Jump to content

Leifen18

Medlemmer
  • Content Count

    1804
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

364 :)

About Leifen18

  • Birthday 01/12/1983

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

11558 profile views
  1. Altså, hvis lysets hastighet er eneste begrensning, ligger latency på 1 - 4 sekund. Ikke noe gamernettverk, med andre ord. Men Sør-Norge ser ut til å bli tidlig ute, faktisk. Det kan se ut som om Kristiansand er helt på grensa til å få 24/7 uptime allerede fra de første 400 ifølge denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=k73AFybi7zk
  2. Jeg skjønner ikke.... Hvordan kan de si at det ikke er noen spesiell grunn? Det er ikke bare mulig, men det er jo definitivt med meninga: EL - Elektrisk/Electric EK - Elektrisk kjøretøy EV - Electric vehicle EB - Elektrisk bil EC - Electric car Det er jo til og med et system med norsk først, så engelsk, og begynner med en felles.. :-P
  3. Jeg vil ikke ha robotstøvsuger før den er moddelert på noe som dette, så den kan ta begge etasjene, og lister og lignende er et ikke-problem, helst ikke en gang dører :-) Venta lenge på det, så dette er jo da det nærmeste jeg kommer et håp om at det er realiserbart innen overkommelig tid :-)
  4. Det verste med trådløst, er at det må lades. Enda en ting som må lades hver natt, og ikke holder hele dagen, om du har en dag med mye reising, for eksempel (eller som meg som gjerne kan høre 10-14 timer på en normal dag også). Om du glemmer å lade over natta står du uten lyd dagen etter. Om du har det eksakt rette utstyret er ikke dette like krise som det kunne vært. For eksempel, hvis du har Samsung sitt trådløse, er oppkoblinga uproblematisk, du kan lade dem i boksen, og boksen kan lades fra mobilen. Det betyr at du må bære rundt på en boks i lomma, men allikevel. I tillegg kommer også forsinkelsen. Det å spille med trådløst headset er jo bajs. Slik jeg ser det, er trådløst og kablet headphones to forskjellige kategorier til forskjellig bruk,selv om de er nokså like, og overlapper mye. Kablet er upraktisk når du skal ha en del fleksibilitet, trådløst er upraktisk når du skal høre lenge, eller om du feks glemmer å lade. Til sist: Er det noen som vet om det følger med headset til Note 10? Eller er det slik at når de kutter ut jacken, så kutter de like gjerne ut muligheten til å høre musikk uten at du bruker 1500 kr? (ja, du kan selvsagt kjøpe noe søppel, men om du vil ha lyd som er tålelig, må du omtrent opp i den klassen) om ikke, er jo også dét en solid minus til trådløst.
  5. Er det bare jeg som ikke finner slike deals som gjerne er der hvor det følger med en fordel av å forhåndsbestille? I fjor var det 512 GB til prisen av den laveste, året før var det klokke eller dex som fulgte med. Er det ingenting slik i år? Also, forstod jeg det rett at fra nå av er det eneste du trenger en helt vanlig USB-C - kabel, så har du Dex, og ferdig med det?
  6. Altså, det er det nettbrettet jeg skulle ønske jeg kjøpte. Jeg har venta på andreutgaven av dette siden et år etter det kom ut. Jeg har hatt Galaxy Note siden Note II, og jeg tenkte kanskje ikke det var nødvendig å ha en Note Tab også, særlig siden jeg egentlig ikke var overbevist om at jeg ville ha en tablet i utgangspunktet. Nå vil jeg gjerne ha, og har villet ha i mange år, men jeg ønsker en Galaxy NotePro 13.... :-P
