Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Den obligataoriske og helt objektive monkey island-listen:

 

1. Lechucks Revenge

2. Secret of

 

 

 

 

 

3.Tales of

4 Curse of

 

 

 

.

5.Escape from

 

 

Ellers så er det etter min mening bare Grim Fandango av pek- og klikkspill (jeg har spilt) som kommer opp på nivå med de to første Monkey Island-spillene. Det er virkelig et fantastisk spill :)

 

Og Lykketrolling: Flight of the Amazon Queen er freeware, og kan blant annet lastes ned på hjemmesidene til Scumvm.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og Lykketrolling: Flight of the Amazon Queen er freeware, og kan blant annet lastes ned på hjemmesidene til Scumvm.
Hehe, har nok spilt det en del timer, for å si det mildt. ;)

 

In other news, noen som vil ha en pent brukt Wii U? Vurderer seriøst å selge den, eller levere den inn på Gamestop. Grunn? Tja, for det første slo jeg en på nå nettopp, den lette etter internett og fant det uten problem. Sjekket eStore, men neida. Null internett. Slo den av og på igjen, lette etter internett, sjekket eStore, og joda, denne gangen gikk det helt fint. Sjekket så Mii Verse, men neida. Null internett. Dette er dessverre ikke uvanlig engang.

 

Det andre er at klokken er tre om natten på en fredag, jeg er godt over tretti og tenkte å kjøpe Ninja Gaiden. Gikk inn på eStore, klikket på Details... men neida. "This item is restricted". WTF? Nintendo har gjort mye rart opp gjennom årene, men dette må være blandt det aller verste. Jeg tviler sterkt på at lille Jonny på syv er oppe nå, og om han absolutt vil spille NG kan han jo bare kjøpe det på dagtid, eller kjøpe det i butikk. Tviler sterkt på at han vil ha noe problemer med det om han får noen litt eldre til å kjøpe det til ham. Men jeg som faktisk kunne ha vært faren hans sitter her og kan ikke se på Details engang fordi det er feil klokkeslett. What the fuck, Nintendo...

Lenke til kommentar

George Stobbart vil ha et ord med deg :p

 

Det orginale Broken Sword er et bra spill, men jeg merket da jeg spilte spesial-versjonen i forfjor at spillet ikke er like godt som jeg husket. For det første er spillet litt for tregt. Jeg synes ikke det er noe negativt med mye tekst og historie i seg selv, men i Broken Sword går en tredjedel av spillet med nesten uten et eneste puzzle, og det synes ihvertfall jeg er ubalansert. For det andre så gir ikke historien helt mening. Dette er selvsagt en vanlig kritikk mot spill, men i et spill som gjør så mye riktig historie-messig, så er det synd at en del av plottet aldri blir forklart. Spesielt er karakteren Khan underutviklet, hans motivasjoner, bakgrunn osv blir aldri forklart, og hvor får han sin informasjon fra? Det er også en del andre ting, og det ble etter min mening ikke mer, men mindre forståelig av de nye sekvensene med Nico i starten, men skal ikke skrive noe særlig slik at jeg ikke spoiler.

 

Ellers bør du ringe Nintendo Lykketrolling, kanskje de har et svar på internettgreiene dine. Det andre er selvsagt tragisk, synd om det får deg til å selge konsollen.

Lenke til kommentar

Hehe, har nok spilt det en del timer, for å si det mildt. ;)

 

In other news, noen som vil ha en pent brukt Wii U? Vurderer seriøst å selge den, eller levere den inn på Gamestop. Grunn? Tja, for det første slo jeg en på nå nettopp, den lette etter internett og fant det uten problem. Sjekket eStore, men neida. Null internett. Slo den av og på igjen, lette etter internett, sjekket eStore, og joda, denne gangen gikk det helt fint. Sjekket så Mii Verse, men neida. Null internett. Dette er dessverre ikke uvanlig engang.

 

Det andre er at klokken er tre om natten på en fredag, jeg er godt over tretti og tenkte å kjøpe Ninja Gaiden. Gikk inn på eStore, klikket på Details... men neida. "This item is restricted". WTF? Nintendo har gjort mye rart opp gjennom årene, men dette må være blandt det aller verste. Jeg tviler sterkt på at lille Jonny på syv er oppe nå, og om han absolutt vil spille NG kan han jo bare kjøpe det på dagtid, eller kjøpe det i butikk. Tviler sterkt på at han vil ha noe problemer med det om han får noen litt eldre til å kjøpe det til ham. Men jeg som faktisk kunne ha vært faren hans sitter her og kan ikke se på Details engang fordi det er feil klokkeslett. What the fuck, Nintendo...

