Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

1. Hvorfor må du legge opp til at ateister ikke har moral? Slik som du skriver det her virker det som du mener at det er normalt at en ateistisk ektemann mishandler og er utro. Hvorfor kan man ikke skille seg dersom man ikke elsker hverandre lengre og ønsker å endre på en miserabel tilværelse?

 

2. Mener du at ateister og/eller folk som tror på en annen gud enn deg vil brenne i helvete? Hvis ja, da dømmer du. Hvis nei, hvorfor tro i det hele tatt?

 

4. Mener du at alle, uavhengig av handlinger, kommer til himmelen dersom de bare vier seg til jesus og ber om tilgivelse?

 

5. Dette er en de mest virkelighetsfjerne sammenlikningene jeg har sett på lenge.

 

Jeg føler for å svare (hei Birger!;)

 

1: Det handler ikke om hvem som er mest eskelige, bare de som vil noe ... hva vil de som vil "noe"?

4: Bedømmening kan du først bruke på deg selv (hvis du kommer igjennom deg selv) post gjerne!

5: Rent og skjært personangrep (og bør rapporteres)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ateister skal brenne i helvetet i følge bibelen og det finnes en utilgivelig synd og det er nemlig synden mot den hellige ånd.
Så alt jeg trenger å si til misjonærer o.l. er "Jeg har spottet den hellige ånd", og så vet de at det er ingen vits fordi løpet er kjørt uansett?

 

"Den hellige ånd får Jesus til å se feit ut."

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

5: Rent og skjært personangrep (og bør rapporteres)

Hvordan er det et personangrep å være uenig i det å sammenlikne mord og skillsmisse? Hvis det blir oppfattet slik så er det leit.

 

Fiks deg ett smørbrød med syltetøy! (mora di sa fra)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Denne tråden er jo en eneste stor farse XD

 

Her har du en en som taler til en 100% motvillig forsamling og de krangler om hvert eneste ord som ramler ut av denne selverklærte predikanten. Men forsamlingen må like fint sitte pent og høre på. Kunne vært lagd en revy av dette her.

 

Nå må bare Birger stemme i orgelet og sende rundt kollektbøtta, så kommer nok dette til å roe seg ned ....

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

 

 

1. Nei hvis ett ektepar har levd sammen i f eks 10 år og den ene av de blir ateist så har fortsatt ikke mannen som fortsatt er kristen skille seg. Han må derimot prøve og omvende denne ateisten men hvis ateisten ikke misshandler han eller horer så har han\hun ingen rett til å skille seg.

 

2. Hvis jeg sier at en person har syndet så er ikke dette å dømme noen. Hvis jeg sier at sannheten er at de ikke følger bibelen så dømmer jeg ikke. Det å dømme en person vil si og for eksempel si at denne personen skal brenne i helvetet. Hvis jeg sier at en har syndet så dømmer jeg ikke for det er å si sannhet. Hvis jeg sier at den skal for eksempel brenne i helvete hvis han ikke ber om tilgivelse for at han har drept noen så dømmer jeg ikke. Hvis jeg sier at en person ikke er kristen, ikke kjenner gud, ikke tror osv så dømmer jeg en person.

 

3. Svar sendes på PM.

 

4. Hvis man tenker slik så tenker man feil. Grunnen til at Jesus døde på korset er av den grunn av at vi skulle komme inn i himmelriket. Ikke alle gjør det men de får en sjanse. Hvis de tror på oppstandelsen og ber om tilgivelse for sin synd på kommer de inn i himmelriket. Vi må angre på det vi gjør, og vi må angre. Hvis vi bare ber om tilgivelse men angrer ikke i sitt hjerte så tilgir ikke gud deg for han ser at du ikke bryr deg. Gud ser til hjertene til folk som nevnt i talen og gud vet om du angrer eller er likegyldig til dine onde handlinger.

