Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke forundra meg om Lady Stoneheart hadde blitt fjernet. Samtidig så ville jeg hvis jeg hadde vært manusforfatter venta med den avsløringen til slutten av sesongen, eller starten på neste. Ingenting er bekrefta, bare Lakus som puffer luft fra feil hull igjen. Haha. :p

Lenke til kommentar

Som vi diskuterte tidligere, det trenger ikke å bety noe. Men kan være en teaser og. Bare jeg ville trodd at de gjorde det noe annet sted enn instagram`en til skuespillerne. Vill trodd liksom at HBO hadde lagd en teaserplakat eller trailer for resten av sesongen med noe skrift som det.

 

Kan ikke huske at de har lagd noe teasere og sånt for en episode siden Blackwater som er noe annet enn "Next time on Game of Thornes".

Lenke til kommentar

Snakker om å være uobservant, er det flere enn meg som ikke forsto at Abel var Mance da de først leste ADwD? Virket temmelig opplagt da jeg fant ut av det i ettertid, så følte meg litt dum. Hendelsene i Winterfell var ganske snodige for meg (plutselig dukker det opp en tilfeldig sanger med masse badass kvinnfolk, som absolutt skal redde "Arya"), men tenkte ikke så mye over det.

Tok litt tid etter at dem dukka opp, men når de først spurte Theon om Arya spant hjernen i høygir. Jeg kom på at Jon sendte Mance og spearwives, jeg huska sangen om King-beyond-the-wall som stjal dattra til King in the North(?) og da skjønte jeg det. Likevel var det vel ikke 100% opplagt, slik som mye annet i GoT-bøkene.

 

Ellers har jeg vært inne på tanken om en prequel. På meg virker det som det var langt mer dramatikk i Westeros før Robert ble konge, så jeg er sikker på at noen andre også må ha tenkt den tanken.

 

 

Tror en film eller mini-serie om Roberts opprør kunne vært kult, eventuelt en egen bok.

Lenke til kommentar

De av dere som har klart å unngå å få med dere den mulige identiteten til white walkeren i slutten av episode 6 denne sesongen bør nok også unngå å lese det jeg har lagt i spoiler under her også!

 

 

 

Det har jo stått litt om bakgrunnshistorien til the Nights king i bøkene og også blitt nevnt i serien at han var en vanlig Lord Commander of the Nights Watch som altså falt for denne white walker jenta... bla bla osv...

 

Det står derimot ingenting i bøkene om at han selv faktisk også ble til en white walker etter hvert. Så hvis han vi så denne sesongen faktisk var den samme nights king som er beskrevet i bøkene så er også det ny informasjon.

 

I tillegg betyr det en ting til: Man kan faktisk bli White Walker også i voksen alder. The Nights king var jo selv voksen før han valgte den stien. Selv om alle ting tyder på at white walkers foretrekker å rekruttere nyfødte barn/(gutter?)

 

Men dette fikk meg til å fundere litt på hvorfor de foretrekker nyfødte. Kan det kanskje hende at en person som akkurat har blitt en White walker beholder sin hukommelse og sin verdensoppfatning fra tiden før de ble forvandlet? Slik at det å forvandle et menneske til en white walker ikke har noen hensikt med mindre man også kan "oppdra dem i den rette tro" slik man jo lett kan med en nyfødt. Og at grunnen til at the nights king faktisk ble forvandlet som voksen var at de visste han var på deres "side" allerede?

 

Og videre: Coldhands virker jo på alle måter å være en wight, bortsett fra at det virker som han muligens sympatiserer med en av white walkernes antatte fiender (nemlig the children of the forest og the three eyed crow.) Han er i det minste ikke like blodtørstig som de fleste andre wights. Kan det muligens komme av at coldhands også er en død mann som er vekket til live, og kontrolleres, av en white walker, men at akkurat den white walkeren som vekket coldhands, og som vi trolig ikke har fått bli kjent med enda, er en white walker som enten har vendt seg mot sitt eget folk, eller ble gjort om til white walker i voksen alder, og har aldri sympatisert med dem?

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...