Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Speedrunning er et eget samfunn på nettet omtrent. Det er folk som sitter og finner ut at hvis du går mot denne veggen i 15 sekunder i en spesiell vinkel glitcher du gjennom og kan springe "under" kartet, og hvis du springer 20 skritt til høyre og 50 rett frem og dukker akkurat på rett pixel kommer du opp igjen og skipper flere bosser, f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, er litt klar over samfunnet, selv om jeg ikke synes det er like interessant. Var ment som en halvdårlig spøk, min kommentar i hvert fall :)

 

Det er veldig imponerende hva de får til, men jeg synes speed-runs er mer moro/interessant hvis man ikke benytter seg av slike glitcher, men rett og slett fullfører spillet på "vanlig måte"

Lenke til kommentar

Speedrunning er et eget samfunn på nettet omtrent. Det er folk som sitter og finner ut at hvis du går mot denne veggen i 15 sekunder i en spesiell vinkel glitcher du gjennom og kan springe "under" kartet, og hvis du springer 20 skritt til høyre og 50 rett frem og dukker akkurat på rett pixel kommer du opp igjen og skipper flere bosser, f.eks.

Nye doom er f.eks helt broken :D

 

Ikkje mange monster man trenger å kille for å "runne" doom :p

Lenke til kommentar

Nå er det en nordmann som har tatt over verdensrekorden i Zelda: Ocarina of Time: https://www.speedrun.com/oot

Det skal sies at han har hatt rekorden før, men det er noen utrolige tider de presser det ned på nå.

 

Anbefaler også å ta en titt på 100 %-kategorien. Noe dominert av ZFG, men det er jaggu moro å se han streame, og. 

 

 

Super Mario 64, 120 stjerner-kategorien er helt klart min favoritt når det kommer til speedrunning.

 

Sjekk ut denne videoen uten å lese kommentarene under. Det er helt sinnsykt hvor jevnt det er til tider.

 

https://youtu.be/h7xoxf_BrXw?t=13m45s

Ahh, for et race! SM64-samfunnet er herlig. Mange flinke streamere. Cheese pusher for 1.38 i disse dager.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Litt av en ruteoptimalisering ZFG har funnet. Her er det jo veldig mange ruter etterhvert, så det er veldig vanskelig å si hva som er den opptimale ruten, og det kan være svært marginale forskjeller.

 

Ganske interessante ruter i Majora's Mask også. Her er det en svenske som har dominert, selv om han ikke har 100% rekorden akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig oppdatert til en New 3DS LL, fra en standard kjøpt ved lansering, men gud bedre så lite nytt det har vært på 3DS fronten i det siste. Lyst til å plukke med meg noen titler da jeg ikke har fulgt mye med på 3DS de siste få årene, men når Luigi’s Mansion ikke kommer ut i Japan før 8. november føles det som smått stell akkurat nå :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...