Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er meningsløst at Hardware skal slette, opprette og deretter sannsynligvis enda en gang slette et underforum når antall spørsmål avtar igjen. Det ligger (eller lå) mye informasjon i et slikt forum. Men den diskusjonen er ferdig, og Hardware kan selvfølgelig gjøre hva de vil.

 

Så jeg vil gjenta spørsmålet om andre nettsteder.

 

Ingenting slettes, det flyttes over til generelle spillkategorier og underkategorien avvikles, hva er vitsen med å ha en underkategori der det ikke lengre er noe aktivitet utover en generell pratetråd og det er bare noen ytterst få som deltar?

 

Ellers kan jeg ikke hjelpe med andre forum som er norske/skandinaviske, er ikke så gira på skyrim at jeg aktivt søker opp masse info om spillet og diskusjoner om det. Noe litt annerledes enn når man venta på Oblivion og fulgte med på hver eneste update og hadde det som wallpaper ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er meningsløst at Hardware skal slette, opprette og deretter sannsynligvis enda en gang slette et underforum når antall spørsmål avtar igjen. Det ligger (eller lå) mye informasjon i et slikt forum. Men den diskusjonen er ferdig, og Hardware kan selvfølgelig gjøre hva de vil.

 

Så jeg vil gjenta spørsmålet om andre nettsteder.

 

Ingenting slettes, det flyttes over til generelle spillkategorier og underkategorien avvikles, hva er vitsen med å ha en underkategori der det ikke lengre er noe aktivitet utover en generell pratetråd og det er bare noen ytterst få som deltar?

 

Ellers kan jeg ikke hjelpe med andre forum som er norske/skandinaviske, er ikke så gira på skyrim at jeg aktivt søker opp masse info om spillet og diskusjoner om det. Noe litt annerledes enn når man venta på Oblivion og fulgte med på hver eneste update og hadde det som wallpaper ^^

 

Jeg har aldri påstått at innlegg/tråder slettes. Hvor har du det fra? Spill av typen Elder Scrolls egner seg best i et forum der man kan holde temaene adskilt. Hardware synes milelange diskusjonstråder der det er umulig å ha oversikt funger godt. Greit nok, men det passer ikke meg.

Lenke til kommentar
Du må fortsatt innrømme at det ble lekende lett etterhvert. Ja, det fikset dragene. Men de ble muligens fikset slik som de opprinnelig skulle være, siden de bugga til tider. Iallefall isdragen hadde en tendens til å bugge for meg.

Det vart enkelt etter kvart, ja, og eg hadde ikkje hatt noko imot ei høgare vanskegrad. Men det høyrer òg med til vurderinga at eg allereie hadde spelt gjennom Gothic 2 eit par gongar før eg prøvde det med NotR. Ein av måtane Gothic 2 skiller seg frå mange andre rollespel på, er akkurat dette med at spelaren sine ferdigheiter og kunnskap om spelverda har vel so mykje å seie som nivået til karakteren. Det blir normalt mykje enklare på andre og tredje gjennomspeling enn på første.

 

So lenge ein ikkje har nivåskalering (med alt det dreg med seg), er det vanskeleg å unngå at det blir ganske lett for ein erfaren spelar etter kvart. På ein måte er det greit. Du får ein fase i starten der du slit med det meste, so kjem du til eit punkt der du byrjer å mestre ting, og klarar deg betre. Mot slutten går du over i ein fase der du er veldig mektig. So lenge denne fasen ikkje blir for lang, treng ikkje det bli keisamt. Det som hadde vore fint, var om det mot slutten dukka opp/var mogleg å søke nokre ekstra store utfordringar, som var krevande sjølv for ein "super"-karakter. Og då tenker eg ikkje på landevegsrøvarar med rustningar som kostar meir enn byane dei står utanfor.

 

Xbox 360

Metascore

94 out of 100

based on 90 Critics

PC

Metascore

94 out of 100

based on 54 Critics

PS3

Metascore

94 out of 100

based on 45 Critics

Eg må berre få gjenta at eg synest spelpressa gjorde ein slett jobb med Oblivion. Poengsummane er ein ting, men so å seie ingen av omtalane nemnde nokon av dei kontroversielle punkta som har blitt mykje omdiskuterte i forum. Det er òg vel verdt å merke seg den store skilnaden mellom Metascore og User score på Metacritic.

 

Ellers skriv du at det ikkje spelar noko rolle for deg kva som er årsaken til bugs. Eg forstår sjølvsagt det, det er ganske irrelevant for spelopplevinga. Det er imidlertid ikkje irrelevant når ein skal vurdere kompetansen til eit studio. Men smaken er forskjellig. Mange liker tydlegvis Bethesda sine spel. Sjølv synest eg Morrowind og Fallout 3 var ganske bra. Men det er heilt klart Piranha Bytes sine spelverder eg likar best å utforske.:)

 

Kay

Endret av KayAU
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg sykt til Skyrim kommer! :D

får gåsehud og frysninger vær gang jeg ser traileren.

