Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert, det er noe helt for seg selv. Da den kom en gang på åtti-tallet va grafikken banebrytende for sin tid. Soundtracket er hyllet som noe av det mest pulserende, levende spillmusikken som er produsert på MIDI. Ett veldig godt spill og det er synd at utviklerene ikke tar seg tid til å lage noe så gjennomført lenger. Med internett kom også "patchens" tid. Stek pølsa halveis, så send det nedover rullebåndet. Lompa kommer på senere tidspunkt. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Han snakker nok om NG3: Razor Edge, som er en slags director's cut-versjon av fjorårets spill hvor de prøver å svare på alle klagene fansen hadde til spillet. Nå har jeg ikke spilt orginalversjonen fra i fjor, men etter 3-4 timer med Razor Edge er min abefaling å ligge langt unna og heller spare pengene til de mange spennende titler som kommer de neste to-tre månedene.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Ninja Gaiden men jeg foretrakk faktisk det svært lignende spillet Shadow of the Ninja eller Blue Shadow som det het i Europa, også til NES. Synes rett og slett det hadde en høyere kulhetsfaktor, ikke minst pga. musikken og bossene.

 

Ser nå at jeg har gapet litt over. Klart både Shadow of the Ninja og Blue Shadow begge er knallspill, vet ikke hva jeg tenkte over. Det er bare det at mitt første møte med et slikt type spill var nettop ninja gaiden. Det rykker litt ekstra i trigger fingeren når jeg leser om den tittelen, for å si det sånn. Et hjertebarn av meg, denne ninja gaiden. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Hyrules Historia i august, tror det vil være billigere å kjøpe den fra amazon, det gjorde ihvertfall jeg.

 

Jeg har spilt Ninja Gaiden men jeg foretrakk faktisk det svært lignende spillet Shadow of the Ninja eller Blue Shadow som det het i Europa, også til NES. Synes rett og slett det hadde en høyere kulhetsfaktor, ikke minst pga. musikken og bossene.

 

Blue Shadow/Shadow of the Ninja er et FANTASTISK spill, det er et av de første spillene jeg kan huske som ga meg en skikkelig sånn dystopi-følelse. Det skal dog sies at gameplayet er noe mindre gjennomtenkt enn i Ninja Gaiden/Shadow Warriors, og feks level 2 med de plattform/heisene fungerer ikke så godt med spillets kontrollsystem. Ellers så synes jeg også spillet jevnt over er litt for lett, husker jeg var i bursdag hos en fyr jeg bare kjente sånn vagt en gang i 1992 eller 1993, og siden alle de andre som var der gikk på andre skoler og jeg ikke kjente noen av dem, så fant jeg frem Nes-en hans og rundet dette spillet i løpet av besøket := En gang nørd, alltid nørd tenker jeg.

 

Den beste funksjonen til spillet er dog to-playerfunksjonen, og det er der Blue Shadow virkelig briljerer over Ninja Gaiden. Vil faktisk si at det er et av de mest undervurderte toplayerspillene til Nes.

 

Og så får en funfact: Natsume var i ferd med å produsere en oppfølger til Game Boy, men solgte prototypen til Tecmo som omgjorde den til et Ninja Gaiden-spill. Så om du liker Ninja Gaiden for Game Boy, så liker du egentlig Shadow of the Ninja/Blue Shadow!

Lenke til kommentar

Jeg spilte om igjen de første tre brettene av Turtles 2 med en kamerat i fjor, og for å være ærlig synes jeg det var litt kjedelig, veldig mange helt like footsoldiers, samme flygespark-trikset for å ta alle, og alt for lange ensformige veier (spesielt på andre brett). Et bra spill for sin tid, men har ikke holdt seg like bra som Blue Shadow etter min mening. I dag trekker jeg faktisk heller frem det orginale Turtles-spillet om jeg skal spillet et til Nes, det er selvsagt ikke like bra, men det er mer unikt, og jeg digger de mer eventyr-aktige elementene i det. Dessuten er det vannbrettets vanskelighet ekstremt overdrevent :)

 

Men beste toplayerspill på Nes: Chip n Dale fra Capcom!