 

5. Det fines visse likheter med mord og skilsmisse! Likhetene ved disse to ulike handlingene er at hvis vi ikke angrer og ber om tilgivelse ovenfor gud så vil man dø av helvetets ild. Hvis en person dreper en annen person uten å angre og be om tilgivelse så vil man også bli brent i helvetet. Hvis man angrer for sine handlinger og bekjenner ovenfor gud at du har gjort noe dumt som du angrer på så skal man bli tilgitt enten det er ett drap eller om det er en som har skilt seg fra sin kone eller mann. Hvis man skiller seg fra noen så kan også noen bli så såret at de tar sitt eget liv... altså dreper seg selv som vil bli det samme som ett drap. Ja skilsmisse og drap har mange likheter!

 

1) Hvorfor han/hun konvertere partneren tilbake? Er det sømmelig av ateisten å gjøre det samme? Hvis de fortsatt elsker hverandre, hvorfor kan de ikke bare respektere hverandre og fortsette å leve lykkelige sammen?

 

2) Å si at noen er (en) synder(e) er ikke å dømme, for bibelen lærer jo tross alt at vi er alle syndere. Men hvem er du til å si hvem som følger bibelen (korrekt) eller ei? Å si hvem som er "sanne kristne"? F.eks. visste du at kristne ikke skal ønske ikke-kristne velkommen og ikke har lov til å ha ikke-kristne i sine egne hjem, for da blir de medskyldig i syndene deres? Selv har jeg vært hjemme hos kristne før, og de har behandlet meg som en helt vanlig person. Bare synd at de ikke følger bibelen.

 

3) Ok, venter i spenning.

 

4) Jeg tror ikke det er mange kristne som tenker slik selv. Det var bare en observasjon fra meg som utenforstående. Selv om de selv ikke tenker "jeg kan gjøre hva jeg vil" så døde Jesus fortsatt for syndene deres.

 

5)

Hvis man skiller seg fra noen så kan også noen bli så såret at de tar sitt eget liv... altså dreper seg selv som vil bli det samme som ett drap. Ja skilsmisse og drap har mange likheter

Ja noen KAN bli såret og begå selvmord.

Og hvor ofte skjer det? Ved alle skilsmisser? Hver andre? En av ti? En av 10.000? En av 1.000.000?

Selvmord er jo uansett en synd ifølge bibelen, så en sann kristen ville jo aldri finne på å begå selvmord.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

5: Rent og skjært personangrep (og bør rapporteres)

Hvordan er det et personangrep å være uenig i det å sammenlikne mord og skillsmisse? Hvis det blir oppfattet slik så er det leit.

 

Hvis hangen din er unyttig retorikk - be my guest!

 

Denne tråden er jo en eneste stor farse XD

 

Her har du en en som taler til en 100% motvillig forsamling og de krangler om hvert eneste ord som ramler ut av denne selverklærte predikanten. Men forsamlingen må like fint sitte pent og høre på. Kunne vært lagd en revy av dette her.

 

Nå må bare Birger stemme i orgelet og sende rundt kollektbøtta, så kommer nok dette til å roe seg ned ....

 

Prøv å gjette hvem som dummer seg mest ut ...

Lenke til kommentar

Angående skillsmisse så står det vedig klart i Paulus første brev til korinterne kapittel 7.

 

link: Bibel.no

 

 

Når det gjelder det dere skrev om, så er det godt for en mann ikke å røre en kvinne. 2 Men for å unngå hor skal hver mann ha sin kone og hver kvinne sin ektemann. 3 Mannen skal oppfylle sin forpliktelse overfor kvinnen, og hun overfor ham. 4 Kvinnen rår ikke over sin egen kropp, det gjør mannen. På samme måte rår ikke mannen over sin egen kropp, det gjør kvinnen. 5 Dere skal ikke nekte hverandre samliv hvis dere ikke er blitt enige om det for en tid, for å leve i bønn. Kom så sammen igjen, for at ikke Satan skal sette avholdenheten deres på prøve. 6 Dette er ment som en tillatelse, ikke som et påbud. 7 Jeg skulle ønske at alle var som jeg. Men enhver har sin egen nådegave fra Gud, den ene slik, den andre slik.

