Gå til innhold

Diskusjon rundt Naughty Dogs mesterverk, The Last Of Us


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ni no Kuni er vesentlig mye bedre enn alt Square Enix har spydd opp siden FFIX.

 

Si meg, nøyaktig hva er dårlig med Last of Us? For du er virkelig uenig med en hel verden, ettersom dette blir ansett som ett av de beste spillene på lang tid. Hva i all verden forventer du av et spill?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ni no Kuni er vesentlig mye bedre enn alt Square Enix har spydd opp siden FFIX.

 

Si meg, nøyaktig hva er dårlig med Last of Us? For du er virkelig uenig med en hel verden, ettersom dette blir ansett som ett av de beste spillene på lang tid. Hva i all verden forventer du av et spill?

Si meg hva som skiller Last of Us fra andre spill gameplay messig ?

Lenke til kommentar

Må spill skille seg nevneverdig ut gameplay-messig? Jeg syntes ikke. Det er et third person stealth shooter. Det er ikke så mye å forandre på i den formelen. Akkurat som de fleste FPS i bunn og grunn spilles på samme måte, samt de fleste fighters og de fleste turn based RPGs.

 

Det som er unikt med Last of Us er at det er så gjennomført. Alt føles bra, alt sitter bra, skytinga føles presis og riktig, gameplay og execution passer perfekt med stemning og grafikk, musikken sitter som et skudd til atmosfæren, historien og karakterene er de mest interessante spillverden har sett på lang tid, og ikke minst, spillet har baller og gjør ting få andre spill tør. Det handler ikke bare om gameplay. Et spill er en helhet, og Last of Us nærmer seg perfeksjon.

 

For moro skyld vil jeg at du skal nevne et spill fra denne generasjonen som du syntes objektivt sett er bedre enn Last of Us. Gogo.

Endret av Klatt3n
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Må spill skille seg nevneverdig ut gameplay-messig? Jeg syntes ikke. Det er et third person stealth shooter. Det er ikke så mye å forandre på i den formelen. Akkurat som de fleste FPS i bunn og grunn spilles på samme måte, samt de fleste fighters og i bunn og grunn de fleste turn based RPGs.

 

Det som er unikt med Last of Us er at det er så gjennomført. Alt føles bra, alt sitter bra, skytinga føles presis og riktig, gameplay og execution passer perfekt med stemning og grafikk, musikken sitter som et skudd til atmosfæren, historien og karakterene er de mest interessante spillverden har sett på lang tid, og ikke minst, spillet har baller og gjør ting få andre spill tør. Det handler ikke bare om gameplay. Et spill er en helhet, og Last of Us nærmer seg perfeksjon.

 

For moro skyld vil jeg at du skal nevne et spill fra denne generasjonen som du syntes objektivt sett er bedre enn Last of Us. Gogo.

Spillene som jeg liker trenger ikke historie så du vil neppe godta noen av de.

Favoritt konsoll spillene mine døde etter Ps2.

Etter og ha gledet meg til FF 13 i flere uker så gikk jeg i butikken og kjøpte det, dagen etterpå leverte jeg spillet tilbake, jeg gav faen om jeg ikke fikk penger tilbake, jeg ville ikke ha den dritten i huset mitt.

 

Fra den dagen har jeg mistet sansen for mange typer konsoll spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg snakker om at man dreper 40 personer i den første halvtimen.

Noe som kommer fra Uncharted, og som tyder på at det er et arcade spill vi spiller.

 

Noen ganger blir jeg lei av denne positive holdingen deres, samme folkene, dere skriver alltid årets spill. spillet har jo null gameplay.

 

LOL. Isåfall hva/hvilke "gameplay" elementer er det du savner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drepte ikke 40 den første halvtime. Jeg sneik meg så mye som mulig rundt jeg og drepte minimalt med folk og dermed få minimalt med folk etter meg. Gikk ikke alltid som jeg ville, men for meg var det moro enn det å kvæle folk hele tiden. Ble jo nok av det uansett.

