Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, jeg har alltid vært skeptisk til Stannis pga. forbindelsen hans til Melisandre og Lord of Light-kulten. Denne typen kulter er alltid dårlig nytt og det er bare et spørsmål om tid før det sklir helt ut. Men ja, det legges opp til at Stannis ofrer Shireen og vinner over Boltons på den måten. Når det er sagt så jeg ønsker jeg ikke at Boltons skal vinne heller, så det blir hipp som happ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis stannis ofrer datteren sin til gud, som jeg faktisk tror serien hinter mot, så mister jeg all respekt for ham. Og det er synd, han er en av favorittene mine.

 

Det skjer ikke, da mister hele den delen av serien all verd. 

Men han tykke sjørøveren som skriver denne boka er jo psykisk ustabil for å ta lite i, så hvem vet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun ble arrestert i Sept of Baelor. Var jo rimelig tydelig at de var der med tanke på samtalen med High Sparrow. Det er også der Sparrows har makt. Kongen holder til i The Red Keep, og det gir ikke mening å plassere fanger som betyr mye for kongen, hos kongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

The Sparrow er vel ikke i the Red Keep? Vi så jo Cersei reise ditt i en tidligere episode...

 

Cersei, Margaery og Loras sitter etter hva jeg har forstått i fangekjelleren til Red Keep. Hele scenen hvor Cersei ble arrestert var slik jeg forstod i Red Keep.

 

Han hadde jo en lang tale om at det var det eldste bygget i byen og at det alteret i kjelleren var det ekte og at statuen av Baelor over septen var det "falske". Trodde det kom tydelig fram at maktsenteret deres ligger i deres eget religiøse bygg.

Lenke til kommentar

Hun ble arrestert i Sept of Baelor. Var jo rimelig tydelig at de var der med tanke på samtalen med High Sparrow. Det er også der Sparrows har makt. Kongen holder til i The Red Keep, og det gir ikke mening å plassere fanger som betyr mye for kongen, hos kongen.

 

Cersei sier jo til Margaery at "men often go mad in the Black Cells beneath the Red Keep" når hun snakker med Margaery. Det synes jeg var ganske klart bevis på at det er der hun sitter. Og overgangen til kapellet var slik at jeg forstod det slik at kapellet var del av Red Keep i motsetning til den store greia hvor vi først så High Sparrow, men har vel misforstått litt der da.

Lenke til kommentar

 

 

Hun ble arrestert i Sept of Baelor. Var jo rimelig tydelig at de var der med tanke på samtalen med High Sparrow. Det er også der Sparrows har makt. Kongen holder til i The Red Keep, og det gir ikke mening å plassere fanger som betyr mye for kongen, hos kongen.

Cersei sier jo til Margaery at "men often go mad in the Black Cells beneath the Red Keep" når hun snakker med Margaery. Det synes jeg var ganske klart bevis på at det er der hun sitter. Og overgangen til kapellet var slik at jeg forstod det slik at kapellet var del av Red Keep i motsetning til den store greia hvor vi først så High Sparrow, men har vel misforstått litt der da.

En celle er en annen lik?

Lenke til kommentar

 

Hvis stannis ofrer datteren sin til gud, som jeg faktisk tror serien hinter mot, så mister jeg all respekt for ham. Og det er synd, han er en av favorittene mine.

 

Det skjer ikke, da mister hele den delen av serien all verd. 

Men han tykke sjørøveren som skriver denne boka er jo psykisk ustabil for å ta lite i, så hvem vet 

 

Helt enig at han har noen problemer, men er faktisk ikke han som bestemmer noe av det som skjer denne sesongen. 

Lenke til kommentar

 

Hun ble arrestert i Sept of Baelor. Var jo rimelig tydelig at de var der med tanke på samtalen med High Sparrow. Det er også der Sparrows har makt. Kongen holder til i The Red Keep, og det gir ikke mening å plassere fanger som betyr mye for kongen, hos kongen.

 

Cersei sier jo til Margaery at "men often go mad in the Black Cells beneath the Red Keep" når hun snakker med Margaery. Det synes jeg var ganske klart bevis på at det er der hun sitter.

 

For meg var det bruk av en referanse til noe kjent, noe Cersei har et forhold til.

 

Cersei vet mye om hva fangenskap i the Red Keep innebærer ettersom hun har vært dronning i mange år, men hverken hun eller noen andre vet egentlig noe særlig om hva fangenskap i the sept of Baelor innebærer, ettersom de cellene ikke har vært i aktiv bruk på flere generasjoner. Så når Cersei snakker om the black cells så gjør hun det for å trekke en sammenlikning mellom det å sitte i en "black cell" (som er de mest uhyggelige av celler the Red Keep kan stille opp med) og den cella som Margaery sitter i.

 

En typisk Cerseisk måte å "gni det inn" på.

Lenke til kommentar

Bare en tanke som slo meg.. I første episode av årets sesong så blir jo Cersei spådd av en heks.

Husker ikke ordrett hva heksa sa, men kan det kanskje spores tilbake til hennes nåværende situasjon?

 

-I've been promised to the prince. When will we marry?

-You will never wed the prince. You will wed the king.

-But I will be queen?

-Oh, yes. You'll be queen. For a time. Then comes another, younger, more beautiful, to cast you down and take all you hold dear.

-W-will the king and I have children?

-No. The king will have 20 children. And you will have 3.

-That doesn't make sense.

-Gold will be their crowns. Gold their shrouds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...