Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nintedo lager enda et Mario/Mario Kart/whatever som er 90% identisk med resten av serien, og dere er i ekstase. Er det rart Nintendo fokuserer på kjernespill, i stedet for å prøve noe nytt? ;)

Altså det kan man si om hele racingsjangeren. Er vel ikke så mye nytt i Gran Turismo 6 og Forza 5 heller...

 

Jeg tenker Nintendo bør greie begge deler. Kjente storspill man forbinder med Nintendo som f.eks. Mario Kart U og Smash Bros. U, men også nye og spennende titler.

Lenke til kommentar

Ja, er en grunn til hvorfor jeg er lei racere. Men som sagt gjorde Sega svært mye rett i kart-racingen sin, og slo Mario Kart på mange måter på hjemmebane. Om Sega klarer å fornye Mario Kart burde det være en plankekjøring for Nintendo, men de prøver ikke engang.

 

For den saks skyld var det vel en mission mode i Mario Kart på DS? Den var borte i Mario Kart på 3DS. Med andre ord gadd de ikke engang ta med alt fra MKDS, men beholdt bare det absolutt grunnleggende. Det er ikke akkurat et steg i rett retning.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Tipper Mario Kart 8 kommer rundt mai 2014. Er en evighet til. Det jeg har sett til nå av MK8, ser så forbaska bra ut. Er fælt å tenke at spillet er 6-9 måneder unna en lansering til Wii U.

 

Fikk heldigvis Rayman Legends idag, storkoser meg rett og slett. Verdt enkelt dem skarve 199,50,- jeg ga for det :)

 

Har holdt på med det litt nå og det virker greit. Går dog fort lei og føler det holder med tre-fire brett før jeg slår av. Er ikke så begeistret for de brettene der du må lage vei og se på at dataen løper selv. Men bedre enn New Super Luigi, som jeg ble veldig skuffet over.

Lenke til kommentar

Mon tro hva jeg hadde syntes om Rayman Legends dersom jeg spilte alene. Spillet er unektelig pent og musikken er fantastisk, men for min del er minst halvparten av moroa å spille med andre. Samlet fem personer (meg selv inkludert) og spilte gjennom de to første maleriene. Fantastisk stemning og uhyre morsomt, spesielt fotballmodusen.

 

Aprorpos dét: Hvordan i all verden spiller man 6-player? Kan se for meg at noen kanskje kan spille på "en" kontroll dersom man har en Wiimote og en Classic-kontroller koblet til, men det høres litt ulogisk ut. Ellers kan vel Wii U-en bare ta fire Wiimotes og én Gamepad? Googlet litt og fant en fyr som skrev i et review at han hadde spilt 6-player fotball, men ikke noe om hvordan man koblet det opp.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en relativt lang tråd om hvorfor Nintendo gir ut så mange kjernespill, og sa en av grunnene er fordi folk flest (inkludert dere) ikke tør prøve noe nytt. Den posten ble elegant ignorert, på samme måte som spillene. Vennligst vekk meg når dere tør ta en utfordring og prøve noe nytt, for en gangs skyld. Blir vel til jul en gang, tenker jeg. Hvis dere får et nytt spill i julegave og er for late til å bytte det til enda et identisk Mario-spill. :p

 

(seriøst, dette gidder jeg ikke. Jeg digger Nintendo, men å diskutere nøyaktig samme spill i flere år, og aldri våge å tenke nytt? Dere for ha det koselig her. Ville sagt dere kan finne meg på eShop blandt alle klassikerne, men dere har vel for lengst byttet bort kartet dit mot neste Zelda-remake.) :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Jeg og dama koser oss glugg ihjel med Rayman Legends. Har spilt rundt 20 brett nå, og det overgår det meste av 2D-plattform-spill de siste årene, inkludert det første. Ble litt forundret da spillet fikk så gode anmeldelser, men må si jeg er helt enig i all hyllesten.

 

Samtidig er det herlig å virkelig digge et originalt spillsoundtrack igjen. Legends sine spor er legendariske, rett og slett. Søk det opp på youtube.

 

Anbefaler også folk å spille det med minst en kompis. Er gøy å spille som Murphy, og kutte tauer, kile fiender og samle ekstrapoeng. Spillet tar virkelig i bruk kontrolleren på mange fiffige måter, og det ser helt nydelig ut på Wii U.

