke at du faktisk ville lest, og trodd på, noe som kontradikterer troen din, eller hva ? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syntes du at det er vanskelig å leve som en kristen?
Problemet er ikke å leve som en kristen; Problemet er å akseptere kristendom når man ikke oppfatter den som rettferdig.

 

Å ikke lage gudebilder, drepe, stjele, avstå fra sex, gambling og alkohol er for meg ganske enkelt å følge.

 

Men så har du ting som at du, som kristen, ikke skal hilse ikke-kristne, og ikke ønske dem velkommen i ditt eget hjem en gang. Jeg har kjent flere gode kristne og gode ikke-kristne oppgjennom årene, og tanken på at jeg må begynne å forskjellsbehandle dem på denne måten liker jeg ikke.

 

Problemet er at jeg er uenig når det ikke er rom for å være uenig.

For hvem er jeg til å være uenig i ordene til universets skaper?

 

Det er én ting dog ved de abrahamittiske religionene som jeg er spesielt lite fan av.

Det at mennesker skal lide for evig tid for noe så simpelt som å ta feil mener jeg er moralsk forkastelig.

En kristen person skal hilse ikke kristne, og ta de med til sitt hjem for å lære de om Gud. De skal ikke forskjell behandles. Lide for evig... En person som har drevet å stjele litt penger fra en butikk, og han ikke angrer så kommer han sannsynligvis i helvete. Men han skal ikke bli pint så mye som en som har drept 35 mennesker for eksempel. Hvis man har begått små synder så får man en mindre straff i helvete, men hvis man har begått store synder eller synd mot den hellige ånd så skal man få en større straff en de andre som bare har gjort noen småting.

Hvem dreper fostrene ved spontan abort? Det er like mange som dør ved slik abort som ved selvbestemt abort.

Og hvis du sier djevelen, kan du da forklare hvorfor gud lar ham gjøre det?

Grunnen til at spontan abort foregår er av den grunn at hvis det er ett par som får barn som ikke er gift eller synder så drepes barnet via abort fordi at barnet ikke vil få ett verdig liv. For eksempel hvis det er en som får barn ved å ligge med noen på byen eller lignende så drepes barnet spontant fordi at foreldrene ikke skal få barn via en hore eller lignende eksempler. Det er hovedsaklig Gud som gjennomfører dette, men det fører til noe godt. Kristne ektepar som holder seg til bibelen opplever også spontan abort, og dette skyldes av at de skal bli satt på prøve. Kristendommen demmes skal bli satt på prøve og Gud skal se om de er verdige medlemmer av himmelriket.

He he.

Utrolig hvordan denne geografien gjør seg gjeldende for hva den enkelte tro på.. Det er bare å sjekke selv det BirgerCaC isteden for å fornekte alt hva andre sier... Men så ærlig er du vel ikke at du faktisk ville lest, og trodd på, noe som kontradikterer troen din, eller hva ?

;)

Hvis jeg hadde bodd i India så hadde jeg utforsket Hinduismen og satt den på prøve...

Jeg hadde kjapp innsett at hinduismen ikke var ett alternativ. Hvis jeg fikk høre om kristendommen i India så hadde jeg prøvd kristendommen og valgt kristendommen.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
En kristen person skal hilse ikke kristne, og ta de med til sitt hjem for å lære de om Gud. De skal ikke forskjell behandles.

Det er ikke det som står i Det Nye Testamentet:

Den som ikke holder seg til Kristi lære, men går ut over den, har ikke samfunn med Gud. Den som holder seg til læren, han har samfunn med Faderen og Sønnen. Om noen kommer til dere og ikke fører denne lære, så ta ikke imot ham i deres hjem, og hils ham ikke vel møtt. For den som hilser ham, blir medskyldig i det onde han gjør.

 

 

Hvis man har begått små synder så får man en mindre straff i helvete, men hvis man har begått store synder eller synd mot den hellige ånd så skal man få en større straff en de andre som bare har gjort noen småting.

Og hvis jeg er enig i at A er en synd, men uenig i at B og C er synder, så må bare svelge det og brenne for B og C også.

Lenke til kommentar

Preken 22.02.2012

 

La oss igjen begynne med en bønn! :)

 

Fader vår du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden så som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Tilgi oss vår skyld som vi og tilgit våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse men frels oss Fra det onde. For riket er ditt, makten, æren og evigheten. Amen i Jesu navn!

