Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Only Catelyn hadde vært helt likt. Poenget er ikke forandringen, men at det er en UNØDVENDIG forandring.

 

Med tanke på at Catelyn har i 90% av tilfellene blitt omtalt som "Lady Stark", "Mother", "Ned's wife", "Lysa's sister" så er det for sikkert en god del seere langt klarere når hun blir omtalt som "sister" istedenfor Cat/Catelyn. Når man skal appelere til en bred masse av seere så kan man ikke risikere at de blir sittende igjen med et "huh? Cat?/Catelyn?". Sånn sett var den nødvendig for å ikke skape forvirring hos de aller mest casual seerene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var noen i den andre tråden som snakket om at nå nærmet vinteren seg, men har den ikke allerede "kommet"? Mener det ble snakket om i en episode i sesong 1 eller 2 at Citadellet hadde sendt ut en hvit ravn, eller skjer dette bare i bøkene?

 

Edit: Leste nå at i A Clash of Kings så er det høst som blir annonsert. Og de sier vel kanskje bare at "Summer has ended" i serien og... Vinteren kommer først i Dance.

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

Må si jeg ble litt skuffet over introduksjonen av den nye Mountain. Var bare mye dårlig klipping med noe blod som sprutet. Var heller ikke imponert over scenen hvor Hound ble bitt i nakken, og når Arya lærte hvor hjertet var. Det er nesten umulig å snike seg inn på noen på den måten ute i åpent lende med grus på bakken. Og hvorfor hoppet han opp og bet Sandor istedet for å angripe ham med et våpen? Og hva tenkte han andre karen på? Han bare stod der, uten å løpe eller angripe, til Arya fant ut at hun skulle drepe ham.

Lenke til kommentar

Skulle ønske Moon Door-scenen var litt lengre. Følte det var litt hastearbeid. For å være superpirkete ville jeg og ønsket at snø-Winterfellsekvensen var lengre, bare fordi scenen var så pen, og for å få noen ekstra fine sekunder for stakkars Sansa, for hun har jo ikke så mange av de øyeblikkene ellers.

Lenke til kommentar

Her er forresten scenen med Gregor. Håper kameraføringen blir bedre i selve duellen med The Red Viper.

 

https://www.youtube.com/watch?v=A5WfkNd2Q7M

 

Og jeg fikk ikke med meg at det var Rorge og Biter, så det gir litt mer mening at han ble bitt da. Scene var uansett ikke bra. Rorge stod bare og så på. De hadde sikkert hatt en sjanse mot Sandor hvis de angrep samtidig. Og Rorge hadde plenty med tid til å forsvare seg når Arya dro opp våpenet sitt, siktet, og stakk ham i hjertet.

Lenke til kommentar

Jerome Flynn (Bronn) og Leda Headey (Cersei) var visst en gang bunkbuddies i virkeligheten og "må" holdes separat pga veldig dårlige vibber. Og visstnok en episode med litt roping og skriking.

 

Har ikke gjort noe særlig research på å bekrefte det selv, men hey, hva er vel bedre enn rykter!

Lenke til kommentar

Jøss, er Cersei og Oberyn bunkbuddies i virkeligheten?

 

Best lover in all of Drone.

 

Hehe. Kanskje gode venner ja. Lena Heady er jo nyskilt.

 

Men offtopic her nå.

 

 

Produsentene driver å teaser fighten mellom Oberyn og The Mountain hos Entertaiment Weekly:

 

 

 

Showrunners Dan Weiss and David Benioff teased the bout (without spoilers) after shooting the sequence last fall. “It’s one of the best — if not the best — combat scenes we’ve done so far,” Weiss said. “It’s not just people hacking at each other with spears and swords. It’s the culmination of 20 years of anger and hatred and thirst for vengeance coming to a head in this amazing set piece that [stunt coordinator Paul Herbert and swordmaster C.C. Smiff] have put together. The fight delivers beyond our expectations.”

 

 

http://insidetv.ew.com/2014/05/20/game-of-thrones-oberyn-vs-the-mountain/

Lenke til kommentar

Jeg har bæsja litt på leggen i den andre tråden vedrørende profetien om at Daenerys ikke kan få barn.

 

Profetien til Mirri Maaz Duur kom jo som kjent som svar på Daenerys sitt spørsmål om når Khal Drogo ville våkne til igjen og i bøkene svarte MMD at det ville skje når solen begynte å gå feil vei på himmelen og når Daenerys sin mage fødte et levende barn igjen mm (egentlig bare en litt jålete måte å si at ingen av disse tingene vil noen gang skje)

 

Nå har jeg sett episoden på nytt og ser at profetien er endret litt i forhold til i bøkene. Mer spesifikt, ordene: "When your womb quickens and you bear a living child" er faktisk ikke med i TV serien.

 

Så TV seerne har faktisk ingen grunn til å tro at Daenerys kan være dømt til et liv som barnløs.

 

Den forskjellen hadde gått meg hus forbi og jeg vurderte å unnskylde meg for den tabben, men så kom jeg på at en slik unnskyldning ville bare bekrefte at det var en bokspoiler. Og jeg tror reaksjonene ville blitt betydelig mye mer negative da. Så jeg har bestemt meg for å prøve å bare forbigå hele greia i stillhet, satse på at folk glemmer fort og håper dere kan gjøre det samme? Det vil jeg (og sikkert en del andre også) være takknemlig for :)

 

Ser at Shruggie allerede har svart 1x10 men hvis noen faktisk går tilbake og sjekker vil de ikke finne noe :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har bæsja litt på leggen i den andre tråden vedrørende profetien om at Daenerys ikke kan få barn.

 

Profetien til Mirri Maaz Duur kom jo som kjent som svar på Daenerys sitt spørsmål om når Khal Drogo ville våkne til igjen og i bøkene svarte MMD at det ville skje når solen begynte å gå feil vei på himmelen og når Daenerys sin mage fødte et levende barn igjen mm (egentlig bare en litt jålete måte å si at ingen av disse tingene vil noen gang skje)

 

Nå har jeg sett episoden på nytt og ser at profetien er endret litt i forhold til i bøkene. Mer spesifikt, ordene: "When your womb quickens and you bear a living child" er faktisk ikke med i TV serien.

 

Så TV seerne har faktisk ingen grunn til å tro at Daenerys kan være dømt til et liv som barnløs.

 

Den forskjellen hadde gått meg hus forbi og jeg vurderte å unnskylde meg for den tabben, men så kom jeg på at en slik unnskyldning ville bare bekrefte at det var en bokspoiler. Og jeg tror reaksjonene ville blitt betydelig mye mer negative da. Så jeg har bestemt meg for å prøve å bare forbigå hele greia i stillhet, satse på at folk glemmer fort og håper dere kan gjøre det samme? Det vil jeg (og sikkert en del andre også) være takknemlig for :)

 

Ser at Shruggie allerede har svart 1x10 men hvis noen faktisk går tilbake og sjekker vil de ikke finne noe :(

Har du enda ikke skjønt GRRM sitt elsk for metaforiske profesier?

 

"When the sun rises in the west and sets in the east," said Mirri Maz Duur. "When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves. When your womb quickens again, and you bear a living child. Then he will return, and not before."

Tenk selv, hvilken "sol" kom fra vest og døde i øst? Hvilket "hav" ble beskrevet var i tørke?

Hva var det siste som skjedde med Danny i dance, rett før hun møtte på Khal Jhaqo? Mountains blowing in the wind like leaves er det eneste fra Mirri Maz Duur sin profesi som ikke har skjedd enda (med mindre man velger å overtolke nylige handlinger)

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...