Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

 

De kommer aldri til å si rett ut hvem som var moren hans, det er jo hele poenget.

Hvordan kan du være så skråsikker på det? Det er etter hva jeg har forstått 2 bøker igjen(?) av serien, og hvis morens identitet er relevant for historien, noe jeg tror den er, så får vi vite det før TV- seriens slutt.

 

Fordi det er tonnevis av ting som er relevant for historien som aldri blir fortalt rett ut. Mer i bøkene enn i serien, siden kontekst fungerer annerledes, men også i serien.

 

Jeg har ikke påstatt at det blir sagt rett ut, men at jeg tror vi får vite det.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Satt å tenkte at eg synes det var rart at ingenting skjedde når Melissandra ofra jenta (har jo alltid skjedd noe ellers). Mulig at Jon blir gjenoplivd / aldri dør?

 

 

 

Snøen smelta og Stannis og co kunne masjere til Winterfell....

 

#ISuck :p

Skuffende resultat tho :p

 

NO assasination, no epicness, no nothing :(?

Lenke til kommentar

 

 

 

De kommer aldri til å si rett ut hvem som var moren hans, det er jo hele poenget.

Hvordan kan du være så skråsikker på det? Det er etter hva jeg har forstått 2 bøker igjen(?) av serien, og hvis morens identitet er relevant for historien, noe jeg tror den er, så får vi vite det før TV- seriens slutt.

 

Fordi det er tonnevis av ting som er relevant for historien som aldri blir fortalt rett ut. Mer i bøkene enn i serien, siden kontekst fungerer annerledes, men også i serien.

 

Jeg har ikke påstatt at det blir sagt rett ut, men at jeg tror vi får vite det.

 

Jeg tror alle hintene vi fikk var de i denne sesongen. Jon er død, og jeg tror ingen andre har mulighet til å finne det ut. Med mindre det blir i forhold til at han ikke brenner eller lignende i episode 1.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Mellisandria kommer til å vekke opp Jon i starten av neste sesong og siden han har død så er han ikke lengre bundet av eden til Nights Watch. Deretter tror jeg han kommer til å lede wildings mot Winterfell og vinne, dermed så vil profetien til Mellisandria gå i oppfyllelse.

 

 

Det jeg derimot spekulerte på når jeg så episoden er hvor fikk Ramsey tak i alle de hestene og soldatene. Leide han inn de som stakk ifra Stannis eller var de gjemt bak Winterfell? Ble veldig overrasket over at de hadde såpass mange. Har liksom ikke fått inntrykk at Winterfell er så sinnssykt stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner jo at det er Boltens sin hær, men synes at den bare poppet opp. Vi har jo bare sett noen få vakter på Winterfell og jeg har ikke hatt det inntrykket at han satt på flere hundre (over tusen?) hester og soldater. Dermed så lurte jeg på om de som hadde desertert ifra Stannis hadde ridd til Boltens og bydd sine sverd og tjenester til han istedet.

 

Har ikke fått følelsen at Winterfell er såpass stort at det kan oppretteholde en såpass stor hær over tid.

 

Ser at jeg skrev feil i forrige innlegg og mente selvfølgelig Boltens når jeg skrev Ramsey.

Lenke til kommentar

Du må lese litt mer om logistikk i middelalderens krigføring. Det er skrevet utrolig mye om temaet. Store hærer var helt klart i stand til å fø på seg selv med medbrakt mat og, selv om det også var vanlig å stjele var det minst like vanlig at de sendte folk foran seg for å kjøpe tonnevis med korn, kjøtt og lignende, som var klart til hæren kom.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper litt at Jon forblir død, og han ikke vekkes til live.

 

 

Kunne nesten sett for meg at Stannis blir tvunget til å bli med i Night's Watch eller dø av Brienne. Det er vanskelig å gjøre en fyr som han noen folk kan like, men det trenger ikke nødvendigvis denne serien som har Ramsey Bolton som en viktig nok birolle å gjøre. Alt serien trenger å gjøre er å gjøre det troverdig at han blir med i Night's Watch, som siste mulighet til å forsette å leve. 

