Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

 

 

 

Fordi det hadde vært langt, langt mer naturlig å ikke åpne gaten for Jon Snow og Wildlings? Det hadde derimot ikke ført til en like "sjokkerende" avslutning. Gir ingen mening at de åpnet gaten for folket de hater bare for å drepe Jon Snow når alle er kommet trygt gjennom. Ekstremt tynn suppe spør du meg.

 

Vel, for det første er det ikke sikkert at det var stor enighet blant Nights Watch om at Jon burde dø på det tidspunktet. For det andre var Stannis fortsatt i live, og det hadde utvilsomt blitt større konsekvenser for gutta der oppe om de nektet å slippe inn Jon og Wildlings, som skulle bidra Stannis i krigen.

 

Hva er det å diskutere? Jeg syns jo ikke serien blir noe bedre fordi noen andre sier så. 

 

Dette er likevel et diskusjonsforum og ikke en blogg, så det kan jo være greit å begrunne det man skriver.

 

Vi kan diskutere Game of Thrones, ikke mine meninger. 

Dessuten er det nok av folk som "blogger" her som du få fint kaller det, men det blir forbigått så lenge enn har en gjennomsnittlig oppfatning/mening som resten av gjengen. 

 

Og sist, men ikke minst, er den quoten der kopiert helt ut av kontekst :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Fordi det hadde vært langt, langt mer naturlig å ikke åpne gaten for Jon Snow og Wildlings? Det hadde derimot ikke ført til en like "sjokkerende" avslutning. Gir ingen mening at de åpnet gaten for folket de hater bare for å drepe Jon Snow når alle er kommet trygt gjennom. Ekstremt tynn suppe spør du meg.

 

Vel, for det første er det ikke sikkert at det var stor enighet blant Nights Watch om at Jon burde dø på det tidspunktet. For det andre var Stannis fortsatt i live, og det hadde utvilsomt blitt større konsekvenser for gutta der oppe om de nektet å slippe inn Jon og Wildlings, som skulle bidra Stannis i krigen.

 

Hva er det å diskutere? Jeg syns jo ikke serien blir noe bedre fordi noen andre sier så. 

 

Dette er likevel et diskusjonsforum og ikke en blogg, så det kan jo være greit å begrunne det man skriver.

 

 

Heile jævla greia i Dorne er merkelig, hvorfor i alle dager er Sand Snakes på kaien for å si farvel til personen de for kun et par episoder hadde attentat forsøk mot? 

 

For det første: Sandslangene (eller lederen) hadde sverget troskap til kongen eller hva det nå er han er for noe. De hadde altså i teorien lagt bak seg rebell-tendensene. Å møte opp og ta farvel er en måte å vise at man har underkastet seg og har lagt tidligere tendenser bak seg.

 

For det andre: Å ta farvel på den måten ga sandkjerringa en mulighet til å drepe jenta.

 

kan jo ha vært hans plan hele veien? han ville virke som den sympatiske men ga egentlig ninja sand turtles snakes en sjanse til å ta siste hevn, har sikkert spioner i KL som vet at alt går til helvete der nede slik at sjansen for en overtakelse er nå eller aldri, forstod det slik at han skulle være en taktisk og veldig smart konge så skal vel aldri se vekk ifra noe slikt!

 

Lurer på hva som blir POV i the wall fremover,davos eller melisandre for en liten stund?  om jon snow kommer tilbake vil han ikke være i the spotlight med det første.

 

hvor i all verden var roose bolton i slaget er vel også ett meget godt spørsmål.

 

Regner med Vale riders kommer i neste sesong som en mer suprise attack

 

Kan dette ha vært planen til melisandre hele veien, at stannis måtte ut av bildet for at jon snow skulle bli azor ahai, at hun hadde forutsett hans død?

 

synd dette ikke ble en lengre episode, de hadde fått skvist mer ut av dette og pacingen hadde ikke vært så enormt kjapp

Lenke til kommentar

 

kan jo ha vært hans plan hele veien? han ville virke som den sympatiske men ga egentlig ninja sand turtles snakes en sjanse til å ta siste hevn, har sikkert spioner i KL som vet at alt går til helvete der nede slik at sjansen for en overtakelse er nå eller aldri, forstod det slik at han skulle være en taktisk og veldig smart konge så skal vel aldri se vekk ifra noe slikt!