8 Til de ugifte og enkene sier jeg: Det er godt for dem om de fortsetter å være som jeg. 9 Men dersom de ikke kan være avholdende, må de gifte seg. For det er bedre å gifte seg enn å brenne av begjær. 10 Til de gifte har jeg dette påbudet, ikke fra meg selv, men fra Herren: En kvinne skal ikke skille seg fra mannen sin. 11 Men hvis hun likevel skiller seg, skal hun leve ugift eller forlike seg med mannen. Og en mann skal ikke skille seg fra sin kone.

12 Til de andre sier jeg – dette er mine ord, ikke Herrens: Dersom en bror har en kone som ikke er troende, og hun gjerne vil bli hos ham, skal han ikke skille seg fra henne. 13 Og dersom en kvinne har en ikke-troende mann og han gjerne vil bli hos henne, skal hun ikke skille seg fra mannen. 14 For den ikke-troende mannen blir regnet som hellig på grunn av sin kone, og den ikke-troende kvinnen blir regnet som hellig fordi mannen er en troende bror. Ellers ville jo barna deres være urene, men nå er de hellige. 15 Men hvis den ikke-troende vil skilles, så la ham gjøre det. I slike tilfeller er ikke den troende broren eller søsteren bundet. Gud har kalt dere til fred. 16 For vet vel du, kvinne, om du kan redde din mann? Og vet vel du, mann, om du kan redde din kone?

17 Derfor skal enhver leve sitt liv der Herren har satt ham, der han var da Gud kalte ham. Dette gir jeg pålegg om i alle menighetene. 18 Om noen ble kalt som omskåret, skal han ikke prøve å forandre det. Om noen er blitt kalt som uomskåret, skal han ikke la seg omskjære. 19 For det som betyr noe, er ikke å være omskåret eller uomskåret, men å holde Guds bud. 20 Enhver skal forbli der han var da han ble kalt. 21 Ble du kalt som slave? La ikke det bekymre deg! Men kan du bli fri, så velg heller det. 22 For den som var slave da Herren kalte ham, er Herrens frigitte, og den som var fri da han ble kalt, er Kristi slave. 23 Dere er kjøpt, og prisen betalt. Så bli ikke slaver av mennesker. 24 Mine søsken, enhver skal forbli der han var da han ble kalt, og være der for Gud.

25 Når det gjelder de unge jentene, har jeg ikke noe påbud fra Herren. Men jeg sier min mening, siden Herren i sin godhet lar meg være troverdig. 26 På grunn av den nødstid vi lever i, mener jeg det er godt for et menneske å bli værende som det er. 27 Er du bundet til en kvinne, så prøv ikke å bli fri. Er du ikke bundet, så finn deg ingen kone. 28 Om du likevel gifter deg, synder du ikke, og om en ung jente gifter seg, synder hun ikke. Men de gifte kommer til å møte vansker i livet, og det vil jeg gjerne spare dere for. 29 For det sier jeg, brødre: Det er stadig kortere tid igjen. Fra nå av skal de som har kone, være som om de ingen hadde, 30 de gråtende som om de ikke gråt, de glade som om de ikke gledet seg, de som kjøper noe, som om de ikke eide det, 31 og de som bruker verdens goder, som om de ikke brukte dem. For verden slik den nå er, går under.

32 Jeg vil at dere skal slippe bekymringer. Den ugifte er opptatt av det som hører Herren til, hvordan han kan være til glede for Herren. 33 Men den som er gift, er opptatt av det som hører verden til, hvordan han kan glede sin kone, 34 og så blir sinnet delt. Den ugifte kvinnen og den unge jenta er opptatt av det som hører Herren til, så de kan være hellige både på kropp og sjel. Men den gifte kvinnen er opptatt av det som hører verden til, hvordan hun kan glede sin mann. 35 Jeg sier dette til deres eget beste, ikke for å legge bånd på dere, men for at dere skal leve sømmelig og holde dere trofast og helhjertet til Herren.

