Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Hei smile.gif

Jeg har hatt lyst til å forkynne kristendom til folket her på diskusjon.

Nå har da dette under forumet blitt opprettet: Prekestolen... noe som jeg er glad for smile.gif

Jeg kommer da nå dermed til å legge ut en forkynnelse hver onsdag og søndag med ekstra helligdager som pinse osv... Dere kan komme med spørsmål til talen min i forumet eller på PM så skal jeg prøve å svare dere innen ett par dager. Jeg er klar over at det er en del ateister som mener at det jeg kommer til å si er galt og at dette er feil og det er greit og det skal jeg respektere. Hvis det er noen ateister eller andre personer som vil kritisere min tale eller preken så kan dere gjøre dette ved å sende en PM til meg. Dere kan også poste i tråden men prøv helst å unngå dette i og med at jeg besvarer lettere PM.

Jeg kommer til å legge ut en tale her på forumet nå til søndag den 5 februar...
Dette kommer også til å bli ett (kirkesamfunn) for de som ikke har anledning til å gå i kirken av sine grunner...

Jeg håper at dere vil ta mine taler til dere smile.gif

Ettersom tråden har blitt startet opp igjen høsten 2013 så må vi forholde oss til noen nye regler:

 

Spørsmål til prekenen kan taes i tråden i en høflig tone
Forumets retningslinjer gjelder også her
Folk som vil komme med hat mot kristendommen kan gjøre dette til meg på PM eller en annen tråd.
Diskusjon angående den generelle kristendommen skal ikke taes her.
ATEISTER som ikke kan komme med noe oppbyggende kan holde seg utenfor tråden
DENNE TRÅDEN ER BEREGNET PÅ KRISTNE OG TVILENDE PERSONER.

Endret av BirgerCaC
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen ateister eller andre personer som vil kritisere min tale eller preken

Hvem er det som presses?

Hva er egentlig en preken om ikke et middel for å presse ens mening på en annen?

 

Jeg sier ikke at noen blir tvungen til å lese det han skriver. Jeg forsøker bare å påpeke hykleriet mellom hans signatur og hans innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er i overkant pretensiøst å lage en slik tråd på dette forumet og regne med ikke få tilbakemeldinger fra folk, synes du ikke? Her må du nok regne med å få tilsvar på dine prekener.

 

Hvis målet ikke er å forsøke verve flere folk, eller overbevise, hva er vitsen med å skrive her? Kan du ikke like gjerne preke i ett forum myntet på en religiøs brukermasse?

 

Skal denne tråden bli bra, foreslår jeg at du preker, og gir oss mulighet til å få en diskusjon utav det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal denne tråden bli bra, foreslår jeg at du preker, og gir oss mulighet til å få en diskusjon utav det.

Bra for hvem? For ikke-religiøse, siden de da kan bashe religiøse? Eller kanskje Birger kan få ha tråden sin i fred, så kan den være bra for de som ønsker å høre på han.

 

En tråd er ikke dårlig bare fordi det står en religiøs kommentar noen enda ikke har fått hengt ut.

 

 

Nå er jeg selv ikke særlig interessert i tråden, men synes den kan få leve i fred.

 

Endret av Matsemann
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lykke til med dette!

Hei :)

 

Hvis det er noen ateister eller andre personer som vil kritisere min tale eller preken så kan dere gjøre dette ved å sende en PM til meg. Dere kan også poste i tråden men prøv helst å unngå dette i og med at jeg besvarer lettere PM.

Men lurer litt på hvorfor du vil legge ut på et diskusjonsforum når du vil unngå diskusjon?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal denne tråden bli bra, foreslår jeg at du preker, og gir oss mulighet til å få en diskusjon utav det.

Bra for hvem? For ikke-religiøse, siden de da kan bashe religiøse? Eller kanskje Birger kan få ha tråden sin i fred, så kan den være bra for de som ønsker å høre på han.

 

En tråd er ikke dårlig bare fordi det står en religiøs kommentar noen enda ikke har fått hengt ut.

 

 

Nå er jeg selv ikke særlig interessert i tråden, men synes den kan få leve i fred.

 

 

Hvis Birger vil ha en tråd der han skal forkynne det glade budskap så passer det best på forum egnet for dette. Diskusjon er ett diskusjonsforum, og mesteparten av brukermassen her er ikke religiøse. I beste fall er det unødvendig å bruke dette forumet til å fremme religiøse meninger som ikke er oppe til diskusjon.

 

Slik jeg ser det er denne tråden laget for å forkynne religiøse tanker ovenfor ett publikum som ikke er så interessert. Dette kommer til å provosere og folk må få lov til å gi sin mening, og da helst saklig og informativt.

 

 

I verste fall blir dette da en tråd for en svovelpredikant, som ingen får lov til å motsi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal denne tråden bli bra, foreslår jeg at du preker, og gir oss mulighet til å få en diskusjon utav det.

Bra for hvem? For ikke-religiøse, siden de da kan bashe religiøse? Eller kanskje Birger kan få ha tråden sin i fred, så kan den være bra for de som ønsker å høre på han.

 

En tråd er ikke dårlig bare fordi det står en religiøs kommentar noen enda ikke har fått hengt ut.

 

 

Nå er jeg selv ikke særlig interessert i tråden, men synes den kan få leve i fred.

 

 

Hvis Birger vil ha en tråd der han skal forkynne det glade budskap så passer det best på forum egnet for dette. Diskusjon er ett diskusjonsforum, og mesteparten av brukermassen her er ikke religiøse. I beste fall er det unødvendig å bruke dette forumet til å fremme religiøse meninger som ikke er oppe til diskusjon.

