Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... Idet voldtekten var et faktum var det ikke lenger noe vits å holde kameraet på Sansa. Vi vet hva som skjer der. Med å flytte kameraet til Theon viste de hans situasjon samtidig. At dette viiirkelig suger for han også, ikke bare Sansa. Serieskaperne tok to fluer i en smekk, og jeg tviler sterkt på at Sophie Turner sine skuespillerevner hadde noenting med scenen å gjøre.

Syns det hele er selvforklarendr ja. Og jeg syns løsningen de valgte var en bra en altså. "Theon" er nok der enda, om enn ganske langt inne.

Lenke til kommentar

For å bygge en historie og et fundament som gir store emosjonelle, handlingsforløpene og banebrytende pay-offs er det essensielt for historien å gå i detalj på karakterers beslutninger, atferd, svakheter og mål - og å se alt dette forandre seg over tid.

  Når da et klimaks oppstår, hvor ett eller flere av disse godt utdypete karaktertrekkene får en konsekvens på godt eller vondt, vil tiden investert i denne karakteren og forståelsen rundt han eller hennes beslutninger treffe deg emosjonelt basert på din forståelse og sympati til karakteren, og tiden tilbrakt med dem.

 

Let the debating begin!

 

Nettopp. Og derfor er Sand Snakes-delen så mye kritisert. Bortsett fra at de er døtrene til Oberyn og den lille informasjonen vi har fått om dem fra hendelsene med Oberyn, samtalene mellom Oberyn og Cersei, mellom Ellaria og Doran og mellom Ellaria og Sand Snakes så vet vi alt for lite om dem. Jeg følte at kampen mellom Jamie/Bronn og Sand Snakes skulle gi inntrykk av at det var viktigere/større enn det jeg følte. Når Catlyn og Tyrion ble angrepet av Tribes-men i sesong 1 så hadde man fått mer info om begge de to enn det man hadde om Sand Snakes nå.

 

Jeg kan ikke forestille meg at det var mange som håpet at Sand Snakes skulle lykkes. Hverken de som heier på de "snille" eller de som ønsker mest mulig krig. Selfølgelig kan dette være en oppbygning til noe senere i sesongen (noe det sikkert er også), men hendelsen i denne episoden ga meg ingenting, noe jeg føler serien prøvde å gi.

 

Ellers synes jeg sesongen har vært bra. Spesielt Jon(The Wall generelt også), Stannis, Bolton, Sansa og Littlefinger-delene synes jeg har vært bra. Cersei og Kings Landing synes jeg er litt av det samme som før, men man ser jo her at det sakte bygger seg opp mot virkelige problemer. Dany-storyen går sakte, men den går fremover. Jeg skulle likevel likt å fått inn litt mer frempek/info om plan om veien videre for hun etter Meeren. Bare tease oss litt med at hun får mer informasjon om hvordan det står til i Westeros, og hun ser fram til å dra ditt. Men regner med at vi kan vente oss at noe skjer når/hvis Tyrion og hun møtes. Tyrion sin reise har egentlig vært veldig fin synes jeg. Se Volantis, se Valyria, se Dragon, se Stone Men. Hele reisen hans blir jo en måte for oss å se mer av hele verdenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, synes sesongen begynte bra men nå har det nesten ikke vært bevegelse i de to siste episodene. Noe av problemet er at de har så mange parallelle historier å fortelle, så uansett hvordan de gjør det så vil det enten føles som om det går for fort eller for sakte. Episodene burde kanskje vært lengre.

 

Når det er sagt så er jeg veldig spent på å se hvordan det går med Jorah i the fighting pits, og om Loras slipper unna med homsinga si.

Lenke til kommentar

ungene til søsteren min ser fortsatt på tven selv rett etter fantorangen har sluttet av på søndager ^^ for meg er da nrk 3 barnetv frem til kvelden da :p

 

men uansett, enig at den scenen ikke var noe gale, ei heller at det arya var egentlig så gale men det skulle vært mer diskusjoner rundt det selv om hun gjør bare det faren sier :)

 

spent på hvordan neste episode spiller seg ut, er vel snart duket for stannis vs bolton fight?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

6 episoder, føler ikke at det har skjedd en "dritt".

Blir vel noen heseblesende siste episoder med en haug av cliffhangers, før det er enda et år til med venting. 

Lenke til kommentar

6 episoder, føler ikke at det har skjedd en "dritt".

Blir vel noen heseblesende siste episoder med en haug av cliffhangers, før det er enda et år til med venting. 

Vel, GoT er i bunn og grunn bare en glorifisert såpeserie...ikke at det er noe galt i det, elsker å følge med på det jeg, men det er hva det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

6 episoder, føler ikke at det har skjedd en "dritt".

Blir vel noen heseblesende siste episoder med en haug av cliffhangers, før det er enda et år til med venting. 

Vel, GoT er i bunn og grunn bare en glorifisert såpeserie...ikke at det er noe galt i det, elsker å følge med på det jeg, men det er hva det er.

 

Ja det er det absolutt, men syns denne sesongen har vært veldig tafatt sammenligna med de foregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...