Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyttihelvete for et øyeblikk. Ble litt vel grafisk for min sarte sjel på slutten. Kommer virkelig til å savne Oberyn, skulle ønske karakteren hadde vært med fra starten bare så vi hadde blitt enda mer kjent med ham.

 

Noen andre som fniste litt da Littlefinger nevnte at noen dør på toalettet? ;)

Lenke til kommentar

Noen andre som fniste litt da Littlefinger nevnte at noen dør på toalettet? ;)

Haha... profetic easter eggs :)

 

Endelig var det en stor hendelse som IKKE ble spoilet for dem i det andre forumet på forhånd. Koser meg med å lese hvor knust mange av dem ble over Oberyns sayonara. :)

Lenke til kommentar

når jeg leste Viper vs mountain første gang så ble jeg så forfjamset at jeg tenkte det måtte være Oberyns ønske å dø. og at han tapte med vilje med en gang han var sikker på at også The Mountain lå for døden, men samtidig gav det svært lite mening det og.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

De gjennomførte den scenen med stil, ja. Vellykket, men Oberyn kunne kanskje vært enda mer høylytt mot slutten. Var ganske grafisk det som skjedde ja, også hadde vi han flådde iron born-duden tidligere i episoden. De kunne kanskje ha gjort Jorahs avskjed litt mer følsom.

Lenke til kommentar

Det er nærmere ti år siden jeg leste SoS, men skadene til The Mountain var vel ikke så ille i bøkene? Skadene i serien var så alvorlige at det ikke finnes tvil i mitt hodet om at han dør uansett om han ble forgiftet eller ei. De virket uhelbredelige, slik som det gjerne er, når du får et fuckings spyd kjørt ned i brystkassa.

 

Den følelsen av at The Mountain faktisk ble pint i hjel over lang, lang tid med overlegg var jævlig vikitg for godfølelsen etter en ganske heftig serie med kjipe hendelser for min del.

Lenke til kommentar

Leste gjennom kapittelet igår kveld, og jeg har alltid sittet med følelsen av at Oberyn stikker Gregor der han har lite rustning. Under armen, leggen og stort sett hvor det var små åpninger. Små stikk overalt.

 

edit: Har boken rett ved siden av, kan skrive ned noe mens jeg smygleser over.

 

"The Red Viper landed a quick thrust on the Mountain's belly, to no effect."

"Prince Oberyn's spear flashed like lightning and found the gap in the heavy plate, the joint under the arm."

"The blood trickling from the Mountains's armpit was his own now, and he must be bleeding even more heavily inside the breastplate."

"The spearhead went through the back of the knee this time, through the layers of chain and leather between the plates of thigh and calf." Au.

 

 

Her ja.

"The crack of the ashwood shaft snappin was almost as sweet a sound as Cersei's wail of fury, and for an instant Prince Oberyn had wings. Four feet of broken spear jutted from Clegane's belly, as Prince Oberyn rolled, rose, and dusted himself off."

"The broken spear had gone through him , and was pinning him to the ground."

 

And the rest is history...

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar

Bare meg som ikke fikk det store kicket på Oberyn når jeg leste boka? Slik jeg forsto det så var det en ubeleilig bryllupsgjest som fikk gjort noe attåt, nemlig å hevne Elia lovlig i Trail. Fra serien som får man inntrykk i at han kunne ha knerta en hel haug med Lannisters, mens fra bøkene så har Tywin osv. stålkontroll på "the game of thrones", altså makten i King's Landing.

 

Oberyn funket bra for å forklare kulturforskjeller med reisene sine, pluss at det var større fokus på at the Dornish drepte med gift isteden for rå makt.

 

Har det kommet noen nye bøker etter Dance with Dragons? Eller er det bare sneakpeaks som folk spoiler fra? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...