Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Hmm, Pokemon X & Y ser ut som det første Pokemonspillet jeg nesten må ha siden Leaf Green & Fire Red... Da er det store spørsmålet om man skal plukke opp en Nintendo 3DS eller Nintendo 3DS XL, føler at siden jeg er temmelig nazi og bortskjemt når det kommer til skjermoppløsning og bildekvalitet at 3DS XL rett og slett vil være mer irriterende på grunn av samme oppløsning på mye større skjerm, grøsser bare av tanken..

Har selv vanlig 3DS og vurderer XL. Er også ekstremt kresen på oppløsning, spesielt etter å ha brukt iPad 4 i snart ett år. I starten synes jeg oppløsningen selv på vanlig 3DS var horribel, men etter å ha spilt nye spill som Kid Icarus: Uprising glemmer man fort kantene når man dytter 3D-slideren opp, av en eller annen grunn. Dog har vanlig 3DS en PPI på 132 imotsetning til 96 på 3DS XL, men jeg tror den store skjermen og bedre batterilevetid er verdt det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle retail-spill som er annonsert til Wii U etter høsten:

Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Nintendo) - December 6, 2013
Wii Fit U (Nintendo) - December 2013

The Lego Movie Videogame (Warner Bros) - February 2014
Project Cars (Slightly Mad Studios) - Spring 2014
Mario Kart 8 (Nintendo) - Spring 2014
Yarn Yoshi (Nintendo) - 2014
Bayonetta 2 (Nintendo) - 2014
X (Nintendo) - 2014
Super Smash Bros. for Wii U (Nintendo) - 2014

Shin Megami Tensei X Fire Emblem (Nintendo) - TBA
The Legend of Zelda for Wii U (Nintendo) - TBA

Lenke til kommentar

Testet ut Nintendo 3DS og 3DS XL i dag og må si jeg helt klart heller mot førstnevnte, syntes bilde er en endel skarpere og syntes fargene blir hakket bedre av den hakket mer glossy skjermen (selv om det naturligvis også har sine ulemper som gjenskinn osv..)

 

Syntes også XL utgaven ble i overkant stor til å være håndholdtkonsoll, for min del kunne det godt ha vært noe midt i mellom da vanlig 3DS er noe liten, mens XL er for stor i min bok. Har "heldigvis" små hender så syntes ikke ergonomien på 3DS var så fryktelig mye verre enn på XL utgaven.

 

Det jeg likte bedre med XL utgaven var flere "hakk" som skjermen kan stå i, det ene hakket til 3DS er jo alt for langt bak så skjønner ikke helt hva Nintendo tenkte der. Mattfarge kontra glossyfarge er også et stort pluss da glossy for hva som helst til å føles billig og kjipt, samt det blir en fingeravtrykkmagnet deluxe. Og selv om jeg opplevde 3DS skjermen som bedre så virker 3D å fungere mye bedre på XL utgaven, men jeg kommer aldri noengang til å spille med 3D aktivert da det resulterer i at jeg er sjøsyk med hodepine etter et par minutter uansett.

 

 

Så alt i alt er det plusser og minuser med begge, men etter å ha lest på nett hvor det virker som 95% skriker at XL er så mye bedre enn 3DS så ble jeg litt overrasket over hvordan jeg opplevde forskjellen. Jeg ser hvorfor mange heller mot XL utgaven, men å si at den er bedre syntes jeg er å dra det litt langt for her er det mer eller mindre kun preferanser som teller i henhold til hvilken størrelse man faktisk er ute etter om du spør meg, selv om batteriet kanskje er det største plusset med XL utgaven da batteri levetiden er temmelig begredelig på begge to så økningen på XL utgaven er nok kjærkommen.

Lenke til kommentar

 

Yarn Yoshi (Nintendo) - 2014

Får direkte vibber til Kirby spillet, er dette en åndelig oppfølger?

Håper ihvertfall det blir mer "voksent" enn Kirby Epic Yarn.

Begynner å bli litt skeptisk til det nye Sonic spillet også, men nå har jeg altid vært skeptisk til 3D Sonic spill, selvsagt meg god grunn :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi ble lovet to oppdateringer, men den andre skulle ikke komme før på høsten. Ellers er vi vel ikke lovet annet enn at den skal bedre de trege lastetidene på konsollen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Får direkte vibber til Kirby spillet, er dette en åndelig oppfølger?

Håper ihvertfall det blir mer "voksent" enn Kirby Epic Yarn.