 

Dere som ikke liker oblivion, kan dere ikke gå en annen plass? ja greit.. satte i plata og la merke til alle bugsan og den utdaterte grafikken med engang og det retardede dialogsystemet/layout. men det er ikke så ille... jeg har spilt igjennom DA2 og jeg må si at det du velger i dialoger har ikke noe spesielt stor betyding for du ender stort sett opp på samme plass og i samme situasjon. prøvde alle muligekombinasjoner men ende opp i samme situasjon vær gang. men DA2 ser jo nydelig ut og er et bra spill for det.

i Oblivion er det ok valg muligheter men i Fallout! vær gang jeg klarer spillet sitter jeg å følger med så mye som det går ant når slutten kommer for å få med meg hva fortelleren sier og hvordan det endte.(hvertfall i NV)

(Morrowind er nokk best, men jeg ender altig opp med å vase rundt omkring å bare drepe alt jeg ser)

 

og dere som sier Fallout serien er ødelagt.. hvorfor?!?!?! jeg har spilt nesten igjennom hele 1 og 2, jeg har klart både 3 og NV, og jeg mener det ikke er noe som er ødelagt eller galt. hvis det er det at dere er noen gamlinger og liker bare sånne 2D spill så ikke klag over at 3 og NV kommer ut i 3D og bra grafikk.

ikke prøv dere og si det er noe galt med historien engang!

jeg elsker historien i fallout og TES spillene og di har enda ikke skuffet meg.

prøver å finne den Elder scrolls boken så har jeg lest den også :)(og jeg er ikke en av di som leser mye, har kansje bare lest max 10 bøker i hele mit liv)

Lenke til kommentar

Jepp er jo ironisk at Bethesda skrøt av at alle ting var håndplassert inn I Oblivion.

Da skulle man kanskje tro at som det meste håndlaget her i verden ville hulene og portalene være unike, istedet ble de nærmest mer kopierte enn hva randomgeneratoren i Daggerfall greide.

Du har tydeligvis aldri spilt Daggerfall, eller Morrowind for den saks skyld.

 

LOL. Altfor mange timer.

Hvorfor tror du jeg ikke har det?

Lenke til kommentar

Jeg forstår Bethesda og Deres behov for å forenkle. De skal selge og salg baseres på å tilfredstille flest mulig. Den store gruppen casuasls vil gjerne at ting skal være pent å se på samt lett å utføre/spille. Høy vanskelighetsgrad eller kompliserte valg er drepende for salget. Her søker man å tilfredstille flest mulig samtidig som svært få får et spill de synes er helt perfekt, særlig hard-core gjengen vil måtte leve med å bli "sviktet".

 

Så lenge det tillates mods er imidlertid jeg fornøyd. Jeg kan alltids spandere noen timer på å tilpasse opplevelsen etter egne preferanser. Det har nesten blitt en del av pakka og tilpasningen er etterhvert blitt ganske fornøyelig å drive med i seg selv.

 

At noen liker vanilla-oblivion forstår jeg ikke, men jeg kan godta det. Jeg godtar også at mine preferanser ikke passer andre og at jeg må bruke tid på mod'ing for å oppnå det jeg vil (fordi et spill sannsynligvis ikke ville ha solgt stort om jeg hadde designet det).

 

Det jeg imidlertid ikke helt forstår er at folk kan syte over ditt-og-datt samtidig som de ikke gidder å sette sag inn i hvordan de kan rette opp ting som for dem er mangler. Godt mulig det har litt å gjøre med at jeg kun spiller på PC og er vant til "å slite" med innstillinger som en del av greia.

Ingenting kommer av seg selv på PC, men på konsoller må du leve med det du får.

Jeg skjønner at Oblivion kan bli mer spillbart med mods, men fjerner det disse store feilene også?: De utrolig kjedelige repetitive gatesène som stadig må lukkes og som ser veldig like ut. Samme med alle huler som ser helt like ut, og den temmelig livløse faunaen og generelt sjarmløse verdenen som er lite interessant å utforske? Det er sikkert også mye annet jeg ikke husker som irriterte meg grønn ved siden av lvl-systemet, men jeg spilte spillet kun en gang og har fortrengt det meste. Husker ikke en gang om jeg gadd å fullføre det, fordi jeg hele tiden fikk følelsen av at jeg hadde gjort alt tusen ganger før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skjønner at Oblivion kan bli mer spillbart med mods, men fjerner det disse store feilene også?

Dersom du synes absolutt alt ved spillet var dårlig så hjelper det neppe med allverdens mods. Skjønt med over 20000 mods og velge mellom kan du gjøre spillet rimelig anderledes.

Du er imidlertid nødt til å bruke litt tid å finne/velge de mods du ønsker. Det gamle underforumet på hw.no hadde en fin sticky over de viktigste, men dette har jo de vise menn fjernet.

Lenke til kommentar

Hvis du vil se hva Oblivion sine assets kan bli i kompetente hender, last ned Nehrim. Det er en Total Conversion snarere enn en mod.

Eg er einig med han der Zealuu. :)

 

Nehrim er eit kompetent rollespel, ja. Eg følte eg endeleg fekk valuta for pengane eg brukte på Oblivion når eg installerte det. Det einaste vesentlege eg har å utsette på spelet, er at ein fortsatt har det samme brukargrensesnittet som originale Oblivion, som ikkje er det beste (det ser ut til å vere laga for konsollar). Men der finnast sikkert ein annan mod som fiksar det. :) Ellers har eg hatt nokre kræsj, og der finnast nokre område som krever at du skrur ned teikneavstanda veldig mykje dersom du skal ha meir enn eit par bilete i sekundet. Men dette har ikkje so mykje med sjølve spelet å gjere, og for det meste køyrer det bra. Anbefalast. :)

 

Dei lukkast kanskje ikkje 100% i å forvandle Oblivion til Gothic, men dei kom eit stykke på vegen, og resultatet er i mine auge eit mykje betre spel enn det vi hadde opprinneleg.

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...