Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

NÅ som grunnen til Bugs er forklart (selv om du vill eller ikke vill vite om det), så er jo litt av ponget til mange RPG fans at Oblivion var en eneste stor bug (altså en bug i seg selv) med forferdelig forenklet både spillmessig, mestringsmessig og grafikkmessing. Rpg fans måtte bruke Mods for å få noe ut av spillet. Hjelper lite om spillet er omtrent bugfritt når spillet er en bugg i seg selv.

 

Nå er også litt av det artige i RPG at om man lvl riktig og gjør jobben skikkelig så skal men bli litt overpowered (ikke minst ang å komme tilbake og ta hevn), Som i Ice wind dale, baldurs gate, Gothic, NeverWinter Nigh osv....

 

Men at du faktisk liker Gothic 4 tror jeg ganske sikkert gjøre det umulig for å å være enige om noe som helst, ser da heller ikke helt faren med det ).

For noen virker Oblivion som ren blasfemi mot RPG sjangeren, for andre var dette akkurat hva de ville ha. Noe annet er teit og si. Grunnen til bugs er likegyldig for meg, det har alltid vært, og det kommer den alltid til å være, jeg blir ikke vill av bugs. Jeg vil at spill skal fungere når jeg tar de ut av esken. Har aldri hørt om spill som er en Bugg, eller der du har fått med Bugg i spillesken, jeg har forøvrig ikke sett Bugg i butikkene på sånn 10 år. Oblivion funket ut av esken, noe Skyrim mest trolig kommer til å gjøre, og noe Risen 2 mest trolig ikke kommer til å gjøre (knirkefritt). Så lenge det er spillbart kan jeg leve med det.

 

Hva er poenget med spill om du blir overpowered? Jeg har spillt gjennom Neverwinter Nights, Icewind Dale 2 og Gothic 1,2 og 3, og i kun Gothic 2 og 3 følte jeg meg overpowered. Jeg klarte aldri å sette meg ned med Baldurs Gate og IWD1. Om spill mister utfordringer blir de meningsløse for min del. Neverwinter Nights synes jeg var flink til dette, siden du ofte fikk en god mestringsfølelse, før du traff en boss som sparka deg i rævva. Gothic 2 går motsatt vei, er litt vanskelig i starten, men blir enklere og enklere, noe som er litt bakvendt, siden du blir bedre og bedre til spillmekanikkene.

 

Jeg sa aldri jeg likte Gothic 4, jeg bare synes ikke det var så ille. Det var helt greit å spille gjennom, på lik linje med Risen og Gothic 3 f.eks. Jeg tenkte aldri på Gothic 4 som et spill i Gothic serien.

 

Det virker som om folk ikke kan godta andres subjektive meninger, og argumenterer for sine synspunkter som selvfølgelig er 100% riktig. Oblivion var en skuffelse for DEG, det å levle opp er og blir overpowered er noe DU liker. Kanskje det ikke hjelper om et spill er bugfritt, om det er et dårlig spill, men jeg synes ikke Oblivion var dårlig. Jeg synes ikke Gothic 1 og 2 var dårlig, jeg synes ikke Gothic 3 var dårlig eller, det var bare uspillbart i noen måneder. Jeg synes ikke Gothic 4 var ellendig, eller Neverwinter Nights, eller Icewind Dale 2, eller Fallout 1 og 2, eller Dungeon SIege, eller Sacred 1 og 2, eller Two Worlds 1 og 2, og jeg kommer neppe til å synes Skyrim er dårlig, selv om det for deres del er dummifisert og tar kvelertak på gode rpg elementer.

 

Det er ingen vits i å grine seg tilbake i tid, for alt var bedre da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå repeteter du bare hva som diksuteres, om du lurer på hvorfor vi diksturerer er det pga vi er i et Fora der det dikstueres. Det er ikke bare Meg som var skuffet over Oblivon som du kan se ut av diskusjonen i denne tråden.

 

Oblivion kunnde runnes på lvl2 man blir leid i hånden hele velen, så her er du egentlgi overpowered uten å behøve å sette deg inn i noen ting (som er mye av poengets kjerne), så dine argumenter faller i grus.

 

Det virker som om folk ikke kan godta andres subjektive meninger

 

Pass på så du ikke kaster sten i glasshus, du prøver selv å overbevise meg om dine meninger med å legge ordene i munnen min.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Nå repeteter du bare hva som diksuteres, om du lurer på hvorfor vi diksturerer er det pga vi er i et Fora der det dikstueres. Det er ikke bare Meg som var skuffet over Oblivon som du kan se ut av diskusjonen i denne tråden.