Begynner å bli litt skeptisk til det nye Sonic spillet også, men nå har jeg altid vært skeptisk til 3D Sonic spill, selvsagt meg god grunn :p

Det er de samme som laget Kirby Epic Yarn og de bruker samme grafikkstil, så man kan vel kalle det en åndelig oppfølger.

 

Kan ikke si jeg har særlige forventninger til Sonic, spesielt ikke i et kvartal hvor Nintendo selv kommer med nytt 3D Mario og Donkey Kong Country.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Testet ut Nintendo 3DS og 3DS XL i dag og må si jeg helt klart heller mot førstnevnte, syntes bilde er en endel skarpere og syntes fargene blir hakket bedre av den hakket mer glossy skjermen (selv om det naturligvis også har sine ulemper som gjenskinn osv..)

 

Syntes også XL utgaven ble i overkant stor til å være håndholdtkonsoll, for min del kunne det godt ha vært noe midt i mellom da vanlig 3DS er noe liten, mens XL er for stor i min bok. Har "heldigvis" små hender så syntes ikke ergonomien på 3DS var så fryktelig mye verre enn på XL utgaven.

 

Det jeg likte bedre med XL utgaven var flere "hakk" som skjermen kan stå i, det ene hakket til 3DS er jo alt for langt bak så skjønner ikke helt hva Nintendo tenkte der. Mattfarge kontra glossyfarge er også et stort pluss da glossy for hva som helst til å føles billig og kjipt, samt det blir en fingeravtrykkmagnet deluxe. Og selv om jeg opplevde 3DS skjermen som bedre så virker 3D å fungere mye bedre på XL utgaven, men jeg kommer aldri noengang til å spille med 3D aktivert da det resulterer i at jeg er sjøsyk med hodepine etter et par minutter uansett.

 

 

Så alt i alt er det plusser og minuser med begge, men etter å ha lest på nett hvor det virker som 95% skriker at XL er så mye bedre enn 3DS så ble jeg litt overrasket over hvordan jeg opplevde forskjellen. Jeg ser hvorfor mange heller mot XL utgaven, men å si at den er bedre syntes jeg er å dra det litt langt for her er det mer eller mindre kun preferanser som teller i henhold til hvilken størrelse man faktisk er ute etter om du spør meg, selv om batteriet kanskje er det største plusset med XL utgaven da batteri levetiden er temmelig begredelig på begge to så økningen på XL utgaven er nok kjærkommen.

 

Jeg har eid begge, og jeg foretrekker XL egentlig på alle måter. Det som ble avgjørende for meg er faktisk størrelsen, økning av skjermstørrelse har etter min mening utrolig mye å si for min evne til å virkelig fordype meg i spillet. den første 3DS-en var mer eller mindre ubrukelig for meg, når alg er så smått så klarer der ikke holde på oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvor mye vil dere si en Nintendo 64 er verdt i dag?

 

Ser veldig forskjellige priser på finn.no (Ofte rundt 1000 kr med et spill og to)

ikke så mye egentlig, man finner dem veldig billige på plasser som qxl og finn.no

Lenke til kommentar

Etrian Odyssey IV (3DS) :love:

 

Må si jeg ble overrasket over hvor bra det er. Hadde sett for meg et veldig vanskelig, litt tørt, gammeldags Eye of the Beholder-aktig spill, men realiteten er at det er det beste jeg har spilt i den sjangeren ("flytte en rute om gangen-RPG"). Frodig grafikk, deilig musikk, saftige spillsystemer, vennlig brukergrensesnitt, jeg liker måten man levler opp figurene på, rett og slett et herlig spill. Anbefales!

 

2013 har vært et veldig bra år for 3DS.

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Man ser enkelt forbedringer. Jeg ser helt vanvittig frem til å spille denne klassikeren enda en gang.

Alt ser så utrolig skarpt ut, samtidig denne visuelle stilen Nintendo valgte til Wind Waker er ypperlig den dag idag :)

Det er jo bare bedre bilde kvalitet, hade foretrukket at de remaket majoras mask istedenfor

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det er jo bare bedre bilde kvalitet, hade foretrukket at de remaket majoras mask istedenfor

+1

 

Det er frustrerende at Nintendo fokuserer så mye på Alltp, Ocarina of Time, og Wind Waker. Gode og innflytelsesrike spill alle sammen, men det er trist at Majora's Mask ikke får den oppmerksomheten det fortjener.

 

En komplett remake til Wii U hadde vært fantastisk, men jeg hadde også tatt til takke med en OoT 3D lignende remake til 3DS.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...