Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har lurt på lenge med alle diskusjoner som nevner noe som helst med Apple og iPhone4.

Hvorfor mener alle at iPhone4 er en "elendig" telefon?

 

Kan forstå at noen foretrekker Android, andre iOS, noen Symbian og andre Windows Phone osv.. Men det må da gå an å se på alternativer for hva de er verdt til tross for at du selv kanskje velger og foretrekker andre alternativer?

 

 

Jeg tenker da spesielt på at folk forgudet Samsung Galaxy S og mente at det var MYE bedre enn iPhone4, og nå har vi HTC Desire HD som folk mener er MYE bedre enn iPhone4. Mange mener også at Google Nexus One og HTC Desire er MYE bedre enn iPhone4? Og nå har vi fått en ny runde med at HTC HD7 og Samsung Omnia7 er MYE bedre enn iPhone4?

 

Greit nok at folk kan mene dette, men på hvilket grunnlag? Det er jo ikke sånn at iPhone4 har noen dårlig maskinvare og er en grusom telefon?

Akkurat som Galaxy S, Nexus One, Desire, Desire HD osv.. heller ikke er spesielt dårlig på maskinvaren.

 

 

Men syntes ting blir dratt helt ut av kontekst når det skal rakkes ned så til de grader? Kan noen nevne ting med MASKINVAREN på forskjellige telefoner som gjør de SÅ MYE BEDRE enn iPhone4? Da tenker jeg ikke på subjektive meninger om og rundt mobiloperativsystemet og hva enkelte foretrekker der osv.. Men hva som gjør telefonene og maskinvaren på dem så grusomt mye bedre enn iPhone4 som så utrolig mange tilsynelatende ser ut til å mene at de er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg litt enig med amobil-redaksjonen her. Greit nok at det er voldsomt å justere ned karakteren såpass voldsomt, men feilen ser ikke akkurat ut til å være bagatellmessig heller.

 

Har riktignok aldri opplevd dette problemet på min iPhone 4 selv, men så pleier jeg ikke å berøre ansiktet med skjermen under samtaler, dermed er det godt mulig feilen er der også på min telefon. Men for de som synes problemet er plagsomt, og det ser ut til å påvirke ganske mange med tanke på at det så langt er over 2000 innlegg i en supporttråd om dette på Apples diskusjonsforum, er jo telefonen langt på vei ubrukelig som telefon.

Lenke til kommentar

Hva har dette noe for seg da?? Lengeeee siden iphone 4 kom og de som ha kjøpt har allerede kjøpt. Spill for galleriet som overhode ikke vil ha noe effekt for de tusenvis som allerede har kjøpt seg.

 

Men kanskje det kan bli en avgjørende faktor for folk som vurderer å kjøpe en iPhone fremfor en annen telefon rundt samme prisklasse?  Dette er en såpass populær telefon, som kommer til å selge i bøtter og spann lang tid fremover. Selv har eg nylig bestillt meg en iPhone 4, men var ikkje klar over at dette var ett så stort problem som det tydeligvis er... Håper i det minste eg er heldig med min ;)

Slapp av. Hadde ett par tilfeller av proximity sensor problemer i starten, men etter 4.1 oppdateringen har det aldri skjedd. Altså programvare endringen amobil snakker om har kommet og den har fikset problemene. At de har vært meget uheldig får så være. Av de jeg kjenner så har ikke dette vært noe problem. 

 

 

6 -> 4 er litt barbarisk spør du meg, men da får Android-gjengen noe å snakke om igjen i hvert fall.

