Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Noen har kanskje ikke fått det med seg men Pokémon Game Show åpnet dørene for den japanske befolkningen for få timer siden, og med det får vi naturligvis vite masse nytt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Pokémon X/Y Info
Pokéjungle

- The Completion Strategy Guide will be 262 pages long
- The Story Guide coming out in November will be 600 pages long
- The Kalos Pokédex Guide coming out in December will is 800 pages long
- Fire resists fairy. Fairy takes normal damage from fire.
- You can opt to Mega-Evolve when you choose a move. You can use the move you chose after you Mega-Evolve too.
- Fairy Type confirmed in the TCG.
- Pikachu's cry in the game will change to the voice from the anime.
- The sweets in Pokémon-Amie are called Pofflé.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

New Pokémon Game for Wii U(?)
NeoGAF

Guys news!!

There was just shown a retrospective video on the main screen and at the end there was an X Y battle shown through grainy film of mega Lucario against mega Blaziken but the background was a futuristic central Tokyo. It looked really cool and was clearly teasing something. If it plays again I will take a picture.

hlSUHxL.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Pocket Monsters: The Origin
Siliconera

- New Anime Special
- Will run to coincide with Pokémon X/Y
- Taking place during the series' first generation
- Featuring Red and Green as main characters

TRAILER
https://www.youtube.com/watch?v=_Lyi2RSVxqg&feature=player_embedded

Endret av Chiramii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørr vi håpe på et Pokémon RPG til Wii U? Med tanke på at denne serien knapt har endret seg siden Red/Blue, så hadde det vært friskt med et fullverdig spill til en stuekonsolll. Synes faktisk det er utrolig merkelig hvis de ikke gjør det, Pokémon spillene selger jo som varmt hvetebrød, og kunne virkelig reddet Wii Us katastrofalske salgstall. Håper isåfall på noe lignende Dragon Quest VIII, bare med Colloseum/XD-grafikkstilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var demoen av Etrian Odyssey IV rundet. Dvs har rensket ut begge dungeonsene, levlet alle fem i laget mitt opp til lvl 10 (level cap i demoen) og gitt dem det beste utstyret de kan ha i demoen. Normalt sett ville jeg dermed ha lagt ifra meg demoen og gledet meg til fullversjonen, men dette er nok ikke en helt normal demo. Eller spill, for den saks skyld. Når fullversjonen kommer kan jeg lett importere alt fra demoen, så jeg kan fortsette der jeg slapp. :)

 

Men om man er i tvil om det er verdt å laste ned demoen, la meg ta noen høydepunkter.

 

- Liker du å bygge et unikt lag? Her har vi syv klasser opprinnelig, men hver klasse kan (i fullversjonen) utvikle seg til en mer avansert klasse. Dette går ikke i demoen, så aner ikke hvor bra det blir. Mulig det blir to valgfrie avanserte klassser som i f.eks SW: Old Republic, men det kan bli flere. Men det lover bra uansett.

 

- Om syv klasser høres lite ut, ta det med ro. Hver klasse har nok skills til å bare få en liten del, så to karakterer med samme klasse kan bygges helt forskjellig. For eksempel har jeg en Fortress (tenk kriger med stor rustning osv) som fokuserer på Auto-Taunt for å få monstre til å angripe ham, samt beskyttelse mot diverse angrep. En annen Fortress fokuserer mer på å sloss, men kan beskytte laget hvis nødvendig. Samme klasse, helt forskjellig skills. ;) Og dette er bare de vi får i starten. Skill tree'et er stort nok til at det lønner seg å fokusere på noe for å få de beste skillsene, men man må samtidig ofre andre skills. Dermed blir to eller tre karakterer av samme klasse svært forskjellig, som sagt.

 

- Vi kan kun ha fem karakterer i laget om gangen (seks i fullversjonen), men opp til tretti totalt. Det alene sier jo litt hvor dypt hele systemet med karakterene og klasser er. For å gjøre det enklere kan vi sette dem sammen som forhåndsdefinerte grupper i byen. Det gjør det lett å bytte mellom lag, for eksempel for å bytte ut en ekstra magiker med en ekstra healer. (samme karakter kan være i alle tre lagene, for øvrig.)

