Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg faktisk skal teste dette, uansett hvor dårlig Oblivion var.

Men en ting som MÅ være forskjellig fra andre Bethesda spill er hvordan NPC'er oppfører seg.

Oblivion, Fallout New Vegas hadde det samme problemet. Når du traff på menneske-fiender eller tenkte at du skulle drepe noen sivile så sto de bare stille mens spellsa/skudd fløy mot deg, men de så så uengasjerte ut. De hadde ikke bevegelser som ikke stemte med det de gjorde. Som f.eks i Fallout NW så sto de å skøt fra hofta med sinnsykt treffsikkerhet. Sånne ting ødelegger for meg. I oblivion nektet jeg å bruke 3djeperson selv om alt så skikkelig retard ut i 1ste person. Jeg nektet også å bruke spells og bue. for det så også forferdeligt dårlig ut. Jeg runda jo spillet på level 2 uansett. Gi meg ett BRA Skyrim, så skal jeg vel teste det.

 

Det med drager og store fiender fristet litt. Får håpe de ser like bra ut som landskapet. Bevegelser på dyr har de fått til relativt bra :)

Men nå har jeg ikke lyst til å spille ett spill med å bare drepe dyr, så jeg håper de fikser det med humans også.

 

Irriterte meg skikkelig over når man skal prate med NPC'er så snudde dem sakte rundt og kunne stå 20 meter unna å prate til meg. Kan de ikke lage en litt mer naturlig måte å prate med andre folk? Synes det er så sinnsykt statisk og ser så utrolig dårlig ut. The Witcher, Dragon Age, Mass Effect, de fleste andre gode spill har ordentlig system som ser ganske bra ut på prating. Mens i Oblivion og Fallout NW så prater man med zombier.

 

Også får vi håpe at man ikke får en tusen millioner bugs fra dag en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hvilken verden anmeldere lever i noen ganger

Det samme slo meg. Bethesda har ikke levert et godt rollespill siden 2002 (Morrowind). Oblivion var tre steg i feil retning mens Fallout 3 var en voldtekt av tidenes kanskje beste rollespillserie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Argoniel

 

hehe joda, men jeg hiver ikke penger etter dem som jeg gjordet med Oblivion. Som evig RPG fan siden Eye of the Beholder på Amiga og da selvagt fan av Morrowind, måtte jeg nesten sjekke om jeg haddet innstallert riktig spill når jeg haddet spilt ActionRpg spillet Obilvion et pr timer, merket fort at her var Mye galt ).

 

Men denne gangen venter jeg på sikre kilder og ikke spiser rått en anmeldelse i eventyr style fra Gamer.no ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Blir vel som DA2, en gigantisk skuffelse.

 

Fra http://www.gamersmint.com/bethesda-consoles-to-be-the-lead-platform-for-skyrim-aim-to-make-it-really-accessible

“We wanted to take it and make it really accessible,” the producer said.“… We still have the complexity behind the scenes, but we wanted to make it so that you could pick up the controller and play and it was easy; the average person could get into it…We knew we wanted to make the user interface a little bit more open and available … get away from the stats and things like that.”
Lenke til kommentar

Blir vel som DA2, en gigantisk skuffelse.

 

Fra http://www.gamersmint.com/bethesda-consoles-to-be-the-lead-platform-for-skyrim-aim-to-make-it-really-accessible

“We wanted to take it and make it really accessible,” the producer said.“… We still have the complexity behind the scenes, but we wanted to make it so that you could pick up the controller and play and it was easy; the average person could get into it…We knew we wanted to make the user interface a little bit more open and available … get away from the stats and things like that.”

Blir vel lenge mellom hver skikkelige Rpg nå fremover. Alt blir jo dummet ned på grunn av de forbanna konsollene. Rpg skulle vært Pc only uansett. Det er rett og slett for få knapper på en håndkontroller, alt for klundrette og sikte er det også. Spill generelt blir bare dårligere og dårligere, samtidig som alt blir lettere.

 

Om et spill er bra eller ikke har ikke noe å si, så lenge det selger bra...

Dette blir nok kjøp for meg uansett, men skjønner at hardbarka fans blir oppgitte.

Lenke til kommentar

Bileta ser fine ut. Men korleis spelet blir, er det vanskeleg å seie. Det at ein skal kunne endre stjerneteikn undervegs treng ikkje vere ei øydeleggjande mekanisme i seg sjølv, men det er kanskje eit dårleg teikn for speldesignen sin del. Nivåskaleringa i Oblivion har fått mykje negativ omtale(*), men eg trur eigentleg denne berre var ein konsekvens av det eigentlege problemet: ein filosofi om at ein aldri skal stenge nokon dører for spelaren, og at alt skal vere enkelt og straumlinjeforma. Dette går på bekostning av utfordring, spenning og framfor alt det Bethesda i utgangspunktet er dårlegast på: innleving.