 

Jeg er glad jeg kjøpte spillet til den plattformen det ble laget til

Lenke til kommentar

http://wiiuhax.com/released-devolution-r200-wiiu-support-and-more/

http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=614506

 

 

 

DEVOLUTION: What is it and how do you use it?

 

Devolution is a loader designed to run Gamecube games on a Wii. Dolphin was the codename for the Gamecube, Revolution was the codename for the Wii, add them together = Devolution.

Although most Wii models include backwards compatibility for Gamecube games it is rather limited; support for several Gamecube peripherals is missing, the original wired

controllers must be used, unreliable memory cards are still required for saving games...

It seemed like it should be possible to do things better. So I did...

 

Devolution currently offers the following enhancements to the regular "Gamecube on Wii"

experience:

- Alternative mediums for loading games (SD and USB)

- Alternative controllers (Wiimote with classic controller, WiiU Pro Controller, PS3

controller)

- Alternative mediums as memory cards (SD and USB)

- Emulation of the Gamecube modem hardware using the Wii's networking hardware (wifi or wired)

- Wii Family Edition and WiiU support

- Up to four Wiimotes-Classic Controllers for multiplayer

 

Alt som mangler er at man kommer seg rundt ekstrasjekken som Devolution har før den kjører spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med Donkey Kong Country Returns 3D i går, og jeg må at jeg virkelig likte spillet.

+ Jeg synes at Retro taklet overgangen til polygonal grafikk bedre enn NSMB-teamet. Det ser vakkert ut, selv om grafikken er nedgradert i forhold til Wii-versjonen.
+ Glimrende leveldesign
+ En god miks av nytt og gammelt. Kjent musikk og kjente figurer i kombinasjon med nye fiender og nye gameplay-element.

- 30 fps med framedrops i enkelte tilfeller. Jeg ble dog vant til det etter hvert som jeg ble mer kjent med spillet.
- Jeg likte bossfightene i den originale trilogien bedre. Mange av bossfightene i Returns varer for lenge.

Blir spennende å se hva de kan få til med Tropical Freeze nå som grunnlaget har blitt lagt og David Wise er tilbake som komponist for serien. Det hadde vært gøy om kremlingene kunne vende tilbake, men det er ikke et must for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Super mario 64 er det beste Mario spillet som var til nintendo 64, det er farlig vanedannende for meg for jeg greier ikke slutte og spille :green:

 

Nesten så jeg er keen på å kjøpe en brukt Nintendo 64 med Super Mario 64 for nostalgiens skyld. Så nettopp KarliNorge på YouTube spille det http://www.youtube.com/watch?v=CbskB0m9buE Herlige minner! :)

 

Spilte det mye hos en god kamerat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det har fått meg til å tenke litt. Jeg klikket nesten da jeg så Etrian Odyssey IV ikke kom i dag likevel, og tenkte neste uke ville blitt jævlig lang. Dere har knapt hørt om det engang. Jeg synes Pullblox og Fallblox er noe av det beste som er kommet til 3DS, og at det er laget av folkene bak Paper Mario og Fire Emblem sier jo sitt. Her inne har knapt noen hørt om det, og færre bryr seg. Sega lagde ikke bare en kopi av Mario Kart, men de lagde en kopi som er bedre enn originalen på mange måter. Ingen her bryr seg. Nintedo lager enda et Mario/Mario Kart/whatever som er 90% identisk med resten av serien, og dere er i ekstase. Er det rart Nintendo fokuserer på kjernespill, i stedet for å prøve noe nytt? ;)

 

For den saks skyld: Jeg kunne sagt eShop får neste ekte F-Zero, neste ekte Super Mario og neste ekte Zelda, men ingen her ville fått det med seg. Staks jeg nevner eShop kobler folk ut og slutter å høre etter. Men hvorfor?