 

- Og om du ennå ikke er overbevist: Hva med en danser som fokuserer på vals, en som fokuserer på tango og en som fokuserer på samba? Det sier ikke så mye, men for å ta det kort kan en som danser vals lære seg en dans som gjør alle dansene i denne runden bedre. Det gir ikke mening om vi kun har en danser (så vidt jeg vet, siden logikken tilsier at man bruker opp runden man forbedrer?), men hva med de andre danserne? En kan dermed danse for å la en annen danser heale mer, og en tredje gjør mer skade. Og det er bare én klasse. Da kan man jo tenke over hvor dypt systemet egentlig er. ;)

 

- Når man spaserer rundt i dungeons og på verdenskartet er alt turbasert. Det i seg selv sier ikke mye, og spesielt ikke siden de fleste kampene er tilfeldige, som i f.eks mange JRPGs. (men også her viser spillet seg fra sin beste siden, da vi har en liten 'radar' som går fra grønn til rødt når monstre nærmer seg. Er den grønn er det trygt å gå, men går den over til rødt vil en kamp skje ganske snart.) Det interessante er at det er noen svært farlige monstre i dungeons og på verdenskartet som beveger seg når du gjør det, og å angripe dem er ikke akkurat lurt. Mange kan drepe en i laget ditt på ett eller to slag, og det kan være vanskleig å stikke av. Dermed må man finne ut av mønsteret de går i for å komme seg unna (med en liten vri, så klart, uten at jeg skal spoile den.)

 

- Disse monstrene vil følge etter deg når du kommer for nær, men det betyr ikke at du er fritatt for tilfeldige kamper. Det morsomme her er at verden rundt deg fortsetter selv du er i kamp, så en runde i kampen vil føre det farlige monstret et steg nærmere deg. Tør du sloss mot de små fiendene, når du vet det farlige monstret kommer nærmere og nærmere? (og faktisk blir med i kampen etterhvert?) Eller vil du forsøke å stikke av, og risikere å bli skadet?

 

- Det er en del hemmelige veier og ting i dungeons, noe som gjør utforsking interessant og morsomt. Spesielt siden man må tegne det meste av kartet selv. Man kan få auto-map til å tegne ruten vi står på, men vegger, dører osv må man tegne inn selv. Jeg tegnet med en feil en vegg i stedet for en dør, noe som resulterte i at jeg satt fast i over en halvtime før jeg endelig fant ut hvor jeg skulle. Oops. :p

 

Men nok om det. Dette er bare noen få av mange, mange høydepunkter, og det er bare i demoen. Demoen koster jo heller ingenting å laste ned, så liker du old-school rollespill som Eye of the beholder, Lands of lore eller Legends of Grimdawn (av nyere dato) er det bare å kose seg. :) Jeg driver for tiden å levler alle de fjorten folkene mine opp til lvl 10, så jeg har nok å gjøre frem til fullversjonen. Men som sagt kan jeg fortsette med laget mitt i fullversjonen, så jeg taper ingenting på det. Ikke blir laget for kraftig heller, så det blir ikke for lett. Det eneste er at om jeg har fjorten folk på lvl 10 når jeg starter, kan jeg velge og vrake i lagoppsett. Det igjen gjør at det kan ta en lang stund før jeg finner ut hvem jeg vil satse på, og det igjen kan kontinuerlig endre seg.

 

tl;rd: liker du dungeon crawlers? prøv demoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart et nytt spill til Wii U, eneste som bekymrer meg er om dette er enda et Stadium-spill, eller om vi en gang for alle faktisk får et fullverdig Pokémon RPG på TVen. Hvis det er sistnevnte, blir det helt klart et kjøp av Wii U, mangler bare et nytt Zelda-spill og et 3D-Mario som ikke ser meh ut (hinter til 3D World) og konsollen er komplett for min del.