Men så består jo android gjengen av 10 brukere som egentlig er samme person :p

 

 

 

 

Gleder meg til å se at dere barberer terningkast på androidtelefonene som har blit lovd på app butikk og oppdateringer i flere år :new_woot:

 

Her er HTC Desire testen deres. Regner med at dere setter ned karakteren til terningkast 3, siden jeg ble meget skuffet over batteritiden(er jo ikke selve batteriet som er dårlig, men programvaren) på denne telefonen. Og det gjelder begge htc desirene vi har hatt i huset. Bare sjekk Desire trådene så tror jeg dere ser at dette problemet er MYE større enn proximity sensorproblemet.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg har lurt på lenge med alle diskusjoner som nevner noe som helst med Apple og iPhone4.

Hvorfor mener alle at iPhone4 er en "elendig" telefon?

 

Kan forstå at noen foretrekker Android, andre iOS, noen Symbian og andre Windows Phone osv.. Men det må da gå an å se på alternativer for hva de er verdt til tross for at du selv kanskje velger og foretrekker andre alternativer?

 

 

Jeg tenker da spesielt på at folk forgudet Samsung Galaxy S og mente at det var MYE bedre enn iPhone4, og nå har vi HTC Desire HD som folk mener er MYE bedre enn iPhone4. Mange mener også at Google Nexus One og HTC Desire er MYE bedre enn iPhone4? Og nå har vi fått en ny runde med at HTC HD7 og Samsung Omnia7 er MYE bedre enn iPhone4?

 

Greit nok at folk kan mene dette, men på hvilket grunnlag? Det er jo ikke sånn at iPhone4 har noen dårlig maskinvare og er en grusom telefon?

Akkurat som Galaxy S, Nexus One, Desire, Desire HD osv.. heller ikke er spesielt dårlig på maskinvaren.

 

 

Men syntes ting blir dratt helt ut av kontekst når det skal rakkes ned så til de grader? Kan noen nevne ting med MASKINVAREN på forskjellige telefoner som gjør de SÅ MYE BEDRE enn iPhone4? Da tenker jeg ikke på subjektive meninger om og rundt mobiloperativsystemet og hva enkelte foretrekker der osv.. Men hva som gjør telefonene og maskinvaren på dem så grusomt mye bedre enn iPhone4 som så utrolig mange tilsynelatende ser ut til å mene at de er?

 

Problemet er vel at iPhone skal være best/perfekt. Slik at om det er små problemer eller mangler med telefonen så blåses det opp til de grader. Mens totalt åpenbare feiler/mangler med "outsider" telefoner glemmes.

Lenke til kommentar

6 -> 4 er litt barbarisk spør du meg, men da får Android-gjengen noe å snakke om igjen i hvert fall.

Det er jo faktisk enda værre at du trodde at iPhone 4 skulle være perfekt med at den fikk en 6'er i fra Amobil tidligere.

 

Om du virkelig tror at iPhone 4 skulle være så bra bare fordi den fikk en terningskast 6 i fra Amobil, så tar du grusomt feil.

 

iPhone 4 har store problemer, og dette er noe jeg har visst i lang lang tid, så det skulle bare mangle at Amobil ikke kom tilbake å gjorde noe med terningskasten den fikk når Amobil endelig så selv at iPhone 4 har store problemer som gjør at den ikke er så bra som folk flest skal ha den til å være.

 

Jeg vet at min XPERIA X10 heller ikke er noe veldig bra sånn sett. Den fikk som sagt en 4'er den også. Og det er jeg forøvrig enig i. Men hovedsaken der er jo på grunn av Android 1.6. Hadde XPERIA X10 hatt Android 2.1 når Amobil testet den så hadde den garantert fått en 5'er.

 

Nå er Android 2.1 til XPERIA like rundt hjørnet da. Om noen få dager så har jeg det installert på min XPERIA X10.

 

Så hvis Amobil hadde testet XPERIA X10 på nytt da som dem faktisk burde når den har fått Android 2.1, så vil jeg nok tippe at X10 får en 5'er i karakter.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Mange som tror de vet noe om dette ! Jeg vet det ikke er tilfelle at de to telefonene som amobil har testet har problemet, da jeg vet om og selfølgelig har snakket med 5 stk som har dette problemet. Også en med 3gs som fikk dette etter nest siste oppdatering, og ble heller ikke løst med siste oppdatering. Dere som tror dere vet, finn dere en annen mobil. Jeg mener fortsatt Iphone er blant de 3 beste på markedet, men er forbannet på dette sensorproblemet.

