Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant just ut av man kan høre på opptak i kasett-spillerne.. hvordan?

Fungerte ikke på samme måte som ark (press x to make bigger), så jeg antok til slutt av det bare var en ubrukelig kasettspiller.

 

Tror jeg må spille igjennom på nytt og høre på dem, og faktisk lese arkene (er visst verdt det i dette spillet).

Lenke til kommentar

Fant just ut av man kan høre på opptak i kasett-spillerne.. hvordan?

Fungerte ikke på samme måte som ark (press x to make bigger), så jeg antok til slutt av det bare var en ubrukelig kasettspiller.

 

Tror jeg må spille igjennom på nytt og høre på dem, og faktisk lese arkene (er visst verdt det i dette spillet).

 

Tror det står med stor tekst nederst til høyre, når du holder ark og lydavspiller, hva de forskjellige knappene gjør, så skal være rimelig lett å finne ut hva du skal trykke på :)

 

Å ja, jeg anbefaller deg på det sterkeste å leser notater, ark og lignende du finner. Faktisk anbefaller jeg deg å gjøre det i alle spill, de fleste spill er dette med på å fortelle en bredere historie og vise deg en større del av verdenen spillene eksisterer i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Lett det beste spillet jeg har spilt noen gang!

 

Kjørte min første runde på vanskelig... Guuuud så vanskelig. Men artig! Tør ikke å prøve på survival! :o

 

Gamer for tiden bare mulitplayer. Noen andre her som gjør det?

Kanskje slå sammen? :)

 

Legg meg gjerne til :) PSN ID: Osnesen

Jo flere vi er sammen, jo gladere vi blir :w00t:

Endret av Slettet-jS6upa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

lagt deg til osnesen! :)

 

ja, du bør prøve multiplayer! veldig artig, men vanskelig!

 

Kanon!

 

Noen som opplever at etter man dør så blir man bare liggende uten å respawne i multiplayer?

Lenke til kommentar

Spillet er helt klart en solid pakke når det kommer til produksjonsverdi, men for mye småtteri ødela endel for min reise gjennom spillet:

 

- Mest av alt AI'en, som ble vesentlig skrytt opp i pressen, var noe av det svakere jeg har vært borti på en stund. Ingen reagerer på at lagkameratene ligger døde rundt omkring - ingen reagerer på mine allierte flakser rundt de. Har man nok ammo kan man stå rundt et hjørne, så kommer kommer de rundt og du plukker de en etter en. Litt som gode gamle Commandos.

 

- Zombie encounters føles bedre, litt vanskeligere og mer truende, men er i mindretall i forhold til hvor mye mennesker du møter.

 

- Hvor blir de synlige våpnene til fiendene du dreper av ? Kun 6 slag med et blyrør før det forsvinner ? Skjønner at du liksom skal spare på kruttet altså, men...

 

- Intet nytt innen gameplay (Trykk firkant mange ganger, trykk trekant mange ganger osv.)

 

- Ekstremt lette puzzles (trykk trekant for å putte en stige her og der, hente flåta til Ellie)

 

- Veldig lineært og lite interaktivitet med miljøet rundt (Savner mer fysikk etc.) Spasering, spasering og enda mer spasering i pene, men kjedelige omgivelser

 

- Enkelte scriptede hendelser virket litt mer klumsete gjennomført enn f.eks. i Uncharted spillene.

 

- Hvorfor kan man kvele en zombie? Puster de ?

 

- Bad Guys tåler hundre kuler om du lar dine venner stå å skyte på de, opplevde flere buggete encounters på den måten.

 

- Bra story og skuespillere og alt det der, men lot meg engasjere veldig mye sterkere i Walking Dead episodene.

 

Så for min del blir jeg ikke så imponert av høy produksjonsverdi, når andre spill byr på bedre sniking, skyting osv. er det til syvende og sist gameplayet som skal score sterkest, og der syns jeg spillet har endel å gå på. Jeg koste meg i grunn mer med forrige spill jeg rundet - Tomb Raider, selv om jeg selvfølgelig syns det var underlegent produksjonsmessig. Og det er snart 10 år siden Half Life 2 kom, og jeg syns TLoU har mye å gå på i forhold til fysikk, miljø, puzzles og scriptede hendelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dem reagerer på døde lik her ihvertfall. Spilte nettopp hvor jeg hadde kvelt en fyr, kom en soldat og ropte HEY WTF!. Kom å inspiserte liket av sin kamerat og så ropte om hjelp.

 

Klart det er alltids noe å klage på i spill, sånn er det i filmer også. Men det forandrer ikke på det faktumet at dette er det beste spillet som har kommet sålangt. Gameplayet er fantastisk og stemningen er helt konge. Ordentlig voksent og modent spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Spilt endel online nå, og noe som irriterer meg skikkelig er at man kommer inn midt i et spill. Startet på et lag som har 10 folk igjen, og motsatander laget har 18. Er ikke så lett å få alle forsyningene man trenger da. Hadde 13 forsyninger for lite når spillet var ferdig =/

Lenke til kommentar

Gameplayet er ikke 10 out of 10. kan ikke folk se at spillet får det fordi gaming nå til dags er mer fokusert på historie og skuespill en gameplay.