Lenke til kommentar

Ellers så jeg en interessant tråd på neogaf tidligere i år: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=506034

 

En gruppe gaffere har blitt enige om å spille gjennom et PS1-spill i måneden, og bruker tråden til å diskutere spillene underveis, samt stemme på nye spill. Hadde vært kult om vi fikk til noe lignende her, trenger selvsagt ikke være PS1, men bør vel være noe som er enkelt tilgjengelig på diverse digitale nettbutikker. Og ja, jeg vet dette ikke er Sony-kafeen, men jeg tror faktisk interessen for PS1-spill er større her enn der. Noen som er klar for et sånt prosjekt?

Lenke til kommentar

For min del ville det bare blitt en tvangstrøye både ift. hva jeg skal spille og hvor lang tid jeg kan bruke. Tør forøvrig vedde på at en god del av de som skal delta ikke vil klare å fullføre Alundra i løpet av en måned.

 

Jeg hadde helt glemt Chip'n Dale til NES. Det er faktisk en god konkurrent til Turtles II. Jeg er enig i at flysparkene blir repetive, men spillet lå et hestehode foran da det kom ut og bare det å kunne hoppe rundt og gjøre flyspark i et psuedo-tredimensjonalt miljø var såpass uvanlig utenfor arkade-hallene at jeg tror ikke vi tenkte så mye over det. Dessuten var det jo Turtles og bare å se de kjente figurene på skjermen var verdt noe i seg selv.

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver :) Turtles in Time på Snes dog, det tror jeg nesten må være det beste beat 'em up spillet noensinne (vel etter Streets of Rage 2 ihvertfall), fantastisk spill - og igjen den herlige Turtles-faktoren.

 

Det du kaller problemer Okapi, er det jeg nettopp synes er så konge med det spillet! Alle bokser sendes selvsagt i retning av den andre spilleren, få ting som er koseligere :) Samme som i New Super Mario Bros. Wii. Brettene skal klares, men viktigere er det å drepe de andre spillerne :)

Lenke til kommentar

Har noen klart å kjøpe Wii U billig hos Expert? Jeg har ikke sett Wii U 'på lager' til disse prisene. Premium kan ikke kjøpes i nettbutikken nå, og ingen butikker i Oslo-området har den på lager, ifølge oversikten i lagerstatus-fanen.

 

Expert: Premium 2.890,-

http://www.expert.no/spillogunderholdningnintendowiiwiiuspillkonsoll/wiiu32gbpremblackconsoll/p/8313/

Dette er hele 300 kroner billigere enn Elkjøp/Lefdal i november og tidlig desember.

 

Expert: Basic 2.790,- (kostet 2.590,- fram til 2. januar)

http://www.expert.no/spillogunderholdningnintendowiiwiiuspillkonsoll/wiiu8gbbasicwhiteconsoll/p/8314/

 

Prisjakt: Premium

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1410441

Prisjakt: Basic

http://www.prisjakt.no/product.php?p=913552

Lenke til kommentar

Liker Streets of Rage-spillene, men sliter med FM-musikken til Megadriven. Den er så skarp og "brash". Kult i type metal-soundtracks som Lightning Force 4, men ikke så fett på et beatemup-spill.

 

Sånn sett liker jeg SNES bedre, lyden er mye finere fordi lydchipen der er basert på samples av ordentlige instrumenter, istedet for FM synthesis som har en helt spesiell lyd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg spilte om igjen de første tre brettene av Turtles 2 med en kamerat i fjor, og for å være ærlig synes jeg det var litt kjedelig, veldig mange helt like footsoldiers, samme flygespark-trikset for å ta alle, og alt for lange ensformige veier (spesielt på andre brett). Et bra spill for sin tid, men har ikke holdt seg like bra som Blue Shadow etter min mening. I dag trekker jeg faktisk heller frem det orginale Turtles-spillet om jeg skal spillet et til Nes, det er selvsagt ikke like bra, men det er mer unikt, og jeg digger de mer eventyr-aktige elementene i det. Dessuten er det vannbrettets vanskelighet ekstremt overdrevent :)

 

Men beste toplayerspill på Nes: Chip n Dale fra Capcom!

 

Litt usikker på hva du mener her, men mener du vannbrettet ikke er vanskelig eller at det er overdrevet vanskelig? Synes det var brutalt, og kan nesten ikke fatte at jeg klarte det flere ganger når jeg var liten. Hadde sikkert aldri klart det i dag :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=DqfRus5ePmI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...