Endret av knuhen
Lenke til kommentar

Ja, Amobil får i allefall hendene fulle fremover. Snart får X10 telefonene til SE ny oppdatering. Da burde vel karakteren opp, andre telefoner har sikkert hw feiler som viser seg etter 2-3 måneder på markedet. Da må vel karakterene ned. Ja, jeg er spent på hvordan amobil vil gjøre dette fremover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, Amobil får i allefall hendene fulle fremover. Snart får X10 telefonene til SE ny oppdatering. Da burde vel karakteren opp, andre telefoner har sikkert hw feiler som viser seg etter 2-3 måneder på markedet. Da må vel karakterene ned. Ja, jeg er spent på hvordan amobil vil gjøre dette fremover.

Gjør det vel slik som de pleier. At karaktene endres er jo ikke noe de nettopp startet med. :)

 

Kan vel også nevne at jeg selv ikke har vært plaget av verken antenne problemet eller denne sensoren på min.. kjører fortsatt 4.0.1, og sensoren min virker bra.

Lenke til kommentar

Ja, Amobil får i allefall hendene fulle fremover. Snart får X10 telefonene til SE ny oppdatering. Da burde vel karakteren opp, andre telefoner har sikkert hw feiler som viser seg etter 2-3 måneder på markedet. Da må vel karakterene ned. Ja, jeg er spent på hvordan amobil vil gjøre dette fremover.

 

Ett år gammel hardware fortjener aldri mer enn en 4er, om den er heldig.

Lenke til kommentar

phax: Det siste testeksemplaret dukket opp for under en måned siden. Vi har hatt to telefoner som har vært i bruk i redaksjonen.Det er normalt at vi dobbeltsjekker med nye enhter der vi mistenker at noe er galt. Her dreier det seg heller ikke om noen mistanke, men et problem som Apple selv har bekreftet at fins.

Flere i redaksjonen har kjøpt seg en iPhone 4 mener du og er nå arge på Apple og Steve Jobs? Eller har dere faktisk fått tilsendt flere testeksemplarer, fra hvilken leverandør?

 

Vi mener at fire måneder er lenge nok å vente på fiks til det som Apple har forespeilet en programvareløsning for.
Det skal nå ha vært lagt ut en fix i minst av en av oppdateringene som har kommet siden lanseringen. Muligens har ikke den fikset problemet for alle eller en gang for alle, men er rimelig sikker på at det stod i en release.

 

Av de vi har snakket med i dag for å finne ut om dette fortsatt er et utbredt problem rapporterte så å si alle at de hadde trøbbel med sensoren.
"De vi har snakket med i dag", det høres ut som dere har snakket med noen få som faktisk har dette problemet og kaller det seriøs nok journalistikk til å publiseres som et flertall.

 

Vi har ikke dyptpløyende statistikk omkring problematikken. Når 9 av de 10 første Iphone 4-brukere vi snakker med alle rapporterer problemer relatert til sensoren må vi kunne anta at problemet stadig fins.
9 av 10? Hvor mange har dere faktisk snakket med? Det begynner å bli interesant hva slags kilder dette er. Kildehenvisning?

 

Jeg hadde problemer med proximity sensoren under samtaler ca. 4-5 ganger siden jeg fikk den dagen etter lansering. Etter en av oppdateringene har jeg ikke opplevd problemet og jeg bruker den daglig både privat og i jobb. De 4-5 gangene det skjedde irriterte det meg voldsomt, men det er ekstremt lite av all tiden jeg har brukt den og jeg har ikke hørt andre kjente med telefonen klage eller nevne at dette skjer. Det har heller ikke skjedd hos meg på lang tid.