 

 

Jeg lagde en relativt lang tråd om hvorfor Nintendo gir ut så mange kjernespill, og sa en av grunnene er fordi folk flest (inkludert dere) ikke tør prøve noe nytt. Den posten ble elegant ignorert, på samme måte som spillene. Vennligst vekk meg når dere tør ta en utfordring og prøve noe nytt, for en gangs skyld. Blir vel til jul en gang, tenker jeg. Hvis dere får et nytt spill i julegave og er for late til å bytte det til enda et identisk Mario-spill. :p

 

(seriøst, dette gidder jeg ikke. Jeg digger Nintendo, men å diskutere nøyaktig samme spill i flere år, og aldri våge å tenke nytt? Dere for ha det koselig her. Ville sagt dere kan finne meg på eShop blandt alle klassikerne, men dere har vel for lengst byttet bort kartet dit mot neste Zelda-remake.) :p

 

Først må jeg bare få sagt at selv om jeg sjeldent poster her inne, så leser jeg det meste. Stort sett setter jeg pris på innleggende dine, Lykketrolling, fordi du skriver bra og som oftest velreflektert.

 

Her driter du deg likevel ut.

 

1) Først skriver du om Etrian Odyssey IV, og presiserer at ingen her inne har hørt om det. På neste side begynner du så å sutre og er snurt fordi ingen av oss gadd å kommentere posten din på sammme måte som at ingen kommenterer andre spill enn Mario/Zelda? Hva forventer du egentlig? Dette er Internett. Hvis du mener at folk her inne burde vite om et spill, så er det din oppgave å fortelle oss om hvor bra/dårlig dette spillet er. Dog veit du sikkert like godt som meg at det ikke går an å ha forventninger til en overveldende respons.

 

2) Grei at du ikke liker MarioKart, og synes Sega gjorde det bedre med All-stars Transformed. Fortsatt, hvorfor så snurt fordi andre vil diskutere det? Jeg synes All-stars Transformed er dritkult, men jeg gleder meg fortsatt som en unge til nye MarioKart. Det er mange ting Sega gjør bedre, men det betyr ikke at det er et bedre spill. MarioKart har figurer som alle har et forhold til, gjenkjennelige landskap/baner og musikk etc, og det gjør at stemningen stiger flere hakk, spesielt hvis man spiller med andre (lokal MP rage anyone?). Så skal man ikke gi MarioKart immunitet heller, og det tror jeg heller ikke har blitt gjort.

 

3) Og så er det denne illusjonen din om at alle her hater eShop? Jeg kan nesten garantere at ingen her gjør det, men jeg kan på samme tid si sikkert at veldig mange her inne - inkludert meg, i mange tilfeller - foretrekker en fysisk kopi. Kanskje er det en blanding av samleglede og følelsen ved å ha spillet fysisk tilgjengelig. Det betyr ikke at alle her ignorerer eShop som tjeneste. Et problem med eShop er dog prisene der inne (i alle fall på WiiU; 3DS synes jeg stort sett har vært greit når jeg har kjøpt). Jeg veit at du delvis sikter til "indie"-delen av eShop, og der er det noe annet, men mange, inkludert meg, finner det litt rart at spillene på eShop i mange tilfeller er dyrere enn en fysisk kopi (både 3DS og WiiU). Dette "skremmer" mange bort fra eShop, mens de ellers kanskje ville frekventert hyppigere og oppdaget flere spill. Ducktales er et unntak, siden det har vært mye blæst rundt lanseringen. Ellers finner man mye gull der, både til WiiU og 3DS (Må nevne Bit.Trip og Trine 2 til WiiU). 3DS eShop er jo en skattekiste.

 

4) Selv om det kan høres i overkant pedagogisk ut, så fremmer det ikke akkurat din sak at du snakker nedlatende om alle andre enn deg selv her inne. So om man vil spille Mario (og evt bytter en julegave i et Mario-spill)? Folk gleder seg til Wind Waker HD? Greit å glede seg til et av tidenes spill i en ny utgave, eller? Greit at du mener man burde prøve ut masse forskjellig og være en "bedre gamer", men gidder du ærlig talt å kritisere folk for å ha det artig med Mario - en karakter som har gitt verden noen av de beste spillopplevelsene gjennom 30 år? Selv om du har sett det før?

Jeg innrømmer gjerne at jeg høres ut som ei sentimental kjerring når det jeg essensielt sier er at "du skal ikke plage andre du skal være grei og snill", men det hjelper som sagt ikke saken din å sutre over andres spillvaner og komme med kritikk i kategorien lavmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...