Har Wii U samme systemet som 3DS at digitale spill er låst til konsollen, og ikke til en konto? Da ville jeg ikke kjøpt noe som helst fra Nintendo's eShop, med tanke på at om konsollen blir ødelagt eller solgt mister man alle spillene til den. Var nettopp en fyr på GAF som mistet 40 3DS-spill han hadde kjøpt digitalt da han mistet sin 3DS, vet ikke om han fikk ordnet opp i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det andre er at klokken er tre om natten på en fredag, jeg er godt over tretti og tenkte å kjøpe Ninja Gaiden. Gikk inn på eStore, klikket på Details... men neida. "This item is restricted". WTF? Nintendo har gjort mye rart opp gjennom årene, men dette må være blandt det aller verste. Jeg tviler sterkt på at lille Jonny på syv er oppe nå, og om han absolutt vil spille NG kan han jo bare kjøpe det på dagtid, eller kjøpe det i butikk. Tviler sterkt på at han vil ha noe problemer med det om han får noen litt eldre til å kjøpe det til ham. Men jeg som faktisk kunne ha vært faren hans sitter her og kan ikke se på Details engang fordi det er feil klokkeslett. What the fuck, Nintendo...

 

Hah, du skiftet mening til slutt ja? :p Var jo en diskusjon rundt dette for en måneds tid siden, der du mente dette var ganske uproblematisk og egentlig litt fint, siden det ville hindre barn i å spille voldelige spill.

 

Sånne sperrer funker sjelden etter hensikten (barna kan da sitte opp litt til, eller stå opp for å kjøpe), og saboterer ofte for legitime brukere. Blir som med bedriten DRM eller reklame på DVD; piratene får et bedre produkt, mens de som faktisk gjør ting etter boka straffes.

 

Hvordan kan spill til Wii U'en være låst til konsollen når jeg laster de ned til en ekstern harddisk?

 

Sånn er det på Wii og, som tillater lagring av programvare på minnekort. Antar installasjonen inkluderer en form for vannmerking av innholdet, som låser det til én maskin.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Hehe, innrømmer å ha litt delte meninger om tidsbegrensningen nå. :p I utgangspunktet mener jeg fortsatt at det er en bra ting, men det må ikke være så vanvittig strengt som det er nå. Det jeg ikke skjønner helt er at vi har foreldrekontroll på konsollen, så foreldrene kan stille inn hva barna skal få lov til å gjøre. (vi har det, ikke sant? har ikke sjekket selv, men mener jeg så det i en meny.) Hvorfor fungerer ikke denne i eShop også?

 

Angående lagringsperre ser jeg ikke helt problemet der heller. Alt jeg kjøper på eShop blir jo registrert, så jeg kan laste ned ting så mange ganger jeg vil etter at jeg har kjøpt det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke da kan logge inn på samme konto på en annen konsoll og laste ned ting der på nytt? Det går jo helt fint på alle andre konsoller? Jeg prøver så godt jeg kan å være fan av Nintendo, men de gjør det ikke lett til tider. :(

 

Update: Slå på Wii U'en via gamepaden uten problem. Den lette etter internet (har trådløst, btw) og fant det uten problem. Prøvde å gå inn på eShop, men neida. Fant ikke nettverk. WTF? Slo av konsollen via gamepaden, slo på gamepaden, men neida. Fant ikke konsollen, fordi den ikke slo seg på? Igjen, WTF? Og nettverket er bare å glemme, tydeligvis. Begynner å bli drittlei dette tullet...

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Nye Suda51-spillet, det No More Heroes-aktige Killer Is Dead kommer kun til PS360.

 

Virkelig lei trend dette her. Utenom Nintendo-publiserte spill er det kun 4 spill som kommer etter mars:

 

Injustice: Gods Among Us - 19. april

Disney Infinity - Sommeren

Lego Marvel Super Heroes - Høsten

Project CARS - 4. kvartal

 

Flere annonseringer må til og det før E3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nå er det på tide Nintendo får i gang mulighet til å kjøpe GameCube-spill via e-shoop. Noen som har hørt noe om det?

 

Edit: Spillsalg med en hel del gode DS og Wii spill. Blant annet Zelda: Spirit Tracks til 129,- og The Last Story for 129,- http://www.dvdhuset.no/servlet/kategori?f=spesialtilbud&visning=&id=701&fra=0

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...