 

Dersom problemet er så omfattende som det virker kan vi heller ikke ta hensyn til at noen få ikke vil ha problemer med den. Et terningkast må være en generell anbefaling i forhold til kjøp.
Javel, så flertallet har problemer, kan vi snart få noen kilder på dette flertallet?

 

Når sjansen for å få en telefon som ikke virker er såpass høy, kan vi ikke anmelde telefonen kun på bakgrunn av de som allerede har kjøpt den og ikke plages.
Jeg forstår ikke hvor denne statistikkene dere lener dere steilt til kommer fra. Og som førstegangs iPhone kjøper fikk jeg faktisk med meg at hvis jeg hadde problemer med telefonen kunne jeg returnere den og få en ny, hadde jeg fortsatt problemet skulle jeg få heve kjøpet.

 

Det er et tilbud jeg aldri har hørt andre leverandører gi. Og gratis bumper til alle som vil ha, med godt utvalg i mange varianter. Jeg tok en selv om jeg ikke har antenneproblemet fordi med silikon får man et bedre grep. Nei, jeg kan ikke si noe annet en at Apple har forsøkt å behandle kundene sine så godt som mulig og gir dem garantier ingen andre gjør.

 

Problematikken er spesielt relevant i forkant av julehandelen som står på trappene.

Ja gud forby om noen skulle finne på å gi bort iPhone 4 til jul? En av de sjeldne som fungerer som tydeligvis mange i min bekjentskapskrets har vært heldige å få tak i. Eller var tanken her å skylde problemet med for liten kapasitet i mobilnettet i julestria på Apple?

 

Nei seriøst, dette var elendig journalistikk, ikke har jeg hatt noe antenneproblematikk hverken i Oslo eller godt utpå landet, fjellet osv og jeg får alle SMSer, MMSer og telefonsamtaler som forsøkes mot meg så lenge jeg ikke glemmer å slå av "flymodus" eller andre ting som sikkert en del gjør.

 

Nå venter jeg spent på at alle andre telefoner lansert siste 6 måneder skal devalureres i karakter fordi det er evt. betydelige bugs hos noen brukere, men ikke alle osv. Hva med å devalurere alle telefoner som ikke har fått etterlengtende Android oppdateringer en del måneder etter de ble releaset?

 

EDIT:

Nå mener ikke jeg at hverken iPhone 4 eller noen av Android telefonene lansert siste 6 måneder fortjener noen 6er (litt for slepphendte på toppkarakteren til tider), men å devalurer den 2 hakk pga. slik påstandsjournalistikk som dette er rett og slett komisk

Endret av Theo343
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, Amobil får i allefall hendene fulle fremover. Snart får X10 telefonene til SE ny oppdatering. Da burde vel karakteren opp, andre telefoner har sikkert hw feiler som viser seg etter 2-3 måneder på markedet. Da må vel karakterene ned. Ja, jeg er spent på hvordan amobil vil gjøre dette fremover.

 

Ett år gammel hardware fortjener aldri mer enn en 4er, om den er heldig.

Dette er tull og atter tull. Om et produkt er 1 år gammel f.eks så har det ingenting å si så lenge mobilene og hardwaren som er i telefonene fortsatt er meget bra I DAG og så lenge dem fortsatt er like bra teknoligi messig som andre mobiler er i dag.

 

Nå sier jeg ikke at XPERIA X10 f.eks er 100% like bra som HTC Desire HD f.eks. Men XPERIA X10 er fortsatt ganske så langt oppe i listen for å si det slikt.

 

Man kan ikke bare fortsette å gi en mobil som blir som ny (som XPERIA X10 vil bli med Android 2.1) med oppdateringer som gir en mobil enormt mye nytt og så bare slakte den f.eks bare fordi den er litt gammel i alder.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...