Endret av Aerow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

her er videoen det er tatt fra:

Kjenner jeg Nintendo/Game Freak rett er nok dette et nytt PBR eller Stadium-spill. Hva med om Genius Sonority kunne fått fingern ut av *****, droppe den Denpa Men greia, å heller utviklet noe à la Colosseum/XD

.

Helt klart et nytt spill til Wii U, eneste som bekymrer meg er om dette er enda et Stadium-spill, eller om vi en gang for alle faktisk får et fullverdig Pokémon RPG på TVen. Hvis det er sistnevnte, blir det helt klart et kjøp av Wii U, mangler bare et nytt Zelda-spill og et 3D-Mario som ikke ser meh ut (hinter til 3D World) og konsollen er komplett for min del.

Ser ut til at vi er i samme båt angående Wii U.

Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Jeg har bare spillet Pokemon Blue til Gameboy, kan noen anbefale meg et bra Pokemon spill ?

 

Skal seff kjøpe Pokemon Y/X siden det ser ut som de har forandret mye.

De aller fleste spillene i hovedserien er ganske bra. Hvis du vil ha gamle Pokémon, kan du gå for HeartGold/SoulSilver. Ellers likte jeg Black/White 2 overraskende godt. Har selv spilt alle spillene i serien, og likte helt klart best Gold og Silver, så jeg ville gått for remaken.

 

Kjenner jeg Nintendo/Game Freak rett er nok dette et nytt PBR eller Stadium-spill. Hva med om Genius Sonority kunne fått fingern ut av *****, droppe den Denpa Men greia, å heller utviklet noe à la Colosseum/XD

 

Frykter det jeg også. Føler at Nintendo har skuffet utrolig mye i det siste, så jeg hadde ikke blitt overrasket om de gjør det igjen. Men som sagt fra en økonomisk side, er det totalt idioti å ikke lansere et fullverdig spill i hovedserien til Wii U. Igjennomsnitt har vært Pokémon-spill solgt 15 millioner kopier (!), så hvis Nintendo lanserte et Pokémon spill til Wii U hadde salgstallene gått rett i været, og kunne virkelig reddet Wii U. At de lanserte BW2 og XY på håndholdt var ikke så rart, da førstnevnte var et forsøk på å tjene aller mest mulig, og sistnevnte for å gi 3DS en god boost. Men, siden Wii U gjør det helt elendig, har det aldri vært en så god grunn til å lage et spill til en stuekonsoll på lenge. Med gamepaden kan du sitte i sofaen og spille Pokémon på gamle måten for de som vil det, og bruke den til å velge angrep i kamp.

 

Men hadde vært toppers om Game Freak og Genius Sonirity sammen kunne laget et spill til Wii U, ja!

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Men hadde vært toppers om Game Freak og Genius Sonirity sammen kunne laget et spill til Wii U, ja!

Fullstendig enig. Hadde jeg vært Iwata for en dag ville gjort en omrokkering momentant og satt hver enkelt gruppe i full sving med noe de allerede har bevist at de mestrer.

Genius Sonority/Game Freak ville så absolutt vært en fin combo for et fullverdig Pokémon RPG til Wii U.

Amusement Vision eksisterer vel ikke innad i SEGA lengre, og Toshihiro Nagoshi sitter vel fortsatt å griner over salgstallene til Yakuza 1&2 så noe nytt F-Zero fra den kanten kan man bare glemme. Miyamoto har også gitt uttrykk for at vi ikke kommer til å se noe fra den serien på en stund. Jeg er fornøyd med hva Sumo Digital gjorde med Sonic & All-Stars Racing Transformed så kanskje de kunne gjort noe med den saken, Monster Games er også en verdig kandidat. Shin'en vil jeg ikke blande inn i diskusjonen, likte ikke hva de gjorde med FAST Racing League, ble for likt Wipeout.


