Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte på serien, men ramlet fort av pga. mere interessante alternativer.

 

Problemet med denne typen serier er at de alltid skal ha en masse enkeltstående episoder som ikke driver historien fremover før de begynner på selve handlingen helt i slutten av sesongen. Spesielt den første sesongen av FotNS er fæl på det og jeg la faktisk serien fra meg i flere år før jeg fortsatte, men det blir absolutt bedre i sesong 2 og 3.

Lenke til kommentar

Angående det som ble skrevet om Monkey Island ovenfor, så er jeg motsatt av Spartapus. Har blitt mer og mer glad i rolige, puzzle-baserte spill ettersom jeg har bltit eldre, og elsker pek- og klikkspill.

 

Er også uenig i at de nye spillene i serien er svake slik Lykketrollingen hevder - 4 er svakere enn 1-3, men Tales of er absolutt på høyde med 3 - og de nye Sam & Max-spillene er bedre enn de gamle IMO. Du må dog spille de en liten stund før du faktisk ser det.

Lenke til kommentar

Angående det som ble skrevet om Monkey Island ovenfor, så er jeg motsatt av Spartapus. Har blitt mer og mer glad i rolige, puzzle-baserte spill ettersom jeg har bltit eldre, og elsker pek- og klikkspill.

 

Tror det har med tid å gjøre. Siden jeg ikke har mer enn et par timer til å spille på en vanlig hverdag er det frustrerende med spill der man kan sitte fast i timesvis og ikke ha snøring på hva du skal gjøre. Ender selvfølgelig med at jeg bruker denne hjelpefunksjonen de introduserte, men det blir som å slippe lufta ut av ballongen og dreper fort gleden med spillet.

Lenke til kommentar
Er også uenig i at de nye spillene i serien er svake slik Lykketrollingen hevder - 4 er svakere enn 1-3, men Tales of er absolutt på høyde med 3 - og de nye Sam & Max-spillene er bedre enn de gamle IMO. Du må dog spille de en liten stund før du faktisk ser det.

Jeg mener ikke at Escape og Tales er dårlige spill. Tvert imot er de ganske bra. Men jeg mener de er rimelig langt unna de to første. Selv det tredje er et stykke unna de to. Når det gjelder Sam & Max likte jeg ikke Telltale-spillene noe særlig, På den annen side vil jeg påstå det første var noe av det kjedeligste jeg spilte i gullalderen. Det var ikke dårlig, men langt unna Maniac Mansion og de spillene der. Men jeg er også en av de få som faktisk ikke bare likte Jurassic Park: The Game, men gjerne vil ha mer av det. Nå da Jurassic Park 4 endelig har fått release dato (13de juni neste år) dukker det nok opp flere spill, så jeg håper vi får en Jurassic Park: The Game 2. :)

 

Edit: Link til JP4 release dato, for de som ikke stoler på fremmede folk på et tilfeldig internettforum. :p

 

http://www.jurassicpark4-movie.com/news/490

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

The online service Nintendo is becoming larger. Already offers a multitude of small independent game quality, it is now Armillo which has been confirmed on the platform. As a reminder, please note that this title was originally planned on Xbox Live Arcade, but the studio Fuzzy Wuzzy Games has finally decided to leave her baby on the eShop Wii U.

 

http://www.p-nintendo.com/news/armillo-exclusivite-wii-u-sur-l-eshop-233855

Lenke til kommentar

Tror det har med tid å gjøre. Siden jeg ikke har mer enn et par timer til å spille på en vanlig hverdag er det frustrerende med spill der man kan sitte fast i timesvis og ikke ha snøring på hva du skal gjøre. Ender selvfølgelig med at jeg bruker denne hjelpefunksjonen de introduserte, men det blir som å slippe lufta ut av ballongen og dreper fort gleden med spillet.

 

Sant nok, gameplayet blir ganske meningsløst om man ikke har tålmodighet eller tid til å faktisk feile litt. Sånn sett er kanskje puzzle-baserte spill som Zelda og Portal bedre, da de er designet på en måte som gjør at en nesten aldri blir sittende fast over lengre tid - noe som dog også gjør at utfordringen ofte føles litt mindre enn jeg helst skulle sett :)

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at Escape og Tales er dårlige spill. Tvert imot er de ganske bra. Men jeg mener de er rimelig langt unna de to første. Selv det tredje er et stykke unna de to. Når det gjelder Sam & Max likte jeg ikke Telltale-spillene noe særlig, På den annen side vil jeg påstå det første var noe av det kjedeligste jeg spilte i gullalderen. Det var ikke dårlig, men langt unna Maniac Mansion og de spillene der. Men jeg er også en av de få som faktisk ikke bare likte Jurassic Park: The Game, men gjerne vil ha mer av det. Nå da Jurassic Park 4 endelig har fått release dato (13de juni neste år) dukker det nok opp flere spill, så jeg håper vi får en Jurassic Park: The Game 2. :)

 

Edit: Link til JP4 release dato, for de som ikke stoler på fremmede folk på et tilfeldig internettforum. :p

 

http://www.jurassicp...ie.com/news/490

 

Ja dette er jo en smaksak. Monkey 1-2 er i en helt egen klasse selvsagt, men jeg likte faktisk Tales of like godt eller kanskje bedre enn Curse. Escape er det svakeste dog, men som du også skriver likevel meget godt. Når vi snakker om pek- og klikk - holder for tiden på med Flight of the Amazon Queen!

Lenke til kommentar

Pek-og-klikk er min favorittsjanger. Dog, jeg synes spillene har blitt mye lettere de siste årene. Det er færre og lettere gåter, samt at så å si alle spill nå har et innebygget hjelpesystem som lar alle ting du kan klikke på lyse opp slik at du slipper å lete selv. Selv synes jeg halve kosen er det å finne ting selv. Siste jeg spilte gjennom var AlternativA, og det var heldigvis sånn. Dessverre var det få vanskelige gåter i det spillet.

 

Når det gjelder Monkey Island har jeg bare spilt de oppussete versjonene av de to første, men likte de veldig godt. The Curse of er uansett min favoritt. Elsker det spillet. Tales of likte jeg også veldig godt. Synes de klarte å beholde den gode humoren. Escape er det jeg likte minst, selv om det er et godt spill det også. Styringen skal ha sin del av skylden der.

Lenke til kommentar

Ja dette er jo en smaksak. Monkey 1-2 er i en helt egen klasse selvsagt, men jeg likte faktisk Tales of like godt eller kanskje bedre enn Curse. Escape er det svakeste dog, men som du også skriver likevel meget godt. Når vi snakker om pek- og klikk - holder for tiden på med Flight of the Amazon Queen!

Flight of the Amazon Queen? Takk, nå må jeg tråle gog.com en stund og se om jeg finner det. Hmpf. :p

 

Jurassic Park 4 ja...kan jo ikke ble stort mere elendig enn forrige filmen, så dette kan vel bare gå en vei :)

Tja, så vidt jeg har fått med meg er Steven Spielberg produsenten denne gangen, så det lover jo bra. I tillegg leste jeg et sted at han holdt på med Schindler's List og JP2 samtidig, og han var begynt å gå lei hele sci-fi sjangeren. Men nå har han kun JP4 å holde på med, og han har fått tilbake gnisten. Om dette stemmer lover det svært bra. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...