Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det har blitt sagt flere steder at det var fordi hun var gravid, men får ikke dette til å stemme, da innspillingen såvidt jeg har skjønt foregikk i oktober, og hun har ikke fått noen baby enda, hun annonserte graviditeten i februar, så hun kan umulig ha vært særlig langt på vei når de spilte inn denne scenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var den mest irriterende scenen i hele got syns jeg..

Shame, shame, Shane dingding shame, shame, shame dingding...

Følte de sløste bort verdifull tid...

Ja, forstod liksom poenget etterhvert. 

 

Jepp. Greit nok at de skal vise at hun brytes ned, men man trenger da ikke walk of shame, minutt for minutt heller ? Var nok med hurtigruta og alt det mølet der :p

Lenke til kommentar

Jeg tror de bevisst lagde scenen lang fordi de ville at den skulle oppfattes som litt klein. Det å få tv-seerne til å føle et snev av sympati for en bitch de alle har gått og hatet helt siden sesong1 sin første episode er faktisk litt imponerende, og jeg synes de faktisk fikk det til - på et vis.

 

Jeg satt litt med samme følelse som under drapet på Joffrey. Der dro de det også veldig langt ut og stemningen gjorde at jeg følte ikke den tilfredsstillelsen over drapet på ham som jeg (som bokleser) på forhånd kanskje hadde forventet.

 

Faen, det var en god ide... Håper Brienne er like smart.

 

Hehe, Neppe...  Hun er nok heller "Thick as a castle wall" ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror de bevisst lagde scenen lang fordi de ville at den skulle oppfattes som litt klein. Det å få tv-seerne til å føle et snev av sympati for en bitch de alle har gått og hatet helt siden sesong1 sin første episode er faktisk litt imponerende, og jeg synes de faktisk fikk det til - på et vis.

 

Jeg satt litt med samme følelse som under drapet på Joffrey. Der dro de det også veldig langt ut og stemningen gjorde at jeg følte ikke den tilfredsstillelsen over drapet på ham som jeg (som bokleser) på forhånd kanskje hadde forventet.

 

Helt enig, både i at det var det de prøvde på, og at det fungerte (på meg).

Lenke til kommentar

 

 

Det var den mest irriterende scenen i hele got syns jeg..

Shame, shame, Shane dingding shame, shame, shame dingding...

Følte de sløste bort verdifull tid...

Ja, forstod liksom poenget etterhvert. 

 

Jepp. Greit nok at de skal vise at hun brytes ned, men man trenger da ikke walk of shame, minutt for minutt heller ? Var nok med hurtigruta og alt det mølet der :p

 

 

Jo, man trengte definitivt WoS minutt for minutt. Scenen hadde ikke hatt i nærheten av samme effekt om man hadde rushet den. En av de beste scenene i GoT. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En av de beste scenene i årets sesong. Frem til den scenen har jeg alltid lurt på om Cersei er i stand til å bli brutt ned. Hun har alltid snakket med tveegget tunge, og man har sjelden vært sikker på om det hun sier eller gir uttrykk for har vært sant. Nå fikk vi utrolig nok medfølelse med henne. Å rope "shame" er et virkemiddel for å få seerne til å holde fokus. Ikke på brystene hennes, men på situasjonen som er rundt henne. Det gir ekstra ydmykelse, og jeg skjønner godt hvorfor serieskaperne gjorde som de gjorde.

Lenke til kommentar

Virker som om Tommen er for svak, mens Joff var en føkkings crazy person. Incest - just say no!

 

Ikke at jeg skal slå et slag for incest her, men Joff virker som den eneste av barna som åpenbart bærer preg av å være innavlet. Tommen er ikke kongemateriale, men hvor mange på hans alder er egentlig rustet for en sånn rolle? Jeg tenker at han egentlig er helt normal. Og Myrcella er/var heller ikke noe misfoster akkurat.

Lenke til kommentar

Ser heller ikke helt hva selv en erfaren konge kan gjøre.

Slakt de ned, og fortell folket at High Sparrow drev både prostitusjon og holdt penger under bordet. Bruk Cerseis walk of shame som en unnskylding for hennes synder, og få folket til å tro at både hun og kongeriket har forandret seg til det bedre og at endringer vil finne sted.

Lenke til kommentar

lurer på hvordan Tommen vil dø, var da klart i profesien til cersei at alle ungene hennes ville dø og nå er 2 av 3 borte så er det bare en liten tid før den neste faller som en fluelort!

 

tror de skal være forsiktige med det de gjør med HS, han har folket bak seg og deres beskyldninger bør jo ha hold!

men ja WoS var en veldig bra scene og bra gjennomført, jeg tenkte ikke over at det var CGI før folk påpekte det i etterkant ^^

Lenke til kommentar

I en undertrykt befolkning er noe slik (drepe sparrows) akkurat det som kan tippe begeret over. Et skikkelig opprør er akkurat det som trengs for at noen andre (f.eks. Daenarys, eller Dorne) skal gripe makten, og det er ikke noe lannisters ønsker. De er rett og slett ganske fucked pga. Cerseis idioti.

 

Cersei derimot ønkser nå trolig å drepe alle sparrows, spesielt nonnen som "torturerte" henne og er det noe vi vet så er det at Cersei får det som hun ønsker... Blodbad? Gjett om...

Lenke til kommentar

En ting jeg kom på, som kan være et ganske så subtilt hint ifra serieskaperne.

 

Aemon Targaryen sier i en av denne sesongens episoder før hans død: "Kill the boy and let the man be born".

 

Hva hvis dette betyr at for at Jon skal bli født på ny, må Olly bli drept. Kun ved morderens blod kan den døde vekkes opp. Og det er her Melisandre kommer inn i bildet.

 

Targaryens er jo kjent for å være sanndrømte og å kunne skimte fram i tid. Hva hvis dette var et av de øyeblikkene?

 

Jeg tror mer han siktet til at Jon måtte lære seg å ta vanskelige beslutninger selv. Å bli en mann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...