Gå til innhold

- Gi mæ sama, isbjørna å moskusa!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig så er det verdt å merke seg hvordan media aktivt promoterer såkalt "flerkulturelle" innenfor underholdning og snart bare underholdning. De eneste forbilder innvandrerbefolkningen har å strekke seg etter er gangbangers og atleter. F.eks arbeidere og den slags er ikke pressen så nøye på å vise frem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som sjokkerte meg mest var antall skrivefeil av en varaordføreren.

Burde vært en forbrytelse å skrive på den måten.

Det er ikkje skrivefeil, men dialekt... Om du skriver rent bokmål (eller nynorsk) på Facebook hører du nærmest til et mindretall, i min erfaring, og særlig om du også regner med typisk "fjortis-språk" som en slags dialekt/sosiolekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som sjokkerte meg mest var antall skrivefeil av en varaordføreren.

Burde vært en forbrytelse å skrive på den måten.

Det er ikkje skrivefeil, men dialekt... Om du skriver rent bokmål (eller nynorsk) på Facebook hører du nærmest til et mindretall, i min erfaring, og særlig om du også regner med typisk "fjortis-språk" som en slags dialekt/sosiolekt.

Det finnes bare to skriftsspråk. Dialekt er ikke et skriftsspråk. Skjerpings ;)

 

EDIT: EDIT.

Endret av Milt
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Flagbærer for Norge under ol i Kina

 

Kasirye503_1218207063.jpg

 

Så gjenstår det å spørre, er det noen som ser et klart og tydelig mønster?

Ja, ser at det er de selvsamme menneskene som krever "integrering, deltagelse og bli-norsk" som også er de første til å kaste stein på de som lykkes. Var det det du mente?

Hah! Nei, jeg snakker om hvordan etnisk norske skal viskes ut til fordel for et nytt og "flerkulturelt" Norge og at det er en grunn til at "norsk" presse pusher "flerkulturelle" i en meget ufordelaktig stor grad i forhold til deres antall i befolkningen ellers.

 

http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalistisk+arbeid+i+det+flerkulturelle+Norge.b7C_wlnIY4.ips

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hah! Nei, jeg snakker om hvordan etnisk norske skal viskes ut til fordel for et nytt og "flerkulturelt" Norge og at det er en grunn til at "norsk" presse pusher "flerkulturelle" i en meget ufordelaktig stor grad i forhold til deres antall i befolkningen ellers.

Vel, new rules. Vi lever ikke i ei boble lengre. Vi får revolusjoner inn på netthinnen i real-time, og folk tar seg rundt jorden på noen timer.

 

Jeg "vet" forresten hva den omtalte varaordføreren på Sunnmøre kunne tenkt seg å sett i MGP;

 

http://www.youtube.com/watch?v=Qq3WEB_DTO8

 

En nydelig video. Men husk, i sin tid prøvde staten og skremme-mennene med alle middler også å viske ut den samiske identiteten. Alt "etnisk" var farlig. Noen har slike holdninger fortsatt, mot det som er anderledes

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...