Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Kom aldri godt i gang med det på Gamecube i grunn. Så fikk nærmest nyte hele opplevelsen i den nydelige Wii U utgaven :) Selvsagt med Pro kontrollen i hånda.

 

Hva i alle dager drev du med på i den tiden? Vet det er mer GameCube gull du ikke har/hadde spilt også og en Fritzl oppvekst eller noe i den duren er vel eneste gode unnskyldning for å skippe denne konsollen spør du meg :p Fikk du spilt igjennom Metroid Prime 1-3 til slutt forresten?

 

Fantastisk stemning i WW. Det er mitt favoritt Zelda spill.

 

Holder på å rydde litt i spillene, Zelda samlingen:

 

Glemte å få med TP til Wii.

 

Har du ikke Zelda spillene til Philips CD-i? De beste i hele serien?? SKAM!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel litt mer på PC rundt den tiden, og GC var i grunn mer Star Wars og Resident Evil konsoll :p Datt heilt av all bactrackingen i Metroid desverre. Blir seigt å dra det i gang igjen :(

 

Kjøpte konsollen på lansering faktisk, så den har jeg hatt med meg siden start :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var det selve spillet som ikke falt i smak, styringen eller noe annet? Jeg vil fortsatt anbefale Wii versjonen da styringen på GC var rimelig utdatert selv når spillet var nytt, og det har i alle fall ikke eldest bedre med årene. WideScreen, skarpere/bedre grafikk og slik hjelper også på selvsagt :p

Lenke til kommentar

Var det selve spillet som ikke falt i smak, styringen eller noe annet? Jeg vil fortsatt anbefale Wii versjonen da styringen på GC var rimelig utdatert selv når spillet var nytt, og det har i alle fall ikke eldest bedre med årene. WideScreen, skarpere/bedre grafikk og slik hjelper også på selvsagt :p

 

 

Nei styringen er faktisk helt latterlig bra til å være så gammelt. Lock-on mekanismen er rimelig grei!  Ble bare litt for mye dødtid frem og tilbake over de samme områdene som gjorde meg litt søvnig. Likte Metroid Prime gameplayer altså, så føler jo  man må karre seg igjennom. Men så var det at man må hente seg inn igjen etter så lang tid da....

 

Liker ikke å ha Wii på HDTV, da konsollen rett og slett tar seg svært dårlig ut der. Syns det hele ser komisk mye bedre ut på en CRT med RGB-kabler  som jo konsollen nærmest er designet for. :p Det er jo en Gamecube med dårligere component signal ut dessverre. Synd de ikke gav Wii samme kvalitet på utgang signalet. Og ja, da har man prøvd Nintendo sine egne component kabler på Wii selvsagt :)

 

Bestilte du det adapteret man kunne bruke på Gamecube du? HDMI?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt WW, men mener å huske at det var et ganske tilfredstillende combat opplegg, hvor man sirklet rund f.eks en Knight og dro av rustningen dens og avsluttet med et skikkelig "hogg" hvis man var heldig med knappene på kontrolleren :)

 

Når det gjelder WW så er kotrollene der helt kanon ja. Jeg orket ikke å spille med den flytebrygga til som fulgte WIi U, og foretrakk Pro kontrollen med nærmes uendelig batteritid :p 

Lenke til kommentar

Liker ikke å ha Wii på HDTV, da konsollen rett og slett tar seg svært dårlig ut der. Syns det hele ser komisk mye bedre ut på en CRT med RGB-kabler  som jo konsollen nærmest er designet for. :p Det er jo en Gamecube med dårligere component signal ut dessverre. Synd de ikke gav Wii samme kvalitet på utgang signalet. Og ja, da har man prøvd Nintendo sine egne component kabler på Wii selvsagt :)

Bestilte du det adapteret man kunne bruke på Gamecube du? HDMI?

 

 

Jeg spilte MP Trilogy på Wii U så kvaliteten ble enda litt skarpere der med HDMI og jeg syntes det var knall på den i alle fall :D Nei har ikke fått bestilt den enda, og nå stikker jeg til Canada om ca 2 mnd (hvis alt går etter planen) kun med en bag med PC og litt klær mens alt det andre jeg eier blir stua bort på ett lager, så da haster det egentlig ikke med det første å gå til innkjøp av fler ting selv om den absolutt er på handlelista. Det er også litt av grunnen til at jeg har nøla så jævlig med å skaffe Switch siden det blir mer ting som tar plass og man må bære med seg, men på den andre siden så hadde det vært jæva digg med en Switch på tur også :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Pistolen virka i det minste. ROB var helt udugelig til spillene som var laget til han. Så en AVGN episode der han prøver å spille de 2-3 spillene. Funka knapt i det hele tatt. En robot som skal plukke opp spinnende snurrebasser og plassere dem nøyaktig jaaaaaaaada..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at hele grunnen til at de introduserte R.O.B. var at det skulle se ut som et leketøy og ikke en spillmaskin. Og grunnen til det var at det nettopp hadde vært en dataspillboble som sprakk og ingen forhandlere i USA ville ta inn dataspill. Den funket ikke noe bra til å spille med, men den tjente definitivt sin hensikt.

 

Den videoen her er ganske interessant: https://www.youtube.com/watch?v=w2FuHErzhVE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Flere her som HATER disse 'Nintendo Selects' versjonene av spill? Har en lang handleliste til 3DS klar på CDON nå siden de har noen gode tilbud for tiden, men nøler med å trykke bestill siden de fleste spillene i listen har Selects-cover som jeg synes er stygge som juling og ikke vil ha stående å "forurense" spillhylla.

 

Joda, tåpelig bagatellmessig ting å henge seg opp i, prisen er under halvparten av vanlig versjon og spillet i seg selv er helt likt så det er jo helt bak mål å heller betale mer enn det dobbelte kun for litt penere cover, men OCD'en min triggres sterkt på slike ting altså :p

 

Finnes verre ting enn Selects også, som denne 'Konami's Best' versjonen av Castlevania: Dawn of Sorrow  :sick:

 

j7o4Sv9.jpg

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Metroid Samus Returns koster forresten bare 288kr på CDON akuratt nå og tok med både Splatoon 1 til Wii U og Splatoon 2 til Switch for totalt 1076kr. Spent på om Splatoon lever opp til hypen eller om dette blir bomkjøp :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...