 

Lurer på hva som blir POV i the wall fremover,davos eller melisandre for en liten stund?  om jon snow kommer tilbake vil han ikke være i the spotlight med det første.

 

hvor i all verden var roose bolton i slaget er vel også ett meget godt spørsmål.

 

 

Kan dette ha vært planen til melisandre hele veien, at stannis måtte ut av bildet for at jon snow skulle bli azor ahai, at hun hadde forutsett hans død?

 

 

1: Tviler jeg på. Doran sin tilgivelse av Ellaria der hun sverger troskap var vel bare med dem? Altså, det gir null mening at hun skulle være så berørt og at de i det hele tatt skulle gjøre det på den måten hvis han var med på det.

 

2: Tenkt det samme. Davos, Melisandre og Tormund er vel de jeg tenker er mest naturlig. Føler ikke Thorne har pondus nok til å være en POV-karakter. Kanskje det kommer en ny?

 

3: Sant, helt borte. Men tror ikke det var noe spesielt med det. De valgte nok bare å vise Ramsay og hadde ikke tid til å vise begge.

 

4: Jeg synes Melisandre virket så overrasket og skuffet da hun skjønte at Stannis var fortapt at jeg ikke klarer å se at hun hadde en annen plan. At hun skjønner at det er noe spesielt med Jon er klart, men jeg tror ikke hun stakk for å redde han eller noe lignende.

 

Men man kan jo dra den langt å si at hun tolket at snøen forsvant til at en annen Snø skulle forsvinne, og at det var det hun ble stressa over. Men tviler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan dette ha vært planen til melisandre hele veien, at stannis måtte ut av bildet for at jon snow skulle bli azor ahai, at hun hadde forutsett hans død?

 

 

Når Melisandre forlot Stannis' leir uten å informere han om at hun gjorde det var jeg nesten overbevist om at alt som har skjedd var kalkulert fra Melisandre sin side, og at Shireen ikke ble ofret for Stannis, men for Jon.

 

Men når jeg så hvor nedbrutt hun var når hun ankom Castle Black så skjønte jeg at jeg hadde tatt feil, og at hun faktisk genuint har hatt tro på Stannis helt til det siste.

Lenke til kommentar

Deg om det, jeg synes det virker litt tynt at hun ga opp mer eller mindre uten noen form for informasjon eller tvil i blikket hennes i forkant.

 

Min guess er at Stannis' offerblod vil vekke Jon Snow på en eller annen måte, at det rett og slett viste seg at Stannis ikke var den hun trodde han var, og at hun så dette. Dessuten - er det ikke litt rart at Melisandre visste så mye om utfallet av slaget mtp at hun stakk av før det hele gikk igang?

 

Jeg er veldig spent på Danys situasjon nå, hvordan Dothrakiene egentlig vil forholde seg til henne.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deg om det, jeg synes det virker litt tynt at hun ga opp mer eller mindre uten noen form for informasjon eller tvil i blikket hennes i forkant.

 

Min guess er at Stannis' offerblod vil vekke Jon Snow på en eller annen måte, at det rett og slett viste seg at Stannis ikke var den hun trodde han var, og at hun så dette. Dessuten - er det ikke litt rart at Melisandre visste så mye om utfallet av slaget mtp at hun stakk av før det hele gikk igang?

 

Jeg er veldig spent på Danys situasjon nå, hvordan Dothrakiene egentlig vil forholde seg til henne.

 

Mja, skeptisk: http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/game-thrones-jon-snow-dead-5888535

 

Så da må de evt bytte skuespiller 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Deg om det, jeg synes det virker litt tynt at hun ga opp mer eller mindre uten noen form for informasjon eller tvil i blikket hennes i forkant.