  7. Så det er ikke så viktig fotgjengere blir drept eller skadet, bare de som sitter inni bilen er trygge, snakk om å få tunnelsyn. Tja, det er jo relevant med sikkerhetsgunksjonene her. Som du ser i videoen, ser du at måten de gidær denne scoren på, er når de først treffer bilen. Men du ser også fra testene at den unngår å treffe myke trafikanter. Det ville selvsagt vært enda bedre om det også var trygt for myke trafikanter å bli truffet av bilen, men at den unngår å treffe i utgangspunktet, er jo det aller beste. Så nei, det blir vanskelig å anklage for tunnelsyn når det denne testen faktisk viser er at den er best i klassen til å unngå å treffe i utgangspunktet, og den traff den ingen myke trafikanter i testen. Måten de testet det på, var ved å smadre "myke trafikanter" inn i bilen og se hvordan de tok skade. Men dette er jo en langt mindre viktig funksjon dersom de ikke krasjer i utgangspunktet. Den eneste av disse testene som ga noe annet enn full pott med myke trafikanter, var et barn som løp foran bilen, bak parkerte biler, så model 3 ikke skal se barnet før det ér i veien. Her kunne avstanden vært bittelitt lenger, men det var fremdeles bestått avstand til det løpende barnet.
  8. Det som virkelig ikke gir mening her, er å trekke frem elbiler. Om de først mener dette, og har satt et minimum og maksimum lydnivå, så burde jo dette gjelde alle relevante kjøretøy. Er de under minimum, burde det da legges til lyd, så den minst kommer opp til minimum, uavhengig av hva den drives av. Maksimum er potensielt annerledes, der de kan si at dette er maksimum fordi det er kunstig lyd, og dermed gjelder det ikke om det er naturlig lyd, eller de kan si at alle kjøretøy faktisk burde under maksimum også. (Jeg tenker førstnevnte løsning gir mest mening)
  9. "Denne avgiften var tidligere på 10 prosent, og da skal Tesla ha levert over 1000 biler per dag i snitt til Kina, ifølge nettstedet CleanTechnica. " Jeg ser det står det samme i kilden, men dette kan vanskelig stemme? Tesla har vel aldri vært over 30 000 biler i måneden, bare til Kina? De har vel bare så vidt vært over det totalt?
  10. Hei, det begynner å bli mye rart med PCen min etterhvert nå, så nå er det på tide å bytte ut PCen :-P Jeg antar at ingenting av det jeg har i dag kan bli med videre (potensielt unntak kanskje PSU?). Ja, utenom harddisker. Jeg fant det jeg skrev om PCen min for mange, mange år siden, kjøpt oktober 2010, så dette er det jeg har i dag: | Dell U2311H | Antec Skeleton Midi | Chieftec Nitro BPS-750C 750W | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 |AMD Phenom II X4 955 BE | Kingston ValueR. DDR3 1333MHz, 3x2GB, CL9 | MSI GeForce GTX 460 768MB | Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | OCZ 120 GB SSD Agility 3 | 2,6 TB HDD av varierte merker | 2 x Samsung DVD-brenner SH-S223L/BEBE | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G35 | Logitech Z-5500 5.1 | Oppgraderingene som er gjort siden er: RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24 Juli 2013 Skjermkort: R9 270 2GB fra Juli 2014 Skjerm (lagt til, ikke erstattet): AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF Så PCen er basically nesten 10 år gammel, så jeg skjønner jo at det er naturlig at den trenger en oppdatering. Det jeg krever av PCen er ikke så veldig mye (åpenbart, siden jeg fremdeles har dette oppsettet). Jeg vurderer imidlertid å begynne med litt lett videoredigering, og har forstått at dette er svært krevende av PCen, men jeg vet ikke hvor (og om det er mulig å få til budsjettpris; jeg er potensielt åpen for å høyne det, bare tenker at det ikke er noe vits å bruke mer penger enn nødvendig) Jeg forsøkte å begynne å sette meg inn i dette selv, men fant ut at her var det så mange nye ting; jeg syntes det var vanskelig å forstå hvilket skjermkort jeg skulle kjøpe i 2014 fordi jeg da var utdatert, så jeg var forberedt på at det var best å spørre En veldig enkel ting, er at jeg ønsker å redusere oppstartstiden betraktelig... Jeg vet ikke om det er slik at uansett hva du kjøper i dag, så har det lav oppstartstid, men jeg slår av PCen når den ikke brukes, så med dagens nærmere 2 minutt (av og til over 3), er det ganske heftig :-P Jeg spiller også litt innimellom når jeg vil slappe av og har tid til det, og kan godt tenke meg å spille noen litt nyere spill enn World of Tanks, men det er ikke viktig for meg å ha de høyeste innstillingene. Er det hensiktsmessig å få en ny systemdisk? Jeg prøvde å lese om M2 og slikt som jeg ikke har peiling på, men jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om det var hensiktsmessig, gitt at jeg har SSD allerede, men den begynner jo å bli ganske gammel. Setter veldig pris på god hjelp! Håper jeg allerede har gitt all relevant info, men om ikke er det bare å spørre