 

Slik jeg ser det er denne tråden laget for å forkynne religiøse tanker ovenfor ett publikum som ikke er så interessert. Dette kommer til å provosere og folk må få lov til å gi sin mening, og da helst saklig og informativt.

 

 

I verste fall blir dette da en tråd for en svovelpredikant, som ingen får lov til å motsi.

 

Nå preker du piss! Er det noe bedre?

Lenke til kommentar

Det er i overkant pretensiøst å lage en slik tråd på dette forumet og regne med ikke få tilbakemeldinger fra folk, synes du ikke? Her må du nok regne med å få tilsvar på dine prekener.

 

Hvis målet ikke er å forsøke verve flere folk, eller overbevise, hva er vitsen med å skrive her? Kan du ikke like gjerne preke i ett forum myntet på en religiøs brukermasse?

 

Skal denne tråden bli bra, foreslår jeg at du preker, og gir oss mulighet til å få en diskusjon utav det.

Jeg regner med å få tilbakemeldinger men jeg vil at dere skal ta de på PM...

Dere kan disutere dette med meg på PM men helst ikke i tråden. Dere kan dermed komme med spørsmål i tråden men jeg kan heller ikke nekte dere å disutere i tråden men det hadde vært best å ta dette på PM.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg regner med å få tilbakemeldinger men jeg vil at dere skal ta de på PM...

Dere kan disutere dette med meg på PM men helst ikke i tråden. Dere kan dermed komme med spørsmål i tråden men jeg kan heller ikke nekte dere å disutere i tråden men det hadde vært best å ta dette på PM.

Hvorfor? Gi meg en grunn for at vi ikke kan diskutere på et diskusjonsforum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nektet dere i å diskutere men jeg hadde blitt glad hvis dette hadde skjedd på PM.

Jeg nekter ikke bare ber dere om det...

Du har fortsatt ikke svart meg på HVORFOR?

 

Synes du gjør dette på en kronglete måte. Her vil du i fremtidige tråer (muligens denne også) forkynne kristendommen uten at vi får komme med innspill. Dette er ikke diskusjon men misjonering og det passer seg ikke med misjonering på disse sidene når du ikke vil forsvare de meningene du fremlegger. For meg så virker det som du er redd for å forsvare dine tanker fordi du innerst inne vet at det du kommer med ikke kan forsvares. Hvis du kommer med mange bibelsitater og forkynnelse, ja da er jeg av den formening at alle her inne på forumet må ta dette i tråden og ikke på PM til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle kritikere å lese dette, som forklarer meningen med Prekestolen. Prekestolen ble opprettet nettopp for tråder som denne, hvor trådstarter ikke er ute etter noen seriøs diskusjon. Hadde han ønsket en diskusjon hadde han opprettet tråden i (eller fått den flyttet til) hovedkategorien.

 

Han kan selvsagt ikke nekte dere å stille spørsmål, men det har han heller ikke gjort. Alt han ber om er at dere ikke gjør tråden om til en stor debatt.

 

Så, skal vi gi ham en sjanse? Skal vi prøve å holde spørsmålene (og diskusjonen som uten tvil vil oppstå) relatert til forkynnelsene og talene hans, og ikke alt annet kristendommen måtte stå for?

Dette er ikke for å kritisere, men å vise til at tråden er åpen for debatt (som er forfattet i reglene). Og jeg ønsker også en begrunnelse for at trådstarter går ut med at han ikke ønsker en diskusjon og/eller tilbakemeldinger. Selvfølgelig har han sin fulle rett til å ikke svare på innlegg, men for meg blir det litt merkelig og gå ut med dette i forkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du har lest førstepost grundig nok SirEmanon.

TS skriver følgende:

 

Hvis det er noen ateister eller andre personer som vil kritisere min tale eller preken så kan dere gjøre dette ved å sende en PM til meg. Dere kan også poste i tråden men prøv helst å unngå dette i og med at jeg besvarer lettere PM.

 

Jeg ser ingen åpenbar uttalelse hvor TS sier at han ikke ønsker en diskusjon, han gir rett og slett en begrunnelse for at debatt rundt preken er lettere å besvare på PM, han prøver heller ikke å avskrive hele retten til å diskutere i tråden.

 

EDIT: Ser i ettertid at det har blitt diskutert tidligere i tråden, men forstår fortsatt ikke hvorfor du gjentar deg selv.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Så du ønsker å uttrykke din mening offentlig men du ønsker ikke offentlig kritikk? Er ikke det også litt hyklerisk? På en litt urelatert note så virker det som noe som har vært gjennomgående iallfall i den katolske kirken. "Vi ønsker å få si det vi tror, men vi vil ikke at dere skal fortelle andre hva dere mener om det."

 

Men skriv gjerne dine prekner og jeg vil forsøke å holde mine innlegg til det som blir tatt opp, men jeg forbeholder meg retten til å trekke inn andre innlegg jeg finner at du har skrevet for å påpeke eventuelle motsigelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ønsker hovedsakelig ingen stor diskusjon men jeg har ikke nektet dere...

Jeg leser lettere PM så dermed så hadde jeg blitt takknemlig om dere hadde sendt meg en PM...

 

Nå har det seg sånn at datamaskinen som jeg har skrevet talen på ikke fungerer så det kan bli litt problematisk i morgen. Dermed så må jeg skrive en ny tale på denne maskinen jeg skriver på nå og jeg skal prøve å gjøre meg ferdig til i morgen men jeg kan ikke love noe. Jeg skal gjøre mitt ytterste for at talen legges ut i morgen men det kan bli litt forsinkelser. Jeg beklager dette stort!

 

Det som er helt sikkert er at dere skal få deres tale til Onsdagen så fortvil ikke...

Om jeg rekker å skrive en ny tale til i morgen så legges den ut så vil jeg informere om at den legges ut sent noe som dere kanskje forstår...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...