_____________________________________________________________________________

Dagens prekentekst står skrevet i Jakobs brev 5 7-18:

 

Vær da tålmodige, søsken, til Herren kommer! En bonde må vente på den dyrebare grøden fra jorden og være tålmodig til både høstregnet og vårregnet har falt. Også dere må være tålmodige og gjøre hjertene sterke, for Herren kommer snart. Kom ikke med klager mot hverandre, søsken, for at dere ikke skal bli dømt. Se, dommeren står for døren. Ta profetene til forbilde, søsken, de som talte i Herrens navn. De holdt tålmodig ut når de måtte lide vondt. Ja, dem som holder ut, priser vi salige! Dere har hørt hvordan Job holdt ut, og har sett hvordan Herren lot det ende. For Herren er rik på medlidenhet og barmhjertighet. Framfor alt må dere ikke sverge, mine søsken, verken ved

himmelen eller ved jorden eller ved noe annet. La et ja være ja og et nei være nei, så ikke dommen skal ramme dere! Forbønn og omsorg. Er det noen blant dere som lider? Da skal han be. Er noen glade til sinns? Da skal han synge lovsanger. Er noen blant dere syke? Han skal kalle til seg menighetens eldste, og de skal be over ham og salve ham med olje i Herrens navn. Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt. Be kjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye. Elia var et menneske under samme kår som vi. Han ba inderlig om at det ikke måtte regne, og i tre år og seks måneder falt det ikke regn på jorden. Så ba han på ny, og da ga himmelen regn, og jorden bar igjen grøde.

_____________________________________________________________________________

Ja, dennne prekenteksten bærer fram mye vitnesbyrd til folket og det er mye i denne teksten som vi bør ta til oss.Hvis vi der denne settingen: Vær da tolmodige, søsken, til herren kommer! Da her vi ett til bevis på at den evige far og allmektige freds fyrste skal komme igjen til oss og ta oss men til evigheten. Vi må som det står i prekenteksten være tålmodige, for herren kommer når ingen venter det! Vi må også huske på at En dag for Gud er 1000 år for oss og 100 år for oss er en dag for gud. Når gud gikk på til himmelen så sa han at han snart skulle komme tilbake å hente oss. Snart. Spørsmålet er hva er snart for gud. Er det to dager? Er det 3 dager? Eller er det 8 dager? Vi må huske at 8 dager for gud er 8000 år for oss! Vi må være tålmodige og vente på at herren skal komme tilbake i all sin allmektighet. Se, dommen står for døren står det i prekenteksten. Her har vi ett bevis på at vi skal bli dømt. Han skal stille sauene ved sin gøyere side og geitene ved sin venstre side! Det står også skrevet i Matteus 24 29-31. Her står det fint skrervet: Straks etter de

dagers trengsel skal solen bli formørket, og månen skal lenger ikke lyse sitt lys; stjernene skal falle fra himmelen, og himmelens krefter skal bli rystet. Da skal menneskesønnens tegn vise seg på himmelen, og da skal alle folkestammer på jorden sørge, og da de skal se menneskesønnen komme i himmelens skyer med kraft og stor herlighet. Og han skal sende ut sine engler med en mektig trompet lyd, og de skal samle hans utvalgte fra de fire vindrettningene, fra den ene enden av himmelen til den andre.

 

Det står også skrevet i Matteus 25 31-46: Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin trone i herlighet, og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, og stille sauene på sin høyre side og geitene på sin venstre.Så skal kongen si til dem på sin høyre side: 'Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.' Da skal de rettferdige svare: 'Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?' Og kongen skal svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.'Så skal han si til dem på venstre side: 'Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg;

jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.' Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.» Ja det finnes en rekke eksempler, og det står også skrevet i Markus 13 24-27: Men i de dager, etter den trengslene, skal solen bli formørket, og månen skal ikke mer gi lys. Stjernene på himmelen skal falle ned, og himmelens krefter skal bli rystet. Da skal de se Menneskesønnen komme i skyene med stor kraft og herlighet. Og da skal han sende ut sine engler og samle sine utvalgte fra de fire vindretningene, fra jordens fjerneste grense til himmelens fjerneste rand. Ja her har vi enda ett eksempel. Om dere ser så er det mange steder i bibelen som det står om menneskesønnens komme, og at han skal dømme folkeslagene.Det er mange som blir provosert av dette, men det er sannheten og vi skal bli dømt. Enten så skal du stå på høyere side eller venstre side. Hvem side er du på?

 

Ett spørsmål som meget mange stiller seg er det spørsmålet: Når kommer gud tilbake til jorden for å dømme folkeslagene? Mange tegn viser i den retting i at Gud skal komme tilbake snart. Tegnene i det er at det blir stadig mer elendigheten på jorden og det blir stadig flere og større naturkatastrofer. Dette er det sikreste tegnet på at Gud som er menneskesønnen skal komme tilbake til vår jord og ta oss med til himmelen. Hvis du ikke vil være med til himmelen så får du ikke det. Og hvis du vil være med til himmelen så tror du på den allmektige faren som vi har, og som sitter i himmelen og venter på oss. Tegnene på at menneskesønnen skal komme har kommet. På 80 tallet så var det ikke ett så stort utbrudd av naturkatastrofer som det er i dag. På 80 tallet så var det noen flommer og noen naturkatastrofer som virkelig rammet oss. Når det fortsatte til 90 tallet så økte antallet med naturkatastrofer. På 2000 tallet så økte det mer og mer og i slutten av 2010 så var det meget mange naturkatastrofer, elendigheter i verden, drap og andre katastrofer. Nå i dag 2012 så har vi økonomi kriser, kriger, uroligheter, bekymringer, naturkatastrofer og klimaendringer. Det som sto i bibelen har kommet i oppfyllelse og nå har tegnet på menneskesønnens komme fase 1 kommet. Jeg deler menneskesønnens komme ofte inn i faser. Fase en er at det skal bli uroligheter

