Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk lyst til å prøve igjen nå, men sist gang jeg prøvde å starte Nintendoen fikk jeg ingen spill til å virke. Prøvde å blåse på spillene og sette de ned i makinen på flere forskjellige måter som har funket før, men det funket ikke denne gang. Kjapt ned og kjapt på med on-knappen, veeeldig sakte ned og på med on-knappen, on-knappen samtidig som du tar spillet saaakte ned :p

 

Ser The Cave kommer allerede den 22. januar på Wii U. Veldig lite oppmerksomhet det har fått.

Lenke til kommentar

Nyeste spillet til Ron Gilbert, mannen bak Maniac Mansion og de to første Money Island-spillene.

 

Lages av Double Fine, blir gitt ut av Sega. Kommer digitalt på de fleste plattformer.

 

Er et 2D-eventyrspill som vistnok minner mer om gode gamle pek- og klikkspill, enn ting som Limbo, selv om det i videoer ligner mer på Limbo, så vi får se.

 

Angående det jeg skrev om at Gilbert er mannen bak Maniac Mansion og Monkey Island, så er det dog en liten overdrivelse. Han laget Maniac Mansion nesten alene, men på Monkey Island kom han opp med designet og settingen, mens Schafer og Grossman skrev nesten all dialogen. Men han var uansett viktig!

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig i at traileren ikke ser så bra ut, jeg kjøper det hundre prosent på goodwill ovenfor hans gamle bedrifter, Monkey Island 2 er et av de ti beste spillene jeg har spilt noensinne, så føler jeg skylder Gilbert å kjøpe spillet for full pris med en gang.

Lenke til kommentar

Jau, kjøper det nok jeg også for å støtte Gilbert & Co så de kan lage flere adventurespill. Både MI1,2 og 3 er blant mine kjæreste barndomsminner fra 90-tallet. 1 og 2 spilte jeg på Amiga før internett var allment tilgjengelig, så jeg kunne ikke gå på GameFAQs når jeg satt fast i et puzzle..bare å bla gjennom den store Amiga Format/Datormagazin-samlingen etter tips eller kanskje en walkthrough.

 

Amiga Format var mitt Nintendo Power. Hver måned, 200 nye sider med previews og reviews og masing om å få det og det nye spillet i bursdag/julegave (hvis jeg ikke fikk tak i dem via piratkopiering).

 

Special Edition av MI1 og 2 er også veldig gode, særlig at man kan spille begge med "talkie" uten å bruke den nye grafikken og musikken (kan flippe mellom ny og gammel grafikk med en F-tast når som helst).

Disse er på Steam.

Monkey Island 2 kom på 11 disketter på Amiga, det var et helvete å spille med alle diskbyttene. Fikk ikke 800Mb harddisk før de siste årene av amigaens levetid. Hver nye scene måtte jeg ofte bytte diskett 3-4 ganger. Og det var en bug i min versjon av MI1 som gjorde at kjøpslåinga om å kjøpe båt av Stan gikk i super slow motion så det gjerne tok en time selv om jeg visste nøyaktig hva jeg skulle si :p Likevel spilte jeg gjennom det flere ganger for den fantastiske stemninga og musikken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg storkoste meg med Monkey Island en gang i tiden og jeg brukte lengst mulig tid på å gjennomføre dem bare for å få med meg all dialogen, men da jeg kjøpte remakene på PSN så synes jeg rett og slett at gameplayet var gørrkjedelig. Jeg har aldri opplevd en så stor svingning i hvordan jeg opplever et spill før eller siden. Pek-og-klikk fungerer bare ikke for meg lenger.

Lenke til kommentar

Tror det blir veldig ulikt Maniac Mansion, og jeg er strengt tatt usikker på om Ron har det i seg fremdeles etter alle disse årene hvor han knapt har deltatt på noe av betydning, men som ekstrem Monkey Island-fan, skal dette selvsagt kjøpes dag 1 uansett!

Settingen, karakterene, historien osv er selvsagt noe helt annet. Men det er fortsatt (så vidt jeg vet) flere karakterer, og vi kan kun velge tre av dem. (eller rettere sagt er det to tvillinger som regnes som en person, så med dem kan vi ha tre eller fire personer, alt etter som vi ser det.) Det høres kanskje rart ut, men jeg er egentlig ikke så interessert i Maniac Mansion 3, Day of the Tentacle 2 osv. Vi har fått alt for mange ræva oppfølgere opp gjennom årene. Monkey Island 1 - 3 er klassikere, men Escape og Tales? Not so much. Sam & Max: Hit the road var en klassiker, men Telltale-serien? Gadd ikke fullføre episode 1 engang. ("It's a horse with eight feet." "Does it run faster?" "No, but it eats twice as much." WTF?) Jeg vil gjerne ha en ekte Maniac Mansion 3 som er like bra som de to første, men det er så godt som umulig å lage. Da tar jeg heller noe helt annet, så får Maniac Mansion og Day of the Tentacle eldes med verdighet og huskes for de klassikerne de var, ikke for det tredje spillet ingen likte. ;) Hva tenker du om jeg nevner Simon the Sorceror? De to første er klassikere, men hvor mange har fått med seg at det femte har vært ute lenge? Og hvor mange bryr seg? Bingo. ;)
Lenke til kommentar

Amerikanske datoer for 1. kvartal. Regn med at de dukker opp samtidig eller et par uker senere i Europa:

 

Retail

Fist of the North Star®: Ken’s Rage 2 Feb. 7

Rayman® Legends Feb. 26

LEGO® City: Undercover March 18

Monster Hunter 3 Ultimate March 19

The Croods: Prehistoric Party! March 19

Need For Speed Most Wanted March 19

The Walking Dead: Survival Instinct March 26

 

eShop

SEGA The Cave™ Jan. 22

 

 

Ingen spor av The Wonderful 101 og Game & Wario, så de er nok utsatt.

 

Ellers har Splinter Cell: Blacklist fått august-dato og ny trailer, men nevner kun PC/PS3/X360, så det kan vi nok avkrefte til Wii U.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Og der melder skepsisen seg ja. Ynskyld utrykket, men fy faen om dette ender opp som en Nille-port altså.

 

Men igjen, om dette studioet kun har fått for seg dette spillet og brukt tiden godt kan de også være en god ting.

Ble dog ikke så optimistisk etter å ha lest om utviklerne på wiki.

 

Jeg eg spent.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...