Må jo det, siden folk ikke slutte å SVARE akkurat det samme som andre har. Nei, det var ikke bare DEG som var skuffet over Oblivion, og det var ikke bare to som var skuffet over Starcraft 2, eller. Men se her

 

Xbox 360

Metascore

94 out of 100

based on 90 Critics

PC

Metascore

94 out of 100

based on 54 Critics

PS3

Metascore

94 out of 100

based on 45 Critics

Det har solgt flere millioner kopier. Gothic 3 har solgt rundt 400' - 500'?, og ifølte Jowood overgikk det Gothic 2 stort. For å ikke høres ut som en total fanboy, så liker jeg Gothic 2 bedre enn Oblivion, men sånn helt ærlig, MAAAAAAANGE likte og liker dette spillet. Nei, det er ikke bare du som er skuffet, men det driter Bethesda i (og jeg, og alle andre som liker Oblivion), fordi de kan glise ansiktet rundt siden pengesekken deres har vokst kraftig, nemlig på grunn av den GODE mottakelsen spillet fikk.

 

Buhu, spillet kan rundes på level 2... Buhu, man blir leid hele veien... Hva er vitsen? Du liker det ikke, flere gjør, get over it.

 

PS! Vær så snill, finn deg en ordliste eller noe for nettleseren du bruker. Rimi, det koster så lite!

 

Og hva mener du jeg prøver å overbevise deg om, om jeg tørr spørre?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Får håpe at Skyrim er et bedre spill enn Oblivion, det er mye som kan forbedres derfra. Når det gjelder anmeldelsene så virker den generelle linja å ligge på "helt blindet av hvor fantastisk det virker når man starter spillet". Spillet har mye mangler og mye som ødelegger helhetsfølelsen, men ellers er et helt ok spill. Gamer erklærte det et av de beste RPG-ene noensinne og anmelderen burde ha spilt litt lengere enn litt uti begynnelsen og innsett at det ikke er topp 10 engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neppe

 

hehe den største feilen er å forbinde Mainstream popularitet mot Kvalitet, derfor ikke vi kommer på "bølgelendet" heller. Det jeg prøver å fortelle ved et pr anledninger her.

 

Og hva mener du jeg prøver å overbevise deg om, om jeg tørr spørre?

 

Du tør spørre, svaret er at du prøver å overbevise om at Massenes mening = kvalitet. Sannheten er at det i de fleste tilfeller er tvært i mot. Tror du de flinkeste musikere ligger på listetoppen feks?, trolig gjør du det med tanke på dine ovebevisninger som du prøver å trekke over meg her

(og andre).

 

edit:

Om det ikke er poenget med diskusjon din heller aner jeg ikke hva du prøver å formidle med dine poster her. At du ikke tåler diskusjon....

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eventuelt at alle er ikke enige om alt, bare at noen har godtatt at andre ikke er enige, der noen fortsatt prøver å overbevise andre om at de har feil. Nisjespill er ikke hva massen ser på som kvalitet, og spill lages til massen. Jeg har forståelse at folk liker små nisjespill, og hvorfor folk f.eks foretrekker Eve Online over WoW, jeg skjønner dem godt. Men at de skal pirke ned på de store titlene blir så usaklig.

 

Jeg vil aldeles ikke overbevise deg om noe som helst, men jeg vil at du skal se andres synspunkt i saken, og at din oppfatning er din egen, og ikke massen sin. La oss være ærlige her også, er det din eller massen sin oppfatning som teller? Jeg sier ikke mine meninger er mer verdifulle, men fellesskapets meninger er.

 

Det er her jeg føler du nekter å godta noe, eller innse noe. Hva du opplever som kvalitet innenfor musikk er subjektivt. Jeg er glad i rock, og hater pop, og jeg kommer trolig aldri til å høre musikk jeg liker på radio. Jeg synes musikken min er kvalitetsmusikk, men jeg kan forstå hvorfor andre synes det er dårlig, og vil heller høre på Lady Gaga og Britney Spears. Massen mener nemlig at dette er kvalitet, for DEM er dette kvalitet. Til tross for at jeg hater Britney Spears har hun klart å selge til 2 ganger platina, noe ingen av mine favorittband har vært i nærheten av. Om du er så ignorant å mener at massen da tenker at musikken til Britney Spears er av lav kvalitet, tar du veldig feil.

 

Her faller dine argumenter flatt ned, siden du nekter å innse at massen forbinder Oblivion med kvalitet, til tross for at mange rpg-veteraner synes dette er møkk. Jeg synes Gothic serien er utrolig gode spill, men dette er spill som ikke appellerer til massen, og det er ikke så sjokkerende. Derfor vil heller ikke disse spillende bli tatt like godt imot av spillmedier og spillere, fordi det oppleves ikke som kvalitet for dem, de blir bare middelmådige spill med bugs.