  11. Har dere vurdert å bare bruke EPA-standarden, siden den virker å være mest realistisk? Jeg skjønner at det ikke er europeiske standarder, men dere er vel ikke forpliktet til disse? Er det noen ulemper ved å bare forholde seg til EPA? Det må jo være bedre å snakke om mest mulig realistiske estimeringer, tenker jeg?
  12. Så... Mener du at iPhone faktisk møter alle kravene som er stilt? Eller mener du at det er et krav som er lagt inn som ikke har betydning, og kun er for å utelukke iPhone? Eller er det faktisk helt naturlig at iPhone ikke er med på denne lista?
  13. Jeg sliter litt med å se forskjellen på denne og Gear Sport? Er det eneste eSIM? Eventuelt hvilke andre forskjeller er det?
  14. Det kan være.... Men det synes I så fall å være et ganske dårlig tiltak... Slå av 20 000 på prisen de tok for det, og gjøre det obligatorisk... Om det kosta de 0 kroner med endringene (noe det åpenbart ikke gjør....) så ville de spart inn hele 3 og 4% av bilens salgspris... Forutsatt at ingen valgte dette alternativet fra før, selvsagt. Så om 50% valgte det fra før (det er nok litt høyt, tipper jeg), så går de i null med denne endringa, hvis endringene gjør at de netto kommer ut i 0 med endringene (de henter sikkert inn litt på at alle bilene nå produseres likt, men om det tilsvarer verdien av alt som følger med premiumpakka er et større spørsmål) Om det primært var for å tjene ekstra penger, kunne de ganske enkelt satt prisen opp det samme, uten å inkludere noe av det de tilbyr som tillegg... De har økt prisen før. De kunne også økt prisen på modell 3 med under halvparten, siden de produserer mer av den. I det hele tatt synes dette å være en dårlig måte å eventuelt hente inn ekstra penger.
  15. Model X har jo ikke vært på markedet i mange år heller. De første Model X ble levert i Norge i 2016, og en normal levetid for en bilmodell er i området 6-10 år. Man kan sikkert argumentere for at det begynner å bli på tide med en facelift, men egentlig kjører jo Tesla kontinuerlige forbedringer i stedet for større oppdateringer på et enkelt år. Model S er et eksempel på det, sammenligner man f.eks S100D fra 2018 med S85 fra 2012, så er det lite som ikke er endret: - Fronten er endret, inkludert lys. - Det benyttes helt nye motorer og motorkontrollere. Det er nå også 2 stk i stedet for 1 stk. - Laderen er ny (1 stk 400V 24A trefase, i stedet for 1-2 stk 400V 16A trefase) - Hurtiglading er økt fra 90 kW til 120 kW. - Batteriet er nytt, med ny kjemi, og nytt design på batterimodulene. Kapasiteten er også økt med nesten 25%. - Interiøret er endret, opptil flere ganger. - Det brukes ny senterskjerm og skjerm bak rattet. - Lysene bak er endret. - Design på dørhåndtak er endret. - Taket er endret, der glasstak nå er standard. Denne endringen krevde også endringer på rammen. - Den har fått parkeringssensorer, autobrems, ACC, feltholder, innfoldbare speil, osv. - Den har fått nytt HEPA kupeluftfilter. - Den leveres med nytt design på felger. Det som er beholdt på Model S er vel hovedsaklig fjæringen og store deler av karosseriet. Ellers er det meste endret. Du glemte å ta med at også Service er utvidet til 8 mnd ventetid Det var massevis han ikke tok med der, det meste er oppgradert... De har oppgradert lydsystem, GPU, filteret og masse mer... Men ja, de burde fikse seevicetid, om ikke blir det et mareritt når Model 3 også fosser innover veiene........
×
×
  • Create New...