 

The last of Us er et spill der det er historien som driver og det er den som gjør det så bra. Som jeg kommenterte tidligere, om det ikke er din type spill, så kanskje ikke det spillet man skal spille. Jeg spiller ikke normalt sett FPS spill av den grunn :p

Lenke til kommentar

Er det bare meg som føler seg dårlig hver gang man kveler en person, blir nesten GTA nivå dette,

Her skal de ikke besvime eller knock out.

 

Nei nei nei, ALLE SKAL DØ! MWAWHBEAHBDNALSJDBNLASIJNDB

 

Det som betyr noe er hvor lenge kvelningen holdes etter at motstanderen har mistet bevisstheten, og siden Joel slipper taket såpass raskt, skulle det ikke være noe i veien for at fienden kan overleve. Så det kan godt hende de bare besvimer.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva problemet er. Det er et spill i en brutal setting og jeg tror faktisk Last of Us skildrer en eventuell apokalypse på en relativt virkelighetsnær måte. Hva med å bare innse at det ikke er et spill for deg, og samtidig forstå/godta at det objektivt sett er et fantastisk og bra gjennomført spill?

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva problemet er. Det er et spill i en brutal setting og jeg tror faktisk Last of Us skildrer en eventuell apokalypse på en relativt virkelighetsnær måte. Hva med å bare innse at det ikke er et spill for deg, og samtidig forstå/godta at det objektivt sett er et fantastisk og bra gjennomført spill?

 

101% enig...

 

Blir nesten tårevåt av å spille dette spillet! Fantastisk (Trist) stemning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk sier at man blir knyttet til folkene i spillet,

gjelder dette han faren med sønnen også? Selv hadde jeg ikke noe imot sønnen.. i starten, men faren var en jævla dust. Greit at de sikkert hadde røket med om de ikke stakk fra oss, men helvete til cowboy holdning om det etterpå. Hadde man hatt valget å drepe, hadde han daua der. Men problemet løste seg selv til slutt iallefall

 

Ikke les om du ikker er over halvveis.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som føler seg dårlig hver gang man kveler en person, blir nesten GTA nivå dette,

Her skal de ikke besvime eller knock out.

 

Nei nei nei, ALLE SKAL DØ! MWAWHBEAHBDNALSJDBNLASIJNDB

 

Eg er eigentleg litt enig. Det er klart at spelet skal være både mørkt og brutalt. Verden har gått under og folk må gå langt utover komfortsonene sine for å overleve.

 

Men eg savner fleire alternativer måter å komme seg forbi fienden på. Det virker litt overdrevent at alle fiender skal enten drepast eller ignorerast. I enkelte tilfeller så savna eg ein mellomting. Det finnes da mange måter å komme seg forbi plyndrere og banditter på.

-Snike seg forbi eller drepe dei er dei to alternativa som spelet gir oss.

Men i virkeligheita så kan ein løyse problemet på andre måtar også:

-Skyte skremmeskudd slik at dei stikker av

-Bruk av ikkje-dødelig vold.

-True fienden med våpen

-Bestikke fienden

-osv

 

Eg synest at akkurat denne delen var litt for todimensjonal. Eg vil tru at i ein virkelig situasjon så ville dei overlevande brukt både vennskap, svik og bedrag for å overleve.

Lenke til kommentar

Jeg er så uenig med dere at jeg ikke kan få sagt det. Et spill er et medium på lik linje med ei bok - ville du foreslått at Jo Nesbø skulle forandre historien i boka si kun fordi du ikke likte hvordan noe gikk for seg? Det er greit å klage når spillet blir markedsført som et slags multiple-choice (Mass Effect, Skyrim, lignende open world, western-RPGs), men både Uncharted og Last of Us har handlet mer om å fortelle historien til hovedpersonene. Det har aldri vært noen valg, aldri blitt lovet noen valg så vidt jeg har fått med meg, så hvorfor overrasker det dere? Hvorfor savner dere flere valg? Savner man flere valg i Halo, eller Call of Duty? Man må sannelig skyte seg gjennom hver eneste bidige fiende i de spillene også.