 

Jeg vet ikke om det går ann å bli mer tydelig enn dette. Det er ingen tvil om at Bethesda lager et spill til massen. De har utviklet en spiller base med Oblivion, og mest trolig blir Skyrim mer "avansert" på grunn av dette. Så lenge massen opplever Skyrim som kvalitet, blir det klinkende likegyldig for både Bethesda og massen hva nisjespillere synes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg forstår Bethesda og Deres behov for å forenkle. De skal selge og salg baseres på å tilfredstille flest mulig. Den store gruppen casuasls vil gjerne at ting skal være pent å se på samt lett å utføre/spille. Høy vanskelighetsgrad eller kompliserte valg er drepende for salget. Her søker man å tilfredstille flest mulig samtidig som svært få får et spill de synes er helt perfekt, særlig hard-core gjengen vil måtte leve med å bli "sviktet".

 

Så lenge det tillates mods er imidlertid jeg fornøyd. Jeg kan alltids spandere noen timer på å tilpasse opplevelsen etter egne preferanser. Det har nesten blitt en del av pakka og tilpasningen er etterhvert blitt ganske fornøyelig å drive med i seg selv.

 

At noen liker vanilla-oblivion forstår jeg ikke, men jeg kan godta det. Jeg godtar også at mine preferanser ikke passer andre og at jeg må bruke tid på mod'ing for å oppnå det jeg vil (fordi et spill sannsynligvis ikke ville ha solgt stort om jeg hadde designet det).

 

Det jeg imidlertid ikke helt forstår er at folk kan syte over ditt-og-datt samtidig som de ikke gidder å sette sag inn i hvordan de kan rette opp ting som for dem er mangler. Godt mulig det har litt å gjøre med at jeg kun spiller på PC og er vant til "å slite" med innstillinger som en del av greia.

Ingenting kommer av seg selv på PC, men på konsoller må du leve med det du får.

Lenke til kommentar

Trykte jeg pluss på innlegget over, men etter å ha lest gjennom er jeg ikke så enig hehe.

 

Her faller dine argumenter flatt ned, siden du nekter å innse at massen forbinder Oblivion med kvalitet, til tross for at mange rpg-veteraner synes dette er møkk. Jeg synes Gothic serien er utrolig gode spill, men dette er spill som ikke appellerer til massen, og det er ikke så sjokkerende. Derfor vil heller ikke disse spillende bli tatt like godt imot av spillmedier og spillere, fordi det oppleves ikke som kvalitet for dem, de blir bare middelmådige spill med bugs.

 

Du fårstår ikke fortsatt, du turer gjennom med dine egne meninger ang kvalitet noe jeg er totalt uenig i, derfor faller ikke mine argumenter "flatt" på noen måte.

 

Men dine gjør stort sett det, (forklart 3 ganger, nå orker jeg ikke prøve mer) for du prøver å overbevise om at det komersielle er det beste, i din målestokk er Jazz og klassisk den dårligste musikken man kan oppdrive, men haddet du lukket opp øynene og latt noe nytt passert mellom ørene dine haddet du lagt merke til at de som virkelig nyter musikk hører på nettop dette (dette ble brukt som en forkarlings eksempel, vet det blir tynt men om du legger godviljen til ser du poenget). Morrowind er klassisk - Oblivion er Liste popp altså Morrowind krever noe av deg, gir det mestringfølelse, Oblivon er laget for at alle skal like det... SEr du forkjellen.

 

Og ja liste popp selger selvsagt mer, men de mister som regel fort Fans. Gothic 4 gikk feks rett til H.... Jowood er slått konkurs og det blir ikke noe av utvidelsen som var planlagt, de var virkelig avhenging av sine fans, som de sviktet. Forkjellen er at Oblivion fikk hypet seg opp nok, trolig med knall hjelp fra LORD som gjordet RPG stuerent omtrent.

 

Jeg forstår du desperat prøver å få skviset ut et poeng av havet ditt, men jeg finner det ikke. Pakker derfor snippesken, legger dette på hyllen og går hjem fra jobb.

edit:

Det er her jeg føler du nekter å godta noe, eller innse noe. Hva du opplever som kvalitet innenfor musikk er subjektivt. Jeg er glad i rock, og hater pop, og jeg kommer trolig aldri til å høre musikk jeg liker på radio. Jeg synes musikken min er kvalitetsmusikk, men jeg kan forstå hvorfor andre synes det er dårlig, og vil heller høre på Lady Gaga og Britney Spears. Massen mener nemlig at dette er kvalitet, for DEM er dette kvalitet. Til tross for at jeg hater Britney Spears har hun klart å selge til 2 ganger platina, noe ingen av mine favorittband har vært i nærheten av. Om du er så ignorant å mener at massen da tenker at musikken til Britney Spears er av lav kvalitet, tar du veldig feil.

