Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Veldig enig... men i det hele tatt ser jeg dette som en litt gjennomgående ting gjennom hele TV-Serien. Alt på skjermen gjøres mer opplagt enn det var i bøkene. Man slipper å tenke selv og får alt servert på et sølvfat.

 

Tvserien viser mer av Littlefinger sitt sanne ansikt... Forklarte mye klarere hva som faktisk skjedde i the purple wedding. Jeg tror også Margaery sin personlighet (sluhet/maktkåthet) i TV-serien ligger tettere opp mot hvordan GRRM ser henne, enn hvordan hun så langt er blitt presentert i bøkene (Dvs som en nikkedukke, slik Cersei tror)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GRRM har vel sagt at Littlefinger er den karakteren som er mest forandret i serien, eller noe i den duren. Hele karakteren er fullstendig fucka. Han er en av verdens slueste menn, right? Likevel forteller han om sine motiver, svakheter og bakhistorie til noen utpulte horer? For så å bli forrådt av en av dem. Skikkelig menneskekjenner han derre Littlefinger ass. Vel, om ikke annet så fikk han Ros drept pga dette, og siden det var den kjipeste karakteren siden Gossip Girl ble tatt av lufta, så er vel det greit.

 

Yes, jeg virker grinete, men dette er to av de største problemene jeg har hatt med serien: Ros og generelt sex helt uten mål og mening + at de har ødelagt Littlefinger som en interessant player. Det sagt, mange sexscener som har vært passende (Tyrions første møte med Ros, og Viserys i badekar var kremeksempler på sexscener for å etablere karakterer).

Lenke til kommentar

Absolutt enig med det. Rapy rapy ved Craster's Keep var derimot det motsatte. "In a series where nothing is black and white, Karl & friends needs two seasons to establish they are bad. Really bad. Like, pure evil. Seriously, they make Craster look like a sweetheart, but whatever. Booooobs." Leses med denne stemmen! Heh, de nailer det :p

Lenke til kommentar

Synes Aidan Gillen fungerer bra i rollen men synd at de lar LF i TV serien gjøre ting som LF i bøkene aldri ville gjort.

 

Lurer også litt på hvorfor det bare er LF som avslører seg selv så til de grader. Varys er like vanskelig å lese i tv-serien som i bøkene.

 

Kan det ha noe med at Varys sine "little birds" er viden kjent i hele westeros. Alle vet liksom at de er der, bare at ingen vet hvem og hvor. Derfor trenger de ingen nærmere forklaring, mens LF (som også har sitt nettverk) sine spioner/horer trenger en nærmere forklaring fordi deres eksistens ikke er like godt kjent i folket, og derfor isteden blir vist frem fysisk gjennom sexscener.

Lenke til kommentar

Veldig enig... men i det hele tatt ser jeg dette som en litt gjennomgående ting gjennom hele TV-Serien. Alt på skjermen gjøres mer opplagt enn det var i bøkene. Man slipper å tenke selv og får alt servert på et sølvfat.

 

Tvserien viser mer av Littlefinger sitt sanne ansikt... Forklarte mye klarere hva som faktisk skjedde i the purple wedding. Jeg tror også Margaery sin personlighet (sluhet/maktkåthet) i TV-serien ligger tettere opp mot hvordan GRRM ser henne, enn hvordan hun så langt er blitt presentert i bøkene (Dvs som en nikkedukke, slik Cersei tror)

Det er jo fordi subtext er utrolig vanskelig uten en "fortellerstemme".

Lenke til kommentar

Enda en glimrende episode. Litt skuffende at det ikke ble noe "Only Cat", men likevel en bra scene.

Dialogen mellom Oberyn og Tyrion var fantastisk - samboeren (har ikke lest bøkene) har virkelig fått sansen for Oberyn, så jeg drar den så langt som mulig for å prøve å få hun skikkelig emosjonelt investert i karakteren.

Gleder meg til neste episode nå, to uker til. GET HYPE.

Lenke til kommentar

Meh. Om han sier "Only Cat" eller "Your sister" er ikke så farlig for min del. Det at hun skrek gnir meg mer mot hårene. 100% mer uttrykksfullt om det hadde kun vært vinden som hørtes etter det dyttet. Det gikk fra at hele hennes verden datt fra hverandre med hans siste ord og til at hun bare var redd for å falle. Det er jo det som var det tragiske med Lysas død. Hennes totale hengivenhet til Petyr, og idèt hun faller så er hun bare i sjokk over hva han har sagt - dermed stillheten hennes mens hun faller.

 

Og nei, Maury. Jeg bestakk henne med sjokolade dne gangen ^^,

Lenke til kommentar

Lever fint med "your sister" fremfor "only Cat"... En detalj i et hav av detaljer som kuttes, selv om man selvfølgelig ønsker å få med flest mulig av disse detaljene. Enig med Lakus at stillhet hadde vært bedre. Synes fortsatt at jeg savner mer om the Mountain. Joda han viser seg som en brutal fyr og historiene som fortelles, blant andre Hounds sin, bygger opp under ham, men synes fortsatt det er noe for lite.

Lenke til kommentar

Only Catelyn hadde vært helt greit. Poenget er ikke forandringen, men at det er en UNØDVENDIG forandring.


Lever fint med "your sister" fremfor "only Cat"... En detalj i et hav av detaljer som kuttes, selv om man selvfølgelig ønsker å få med flest mulig av disse detaljene. Enig med Lakus at stillhet hadde vært bedre. Synes fortsatt at jeg savner mer om the Mountain. Joda han viser seg som en brutal fyr og historiene som fortelles, blant andre Hounds sin, bygger opp under ham, men synes fortsatt det er noe for lite.

Helt enig. De har visst at dette skulle skje hele tiden, så de kunne uten problemer ha bygd opp under The Mountain fra sesong 1 om de ville. Dårlig planlegging.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...