Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er begge to meget påkostede titler, men jeg mener veien fra idé til ferdig produkt var ujevn for Tomb Raider, noe som sikkert kostet både tid og penger.

 

Forøvrig syns jeg Romb Raider var helt fantastisk bra det også. Skikkelig morro!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Man får stort sett Late join bonus eller hva de kaller det. Hvis man driver med et oppdrag og kommer veldig sent inn i spillet, tror jeg ikke det gamet teller som en en dag, har i hvert fall hendt meg en gang.

 

 

Noe som irriterer meg mer, er medspilleres manglende evne til å samarbeide. Spesielt det å revive meg når jeg ligger ved siden av dem, uten noen fiender i nærheten er tydeligvis jævlig vanskelig for mange.

 

Har ikke sett noe til late join bonus enda, og mistet nesten halve befolkningen min nå pga et oppdrag som gikk til hel****.

 

Virker også som mange kjører veldig solo i multiplayer, men om man først er på et lag som er dyktige til å gå sammen, revive, merke fiender og gjerne spiller litt stelth også så er det sinnsykt kult å spill :dribble:

Lenke til kommentar

Fy dette spillet gav en tom følelse etter runding. Det er på en måte ønskelig med enda et spill som forteller videre på historien til Joel og Ellie, men likevel vil du at det skal settes et punktum på serien.

 

Sitter like høyt som Half life 2 for min del, hvis ikke høyere :)

Lenke til kommentar

Noen som har fullført det på survivor vansklighetsgraden? Så vidt spilt en times tid, det virker veldig vanskelig. Man ser også ikke lenger hvilken knapper man skal trykke på i nærkamp, det var litt forvirrende med en gang. Samt at høremodusen er disablet, det blir ett sant helvete uten den.

 

Har lyst til å spille gjennom en gang til, jeg spilte gjennom på hard første gangen. Men nå sitter jeg å vurderer å spille medium +, bare forå kose meg gjennom storyen, med mindre utfordring. Eller trå å gå for survivor.

 

Så noen som har spilt langt på survivor, er det verdt det, er det gøy?

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det, men samtidig vil jeg spille mer med samme spillmekanismene. Naughty Dog hadde insane bra våpenkontroll i Uncharted serien også men i Last of Us har dem nådd helt nye nivåer av realisme.

 

Elsker hvordan våpen du plukker opp er synlig og animeres perfekt. Har du plukket opp 3 piler så har du 3 piler synlig på ryggen. Tar du fram et våpen så henter du det fra ryggen din. Dem har så mye detaljer med som gjør hele opplevelsen mye bedre. Det å skyte i dette spillet føles 1000x bedre enn i et simulatorspill som Arma 3. Det er rimelig sykt.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det kommer flere spill i samme univers, men heller usikker på om det kommer flere hvor vi følger Ellie og Joel som hovedpersoner. Kanskje et nytt spill litt lengre frem i tid hvor Ellie er hovedperson? Hadde ikke vært meg i mot.

 

De nye uttalelsene hvor det blir presisert at det kun er "denne" historien som er over, og ikke nødvendigvis historien til Ellie og Joel i sin helhet, tror jeg taler for at vi kanskje får et gjensyn med dem i en eller annen fremtid.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en ny historie med Ellie og Joel. I starten så likte jeg ikke tanken på at det kunne bli en oppfølger.

 

Men jo mer jeg tenker over det og hvordan historien kan videreutvikle seg så hadde jeg jo løpt å kjøpt oppfølgeren på dag 1.

 

Hadde det vært noen andre en Naughty Dog så hadde jeg vært skeptisk til om dem kunne klare å toppe dette...men er det noen som har hva som trengs så er det jo nettopp dem. Synes det var nydelig på PS3 selv med lav fps og noe blasse textures...bare tenk hvordan det kan se ut på PS4.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det, men samtidig vil jeg spille mer med samme spillmekanismene. Naughty Dog hadde insane bra våpenkontroll i Uncharted serien også men i Last of Us har dem nådd helt nye nivåer av realisme.

 

 

Syns ikke våpen biten var noe bra i Uncharted spillene, i det siste var det greit nok. Men i og med at dette stort sett var skytespill var desverre ikke dette on-par. I TLOU derimot, helt perfekt!

Lenke til kommentar

Håper det kjem fleire spel som er satt i samme univers. Eit nytt spel som er satt kanskje 10 til 20 år fram i tid hadde vært spennande.

Ein kunne kanskje også ha prøvd seg med ein prequel, men prequels bruker ofte å være fulle av logiske brister som øydelegg ein del.

 

Men som sagt så er universet svært bra, eg liker denne type zombier som ikkje er animerte ved hjelp av "magi" slik som vanlige zombier er. Zombier som kan bli kvelt, eller tørste i hjel er ein spennande innfallsvinkel.

Lenke til kommentar

Det kommer uten tvil til å komme enn oppfølger, det er ikke noe å diskutere en gang. Spillet har tross alt solgt ekstremt bra.

 

Personlig håper jeg på en parallell historie, eventuelt en prequel plassert rett etter utbruddet, dog såpass sent at verden har begynt å fortape seg(eller reise seg igjen som jeg mener den gjør). Jeg vil verken spille som Joel eller Ellie igjen. Kanskje hadde det vært kult å spille som en av karakterene man allerede har møtt, som Tommy. Jeg ser ikke helt hva mer vi kunne dratt ut av historien om Ellie og Joel.

 

EDIT: Kanskje kunne man utforsket historien om Bill. Hva var det egentlig Joel hadde gjort for han? Dette kan også pakkes inn i en DLC.

Endret av Blitsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...