og diverse elendigheter med krig og naturkatastrofer. Fase 2 er at så kalt antikrist skal komme og angripe kristendommen i høyeste grad og komme med en rekke elendig heter for oss. Fase 3 er at stjernene skal falle og verden kommer omtrent til å bli forandret. Fase 4 som er den

siste fasen er at menneskesønnen skal vise seg i skyene og komme ned på jorden og omvandle jorden til paradis, og han skal dømme folkeslagene. Meget mange kommer til å bli med inn i helvete og svært få kommer til å gli inn i himmelen. Det er ikke på grunn av at det er vanskelig å komme inn i himmelen, men det er på grunn av at folk ikke vil inn i paradis og folk vil ikke inn i himmelen. Det er to muligheter: helvete eller det evige paradis. Du har ett fritt valg og du må velge rett. Det er en ting som er sikkert og det er at Gud skal komme tilbake til jorden og

jeg tror at dette vil skje når vi i dag lever. Dette vil snarest skje innen 50-60 år og dette er noe vi bør se fram til. Det virker som om folk blir sure når jeg nevner at visse personer skal brenne i helvete, men dette må de leve med. Det er slik det er og du har fått ett valg som du bare selv kan ta.Herren skal komme snart, og vi skal stå for dommen. Vi må huske på å være klare, for hvis du havner i

helvetet så er det ingen vei opp for der skal det bare være smerte og pine. Amen!

 

Ja det var dagens tale folkens! Jeg håper at dere tok dagens tale til dere :)

 

Jeg hadde vært glad om dere kan ta kommentarer og eventuelt diskusjoner på PM men det er i grunn opp til dere. Jeg setter meget pris på de som sender spørsmål, kommentarer osv på PM, fortsett med det!!

NB! teksten er med forbehold om skrivefeil!

 

Jeg ønsker dere en fortsatt god Onsdag! :)

 

Mvh: BirgerCaC via den norske kirke i eksil.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
Det er hovedsaklig Gud som gjennomfører dette, men det fører til noe godt. Kristne ektepar som holder seg til bibelen opplever også spontan abort, og dette skyldes av at de skal bli satt på prøve. Kristendommen demmes skal bli satt på prøve og Gud skal se om de er verdige medlemmer av himmelriket.

Gud pålegger oss en rekke lover som vi ikke har noen bestemmelsesrett over. Hvis vi ikke følger dem, og ikke er enige med dem, så skal vi brenne for det. Han krever at vi ikke bryter dem, samtidig som han bryter dem selv uten problemer. Dette strider med alt som måtte ha med rettferdighet å gjøre.

Lenke til kommentar

Først en konklusjon etter spørsmål jeg hadde i post #148.:

Du har ikke kjennskap og kan ikke svare.

Denne konklusjonen gjør jeg etter svar på tre poster hvor svarene var;

Nei!

Ja!

Tja!

 

Når det gjelder denne preken kunne jeg, og sikkert flere med meg, plukket den fra hverandre og kommet med innspill som viser at verden er helt annerledes en du beskriver. Dette kunne jeg gjort, men tar meg dessverre ikke tid til det.

 

Men på et generelt grunnlag er denne preken veldig negativ og dømmende. Får inntrykk av at verden er en forferdelig plass. Når det i virkeligheten ikke er så værst. Nå må du ikke misforstå og tro at jeg mener at verden er et paradis. Det finnes mange uløste oppgaver, fattigdom som må bekjempes, diktatur som bør få demokrati, vold som må bekjempes,etc. Men det er mindre vold i verden nå en det noen gang har vært. (Siden du mener at verden er på randen av stupet, hadde det vært greit om du viser til tall som underbygger dette)

 

Volden er også størst i religiøse land, og dette gjelder særlig de Abrehamske religioner. Volden og hatets religion!

 

Du viser også til Job og hvor godt han holdt ut, men hele dette brevet viser at Gud og satan er en og samme person (Job er etter min mening også den beste fortellingen i bibelen, litterært sett). Men historien viser hvor ond Gud er!

 

Jeg vil også stille deg et spørsmål; hvordan i all verden kan du trekke en konklusjon at det er mange flere naturkatastrofer i dag? Har du tall på dette? Tror du kun sammenligner de 50 siste årene og at du har fått et inntrykk av at det er mer i dag grunnet at vi får melding om alt som skjer mye raskere i dag. Og vi får også mer informasjon en noen generasjoner før oss.

 

Til slutt vil jeg også påpeke at denne dommedag som du viser til, så skal det kun være med 144 00 personer. Er du en av dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...