Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mektig episode. Ikke så mye mer å si egentlig.

 

Angående bueskytingen så la jeg faktisk ikke merke til Davos sin kommentar om at de kom til å skyte sine egne hvis de gjorde som Ramsay første gang jeg så episoden. Synes det var en fin detalj. Morsom greie som skjedde mens jeg så på var at en kompis kom borti kontrollen 4 sekunder etter at Jon blir reddet av kavaleriet. Noe som gjorde at episoden startet på nytt. Hadde ikke kontroll på lang tid episoden hadde vart så trodde et øyeblikk at episoden hadde slutten i en enorm cliffhanger. Fikk Sopranos-feeling. Haha.

 

Litt skuffa over to ting. Littlefinger sin Gandalf-moment, fleste så vel at det kunne komme, men hadde håpet på at det kanskje skulle ha noen konsekvenser. Det kan riktignok skje senere, at Littlefinger sikrer kontrollen over Winterfell og det dermed ikke blir en så fin seier som det var (jada, veit at nesten hele hæren ble slakta ned). Også bittelitt skuffa(!) over at nesten ingen karakterer døde. Hadde forventa Tormund og kanskje noen flere.

 

Et bra bilde.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det ble dårlig med pusting - men WOW

Er jeg den eneste som synes det var en dårlig episode? Alle "heltene" overlevde helt magisk. Det var som å se på en standard Hollywood-greie der heltene "tilfeldigvis" står igjen nesten alene etter at omtrent alle andre er blitt slaktet, og så kommer redningen i siste sekund.

 

Det var mye som ikke stemte for meg i denne episoden. Jeg ble sittende og irritere meg fremfor å "kose meg" med kampscenene (ikke at jeg synes kampscener er det helt store i utgangspunktet).

 

Er det bare jeg som synes det ble vel mye Hollywood?

Lenke til kommentar

Hadde det vært helt hollywood så hadde Jon klart å plukke opp Rickon sekunder før pilen treffer han. I tillegg så hadde vel også Wun Wun overled alle pilene. Det er også begrenset hvor mange karakterer de kan drepe da, før den delen av plottet står helt uten hovedkarakterer. Av de som var med i hovedslaget så døde vel 4/7 av de navngitte karakterene. (RickonRamsayWun WunSmalljon Umber, Jon, Davos, Tormund). Av de som ikke var med har vi Sansa, Melisandre, Lyanna Mormont (?), Littlefinger.

 

Spent på hva som kommer til å skje i neste episode. Tipper at Davos kommer til å forsøke å drepe Melisandre. Og at Littlefinger kommer til å skape endel trøbbel, da det er han som nå sitter på stort sett alle soldatene i Winterfell. Og mot avslutningen av episoden kan jeg se for meg at Deanerys setter av gårde med båtene, Cersei tenner på hele Great Sept of Baelor, kanskje resten av Kings Landing også, og at vi ser White Walkers ved muren.

Lenke til kommentar

Bra slagscene, men er enig i at det blei litt mykje Hollywood med så mange av dei viktige karakterane som var så nær døden men som likevell slapp unna meir eller mindre uskada.

 

Meiner forøvrig at Wun Wun lett burde kunne knuse den skjoldmuren. Hadde han nappa eit par lanser så kunne han jo brukt kombinasjonen av sin høgde og lange arm til å stikke ned ein etter ein ovanfrå og ned frå bak skjoldmuren, omtrent som når ein bruker ein tannpirker til å plukke opp smårettar: pbj_pinwheels_2.jpg

:green:

Endret av The Avatar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir vel en av de få som syntes denne episoden var litt "gjesp". Veldig forutsigbar. Hvorfor fortalte ikke Sansa om styrkene Littlefinger hadde tilbudt og hun sent bud på? Fordi Jon ikke hadde rådført seg med henne? Har mer tro på dårlig manus for å få "to the rescue" sekvens når ting var på det mørkeste. Det samme med haugene med døde/skadde, virker usannsynlig at de vil samle seg slik. Forventet bedre.

 

Men filmatiseringen av slaget var bra.

Lenke til kommentar

Hadde det vært helt hollywood så hadde Jon klart å plukke opp Rickon sekunder før pilen treffer han. I tillegg så hadde vel også Wun Wun overled alle pilene. Det er også begrenset hvor mange karakterer de kan drepe da, før den delen av plottet står helt uten hovedkarakterer. Av de som var med i hovedslaget så døde vel 4/7 av de navngitte karakterene. (RickonRamsayWun WunSmalljon Umber, Jon, Davos, Tormund). Av de som ikke var med har vi Sansa, Melisandre, Lyanna Mormont (?), Littlefinger.

 

Poenget er at de tre "heltene" i kampen overlevde helt utrolig nok av flere tusen krigere som opprinnelig var med på den siden av slaget. Jon alene overlevde utallige regnskurer av piler. Og så rir forsterkningene overraskende inn bare øyeblikk før katastrofen. Det er så ekstremt Hollywood at jeg bare ble irritert.

 

Rickon var en sidekarakter. Han har knapt vært på skjermen.

 

Hele greia har blitt så klisjefylt (orker ikke engang nevne Arya som overlevde flere knivstikk, selv etter å ha badet i råttent vann).

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å se videre på serien når det er konstant klaging etter hver eneste episode? Er det ikke bedre å la være å se på enn å slite seg igjennom en serie en bare klager på?

 

Om en serie jeg ser på blir ett irritasjonsmoment så slutter jeg bare å se på serien.

 

Så fremfor å sutre å klage over alt i denne tråden kan dere heller lage dere en egen sutretråd her inne, eller slutte helt å se på serien.

 

Preview til neste episode.

 

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sansa visste jo heller ikke at de kom. Tror du hun hadde de gjemt under skjørtet?

 

Hun var selvsagt ikke sikker på at de ville komme, men det er merkelig at hun holder Littlefinger helt skjult for Snow. Hva har hun å tjene på det egentlig? Hun ofra jo tusenvis av sine egne og var nær ved å få Snow drept.

 

Her forsøker hun å overtale Snow til å utsette angrepet, men unnlater å fortelle det som definitivt ville fått Snow til å vente litt. Om ikke serien gir oss en forklaring på det spillet så er det dårlig skrevet.

Lenke til kommentar

 

Sansa visste jo heller ikke at de kom. Tror du hun hadde de gjemt under skjørtet?

 

Hun var selvsagt ikke sikker på at de ville komme, men det er merkelig at hun holder Littlefinger helt skjult for Snow. Hva har hun å tjene på det egentlig? Hun ofra jo tusenvis av sine egne og var nær ved å få Snow drept.

 

Her forsøker hun å overtale Snow til å utsette angrepet, men unnlater å fortelle det som definitivt ville fått Snow til å vente litt. Om ikke serien gir oss en forklaring på det spillet så er det dårlig skrevet.

 

Hvordan vet du at hun ikke har fortalt ham det? Jeg har ikke sett Sansa spise på årevis, men hun har ikke dødd a sult enda, så jeg er rimelig sikker på at hun spiser selv om jeg ikke ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...