Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med Loras, er det legningen hans dere tenker på? For hvis det er noen andre teorier om han har de gått meg hus forbi.

 

Når det gjelder legningen hans så er jeg en av dem som startet på bøkene etter å ha sett begynnelsen på serien, så akkurat den delen av personligheten hans var det vanskelig å misse etter å ha sett scenene mellom han og Renly.

Lenke til kommentar

Fet episode, og siste episode blir forhåpentligvis også fet. Som Barkebrød lister opp, er det mye som skal skje, men episoden skal også bli 66 minutter lang. så kanskje de rekker det. Noen ganger har serien gått i fella der de svitsjer for mye mellom steder og hendelser uten at det alltid har vært like mykt, men stort sett klarer de å fikse også dette.

 

Som sagt fet episode. Litt annen gang enn i boka, men det funka veldig, veldig bra.

Lenke til kommentar

Eneste som var litt synd var at vi ikke fikk se mye til alle de forberedelsene som nightswatch gjorde i forkant av angrepet.

 

Det gav meg mye tilfredsstillelse å lese om forsvaret av castle black i bøkene når man fikk forståelse av hvor godt forberedt de var, med forsterkninger fra Mole town, "fugleskremsler" for å virke som flere enn de var og brannen i trappa opp mot muren (som raiderne var tvunget til å forsere dersom de skulle klare å overleve og utføre oppdraget sitt)

 

Vi fikk se tønner og en kul scythe, men ingen dialog i forkant av disse som gav inntrykk av at forsvaret tross alt var svært godt planlagt.

Lenke til kommentar

Fugleskremslene var jo med i episoden da. Kun en kortkort scene, men de var der.

Det fikk jeg ikke med meg gitt. Men forsåvidt greit om de ikke hadde hatt dem med også. Det jeg savnet først og fremst var at ingen av disse gode ideene ble presentert på forhånd slik at man fikk en ide om at forsvaret lyktes på grunn av dyktig planlegging (og fordi Jon fikk advart dem) og ikke bare på grunn av godt lederskap under selve slaget.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese bok 5 nå i går.

Hvordan mener dere at sesong 5 neste år vil ta seg for historien videre nå, ettersom bok 4 & 5 (1/2) går i tandem?

 

Vil være kjedelig dersom Cersei sin screw-up ikke skjer før om 2 år foreksempel.

Endret av Deldy
Lenke til kommentar

 

Fugleskremslene var jo med i episoden da. Kun en kortkort scene, men de var der.

Det fikk jeg ikke med meg gitt. Men forsåvidt greit om de ikke hadde hatt dem med også. Det jeg savnet først og fremst var at ingen av disse gode ideene ble presentert på forhånd slik at man fikk en ide om at forsvaret lyktes på grunn av dyktig planlegging (og fordi Jon fikk advart dem) og ikke bare på grunn av godt lederskap under selve slaget.

 

Men alt de gjorde i episoden var jo avhengig av planlegging på forhånd. De fant ikke plutselig ut at de skulle henge folk i 90 graders vinkel fra toppen av muren - det var et system som var satt opp på forhånd, og sikkert ble testet med jevne mellomrom. Bortsett fra den melee'en nedenfor muren på sørsiden, da, det var jo et scenario de ikke forventet før Jon kom tilbake.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese bok 5 nå i går.

Var ikke bok fire DRIT KJEDELIG? Det mest interessante som skjer er jo Arya som basically lærer... ingenting. Hun lærer et språk og å selge skalldyr! Og de uendelige kapitlene med Brienne og Pod som rir frem og tilbake på leting etter noen vi vet ikke er der...? HERREGUD SÅ KJEDELIG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg begynte å lese bok 5 nå i går.

Var ikke bok fire DRIT KJEDELIG? Det mest interessante som skjer er jo Arya som basically lærer... ingenting. Hun lærer et språk og å selge skalldyr! Og de uendelige kapitlene med Brienne og Pod som rir frem og tilbake på leting etter noen vi vet ikke er der...? HERREGUD SÅ KJEDELIG

 

 

Mange av kapitlene fra bok 4 var ganske tørre og kjedelige ja, hvor lite eller ingenting skjedde synes jeg.

Martin vet å dra ut ekstreme detaljer. Dessuten var det jo 4-5 karakterer det handlet om hele tida, jeg leste og leste og ventet på å finne ut mer av Tyrion og Varys, samt Dany..

 

Men, Arya's cliffhangar samt build-up'en til Cersei's screw-up var hvertfall spennende.

Kommer ikke på i farta noe annet nevneverdig fra bok 4.

 

Angående bok 5, jeg har lest fram til side 200 og noe.

Varys rømte jo King's Landing sammen med Tyrion, men i Pentos når Tyrion og Magister Illyrios snakker sammen, hvor ble det av Varys da?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese bok 5 nå i går.

Hvordan mener dere at sesong 5 neste år vil ta seg for historien videre nå, ettersom bok 4 & 5 (1/2) går i tandem?

 

Vil være kjedelig dersom Cersei sin screw-up ikke skjer før om 2 år foreksempel.

De jobber foreløpig med en sjuårsplan, så sannsynligvis puttes det aller meste av både bok fire og fem inn i neste sesong. Er en del andre ting som tyder på dette også. For eksempel har de alt gjort unna det meste av historien til Bran og Sansa, halve historien til Theon, og begynt på Daenerys (der det også er mye som nok kan trimmes bort), og sannsynligvis droppes mye av historien til Brienne, og jeg regner med hun møter Lady Stonheart allerede neste episode. Dessuten kan det virke som mye av ironborn-storyen kan komme til å bli droppet (ørliten spoiler for deg kanskje):

 

Størrelsen på Meereen-flåten Daario kapret i serien er på 93 skip, nøyaktig samme mengde som Victarion tar med seg i bøkene. Neppe et tilfeldig valgt tall. Dermed er én av de to grunnene til at Victarion eksisterer borte, og de trenger bare å introdusere dragehornet på et eller annet vis. Og når det gjelder Euron kan de vel bare få Balon til å raide kysten i stedet (selv om han egentlig burde vært død nå)? Selvsagt kan de introdusere bare Euron og ikke Victarion, men synes det blir litt snodig. Seerne er svært lite kjent med Balon, men vet at han er en drittsekk. Da er det egentlig bare meningsløst å drepe han for så og erstatte han med en annen (riktignok enda større) drittsekk? Balon kan lett spille samme rolle, føler nå jeg.

 

 

Nei, bok 4 og 5 er slettes ikke like spennende som de tre første, men dersom alt presses sammen til ti episoder, og nedtrimmingen gjøres på riktig måte, tror jeg sesong 5 kan bli veldig bra likevel!

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...