 

Og gi poeng til Last of us sitt gameplay er som og drite på de fleste spill som har kommet dette året.

 

La oss leke en lek, gi meg en del av gameplay som ikke kommer fra et annet AAA spill.

 

I Dare you! I double Dare you!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=xwT60UbOZnI

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Gameplayet er ikke 10 out of 10. kan ikke folk se at spillet får det fordi gaming nå til dags er mer fokusert på historie og skuespill en gameplay.

 

Og gi poeng til Last of us sitt gameplay er som og drite på de fleste spill som har kommet dette året.

 

La oss leke en lek, gi meg en del av gameplay som ikke kommer fra et annet AAA spill.

 

I Dare you! I double Dare you!!

 

 

Blir vel det samme som i musikkens verden, var vel for noen år siden at man utlovet en premie til de som klarte å lage 9 noter på rad som ikke allerede eksisterte i en sang (om jeg husker greia riktig...), da man mente at det ikke lenger var mulig å lage ny orginal musikk, som ikke allerede eksisterte i en eller annen form i en annen låt.

 

Det ER lite nytt å hente i LOU sitt gameplay, men det betyr vel ærlig talt lite, da det er rafinert og fungerer fint. På slutten av 90 tallet og starten på 00 var orginalitet en standar ingrediens når man bedømmet spill, dette er (desverre) stort sett borte i dag.

 

Men mangel på orginalitet tiltross, fungerer gameplayet i LOU veldig bra. Noen bugs til tross, så fungerer kontroller, skyting, bevegelser, crafting system og Ai (ja AI'en er IKKE dårligere enn andre AAA spill) glimmrende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilt endel online nå, og noe som irriterer meg skikkelig er at man kommer inn midt i et spill. Startet på et lag som har 10 folk igjen, og motsatander laget har 18. Er ikke så lett å få alle forsyningene man trenger da. Hadde 13 forsyninger for lite når spillet var ferdig =/

 

No shit. Værste som er. Spesielt også når man har oppdrag i tillegg

Lenke til kommentar

Gameplayet er ikke 10 out of 10. kan ikke folk se at spillet får det fordi gaming nå til dags er mer fokusert på historie og skuespill en gameplay.

 

Og gi poeng til Last of us sitt gameplay er som og drite på de fleste spill som har kommet dette året.

 

La oss leke en lek, gi meg en del av gameplay som ikke kommer fra et annet AAA spill.

 

I Dare you! I double Dare you!!

 

 

Å herregud, here we go again.

 

Dette er en tråd for oss som liker spillet.

Du har gang på gang på gang klaget og sutret som en liten shitkid om dette spillet.

Vi har alle lest dine klageposter og de fleste er stort sett ikke enige med deg.

 

Er det ok for deg at andre har andre meninger enn deg?

Eller er du den ultimate dommer for hva som er bra eller dårlig hva gjelder andres subjektivitet?

 

Hvorfor har du problemer med å takle at folk liker spillet?

Ser du på oss som dumme og lite intellektuelle fordi vi liker noe som ikke er særlig originalt?

Er du like negativ til alt som ikke er originalt, eller er spill det eneste som betyr noe for deg her i verden?

 

Hva med at AUDI, VW og SKODA nesten er helt like i designet?

Hva med TV-er som er helt like i designet på kryss av produsenter?

Hva med våpenteknologi som former dagens strider, der ALLE kopierer hverandre?

 

Det finnes nesten ikke originalitet igjen i verden. Sitter du hjemme med weltschmerz og griner pga dette også? Eller er det bare det at folk liker The Last of Us som plager deg noe så inni natta?

 

Begynner å bli passe lei av drittslengingen din om dette spillet. Du har lov til å ha egen mening, men du gjentar deg om og om igjen bare for å forsure stemingen her inne. Du virker som en negativ person som det er lite hyggelig å være rundt siden du har så liten respekt for andres SUBJEKTIVE meninger.

Endret av IceBlitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

No shit. Værste som er. Spesielt også når man har oppdrag i tillegg

Spilt endel online nå, og noe som irriterer meg skikkelig er at man kommer inn midt i et spill. Startet på et lag som har 10 folk igjen, og motsatander laget har 18. Er ikke så lett å få alle forsyningene man trenger da. Hadde 13 forsyninger for lite når spillet var ferdig =/

 

Man får stort sett Late join bonus eller hva de kaller det. Hvis man driver med et oppdrag og kommer veldig sent inn i spillet, tror jeg ikke det gamet teller som en en dag, har i hvert fall hendt meg en gang.

 

 

Noe som irriterer meg mer, er medspilleres manglende evne til å samarbeide. Spesielt det å revive meg når jeg ligger ved siden av dem, uten noen fiender i nærheten er tydeligvis jævlig vanskelig for mange.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...