Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Ser Remastered er på tilbud på PS Store nå. Men er det egentlig noe å ha? De fleste anmeldelsene jeg leser fokuserer stort sett på hvor dyp og seriøs og rørende historien er, og da begynner jeg å ane ugler i mosen. Jeg synes Uncharted-spillene er ålreite, super grafikk og greit gamplay, og historien og måten den blir fortalt på er fin til spill å være, men la oss ikke overdrive. Du skal ikke langt opp på IMDB-rankingen før du finner mer givende narrativer. Jeg er en reaksjonær surpomp som mener spillmediet er mer eller mindre uegnet til historiefortelling, så spørsmålet mitt er om TLOU står på egne ben som spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Remastered er på tilbud på PS Store nå. Men er det egentlig noe å ha? De fleste anmeldelsene jeg leser fokuserer stort sett på hvor dyp og seriøs og rørende historien er, og da begynner jeg å ane ugler i mosen. Jeg synes Uncharted-spillene er ålreite, super grafikk og greit gamplay, og historien og måten den blir fortalt på er fin til spill å være, men la oss ikke overdrive. Du skal ikke langt opp på IMDB-rankingen før du finner mer givende narrativer. Jeg er en reaksjonær surpomp som mener spillmediet er mer eller mindre uegnet til historiefortelling, så spørsmålet mitt er om TLOU står på egne ben som spill.

 

TLOU er et mesterverk, seriøst. Gameplaymessig er det ingenting banebrytende eller revolusjonerende med det, men det er et bra spill på absolutt alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Sjølv om gameplayet nok er den svakaste delen av spelet så står det godt på eigne bein.

Litt avhengig av vanskeligheitsgrada så kan spelet være utfordrande då du heile tida må vurdere om du skal offre ei kule på fienden eller om du skal ta deg tida til å snike rundt.

 

Akkurat til slike ting så er det kanskje greit å søke opp ein av dei mange playthoughs på youtube slik at du får sjå litt av spelet utanom filmsekvensane.

Lenke til kommentar

Ser Remastered er på tilbud på PS Store nå. Men er det egentlig noe å ha? De fleste anmeldelsene jeg leser fokuserer stort sett på hvor dyp og seriøs og rørende historien er, og da begynner jeg å ane ugler i mosen. Jeg synes Uncharted-spillene er ålreite, super grafikk og greit gamplay, og historien og måten den blir fortalt på er fin til spill å være, men la oss ikke overdrive. Du skal ikke langt opp på IMDB-rankingen før du finner mer givende narrativer. Jeg er en reaksjonær surpomp som mener spillmediet er mer eller mindre uegnet til historiefortelling, så spørsmålet mitt er om TLOU står på egne ben som spill.

 

Om du ikke har rørt spillet på PS3, syns jeg du kan slå til. Langt bedre enn Uncharted da skytemekanikken er langt bedre enn det utpulte drittet i den serien. Syns jeg da. God og lang enspiller med kjempe stemningsfull grafikk og lyd og gode kontrollere. Liker historien veldig godt i den settingen. Det var godt nok til at jeg kjøpte og spillte igjennom det til PS3 når det kom, og remasteren like så .

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser Remastered er på tilbud på PS Store nå. Men er det egentlig noe å ha? De fleste anmeldelsene jeg leser fokuserer stort sett på hvor dyp og seriøs og rørende historien er, og da begynner jeg å ane ugler i mosen. Jeg synes Uncharted-spillene er ålreite, super grafikk og greit gamplay, og historien og måten den blir fortalt på er fin til spill å være, men la oss ikke overdrive. Du skal ikke langt opp på IMDB-rankingen før du finner mer givende narrativer. Jeg er en reaksjonær surpomp som mener spillmediet er mer eller mindre uegnet til historiefortelling, så spørsmålet mitt er om TLOU står på egne ben som spill.

Jeg spiller aldri spill opp igjen.. Jeg anser meg ferdig med spillet når jeg har rundet singleplayerdelen for første gang..

 

Dette spillet har jeg rundet 3 ganger..

 

 

Første gang på normal, så gikk jeg rett over på hardeste vanskelighetsgrad på PS3-versjonen. Når PS4-versjonen gikk jeg gjennom på den absolutte hardeste vanskelighetsgraden (de laget en enda verre en til PS4)..

 

 

Dette fordi spillet var og er helt latterlig bra, i mine øyne!

 

Kan ikke anbefale det sterkt nok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde ingen forventninger til dette spillet når jeg kjøpte det.

Jeg hadde akkurat satt opp min PS4 og trengte et spill.

 

Jeg er ikke glad i zombi/undead spill, men tok en sjanse p.g.a omtalen til spillet.

 

Dette var noe jeg ikke skulle angre på.

 

Jeg vil gå så langt å si at dette er et av de beste spillene jeg har spilt noengang.

 

På min topp 10 liste over spill. Så har Half-Life 2 vært lenge på plass 1.

Nå er HL på enten delt 1 eller på 2 plass etter at jeg spilte TLOU, jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

 

Ettersom jeg lastet ned spillet, så vurderer jeg å kjøpe dette spillet engang til, kun for å ha det i spill hyllen.

 

Dette er et spill som en hver gamer bør ha i samlingen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...