I likhet med SEGA er det ikke så lett å holde styr på alle de interne gruppene hos Nintendo heller, men å få sveiset sammen gutta bak SM64/Sunshine ville vært toppers. Nå skal det sies at EAD Tokyo gjorde en fabelaktig jobb med Super Mario Galaxy 1 og 2, men man kunne se det allerede med de spillene at 3D-serien fulgte en lagt mere linær rute. Det sier litt hvilken holdning jeg har til 3D-Mario når favoritt galaksen min i Galaxy 2 var 'Throwback Galaxy'. Jeg har sagt hva jeg mener om 3D Land/World tidligere i denne tråden så det skal jeg ikke rippe opp i.

 

Lenke til kommentar

Veldig enig. Jeg synes også at Galaxy-spillene ble for linære. Banene ble for rett fram, imotsetning til de tradisjonelle plattform spillene, hvor det er en stor bane med masse du skal gjøre. Jeg har også lyst på noe lignende Super Mario 64, bare med bedre grafikk og bedre gameplay. Første Galaxy var litt mindre lineært enn nummer 2, men burde allikevel vært mye mer åpent etter min mening. Beach Bowl galaksen var ganske stor og mye man kunne gjøre, men det var veldig få slike. Jeg savner også noe lignende første Jak and Daxter hvor du må gå til hver bane, ikke transportere deg dit. Nå ser det dessverre ut som at Nintendo går i feil retning, og lager 3D World som er akkurat det jeg ikke vil ha.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Jeg har bare spillet Pokemon Blue til Gameboy, kan noen anbefale meg et bra Pokemon spill ?

 

Skal seff kjøpe Pokemon Y/X siden det ser ut som de har forandret mye.

 

Syns du burde prøve black/white. De har endret seg mye på alle disse årene.

 

Pokemon-RPG spillene har alltid vært håndholdt-spill, og det har Nintendo sagt mange ganger at de kommer til å fortsette med. Det vil nok aldri komme ett "fullverdig" pokemon-spill til en stasjonær konsoll. De mener det bryter med slik spillene er laget. Det er meningen at folk skal ha dem med seg og møtes og trade og alt det der som er superpopulært og normalt i Japan, men som ingen bryr seg om i Vesten.

 

De kunne sikkert lett ha portet GB/GBA/DS-spillene til stasjonære konsoller, men de har aldri gjort det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det umulig å få tak i alle myntene i New Super Luigi med mindre du spiller som han udødelige eller i co-op? Noen av dem er jo plassert så håpløst til at en nesten skulle tro det.

 

Also, The Wonderful 101 Review

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-18-the-wonderful-101-review

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

If you can handle The Wonderful 101’s breathless pace and steep learning curve, you’ll discover one of the most inventive, exciting games of 2013.

A creative approach to puzzle-solving makes for a fantastically enjoyable game

http://www.theguardian.com/technology/2013/aug/18/wonderful-101-wii-u-review

 

The Telegraph - 5 von 5

If you can handle The Wonderful 101's breathless pace and steep learning curve, you'll discover one of the most inventive, exciting games of 2013.

Eurogamer - 8 von 10

The Wonderful 101 has issues, especially with the gamepad, but it's also a beautifully engineered, original idea that looks gorgeous in motion. It's gigantic, too, with my first campaign run clocking in at 15 hours. Beyond that lie Hard difficulty, a long series of Wonderful Missions dedicated to the combat system, and such a depth of unlocks that I've barely scratched the surface.

IGN - 7,4 von 10

The Wonderful 101 is both a showcase for the amazing potential of the Wii U's GamePad and for its pitfalls. It's amazingly inventive and full of color and bright-eyed character, but its control problems are so persistent they're unignorable. Even that doesn't ruin what is otherwise a clever and adventurous action game, but The Wonderful 101 is kept from being as truly wonderful as it might have been.

Gamespot - 8.0 von 10

This is an ambitious, funny, and inventive game that's keen to impress but slightly scrappy in its presentation, packed with ideas but is slightly confused about how to express all its abundant creativity. This might not be the Wii U's killer app, but it's a much-needed shot in the arm.

Nintendo Insider - 92 Prozent

An energetic adventure throughout, with such charismatic charm it is easy to forget that this is an entirely new IP that suitably deserves a successive sequel in future. And for such undoubted quality, Platinum Games sheer talent in the genre remains unquestionable.

