Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man tjene penger på å spille kan man ikke bare spille akkurat de spillene man ønsker når man måtte føle for det. Man må tilpasse seg det markedet vil ha.

 

Det er en fare for at det å gjøre spillingen til jobb kan ende med at man mister noe av gleden ved å spille. Jeg tror slett ikke det er dumt å holde på spillingen som en av få ting i livet man gjør utelukkende for sin egen nytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke hvis man er barn eller ungdom. Ser for meg at det er morsomt å spille Fortnite sammen med venner hvis man er 14 år.

 

Hvis man som voksen ikke innser at man suger i spill og finner noe annet, da er man dum. Nå tenker ikke jeg på de som spiller 2-5 timer per uke, men de som bruker 5-15 timer dag på spill selv om de er elendig og ikke har forbedret seg på 20 år.

Lenke til kommentar

Hvor gode eller elendig man er i å spille skal da ikke ha noe å si. Det eneste som teller for meg er om jeg syns et er gøy nok til å spille kontra andre ting jeg kune ha brukt tiden min på. Feks jeg er mye dårligere til å pille Civilization nå en da jeg startet å spille det tidlig på 90 tallet, men jeg spiller det da fortsatt selv om jeg nå ikke klarer å inne på det vanskligste, noe jeg hadde null problemer med da jeg var yngre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke hvis man er barn eller ungdom. Ser for meg at det er morsomt å spille Fortnite sammen med venner hvis man er 14 år.

 

Hvis man som voksen ikke innser at man suger i spill og finner noe annet, da er man dum. Nå tenker ikke jeg på de som spiller 2-5 timer per uke, men de som bruker 5-15 timer dag på spill selv om de er elendig og ikke har forbedret seg på 20 år.

 

Et merkelig premiss. Det er kun en bitteliten minoritet av de som spiller mye som tjener penger på det, så med denne logikken ville det vært så få voksne gamere at bransjen ville bukket under. Dessuten, det å være god i spill er kun relevant hvis man spiller kompetitive online-spill. Det er ganske likegyldig om de som sitter og spiller Uncharted 4 eller Mario Odyssey er helt elendige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Super Mario World altså. Etter det fantastiske Super Mario Bros 3 var hypen for det spillet enorm og jeg husker at jeg nesten bæsjet litt på meg da de første bildene dukket opp i Nintendomagasinet.

Jeg er temmelig sikker på at jeg helt og holdent bæsjet på meg da det kom ut.

 

 

 

 

(Så var jeg jo ett år gammel da. ?)

Lenke til kommentar

Jula i 1993 spilte jeg Doom på pc - og ting var forandret for alltid. Etter det var 2D spill aldri interessant noe mer.

 

Edit: Ellers er jeg over 250 timer inn i Xenoblade Chronicles X på Wii U, og er akkurat ferdig med selve historien.

 

Fantastisk spill, akkurat som Xenoblade Chronicles til Wii og Xenoblade Chronicles 2 til Switch.

 

Historiemessig er XCX det beste, ganske fantastisk SciFi historie de har laget. Synes også designet er veldig bra, klart bedre enn de 2 andre spillene. Lurer på om ikke grafikken også er best på dette spillet. Samtidig har XCX også denne kule bruken av skjermen på gamepadden som fungerer veldig godt.

 

Men..... figurene i XCX har ikke samme sjarmen som figurene i XC - og kampmekanismene er ikke i nærheten av det XC2 har.

 

Faktisk har jeg enda ikke funnet noe tilfredstillende setup for våpen,arts og skills enda...

 

I tillegg er XCX veldig komplisert, Alle 3 spillene krever konstant googling under spilling for å få best opplevelse, men XCX krever i tillegg også notatblokk og penn, ellers har du null mulighet til å holde oversikt.

 

Men for noen spill dette er - synes Nintendo har noe veldig unikt her, som man ikke finner andre steder.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jula i 1993 spilte jeg Doom på pc - og ting var forandret for alltid. Etter det var 2D spill aldri interessant noe mer.

 

Edit: Ellers er jeg over 250 timer inn i Xenoblade Chronicles X på Wii U, og er akkurat ferdig med selve historien.

 

Fantastisk spill, akkurat som Xenoblade Chronicles til Wii og Xenoblade Chronicles 2 til Switch.

 

Historiemessig er XCX det beste, ganske fantastisk SciFi historie de har laget. Synes også designet er veldig bra, klart bedre enn de 2 andre spillene. Lurer på om ikke grafikken også er best på dette spillet. Samtidig har XCX også denne kule bruken av skjermen på gamepadden som fungerer veldig godt.

 

Men..... figurene i XCX har ikke samme sjarmen som figurene i XC - og kampmekanismene er ikke i nærheten av det XC2 har.

 

Faktisk har jeg enda ikke funnet noe tilfredstillende setup for våpen,arts og skills enda...

 

I tillegg er XCX veldig komplisert, Alle 3 spillene krever konstant googling under spilling for å få best opplevelse, men XCX krever i tillegg også notatblokk og penn, ellers har du null mulighet til å holde oversikt.

 

Men for noen spill dette er - synes Nintendo har noe veldig unikt her, som man ikke finner andre steder.

 

Jeg spilte også Doom, men ikke før i 1995. Da kom The Ultimate Doom: Thy Flesh Consumed ut og jeg kjøpte det mest pga. det skremmende coveret. Det påvirket imidlertid ikke mitt forhold til 2D-spill, som jeg synes er like morsomt i dag.

 

Jeg har ikke prøvd Xenoblade Chronicles X ennå, rett og slett fordi det er på Wii U (hadde vært kult med en Switch-versjon). Jeg har derimot spilt XC1 og 2. Eneren synes jeg var helt fantastisk på alle områder, men toeren imponerte meg ikke så mye utover det flotte designet på verdenen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...