Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på hvordan serien og bøkene løser hva som skjedde med The Hound. Er jo stort hinta, nesten klart at The Hound overlever og er gravediggeren ved klostrert på Quiet Isle. Kunne nesten sett for meg at det blir en av de få som kanskje kan få en form for happy ending.

Lenke til kommentar

Jeg er også spent på the Hound. Regner med Briennes historie blir kuttet kraftig ned, men håper de på et eller annet vis får med Quiet Isle, om enn bare for å vise personen som antakelig er Sandor. Håper dog virkelig de greier å vise ham uten å gjøre det eksplisitt. Er nesten så jeg håper vi aldri får bekreftet det i bøkene heller, liker veldig godt mystikken rundt det. (Samme med Manderly sin Frey-pai.) Håpet om at han lever blir en slags belønning for de mest observante leserne. Pluss de som leser teorier på nettet selvfølgelig, ikke sjans for at jeg er observant nok til å oppdage slikt av meg selv.

 

Snakker om å være uobservant, er det flere enn meg som ikke forsto at Abel var Mance da de først leste ADwD? Virket temmelig opplagt da jeg fant ut av det i ettertid, så følte meg litt dum. Hendelsene i Winterfell var ganske snodige for meg (plutselig dukker det opp en tilfeldig sanger med masse badass kvinnfolk, som absolutt skal redde "Arya"), men tenkte ikke så mye over det.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Spent på hvordan serien og bøkene løser hva som skjedde med The Hound. Er jo stort hinta, nesten klart at The Hound overlever og er gravediggeren ved klostrert på Quiet Isle. Kunne nesten sett for meg at det blir en av de få som kanskje kan få en form for happy ending.

Ja, i bøkene ser de jo rett på ham og kjenner ham ikke igjen fordi han ser helt annerledes ut. Ikke at Brienne ville kjent ham igjen uansett, hun har aldri møtt ham så vidt jeg vet, men Podrick har jo møtt ham mange ganger.

Så de kan jo rett og slett bare vise ham i en scene med Brienne og uten Podrick, og Brienne bare ignorerer ham fordi hun ikke vet hvem det er.

 

Edit: Eller de kan løse det som spørsmålet om hvem som forgiftet Joff, og presentere ham med fullt navn og adresse og vise frem tre former for identifikasjon, mens alle involverte parter snakker direkte til kameraet og forklarer hva som har skjedd på tre språk.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Dorne, kamerat spørte meg om hvor stor armyen til Martell`s er? Altså jeg sa jeg ikke var sikker, men jeg sa at Army`en er noe mindre enn Lannisters (alene). Er det riktig eller feil? Jeg mener å huske at Martell`s hadde noe i likheten av mange hus under seg som Lannisters ihvertfall (men hus betyr jo ikke større army).

Vet selvfølgelig at det er snakk veldig mye om ca. tall i størrelsene på hærene i bøkene/serien.

Lenke til kommentar

Angående Dorne, kamerat spørte meg om hvor stor armyen til Martell`s er? Altså jeg sa jeg ikke var sikker, men jeg sa at Army`en er noe mindre enn Lannisters (alene). Er det riktig eller feil? Jeg mener å huske at Martell`s hadde noe i likheten av mange hus under seg som Lannisters ihvertfall (men hus betyr jo ikke større army).

Vet selvfølgelig at det er snakk veldig mye om ca. tall i størrelsene på hærene i bøkene/serien.

 

God informasjon om hærstørrelser her:

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Military_forces_of_the_Seven_Kingdoms

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pedro Pascal (Oberyn) skal ha AMA (ask me anything) på reddit senere idag, litt uheldig tidspunkt men tenkte det kunne vært interessant. Tar ikke sjansen på å poste i den andre tråden, det kommer garantert til å være spoilere og spørsmål fra neste episode.

Tidspunktet er 4pm GMT-4, så det blir vel rundt kl 10 norsk tid.

Lenke til kommentar

Nå som vi snart har unnagjort Storm of Swords blir det enda mer spennende for min del, da jeg knapt husker noe som helst fra de siste to bøkene. Jeg har lest at hjernen filtrerer ut uinteressant informasjon for deg, og det er nok hva som har skjedd. Når man skal lage en TV-serie er man imidlertid nødt til å ha en spenningskurve uansett hva som står i bøkene, så jeg satser på at TV-serien heretter vil være bedre enn bøkene.

 

Ellers har jeg vært inne på tanken om en prequel. På meg virker det som det var langt mer dramatikk i Westeros før Robert ble konge, så jeg er sikker på at noen andre også må ha tenkt den tanken.

Lenke til kommentar

Oh, the nerve of you!
GRRM kommer til å drepe deg i bok seks! ;)

 

Neida, bok fire er FØKKINGS KJEDELIG! Det er basically exposition without action hele veien. Bok fem er langt bedre, mye fordi karakterene som det handler om i boken er langt mer interessante. BriPod og Jaime er for eksempel FANTASTISK kjedelige i bok fire, de gjør INGENTING!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...