 

Stannis har også ulikt mange av "tvilerne" hørt nok om at det finnes annet enn wildlings Beyond The Wall. Tyrell's og Lannisters ler av dette, mens Stannis har opplevd magi på nært hold. Ville bare blitt noe unødvendig om hana arme en tredje gang skal bli slått ut. Så kanskje med Stannis kan Night's Watch med tid få en ny leder som ikke er Alliser Thorne.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi det hadde vært langt, langt mer naturlig å ikke åpne gaten for Jon Snow og Wildlings? Det hadde derimot ikke ført til en like "sjokkerende" avslutning. Gir ingen mening at de åpnet gaten for folket de hater bare for å drepe Jon Snow når alle er kommet trygt gjennom. Ekstremt tynn suppe spør du meg.

 

Vel, for det første er det ikke sikkert at det var stor enighet blant Nights Watch om at Jon burde dø på det tidspunktet. For det andre var Stannis fortsatt i live, og det hadde utvilsomt blitt større konsekvenser for gutta der oppe om de nektet å slippe inn Jon og Wildlings, som skulle bidra Stannis i krigen.

 

Hva er det å diskutere? Jeg syns jo ikke serien blir noe bedre fordi noen andre sier så. 

 

Dette er likevel et diskusjonsforum og ikke en blogg, så det kan jo være greit å begrunne det man skriver.

 

Vi kan diskutere Game of Thrones, ikke mine meninger. 

Dessuten er det nok av folk som "blogger" her som du få fint kaller det, men det blir forbigått så lenge enn har en gjennomsnittlig oppfatning/mening som resten av gjengen. 

 

Og sist, men ikke minst, er den quoten der kopiert helt ut av kontekst :)

 

Jeg siterte innlegget ditt i sin helhet. Det er så i kontekst som det kan få blitt.

 

Alle har meninger om GoT her. Det er helt meningsløst hvis ingen gidder å begrunne eller utdype i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir i såfall med en annen skuespiller, da kit harrington ikke er med i sesong 6.

 

Hva Kit Harrington sier nå betyr lite. Han kan jo ikke si noe annet heller. D&D tar heller en løgn nå, så lenge de bare gjør det 1 gang så funker det greit nok for dem og HBO.

 

Eller en teori som jeg kan like. Han kommer ikke tilbake neste sesong, hverken skuespiller eller karakter. Han blir tatt med nord for wallen der han blir brent, og at han dermed kan vekkes til live på forskjellige måter. 1: Pga hans mulige Targaryen-blod så vekkes han til live med å bli brent, noe lignende som Dany var (selv om hun så klart ikke var død). 2: Han blir vekket tilbake av Melisandre, kanskje i en kombinasjon av teori nr1. Og nr3. Han blir ikke brent, men bare kastet nord for wallen, der han blir gjort om til en WW. Alle disse gjenopplivningene kan skje uten at vi får det med oss og så går det over en sesong til vi ser han på nytt.

 

At han blir brent/lagt igjen nord for Wallen kan Thorne & co også gjøre fordi de vil vise han disrespekt ved å behandle han som en wildling.

 

Det sagt, egentlig bare teori 3 der som jeg synes er grei med tanke på at han blir vekket til live. Selv om vi har sett at det går an å komme tilbake fra de døde (Beric Dondarrion), så synes jeg hovedregelen burde være død=død.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

En ting jeg kom på, som kan være et ganske så subtilt hint ifra serieskaperne.

 

Aemon Targaryen sier i en av denne sesongens episoder før hans død: "Kill the boy and let the man be born".

 

Hva hvis dette betyr at for at Jon skal bli født på ny, må Olly bli drept. Kun ved morderens blod kan den døde vekkes opp. Og det er her Melisandre kommer inn i bildet.

 

Targaryens er jo kjent for å være sanndrømte og å kunne skimte fram i tid. Hva hvis dette var et av de øyeblikkene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...