Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digget musikalen! :D

 

Angående voldtektsscenen i forrige episode så TRENGER vi strengt tatt ikke bli vist at noen blir voldtatt, for å få se en pupp.... noen ganger er det vel så effektivt å ikke vise det som skjer, så fantasien løper løpsk istedet for å bli fortalt alt med teskje. Jeg syns at ansiktsuttrykket til Theon var beskrivende nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, nå ble det fart i sakene!

 

Det føles rettferdig nå at også Cersei er fanget av Sparrows. Hadde på følelsen at det kom til å skje. De har flere ganger nevnt at rettferdigheten skal også gjelde for de mektige såvel som de fattige. Cersei gravde sin egen grav ved å gi så mye makt til dem. High Sparrow har ihvertfall ikke noen skjulte motiv for handlingene, noe som er interessant i og for seg selv. Når det gjelder samtalen mellom Lady Olenna og Littlefinger, så er jeg litt usikker på hvilken gave Littlefinger kan by på - som er av hennes interesse. Som igjen kan hjelpe henne å få befridd Margaery og Loras.

 

Det var nok også den siste spikeren i kisten til Theon Greyjoy. Tror det er bare å gi opp at Reek får et stort og positivt vendepunkt. Tror det eneste som kan føre til det er hvis Ramsay dør.

 

Ellers var det spennende utvikling hos Tyrion. Endelig har de funnet Daenerys, litt raskere enn det jeg hadde forventet. Nå håper jeg bare at hun kommer til å stole på han.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at noen kan påstå at denne sesongen har vært døll. 

 

Det er veldig interessant når det gjelder Sparrows. De er angivelig ukorruptbare, Det vil bli spennende å se om det faktisk finnes en måte å overvinne dem på, nå som de har fått makt av Cersei. Herlig å se at det endelig blir konsekvenser av Cerseis kortfattige handlinger. Hun har alltid hatt ideer med kortsiktige løsninger, og det var noe hennes far visste veldig godt, og hun fikk heller aldri innflytelse nok til å få utført noe av det. Selv om hun selv tror hun er et like stort geni som hennes far. Nå som han er død, og hun har fritt spillerom, er det herlig å se at hun beviser for seg selv at hun ikke er på samme nivå. 

 

Samtalen mellom Olenna og Littlefinger var interessant. "A handsome young man". Jeg antar at hans gave til Cersei var Lancell. Når det gjelder tilsvarende gave til Olenna, så tenkte jeg med en gang Gendry. Det gir mening, da Dragonstone ligger i nærheten av Vale, men spørsmålet er jo da på hvilken måte han kan være en fordel for dem. Skal jeg tippe, så vil det være at han kan gjøre krav på tronen når det bevises at Cersei har hatt fått Tommen sammen med Jaime, og Gendry vil da få makten til å løslate Tyrells. Men det vil jo da være en liten stikker i hjulene for Littlefinger, som ikke vil stoppe før han sitter på den tronen selv. Men samtidig var han trengt inni et hjørne der sammen med Olenna. 

 

Jeg tror det skal mer til for at Theon bryter ut. En liten samtale med Sansa vil ikke være nok til å få ham til å risikere det der. Hadde han gjort det, ville jeg følt han brøt ut av karakter, med tanke på alt han har vært igjennom. Jeg tror fortsatt at han vil klare å bryte ut av det, men da må det mer til enn det der.

 

Tyrion fikk et overraskende kjapt møte med Dany ja. Trodde ikke det ville skje før i neste sesong. Vanskelig å forutse hva som vil skje videre med de to nå. Og Jorah. 

Herregud, Daario har blitt en kjip karakter. Han har bare blitt kjipere og kjipere etter rollebyttet. I denne sesongen har han vært utrolig lite interessant, særlig i forhold til potensialet han viste da vi først fikk se ham. Forferdelig casting har nok også noe å si der.

 

Bronn lever videre! (sannsynligvis) 

Flott med litt mer personlighet på Sand-jentene.

Og Sam mistet jomfrudommen. Score!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når det gjelder samtalen mellom Lady Olenna og Littlefinger, så er jeg litt usikker på hvilken gave Littlefinger kan by på - som er av hennes interesse. Som igjen kan hjelpe henne å få befridd Margaery og Loras.

 

Tror det er Lancel de tenker på. Med alle sine spioner så har nok LF visst om Lancel lenge og hvisker Olenna i øret at de kanskje bør bruke Lancel mot Cersei.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder samtalen mellom Lady Olenna og Littlefinger, så er jeg litt usikker på hvilken gave Littlefinger kan by på - som er av hennes interesse. Som igjen kan hjelpe henne å få befridd Margaery og Loras.

Tror det er Lancel de tenker på. Med alle sine spioner så har nok LF visst om Lancel lenge og hvisker Olenna i øret at de kanskje bør bruke Lancel mot Cersei.

 

 

Jeg tviler, for det gir egentlig ikke mening. Lancel er nå en del av The Sparrows, og han har ikke noen form for lojalitet mot verken Littlefinger eller Olenna. Lancel har allerede tilstått for lenge siden. Det gir egentlig mer mening at det er snakk om Ollyvar - som faktisk er ansatt hos Littlefinger. Han hjalp allerede Cersei, men er usikker på hvordan han nå kan hjelpe Olenna.

 

Scenen med Bronn og Sand Snakes var stilig! Storkoste meg igjennom hele episoden.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg, skjønner ikke helt hvorfor folk synes det er så kjedelig. Jeg har det vilt gøy og storkoser meg gjennom alt.

 

Jeg synes heller ikke det er kjedelig. Tvert imot liker jeg at man tar seg god tid. Problemet er at vi nå er over halvveis i sesongen, og da frykter jeg at det blir mye hastverksarbeid på slutten. Det er det som er hovedproblemet mitt, ikke at det ikke skjer nok.

 

Skjønt, jeg lurer virkelig på hva som skjer med White Walkers. Man har bygget opp mot disse siden starten. Det er litt merkelig at det skjer så lite der. Kanskje det er disse som dukker opp i siste sesong?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...