Gå til innhold

- Gi mæ sama, isbjørna å moskusa!


Anbefalte innlegg

For samfunnet og vårt folk så er det ikke noe bra med en økt homsebefolkning siden det åpenbart ikke blir flere barn av det. Homofili er i den forstand døden og ikke livet.
Tro det eller ei, men homofili har ikke dødd ut, men tvert imot overlevd hos mange dyrearter.

 

Dine fordommer kan muligens påvirkes av vitenskap. De to primatene som er nærmest den "grenen" mennesket kom fra er sjimpanser og bonoboer. Vår seksuelle adferd er en blanding av hva vi ser hos disse to artene og mange mener vi er nærmest bonoboene. Bonoboene er ikke så kjente og det er muligens fordi deres adferd har sjokkert mange.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonobo#Sexual_social_behavior

Det står jo der i URL-en. "Sosial Atferd". Da gjetter jeg på at forklaringen til at homofili har overlevd i dyreriket, er at det styrker sosial bånd, som er en viktig egenskap for å overleve som gruppe. Var det innertier (har ikke åpnet URL for å lese om dette)?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du skjønner at det er en agenda bak all denne normaliseringen av homofili?

 

Med dine holdninger til homofile synes det som om du er veldig dårlig integrert i det norske samfunnet. Du kan jo bare flytte tilbake dit du kom fra, vet du, hvis du er så misfornøyd med det moderne norske samfunnet. Til Afghanistan, Pakistan, Saudi-Arabia eller hvor du nå kommer fra.

Lenke til kommentar

Litt synd hvordan media prøver å kneble oss ved at vi knapt kan si noe kritisk uten å bli stemplet som rasistisk. Jeg syns det var uheldig at hun dama der vant MGP. Når man representer Norge i en slik konkurranse syns jeg man kan vise til noen tradisjoner i Norge eller "norsk"..

 

Så kan man jo selvfølelig si at de fleste tradisjoner og kjennetegn vi har her i Norge er importert. Joda, hverken samene eller moskusene har vært her særlig lenge i en større sammenheng. Men de HAR vært her. Det var ikke noe som helst norsk over den sangen i det hele tatt.

 

Nei gi meg gjerne B-gjengen, kebab og jojo gangsters importert fra MTV, det har iallefall blitt en del av den norske kulturen og om 100 år er det sikkert like naturlige deler av Norge som moskuser og samer.

 

Norsk? Som i felegnukk og springskalledans?

Ble Gran Prix laget for å vise fram det enkeltes lands tradisjoner? Jeg har aldri fått følelsen av at noen av bidragene har vært særpreget norske noensinne. Bortsett fra litt samisk joik da.

 

Det er Subishi som tror masse gammeldags nasjonalistisk tradisjonsfremvisning kan lykkes i GP. Selv er jeg selvsagt inneforstått med at det er helt andre ting som "selger" i GP.

Derfor må vi velge vinnerlåt ut fra andre kriterier. Av alle deltakerne i år er Stella den som har størst sjanse til å lykkes med en moderne, catchy låt.

Lenke til kommentar
For samfunnet og vårt folk så er det ikke noe bra med en økt homsebefolkning siden det åpenbart ikke blir flere barn av det. Homofili er i den forstand døden og ikke livet.
Tro det eller ei, men homofili har ikke dødd ut, men tvert imot overlevd hos mange dyrearter.

 

Dine fordommer kan muligens påvirkes av vitenskap. De to primatene som er nærmest den "grenen" mennesket kom fra er sjimpanser og bonoboer. Vår seksuelle adferd er en blanding av hva vi ser hos disse to artene og mange mener vi er nærmest bonoboene. Bonoboene er ikke så kjente og det er muligens fordi deres adferd har sjokkert mange.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonobo#Sexual_social_behavior

Homofili gir ikke barn.

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke et sekund på at mange unge og påvirkelige menn bestemmer seg for å bli homo når de leser i pressen og ser tv-programmer om homser hele tiden, akkurat som om det var det mest naturlige i verden. Se hvor lenge du selv kan stappe tissen din i kloakk uten å få aids og kom så tilbake til meg når du omsider har fått aids og fortell meg hvor naturlig og i tråd med naturens evige regler dette er.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Det er ingen som blir homofile/bifile fordi Jan Thomas er mye i media...

 

Det er ingen homofile jeg har pratet med som har hatt ett valg.

 

Bare det å være litt annerledes i dagens samfunn kan medbringe mye strev, tror du virkelig folk plutselig velger å bli homo?

 

Det er ett pluss at homofili blir mer synlig, da fordommene mot dette er helt håpløse.

Lenke til kommentar

Men det er det ingen som gjør, ikke i den forstand at de blir homofile. Andelen homofile i samfunnet har ikke øket, bare andelen som er åpne om det. HIV er forøvrig et virus som ikke smitter gjennom kloakk, men gjennom blod, og kjønnslig omgang. Den smitter ikke lettere mellom menn enn mellom mann og kvinner, men den smitter lettere ved anal sex fordi det lettere oppstår rifter. (Derfor er homofile kvinner sjeldnere rammet, fordi det ikke er så vanlig med penetrering.)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du sett etter, pk? Sannheten er at vi ikke vet sikkert ennå. Det er ikke grunn god nok til avvise det. Når samtiden avviste Semmelweiss teori om smitte via hendene fordi han med datidens kunnskap og metoder ikke kunne påvise bakteriene, betydde det ikke at han tok feil. Ettertiden beviste at han hadde rett. Genetiske studier har komme til ulike resultater, men det finnes ikke forskning som i sum avviser en genetisk faktor.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke et sekund på at mange unge og påvirkelige menn bestemmer seg for å bli homo når de leser i pressen og ser tv-programmer om homser hele tiden, akkurat som om det var det mest naturlige i verden.
Omfatter dette også bonoboer og alle andre dyrearter med homoseksuell adferd, de ser for mye på tv?

Irrasjonell adferd finner man over alt.

Lenke til kommentar
nå var det jo ikke russerene som ville ha stalin da..

soviet hadde stort potensiale men det ble feil folka som kom til makta etter lenin..

Var liksom Lenin så bra da? har var også ansvarlig for massakre og ba om at likene ble hengende framme til advarsel mot andre som ikke ville underkaste seg.

 

Jeg utfordrer deg også til å komme med ett eneste eksempel på hvor man har prøvd kommunisme uten at det har ført til drap og massive brudd på mennekerettene.

Lenke til kommentar

Innlegget mitt var ment som et svar på mchalvorsens avvisning av at noen kan bestemme seg for å bli homo pga intrykk de f.eks får i media.

At noen kan bestemme seg for å prøve det er utvilsomt. Jeg har selv kjent mennesker som har gjort det. Men det varer sjelden. En av dem var lesbisk av politiske årsaker noen år i ungdommen. I dag er hun gift med en mann og har barn. På samme måte finnes det homofile som velger et heterofilt ekteskap fordi det er enklere enn å innrømme sin legning. Det beviser ikke at legning er et valg, bare at vi er utstyrt med nettopp evnen til å velge, også på tvers av forutsetningene.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...