 

Min guess er at Stannis' offerblod vil vekke Jon Snow på en eller annen måte, at det rett og slett viste seg at Stannis ikke var den hun trodde han var, og at hun så dette. Dessuten - er det ikke litt rart at Melisandre visste så mye om utfallet av slaget mtp at hun stakk av før det hele gikk igang?

 

Jeg er veldig spent på Danys situasjon nå, hvordan Dothrakiene egentlig vil forholde seg til henne.

 

Mja, skeptisk: http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/game-thrones-jon-snow-dead-5888535

 

Så da må de evt bytte skuespiller 

 

ecd4cbfdc678e79b2728349a609f3d2dc1634d29

 

Tror du virkelig han kunne sagt at han forsetter i serien fordi karakteren hans blir gjenopplivet? 

Lenke til kommentar

I og med at George RRRRRRR Martin spurte serieskaperne om hvem de trodde var Jons mor, før han ga dem tillatelse til å lage serien, tyder på at den informasjonen er viktig for historien. At Jon dør før vi får vite hvem moren hans er, gir lite mening, spør du meg. Jeg er overbevist om at det ikke er det siste vi får se av Jon ;)

 

Hopp til 11:30

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at George RRRRRRR Martin spurte serieskaperne om hvem de trodde var Jons mor, før han ga dem tillatelse til å lage serien, tyder på at den informasjonen er viktig for historien. At Jon dør før vi får vite hvem moren hans er, gir lite mening, spør du meg. Jeg er overbevist om at det ikke er det siste vi får se av Jon ;)

 

Hopp til 11:30

Satt å tenkte at eg synes det var rart at ingenting skjedde når Melissandra ofra jenta (har jo alltid skjedd noe ellers). Mulig at Jon blir gjenoplivd / aldri dør?

 

 Bare eg som håper han blir i livet (uavhenig om det er ein white walker eller om det er som seg selv og dreper alle som stabber han?)

Lenke til kommentar

De kommer aldri til å si rett ut hvem som var moren hans, det er jo hele poenget.

Hvordan kan du være så skråsikker på det? Det er etter hva jeg har forstått 2 bøker igjen(?) av serien, og hvis morens identitet er relevant for historien, noe jeg tror den er, så får vi vite det før TV- seriens slutt. Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kommer aldri til å si rett ut hvem som var moren hans, det er jo hele poenget. Du får ikke vite svarene i denne serien, det er det som er så kult. Heltene dør, "de onde" vinner, og du får ikke en liten pakke med svar i siste episode.

 Ifølge GameofThronesWikia så har George RR Martin sagt dette: Legger det i spoiler for for å være safe

 

 

"Martin has stated the he does already know who Jon Snow's mother is and she will eventually be revealed"

 

 

Ellers er jeg litt enig at det ikke kommer til bli sagt rett ut. Men at vi får vite med 99% sikkerhet med mange hint tror jeg.

Lenke til kommentar

Haha. Sjekk etter 22 min av den Oxford-greia som det er linka til her. De får spørsmål om hvilken karakter de har lyst til å være. Han som spiller Sam sier Varys. Kit Harrington (Jon) sier han kunne vært en warg og kunne likt å være inne i en ulv.... Til hysterisk latter fra hele salen, der sikkert halvparten har lest bøkene og skjønte greia. D.B. Weiss svarer så. "Two Word, Season six". Helt umulig å vite om det en noe sannhet i det, men morsomt var det.

Litt som da Lena Headey hadde lagt ut bilde på Instagram av at hun grep rundt ansiktet til Pedro Pascall (Oberyn). Virket helt uskyldig helt til man så hva som skjedde i serien.

Lenke til kommentar

 

De kommer aldri til å si rett ut hvem som var moren hans, det er jo hele poenget.

Hvordan kan du være så skråsikker på det? Det er etter hva jeg har forstått 2 bøker igjen(?) av serien, og hvis morens identitet er relevant for historien, noe jeg tror den er, så får vi vite det før TV- seriens slutt.

 

Fordi det er tonnevis av ting som er relevant for historien som aldri blir fortalt rett ut. Mer i bøkene enn i serien, siden kontekst fungerer annerledes, men også i serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...