 

Eg stiller meg avventande, og kjem denne gongen ikkje til å stole på omtalar i det heile.

 

Kay

 

(*)...først og fremst frå spelarar, den var visst usynleg for profesjonelle kritikarar.

 

EDIT: "We want to make it really acessible", ja...då er forventningane mine skrudd ned frå moderate til låge.

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Er fortsatt skeptisk etter Oblivion, men det blir nok et kjøp uansett. Er det noen som kan svare meg på om spillet blir Steam eksklusivt? Da må jeg kanskje for første gang kjøpe et vestlig RPG spill på konsoll i stedet så håper det ikke skjer.

 

Jeg håper de har lært leksa si etter Oblivion, men det er ikke bare nivåskalering og strømlinjeforming jeg er redd for.

Det viktigste i et sandkassespill for meg er utforskning. Jeg kan tolerere grønne piler og elendig stemmeskuespill så lenge det er morsomt å utforske.

For meg var det utforskning som kom til kort i Oblivion. Jeg hadde ingen interesse av å gå inn i huler fordi alle så prikk like ut. Å dra fra en by til en annen var som å ta en tur gjennom et parkanlegg. Og når hensikten med Elder Scrolls spill nettopp er det å utforske, så blir det for dårlig.

Det hjalp heller ikke at man kunne kjempe seg gjennom lange tunneler bare for å bli "belønnet" (straffet?) med en gulrot og en tallerken på den andre siden.

Hvis de har fikset alt dette i Skyrim så blir det nok mitt favorittspill i år sammen med The Witcher 2.

Hvis ikke så blir det lagt bort etter noen få timer som med Oblivion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvilken verden anmeldere lever i noen ganger, tenker ofte at grunnen sikkert er at de er veldig unge. For Gamer fans av RPG sjangeren (også generelt for de har gjort det samme med Falout serien) var Oblivion en stor skuffelse, ja STOR. Jeg ser selvagt at ja Oblivion ble en Mainstream knall suksess med sin utrolige forenkling i alle ledd når videre alt er en kopi av seg selv (alle tårn var like, alle grotter var like, hele spillet kunne runnes på lvl 2 grunne scaling) sier det seg selv at Fans av tidligere spill i serien ble Veeeeldig skuffet.

 

Ja det er sikkert et kjempe flott ActionRPG spill for Mainstream, men få fakta riktig i alle fall.

 

Gothic 4 gikk forøvrig rett til H*** grunnet de byttet utvikler og prøvdet å lage en Fable kloning av et RPG, nå har de slått seg konkurs før de fikk gitt ut utvidelse pakken til Gothic 4.

Piranha bytes får tilbake navnet WOOT

Så utrolig tåpelig å komme med. Fordi DU ikke liker det, er det slik at tidligere fans ble veeeldig skuffet? Morrowind hadde vel også level scaling, kanskje ikke like drastisk. Du mener "Gamer Fans av rpg sjangeren" ble skuffet, og det er mye mulig en del ble det. Jeg liker ikke Call of Duty, men det er ikke dermed sagt at det er et dårlig spill, siden det er himla mange som spiller det.

 

Å kalle Gothic 4 en Fable klone er jo idioti i seg selv. Gothic 4 var langt ifra like bra som 2'ern, men likevel et helt allright spill. Å si at spill er misslykket, skuffende, eller no er subjektivt, og siden Oblivion solgte i bøtter å spann, så har du ikke så mange bak deg. Anmelderene lever i den virkelige verden, der RPG sjangeren er blitt mer moderne enn de var på 90 taller. Jeg likte også Fallout 1 og 2, men jeg likte Oblivion også.

Lenke til kommentar

Man kan retconne stjernetegn midt i spillet?

 

Kjempe at vi har Zealuu på forumet som ivaretar hard-core biten (ikke ironi).

 

retconne? Mulig å lære et nytt utrykk her. Vet hva å conne er (fra f.eks Everquest). "The monster is conning red to me" (altså at monteret er klassifisert som vanskelig for ditt level (videreført i WoW).

 

Men retconne? [fyll inn forklaring her, please]

 

Edit: Ok fant det. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=retcon

Lært noe nytt i dag også.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Trur dette blir moro. Koste meg med Oblivion og har vondt for å skjønne at dei negative sidene ved det spelet trakk ned for alt det som var bra med det. Mogleg Morrowind var betre; det har i alle fall meir cred i dag, men slik er det jo med dei fleste eldre spel. Jo eldre, jo betre.

 

Daggerfall var jo knall i si tid, men når ein ser argumenta som blir brukt mot Oblivion blir det rimeleg vanskeleg å kalle Daggerfall ei perle i Elder Scrolls-serien. Snakk om monotone tårn og huler. Om du i tillegg tar den totalt håpløse journalen og ikkje minst alle bugs, kan ein jo ikkje konkludere med anna enn makkverk. Trur du skal leite ei stund for å finne nokon som vil konkludere med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...