Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser nesten ikke for meg at de rekker å gjøre Jon til LC i neste episode, selv om dette ville vært det beste sluttpunktet for sesongen. Uansett kommer de nok til å korte ned untvelgelsen litt. Tror ikke de gidder å introdusere kandidatene fra de andre delene av The Wall, og er jo ingen gode igjen i Castle Black heller (unntatt Thorne, hvis han fortsatt lever). Blir vel noe sånt som at Sam har en liten monolog om hvor flink Jon er, og så blir alle enige om at han må være lederen.

 

Forøvrig litt synd at Pyp og Grenn ble drept, likte den delen i boka det han sendte dem vekk for å slippe å ha venner i nærheten.

Lenke til kommentar

Nitpicks:

- Savner Lady Stoneheart og Coldhands.

- Ikke noe Tysha. "wherever whores go", og "Lord Tywin Lannister did not, in the end, shit gold"

- Tyrion kverker Shae i selvforsvar, og ikke i sinne.

- Tyrion og Jaime skilles som venner.

 

Men en veldig bra gjennomført episode, så da er det bare å vente til neste år igjen :D

 

 

Lenke til kommentar

Ganske ålreit siste episode, og selv om den har sine mangler (som folk har nevnt), ble det jo litt gjennomført med at folk forlater noe (Tyrion, Varys og Arya forlater Westeros, Dany forlater to av dragene og Tywin forlater... vel, livet).

 

Og: Rory McCann/Hound = fantastisk

Lenke til kommentar

En skikkelig bra sesongfinale, men virkelig en del WTF-øyeblikk for oss boklesere. Holdt på å dette av stolen da Jojen døde, og ble skikkelig irritert på at "wherever whores go" ikke var med. Spurte mamma, som er superglemsk, og hun husket godt historien Tyrion fortalte om sitt første ekteskap i sesong 1, så tror ikke folk hadde blitt forvirra over at det ble tatt opp igjen. Det er jo noe som er superviktig for tankesettet til Tyrion fremover, så skjønner rett og slett ikke hvorfor de valgte å droppe det.

 

Var også rimelig overraskende med Brienne, The Hound og Arya, men det funka jo fint for sin hensikt. Satt og ventet på Lady Stoneheart til siste sekund, littt skuffende at det ikke ble med. Ser flere som tror de vil droppe hele historielinja der, det håper jeg virkelig ikke.

 

Nå høres det ut som jeg ikke likte noe med finalen, men det gjorde jeg jo :) Var for det aller meste bra!

 

Edit: Enda mer pirking. Skulle ønske Dany trodde det var geitebein i starten. Hadde blitt sterkere scene.

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...andre gang i denne sesongen at serien spoiler for bøkene!

Jojen.

 

Neida, det har hele tiden vært klart at Jojen ikke kommer til å overleve, han sier jo selv at han vet når han skal dø, og at hans helseproblemer ikke har noe å si. Han dør bare litt tidligere i serien, men det er ingen spoiler. Nights King, however...

Lenke til kommentar

Regissør Alex Graves som regisserte sesongfinalen sier at "Lady Stoneheart aldri var på planen i sesong 4".

 

http://insidetv.ew.com/2014/06/16/game-of-thrones-why-no-lady-stoneheart/

 

Med tanke på at 24: Live Another Day ble filmet ferdig i helga, så virker dette å ha vært planen til Benioff og Weiss hele tida. Ettersom Michelle Fairley tok rollen på sparket etter at Judy Davies hoppa ut, og at hun har det i kontrakten til GoT at hun skal returnere som Lady Stoneheart sikkert.

Lenke til kommentar

ble skikkelig irritert på at "wherever whores go" ikke var med. Spurte mamma, som er superglemsk, og hun husket godt historien Tyrion fortalte om sitt første ekteskap i sesong 1, så tror ikke folk hadde blitt forvirra over at det ble tatt opp igjen. Det er jo noe som er superviktig for tankesettet til Tyrion fremover, så skjønner rett og slett ikke hvorfor de valgte å droppe det.

 

I tillegg lar de Tyrion drepe i selvforsvar og skilles som venn fra Jamie.

 

Jeg blir ikke veldig forbauset hvis de hopper elegant over hele humør-endringen til Tyrion og lar han beholde sin muntre, munnrappe og sympatiske personlighet gjennom hele sesong 5 også, antageligvis fordi de vil bygge opp så mye sympati som mulig for ham hos publikum.

 

Vet ikke helt om jeg liker det. Jeg satte stor pris på at vi også ble kjent med noen av Tyrions dårligere sider i bøkene.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...