36 Om noen mener at han kommer inn i et usømmelig forhold til kjæresten sin fordi han er i sin fulle kraft, og det må så være, da skal han gjøre som han vil: La dem gifte seg, han synder ikke med det. 37 Men den som står fast i sitt forsett og ikke er under tvang, men har herredømme over sin egen vilje og i sitt hjerte har bestemt seg til å la kjæresten forbli jomfru, han gjør vel i det. 38 Så gjør altså den rett som gifter seg med kjæresten sin, og den som ikke gifter seg, gjør bedre.

39 En kvinne er bundet så lenge mannen hennes lever. Dersom mannen dør, er hun fri til å gifte seg med hvem hun vil, bare det skjer i Herren. 40 Men hun vil være lykkeligere om hun lever alene, etter min mening. Og jeg mener at også jeg har Guds Ånd.

 

 

Man har ingen rett til å skille seg fra en utroende, men det står også klart at man ikke skal gifte seg med en utroende. (ett annet sted over)

 

Jeg har blitt spurt om å skrive søndagens preken/tale så jeg kommer til å legge ut talen i morgen rundt 12:00. :)

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Prekenen søndag 18.02.2012

 

La oss igjen begynne med en bønn!

Fader vår du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden så som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Tilgi oss vår skyld som vi og tilgit våre skyldnere. Led oss ikke inn i fristelse men frels oss fra det onde. For riket er ditt, makten, æren og evigheten. Amen i Jesu navn!

________________________________________________

Og dagens prekentekst står skrevet i: Matteus 25 1-13 og Matteus 22 1-11

 

Matteus 25 1-13

Da kan himmelriket sammenlignes med ti brudepiker som tok oljelampene sine og gikk ut for å møte brudgommen. 2 Fem av dem var uforstandige, og fem var kloke. 3 De uforstandige tok med seg lampene sine, men ikke olje. 4 Men de kloke tok med seg kanner med olje sammen med lampene. 5 Da det trakk ut før brudgommen kom, ble de alle trette og sovnet.6 Men ved midnatt lød et rop: 'Brudgommen kommer! Gå og møt ham!' 7 Da våknet alle brudepikene og gjorde lampene i stand. 8 Men de uforstandige sa til de kloke: 'Gi oss litt av oljen deres, for lampene våre slukner.' 9 'Nei', svarte de kloke, 'det blir ikke nok til både oss og dere, gå heller til kjøpmannen og kjøp selv!'10 Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen, og de som var forberedt, gikk sammen med ham inn til bryllupet, og døren ble stengt. 11 Senere kom også de andre brudepikene og sa: 'Herre, herre, lukk opp for oss!' 12 Men han svarte: 'Sannelig, jeg sier dere: Jeg kjenner dere ikke.'13 Så våk da, for dere kjenner ikke dagen eller timen.

 

Matteus 22 1-11

Igjen talte Jesus til dem i lignelser: 2 «Himmelriket kan sammenlignes med en konge som skulle holde bryllup for sønnen sin. 3 Han sendte tjenerne sine til de innbudte og ba dem komme til bryllupet. Men de ville ikke komme. 4 Da sendte han andre tjenere ut som skulle si til de innbudte: 'Festmåltidet har jeg gjort i stand, oksene og gjøkalvene er slaktet, og alt er ferdig. Kom til bryllupet!' 5 Men de brydde seg ikke om det; en gikk til sin åker og en annen til sin forretning. 6 Resten av dem la hånd på tjenerne, mishandlet dem og slo dem i hjel. 7 Da ble kongen sint og sendte ut troppene sine, som drepte disse morderne og brente byen deres. 8 Så sa han til tjenerne: 'Alt er ferdig til bryllupet, men de innbudte var ikke verdige. 9 Gå derfor ut på veikryssene og innby til bryllupet alle dere finner.' 10 Og tjenerne gikk ut på veiene og samlet alle de kunne finne, både onde og gode, og bryllupssalen ble full av gjester.

________________________________________________

 

Denne første teksten handler om 10 brudepiker som er invitert til guds bryllupp i himmelen, 5 av de hadde olje på lampen(altså kristne) og fem av de hadde ikke olje. Det som menes med lampen er invitasjonen til brylluppet. Så når jeg og birger skriver om gud og kristendommen til dere, så gir vi dere invitasjon til brylluppet i himmelen. det er deres valg om dere godtar invitasjonen(tar med olje) eller avslår.Den andre ligningen handler om mye av det sammen. Kongen er gud og kongesønnen er Jesus.

