Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst så vil jeg kommentere ditt "bruker bilde". "God Jul" er ingen høytid forbundet med Gud, Kristus eller Bibelen. Hvis en skal feire Kristi fødsel må en noe lenger tilbake, nærmere bestemt til sep. okt. ca. Løvhyttefesten. Lukas 1 beskriver ganske godt denne begivenhet.

 

La meg understreke at jeg ikke vil dømme noe som helst i denne forbindelse, jeg selv er en av de større syndere og trenger mer enn noen en tilgivelse fra Gud daglig. Jeg vil bare gi et lite varsku om kristendommens tilstand i forhold til Gud og Bibel.

 

Både Jul, Påske og Søndag er tre store synder kirken har påført millioner av mennesker helt eller delvis feilaktig/løgnaktig og delvis uten å vite dette. Direkte feil har blitt kirkelig tradisjon og blir derfor tatt tilfølge fremfor Bibelen, som nesten ingen leser lenger.

 

Men Julen først, den er så hedensk at Gud måtte tro at vi er gale. Vi sier vi tror, men vender Gud ryggen og hygger oss med vår hedendom. Guds høytider og helligdager er nøye beskrevet i Bibelen og her er ikke Julen nevnt med en stavelse. Hvorfor skal kirker og menighets ledelse påføre oss ulærde slik forbannelse. Noen må våkne og varsle denne villfarelse.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal vell det :p

 

Jula ble aldri stjålet av de kristne vil jeg påstå. Det ble vel kirken som laget en høytid for å få folk til kirken og da ble det en gromsete miks av hedendom og kristendom som ikke tjener noen. Kristendommens tilførte tradisjoner er ikke bibelske av opprinnelse og vil heller aldri bli det.

 

Gud har understreket en gang for alle hva Hans Høytider skal vare "til evig tid".

 

.

Endret av Celtic viking
Lenke til kommentar
Julespesial:


Julen er vell noe vi alle har gledet oss til. Kanskje barna mere enn de voksne. Det begynner å bli en travel tid for de fleste. Barna i familien øver til juleforestillingen, mens moren er opptatt med å pynte og planlegge maten, mens far er ute og handler gaver! Julen er en stressende tid for oss alle, men like stressende som koselig også. Når man sitter der på julaften så glemmer man gjerne alt stresset som er lagt bak hele opplegget.


Nå sitter vi her på diskusjon.no. Kanskje vi har tatt ett avbrekk fra jule maset, eller kanskje du ikke har styret med dette i det hale tatt i år. Når man i alt tenker på dette så er det mange som glemmer hva julen egentlig er. Julen er en tid der man skal tenke på å gi! Det er nok mange som tenker på hva de vil få også, men det viktigste er at man samles og at man får en koselig stund sammen med de som står deg nærmest, slik at dere samles til hygge og kos. Slik at du kan tenke på hva du skal gi og ikke hva du skal få.


Denne søndagen så ble det ingen normal preken. Navnet Jesus er vell ikke nevnt her før nå. Religiøse ting er vell ikke blitt tatt opp enda, men mer moralske ting. Jesus er viktig i de fleste situasjoner for oss kristne. Også når det gjelder dette med julen og julefeiringen hvor vi kristne skal feire jesu fødsel. Uansett om du er kristen eller ei så er det en ting som du må tenke på! Og det er at du skal tanke på alle andre enn deg selv i julen, for da tenker også folk på deg og du vil få en hyggelig jul. Du må huske og kose deg i julen og ikke bare stresse. Husk å hjelp folk som trenger det i julen! Og ikke minst. Husk å kos deg masse i julen!


God jul fra Birger CaC :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...