 

hehe lest et pr ganger å her argumenterer du veldig mot deg selv når du tidlgiere påpeker at Obilvion må være bra siden så mange Liker det.. nesten u-muilig for meg å få noe håndfast ut av postenen dine. Her argumenterer du jo med samme poeng som jeg bruker...

 

Hmmm forørvrig: siset setnignen din kjønte jeg ikke dog, de som kjøper listepopp liker da listepopp. Det som er hele poenget og sammenlignings grunnlaget, men som nevnt tror jeg gir opp og forstå hvor du vill... hjem fra jobb ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

DET SOM SELGER MYE, ER SOM REGEL HVA MASSEN OPPLEVER SOM KVALITET. DERFOR KAN MAN SI, AT FOR MASSEN, ER OBLIVION ET VELDIG GODT SPILL. DET SUGER MULIGENS FOR DEG, MEN DIN MENING REPRESENTERER TYDELIGVIS IKKE FLERTALLET. MIN MENING I SAKEN ER IKKE ENGANG RELEVANT. DET AT ET SPILL ER LAGET FOR AT ALLE SKAL LIKE DET, BETYR IKKE NØDVENDIGVIS AT DET ER DRITT. SOM JEG HAR NEVNT TIDLIGERE, ER DET TYDELIGVIS VELDIG POPULÆR TÅ MISLIKE DET SOM ER POPULÆRT.

 

hehe den største feilen er å forbinde Mainstream popularitet mot Kvalitet, derfor ikke vi kommer på "bølgelendet" heller. Det jeg prøver å fortelle ved et pr anledninger her.

Jeg forbinder ikke mainstream popularitet med kvalitet, massen gjør. Har aldri sagt jeg gjør det, kommer aldri til å si det.

 

Du tør spørre, svaret er at du prøver å overbevise om at Massenes mening = kvalitet. Sannheten er at det i de fleste tilfeller er tvært i mot.

Hvor prøver jeg å overbevise deg om dette? Kanskje du burde innse det, istedet for å føle at du må bli overbevist?

 

Jeg forstår Bethesda og Deres behov for å forenkle. De skal selge og salg baseres på å tilfredstille flest mulig. Den store gruppen casuasls vil gjerne at ting skal være pent å se på samt lett å utføre/spille. Høy vanskelighetsgrad eller kompliserte valg er drepende for salget. Her søker man å tilfredstille flest mulig samtidig som svært få får et spill de synes er helt perfekt, særlig hard-core gjengen vil måtte leve med å bli "sviktet".

Enig, for massen vil dette oppleves som kvalitet. På er forum som dette der nerdenivået er noe høyere, vil det muligens ikke bli sett så opp til.

 

 

At noen liker vanilla-oblivion forstår jeg ikke, men jeg kan godta det. Jeg godtar også at mine preferanser ikke passer andre og at jeg må bruke tid på mod'ing for å oppnå det jeg vil (fordi et spill sannsynligvis ikke ville ha solgt stort om jeg hadde designet det).

Her kan du lære simalarion. Du trenger ikke forstå det, bare godta det.

 

Men dine gjør stort sett det, (forklart 3 ganger, nå orker jeg ikke prøve mer) for du prøver å overbevise om at det komersielle er det beste

Nei, det har jeg aldri gjort. Massen vil ha det massen vil ha, fordi det er for dem kvalitet. Hva du liker veit ikke jeg. Men de aller fleste vil argumentere imot deg om du liker nisjebaserte spill, musikk, tv-programmer.

 

Hvor mer åpenbart vil du ha det?

 

Igjen, massen synes faktisk Oblivion er et veldig godt spill. Jeg synes også det er et godt spill.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Du som ikke får det åpenbart nok, som argumenterer mot deg selv som nevnt (og vist) over.

 

Må også gratulerer med gode Personangrep samt hersketeknikk!, det skal du ha for.

 

Edit

 

Ah du fjernet angrepet som inkl dysleksi osv nå, nice. ... Beklager?, nei du trenger virkelig ikke beklage, dette er en fornøyelse mister, er jeg 10 min på overtid også ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Du som ikke får det åpenbart nok, som argumenterer mot deg selv som nevnt (og vist) over.