 

Naughty Dog fortalte sin historie, i deres brutale verden, hvor ting foregår nøyaktig slik som de ble presentert i spillet. Er greit nok at du ikke liker det, men jeg syntes virkelig ikke det er en ting å plukke på. Kanskje det bare er meg.

 

Sånn ellers:

- Skyte skremmeskudd slik at dei stikker av

Se for deg at du var en del av en bande i en verden hvor det er få verdier. Type mat, medisiner og våpen. Jeg tror ikke så veldig mange hadde blitt direkte redd av å høre et skudd. De hadde nok søkt dekning, og vært ekstra på vakt, men løpe sin vei? Skudd betyr mennesker, mennesker betyr potensiale for mat og forsyninger. Om noen skyter varselskudd gir de også fra seg posisjonen sin. Ikke en smart ting å gjøre?

- Bruk av ikkje-dødelig vold.

Veel. Som noen nevnte lengre oppe, så tviler jeg på at kvelertakene Joel utfører er dødlige. De varer ikke lengre enn et par sekunder, så det er mer naturlig å tro at de simpelthen besvimer.

- True fienden med våpen

Og hva gjør du etterpå? Løper din vei med ryggen til? Og hvordan true noen når de gjerne er opptil flere ganger så mange som du er? I spillet er man stort sett to eller tre personer, mens gjengene man møter består gjerne av flere titalls personer. Da stiller man ikke sterkt dersom man truer én av dem.

- Bestikke fienden

Med hva? Litt mat? Noe som indikerer at du har mat å avse. Hvorfor skulle de ikke bare skyte deg rett etterpå, når du trekker deg unna? Jeg lover deg - de aller, aller verste og mørkeste sidene til folk hadde presset seg frem i en slik verden Last of Us skildrer. Every man for himself.

Endret av Klatt3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er så uenig med dere at jeg ikke kan få sagt det. Et spill er et medium på lik linje med ei bok - ville du foreslått at Jo Nesbø skulle forandre historien i boka si kun fordi du ikke likte hvordan noe gikk for seg? Det er greit å klage når spillet blir markedsført som et slags multiple-choice (Mass Effect, Skyrim, lignende open world, western-RPGs), men både Uncharted og Last of Us har handlet mer om å fortelle historien til hovedpersonene. Det har aldri vært noen valg, aldri blitt lovet noen valg så vidt jeg har fått med meg, så hvorfor overrasker det dere? Hvorfor savner dere flere valg? Savner man flere valg i Halo, eller Call of Duty? Man må sannelig skyte seg gjennom hver eneste bidige fiende i de spillene også.

 

Naughty Dog fortalte sin historie, i deres brutale verden, hvor ting foregår nøyaktig slik som de ble presentert i spillet. Er greit nok at du ikke liker det, men jeg syntes virkelig ikke det er en ting å plukke på. Kanskje det bare er meg.

 

Joda, er forsåvidt enig. Men dersom spelaren ikkje skal få ei valgmuligheit, så burde heller ikkje spelet gi oss denne muligheita. Det blir spesifisert i introen at du kan velge om du vil drepe eller snike deg forbi fienden.

 

Dersom valget er forhåndstatt, og vi må drepe fienden så ville eg satt pris på om animasjonane hadde vært litt meir varierte. I Call of Duty så er du ikkje tvinga til å sjå på 5 sekunder lange dødsanimasjoner om og om igjen.

Lenke til kommentar
Det blir spesifisert i introen at du kan velge om du vil drepe eller snike deg forbi fienden.
Uuuh.. Ja? Dette kan man jo så sannelig gjøre. Noen steder må man nok skyte seg gjennom, men de fleste stedene hvor man ikke er omringet av femti fiender som allerede vet hvor du er, så er det nok mulig å snike seg/løpe forbi det aller meste. Og det er de to valgene du blir presentert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...