Han sendte tjenerne(profetene/misjonærer) for å be de innbudte(jødene) å komme til bryllupet. Men de ville ikke. da han for andre gang spurte, drepte de tjenerne. derfor ba ikke gud de innbudte inn til brylluppet lenger, han sa da til tjenerne at de skulle innby alle både onde og gode, som betyr oss som ikke er jøder og bryllupsalen ble full.

 

Derfor håper jeg så inderlig dere som nå har fått invitasjon at dere godtar den invitasjonen til guds brylup i himmelen. Denne invitasjonen er fantastisk og det er synd at det finnes så mange i dag som ikke bryr seg om sin invitasjon til himmelen eller bare ignorerer Gud og hans invitasjoner. Det er viktig at vi tar i mot, Gud er så uendelig god og vi bør være meget takknemlige for at han inviterer nettopp deg til himmelriket der vondt og ondt ikke skal finne sted, Amen!

 

Håper dere tar talen til dere, den ble ikke så lang men det er jo kvalitet og ikke kvantitet som gjelder. Det hadde vært fint om dere kunne ta kommentarer og eventuelt spørsmål på PM men det er selvfølgelig ett fritt valg :)

 

Ønsker dere en god søndag :)

 

Mvh: Tombomkom og BirgerCaC via den norske kirke i eksil.

Lenke til kommentar

Det går greit at folk legger ut bilder!

Hvis man leser i bibelen så står det skrevet at vi skal oppleve kamp når vi skal prøve å spre guds ord ;)

Kamp faktisk... :)

 

En liten meningsytring er kamp og et lite blikk på BirgerCAC og tomtomelibom(?) er nok også grov forfølgelse antagelig... Disse tilhører tross alt de mest forfulgte kristne i hele verden, de som ustanselig må kjempe med nebb og klør for å få lov til å prakke påstandene sine på den gemne hop... For en helt BirgerCAC er dere, som må leve hver eneste dag i frykt for at ateister kommer og tar hans liv.. Er han ikke forfulgt dere? Er han ikke pint, plaget og slått? ER han ikke en gedigen hykler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står skrevet i Matteus 18:

 

Nettopp da kom disiplene og spurte Jesus: «Hvem er den største i himmelriket?» Da kalte han til seg et lite barn, stilte det midt iblant dem og sa: «Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket. Den som gjør seg selv liten som dette barnet, han er den største i himmelriket. Og den som tar imot et slikt lite barn i mitt navn, tar imot meg. Men den som lokker til fall en av disse små som tror på meg, han var bedre tjent med å få en kvernstein hengt om halsen og bli senket i havets dyp. Ve denne verden som lokker til fall! Forførelsene må komme, men ve det mennesket som de kommer fra! Om hånden eller foten din lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå lemlestet eller halt inn til livet enn å ha begge hender eller begge føtter og bli kastet i den evige ild. Og om øyet ditt lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! Det er bedre for deg å gå enøyd inn til livet enn å ha begge øyne og kastes i helvetes ild. Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt. Menneskesønnen er jo kommet for å berge de bortkomne. Hva mener dere? Dersom en mann har hundre sauer og én av dem går seg vill, lar han ikke da de nittini være igjen i fjellet og går og leter etter den som er kommet på avveier? Og skulle han finne den – sannelig, jeg sier dere: Da gleder han seg mer over denne ene enn over de nittini som ikke har gått seg vill. Slik vil heller ikke deres Far i himmelen at en eneste av disse små skal gå tapt...

Ja forførelser vil komme mot de som kjemper med å vitne og fortelle om Jesus Kristus til nasjonene! Det er en evig kamp som vi må overleve med! Jeg lever ikke i frykt for jeg har en Gud som vokter meg dag og natt! Bibelen er sannheten og jeg skal fortsette å kjempe for å spre sannhet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...