Ikke sant. Dette uten å si hvor jeg argumenterer mot meg selv.

Det er ikke personangrep, du skriver faktisk ganske dårlig norsk, noe som kan gjøre at jeg misforstår noe.

Lenke til kommentar

OM du leser innleggene mine så ser du det. Gjerne før du hiver deg over et nytt svar og biter deg selv i halen igjen.

 

 

Her kan du lære simalarion. Du trenger ikke forstå det, bare godta det.

 

Missfortår du alt igjen. Dette dreier seg om en skuffelse over hva serien har blitt til etter Morrowind.

 

Om dette haddet vært feks Fable 6 haddet jeg ikke brydd meg noenting, mulig du ser forkjellen bedre da?, grunnen til diskusjon?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ingen steder har du markert at jeg har argumentert mot meg selv :)

 

Les nederest på artikkel 108#, les også nye oppdatering i posten over. Du missfortår hovedpoenger med "diskusjonen" hele veien.

 

OM du ikke forstår din egen motsigelse er en annen sak.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Les nederest på artikkel 108#, les også nye oppdatering i posten over. Du missfortår hovedpoenger med "diskusjonen" hele veien.

 

OM du ikke forstår din egen motsigelse er en annen sak.

Jeg vet ikke helt hva du sikter til, om du mener setningen med Britney Spear tror jeg du må lese den på nytt.

 

Nå legger jeg ballen død.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke hva jeg mener. Om du virkelig er intressert for du heller lese ditt jeg direkte henviser deg en gang til. Musikksmaken du forklarer går direkte imot det du tidligere brukte som argument for at et spill måtte være bra (kort forklart).

 

Jeg har også oppdatert posten (#112) med hvorfor diskusjonen samt skuffelsen havnet i denne tråden som det virker som du heller ikke har fått med deg. Rart du ikke har fått denne røde tråden for lenge siden for ikke bare jeg som har hatt med det poenget i flere poster.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

I og med at Hardware kuttet ut Elder Scrolls-underforumet blir det fort litt uoversiktlig når alt skal diskuteres i én tråd. Og verre blir det nok til høsten, når Skyrim kommer ut. Er det noen som vet om andre nettsteder, gjerne i Norge/Sverige/Danmark, hvor det er egne underfora for Elder Scrolls?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke hva jeg mener. Om du virkelig er intressert for du heller lese ditt jeg direkte henviser deg en gang til. Musikksmaken du forklarer går direkte imot det du tidligere brukte som argument for at et spill måtte være bra (kort forklart).

 

Jeg har også oppdatert posten med hvorfor diskusjonen samt skuffelsen havnet i denne tråden som det virker som du heller ikke har fått med deg. Rart du ikke har fått denne røde tråden for lenge siden for ikke bare jeg som har hatt med det poenget i flere poster.

Mm, nemlig ja...

Lenke til kommentar

I og med at Hardware kuttet ut Elder Scrolls-underforumet blir det fort litt uoversiktlig når alt skal diskuteres i én tråd. Og verre blir det nok til høsten, når Skyrim kommer ut. Er det noen som vet om andre nettsteder, gjerne i Norge/Sverige/Danmark, hvor det er egne underfora for Elder Scrolls?

 

Det er vel ikke utenkelig at det opprettes et elder scrolls-underforum igjen når Skyrim kommer ut, eller i perioden rett før det. Underkategorier blir opprettet basert på behov og Elder Scrolls-diskusjonen avtok såpass mye nå som Oblivion er blitt et ganske gammelt spill.

Lenke til kommentar

I og med at Hardware kuttet ut Elder Scrolls-underforumet blir det fort litt uoversiktlig når alt skal diskuteres i én tråd. Og verre blir det nok til høsten, når Skyrim kommer ut. Er det noen som vet om andre nettsteder, gjerne i Norge/Sverige/Danmark, hvor det er egne underfora for Elder Scrolls?

 

Det er vel ikke utenkelig at det opprettes et elder scrolls-underforum igjen når Skyrim kommer ut, eller i perioden rett før det. Underkategorier blir opprettet basert på behov og Elder Scrolls-diskusjonen avtok såpass mye nå som Oblivion er blitt et ganske gammelt spill.

 

Jeg synes det er meningsløst at Hardware skal slette, opprette og deretter sannsynligvis enda en gang slette et underforum når antall spørsmål avtar igjen. Det ligger (eller lå) mye informasjon i et slikt forum. Men den diskusjonen er ferdig, og Hardware kan selvfølgelig gjøre hva de vil.

 

Så jeg vil gjenta spørsmålet om andre nettsteder.

Endret av konungr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...