Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått virkelig sansen for multiplayeren. I starten slet jeg som faen og ble bare irritert. Men nå som jeg virkelig har satt meg inni at man må være stealth 100% hele tiden og ta det rolig, satan så gøy det er. Alle jakter på alle sakte men sikkert. Så utrolig mange herlige taktikker man kan ta ibruk.

Lenke til kommentar

Ang det G.I.R.L. og Blitsen snakker om:

 

 

 

Jeg føler han bare har tatt på seg farsrollen og sier det han må for å beskytte Ellie. Sant eller ei.

 

Uansett ikke noe "the bad-guy" selv om han kanskje lyvde og dømte menneskeheten til døden.

 

 

Nå er du inne på tolkningen, men før en kan begynne å tolke må en vite hvilke fakta historien forteller.

Blitsen sier det er et klipp hvor det forklares at det finnes 12 andre tilfeller like som Ellie. Når jeg spilte igjennom fikk jeg ikke med meg dette. Avhengig av hva som er sant må slutten tolkes forskjellig.

 

Hvis det var 12 andre tilfeller av immunitet som ikke hadde ført frem, ville det bety at risikoen for at Ellie ville dø forgjeves, var mye større. Noe som i tur ville gjøre Joels sin handlinger mer moralsk riktig (hvorfor ofre Ellie, hvis 12 tidligere tilfeller ikke hadde gjort nytten), og det vil også bety at Joel jo faktisk ikke løy for Ellie der på slutten, slik den generelle oppfatningen fra spillere ser ut til og være.

 

Lenke til kommentar

Fått virkelig sansen for multiplayeren. I starten slet jeg som faen og ble bare irritert. Men nå som jeg virkelig har satt meg inni at man må være stealth 100% hele tiden og ta det rolig, satan så gøy det er. Alle jakter på alle sakte men sikkert. Så utrolig mange herlige taktikker man kan ta ibruk.

 

Hadde vært moro å teste sammen med noen. Heter ONlocke på PSN.

 

Kanskje vi kan prøve noen runder?

 

Er det ikke et slags klansystem der også. At man samler ressurser for laget sitt o.l?

Lenke til kommentar

Fått virkelig sansen for multiplayeren. I starten slet jeg som faen og ble bare irritert. Men nå som jeg virkelig har satt meg inni at man må være stealth 100% hele tiden og ta det rolig, satan så gøy det er. Alle jakter på alle sakte men sikkert. Så utrolig mange herlige taktikker man kan ta ibruk.

 

Nettopp. Forstår ikke de her som sa at det var helt standard multiplayer.

Lenke til kommentar

Ang. de andre pasientene (fant ikke video):

“April 28th. Marline was right. The girl’s infection is like nothing I’ve ever seen. The cause of her immunity is uncertain. As we’ve seen in all past cases, the antigenic titers of the patient’s Cordyceps remain high in both the serum and the cerebrospinal fluid. Blood cultures taken from the patient rapidly grows Cordyceps in funal-media in the lab… however white blood cell lines, including percentages and absolute-counts, are completely normal. There is no elevation of pro-inflammatory cytokines, and an MRi of the brain shows no evidence of fungal-growth in the limbic regions, which would normally accompany the prodrome of aggression in infected patients. We must find a way to replicate this state under laboratory conditions. We’re about to hit a milestone in human history equal to the discovery of penicillin. After years of wandering in circles, we’re about to come home. make a differnece. and bring the human race back into control of it’s own destiny. All of our sacrifice and the hundreds of men and women who’ve bled for this cause, or worse, will not be in vain.”

 

Jeg mener dette viser at Ellie ER spesiell og at hun er essensiell for en evt. kur/vaksine. Loggen sier at det er andre pasienter, men at ingen kan vise til samme motstandsdyktighet mot viruset som Ellie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det opptaket fra legen er det eneste jeg fant som sier noe om andre pasienter. Slik jeg forstår det er det ikke snakk om andre tilfeller som Ellie, og at hun er den eneste som ikke får sopp på hjernen etter å ha blitt smittet. "There is no elevation of pro-inflammatory cytokines, and an MRi of the brain shows no evidence of fungal-growth in the limbic regions".

Lenke til kommentar

Det som er litt rart, som g.i.r.l. nevner, er at et sånt klipp er så viktig for å forstå slutten. Hvis du som spiller ikke finner recorden, vil jo det si at Joel egentlig lyver, i og med at han da ikke vet hva han snakker om. Men hvis du finner den, og hører på den, snakker han sant. Det vil dermed si at han ville gjort det samme for Ellie uansett hva som var sant, og at han på den måten lyver. Jeg forstår Joel som en person som har gitt opp å gå tilbake til der man en gang var. Han har levd i denne verdenen i 20 år, og lært seg å godta den. Han har mistet både sin datter og partner, og i Ellie finner han kanskje en brukbar erstatter for begge. Han har lært seg å heller klamre fast i det man har, og mot slutten er det kun Ellie, og kanskje broren. Med denne recorden i bakgrunnen, er det dog kanskje mer forståelig at Joel gjør som han.

er en dude som snakker om akkurat dette. Kanskje Ellie var spesiell, men er det verdt risikoen?

Lenke til kommentar

Koster da ingenting det, med mindre du har kjøpt det brukt eller lånt det.

Ah trudde man måtte kjøpe det.

Multiplayer var jo kjempe morsom, nesten som Socom.

 

Litt sån forsfriskende og bare springe rundt.

 

Håper de lager en kart hvor man slåss mot Clickers og players samtidig,

 

Eller at man selv er clickers.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Ble ferdig i går kveld. 16 timer akkurat, spilte på normal. Karakterene i spillet er vel noe av dey mest naturtroe laget i spill så langt. Da tenker jeg på hele pakken, stemmeskuespillet, animasjon, grafikk. Historien likte jeg også meget godt, kanskje ikke veldig orginal, men godt fortalt. Ser for meg at de kan lage mange oppfølgere til dette universet. Ai'en til Elli rotet kanskje en del, men ikke slik at det ødelegger opplevelsen for min del. Fiende AI'en derimot syntes jeg var meget meget god. Hadde mye moro med dem på slutten :)

 

10/10 og beste ps3 spill så langt.

Lenke til kommentar

Hadde likt det bedre om det ikke var "zombier" som var den store trusselen, men heller andre mennesker. Kampen om mat, vann og losji mot andre mennesker hadde vært mye mer spennende.

 

Når det er sagt, så likte jeg teaseren godt, og jeg gleder meg til å se mere =)

Mennesker er en del av trusselen! Du må kjempe mot andre mennesker for nettopp mat og vann og slik!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...