Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Apropos Metroid. Eg er på utkikk etter å kjøpe Metroid Triology, da eg aldri har spilt noko særlig Metroid annet enn det som var på DS i starten.

 

Kan god kjøpe brukt, men virker som det er vanskelig å få tak i til ein OK pris. Tenkte å kjøpe og spille på Wii U´en.

Er det nokon som har tips om kvar eg kan få tak i dette?

 

William :-)

 

Metroid Prime Trilogy Collectors Edition /Wii (2009)

449;

 

https://www.coolshop.com/no/catalog/product/60394-metroid_prime_trilogy_collectors_edition_wii

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trilogy ble bare sendt ut i begrenset utvalg, så det kan nok være litt vanskelig å få tak i. Du kan jo stikke innom game, gamespot eller lignende, eller se litt på ebay. Tror nok du blir tvunget til å betale tilnærmet full pris for en brukt utgave dog.

 

Edit: Nice deal fra Pinter der ja! Jeg ville gått for den.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Er supergira på 3DS XL no. Trenger berre gode grunner som kan forsvare kjøpet (overfor min bedre halvdel) og meg sjølv forsåvidt. Vi har kjøpt oss Wii U nylig, og den blir brukt kvar dag. Nyter den godt enda, men føler at 3DS har eit bedre utvalg av spel, og vi forsåvidt få fleire og bedre spel i tida framover også.

 

1. Kva er deres inntrykk av 3DS?

2. Tips til must-have og/eller unike spel?

3. Er det annonsert funksjoner som WiiU og 3DS bruker hverandre til?

 

William

Lenke til kommentar

1. Skuffende sammenlignet med DS. For få spill i alle sjangre, men spesielt synes jeg utviklere burde fokusert på å få ut billige 2D sprite-baserte spill. Der DS hadde masse rpg-er og plattformspill med relativt enkel grafikk som dermed tjente penger, virker den økte kraften til 3DS å skremme utviklere helt i hendene på iOS og Android-utvikling. Rpg-er kan gjøre seg brukbart på disse plattformene, men plattformspill vil dessverre aldri være noen vits uten knapper, så det er meget trist. Konami, Capcom, Sega osv burde bare pøse ut med billige spill som Castlevania, Contra, Mega Man, Sonic osv slik at konsollen får et bedre utviklet bibliotek. Per i dag er det stort sett Nintendo som holder den flytende dessverre.

 

2. Tror jeg ville gått for Kid Icarus Uprising, Zero Escape, Layton og et av Mario-spillene først.

 

3. Nei.

Lenke til kommentar

Er supergira på 3DS XL no. Trenger berre gode grunner som kan forsvare kjøpet (overfor min bedre halvdel) og meg sjølv forsåvidt. Vi har kjøpt oss Wii U nylig, og den blir brukt kvar dag. Nyter den godt enda, men føler at 3DS har eit bedre utvalg av spel, og vi forsåvidt få fleire og bedre spel i tida framover også.

 

1. Kva er deres inntrykk av 3DS?

2. Tips til must-have og/eller unike spel?

3. Er det annonsert funksjoner som WiiU og 3DS bruker hverandre til?

 

William

 

1. Både og. Jeg er stor fan av den, men det er mange som klager over dårlig 3D (beveger du skjermen litt blir det utydelig), hodepine og fuglene vet hva. Jeg vil heller anbefale deg å ta den for hva den er, og ikke henge deg opp i alt det den ikke er. Det er en meget bra konsoll med meget stort utvalg spill, så du blir nok fornøyd om du ikke forventer at den er 100% perfekt på alle områder. Batteriet kunne ha vært bedre, men det er det eneste jeg har å klage over.

 

2. Sjekk eShop. Der finner du blandt annet Pushblox og Fallblox. Navnene høres teite ut, men kort sagt er de laget av Intelligent Systems, de samme som lager Fire Emblem, Wario-spillene og Paper Mario. Det sier jo sitt. ;) Her er en trailer fra Fallblox, om du ennå ikke er overbevist:

 

 

 

 

Ellers har vi jo Magical Whip: Wizards of Phantasmal Forest og Spirit Hunters Inc. Magical Whip er en meget bra Bubble Bobble-klone, om du er gammel nok til å huske det. I Spirit Hunters Inc bruker du kameraet til 3DSen for å jakte på spøkelser i den virkelige verden. Ganske morsomt, men ikke noe du vil spille på bussen, akkurat. :p

 

Trailers:

 

Magical Whip:

 

 

 

Spirit Hunters Inc

 

 

 

3. Egentlig ikke, men det vil være en eller annen form for Cross Play i Smash Bros 4. Sannsynligvis betyr det at du kan spille på 3DSen, overføre karakteren til Wii Uen og fortsette der. Er vi heldig får vi til og med hele spillet på 3DSen, så vi kan overføre hele saven og fortsette der vi slapp. Mener jeg leste noe om at Monster Hunter 3 også vil ha 3DS/Wii U crossplay i en eller annen form, men kan ikke si det sikkert ennå.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...