Nintendo Life - 9 von 10

It's not perfect, with some control quirks, fiddly moments and a multiplayer mode that feels tacked on, but so much about this title is thrilling. There's simply no other game on the market with such a focus on ridiculous fun - this really is a must-have title for the Wii U.

Videogamer - 8 von 10

The sense of fun is palpable throughout, the characters are mostly pretty likeable, and surprisingly the plot's fairly absorbing. It helps that it's been pretty sharply written too, full of excellently corny jokes and one liners.

Digital Spy - 4 von 5

The Wonderful 101 is a great fit for the Wii U, being rich in colour and charm and putting the system's unique features to good use. Combat is strategic and rewarding, and some of the mechanics on show are refreshingly innovative.

NowGamer - 9 von 10

Brilliant combat, entertaining characters and varied levels. A must-have for Wii U owners, and a reason to buy the console.


http://www.videogameszone.de/The-Wonderful-101-WiiU-256320/News/The-Wonderful-101-im-Test-Review-Uebersicht-zum-Wii-U-Action-Kracher-1083995/

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Fikk et sykt last frame low jump på bølgeveien på Rainbow Road i MKWii i stad. Så tenkte jeg at jeg skulle filme det og laste det opp. Men den er unlisted fordi det finnes sikkert andre som har enda bedre og lavere last frame, og jeg gidder ikke lese teite kommentarer som ''You suck! I can do better without using TAS.''. TAS = tool assisted speedrun, noe som gjør at du kan perfeksjonere ting til de så grader at det ikke er menneskelig. En på Skype som er veldig god på den banen og har 02:27.8 sa at det var et bra last frame low jump og lurte på hvorfor jeg ikke gjorde den tilgjengelig for alle. Så kanskje jeg gjør det senere. Anyways, her er videoen, om noen er interesserte: http://www.youtube.com/watch?v=S-MVliH8urY

 

Har fått sånne last frame low jumps mange ganger før, men jeg har bare ikke giddet å filme de. Og jeg syntes denne var spesiell.

 

Edit: Jeg suger i Time Trials på Rainhow Road fordi jeg har ikke spilt den på flere år. Jeg TT'er ikke så mye som før, MKWii er ikke like morsomt lenger.

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Crytek have ushered in a new era for their state-of-the-art CRYENGINE technology, with the launch of the new CRYENGINE an ever-evolving technology service, with always up to date access to the latest features in CRYENGINE for commercial game licensees.


CRYENGINE users will also benefit from the coming together of Crytek's Engine Licensing and Research & Development teams; a move designed to double the level of one-to-one care game licensees can tap into, in essence offering Crytek's R&D as a service for developers using the new CRYENGINE.

On top of these changes, the new CRYENGINE supports development on current and next generation consoles (Xbox One, PlayStation 4, and Wii U), alongside PC, with further platforms to be added in the near future.

In line with the new services, the all-in-one development solution will no longer be identified by version numbers; reflecting the fact that constant updates and upgrades are always being applied to keep CRYENGINE at the forefront of its field.

http://www.nintendolife.com/news/2013/08/crytek_announces_new_cryengine_and_doesnt_exclude_wii_u_champagne_corks_are_popped

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

Hva er last frame low jump?

Når du utsetter triks på en ramp, så kan man trikse lavere. Det vil si du lander tidligere og sparer mer tid (effekten av den lille turboen du får blir bedre den lille stunden den varer). Det er den samme farten speed-boosten gir deg, men det gir en bedre effekt. Og last frame, da mener jeg at jeg trikset akkurat på grensa/enden av bølgeveien. Det var så vidt jeg rørte enden, nok til at jeg kunne ha bommet. Hadde jeg ikke rørt tuppen av dash-panelet (det som gir deg en liten kortvarig speed boost), så hadde jeg ikke fått noe triks i det hele tatt. Da hadde jeg bommet. Sånne low jumps på last frame er veldig random og ikke lett å klare consistently hver runde.

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...