Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Flott, flott! :-)

At noen kan finne på å argumentere for at mangler på telefon-funksjonen på en touchtelefon skal få stempelet Anbefalt mobil, er i mine øyne helt utrolig.

 

Støtter Amobil til det ytterste i denne konklusjonen, og det var nok et hardt valg, kan jeg tenke meg.

Ser at dere står sammen om dette, og det er veldig bra, og veldig viktig.

 

Håper flere steder hvor vurderinga av Iphone 4 er bastert på at denne fiksen skal ha kommet, men ikke er kommet (eller ikke har fungert som den burde), også revurderer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

genser: En ting er trafikken dette genererer, men like viktig er trafikken testen allerede har hatt. Vi må regne med at siden mange allerede har lest testen, er det mange som regner med at vår karakter fortsatt står. Det er viktig at også de som har vært innom før får vite om dette.

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at Amobil har baller til å granske sine egne besluttnigner, for så å justere slik at informasjonen blir mest mulig aktuell. Men.

På min Iphone 4 har jeg ingen problemer meg antennen. Jeg har ingen problemer med knusing av glass (jeg har mistet den flere ganger). Og jeg har ingen problemer med nærhetssensoren. Skal si meg enig at den ikke er en 6'er men en 5'er burde den få!

Lenke til kommentar

Antennagate, knuste skjermer og nærsensorer.... Forsøkene på å angripe Apples iPhone vil ingen ende ta. Kan bare snakke for meg selv og si at jeg aldri har hatt en telefon som kvalitetsmessig bør nevnes i samme setning som iPhone4. Rett og slett en enestående telefon. Terningkast 4 er en karaktersetting jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i når det gjelder min opplevelse av telefonen. Er det sensasjonsjournalistikken som råder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antennagate, knuste skjermer og nærsensorer.... Forsøkene på å angripe Apples iPhone vil ingen ende ta. Kan bare snakke for meg selv og si at jeg aldri har hatt en telefon som kvalitetsmessig bør nevnes i samme setning som iPhone4. Rett og slett en enestående telefon. Terningkast 4 er en karaktersetting jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i når det gjelder min opplevelse av telefonen. Er det sensasjonsjournalistikken som råder?

Kjære deg, er ikke bare du som har denne telefonen. Problemene de nevner er verifisert av Apple selv, og mange kunder klager også over de. Det vil da si at det er et utbredt problem, og de må gi en karaktert som gjenspeiler det du med en god sannsynlighet kan ende opp med (en iphone med nevnte problemer). Du kan fint ha en god opplevelse av telefonen, men i andre enden sitter det en med akkurat det motsatte inntrykket.

Lenke til kommentar

festlig å se job's disipler komme glass-eplet til unnsetning! La det være sagt, Iphone 4 er uten tvil en relativt sømløs og ukomplisert telefon når det gjelder bruk, på godt og vondt, men selv apple fanboys må vel kunne innse at dette er et stort problem for en stor andel av de som har skaffet seg iphone 4? Det er jo en annen sak om mange, la oss kalle dem "apple fans", velger å akseptere at problemet eksisterer eller ikke.

 

oisann, liten leif. Rettet.

Endret av kakesen
Lenke til kommentar

Der vil alltid eksistere uenighet angående kvalitet av nye enheter, og spesiellt så når vi snakker om en så høyprofils-release som iPhone4. At det finnes folk som har kjøpt en telefon som er tilnermet feilfri er ikke noe fenomen, men i dette tilfellet er det klart at der er flertallet som har fått defekte enheter. Det har heller ikke komt en oppdatering som skal løse problemene, til tross for varme ord fra Apple. Legg sammen dette, så er det ingen overaskelse at karakteren ble redusert noe, det er bare rett og rettferdig.

 

Her gjelder det å se "the big picture", og ikke bare basere seg på en enkeltopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel på en måte bra at dere justerer karakteren. Men for min del som aldri har hatt problemer med nærhetssensoren så vil det fortsatt være en telefon som fortjener bedre enn en 4er. Men som nevnt tidligere, er jo ikke kun jeg som har denne telefonen og problemet er tydligvis mer utbredt enn hva jeg trudde først.

Lenke til kommentar

Kjære deg, er ikke bare du som har denne telefonen. Problemene de nevner er verifisert av Apple selv, og mange kunder klager også over de. Det vil da si at det er et utbredt problem, og de må gi en karaktert som gjenspeiler det du med en god sannsynlighet kan ende opp med (en iphone med nevnte problemer). Du kan fint ha en god opplevelse av telefonen, men i andre enden sitter det en med akkurat det motsatte inntrykket.

 

Det var jo nettopp derfor jeg understreket at det var "min opplevelse".

Tror jeg kan finne ganske mange feil der ute hos folk blant aMobils andre sekser-kandidater uten at det er gjort endringer i anmeldelsene av den grunn.

Dette blir rett og slett for dumt. At det er så stor iver etter å komme med betydelige overdrivelser om iPhone viser vel egentlig bare hvor suveren den er.

Lenke til kommentar

Hva har dette noe for seg da?? Lengeeee siden iphone 4 kom og de som ha kjøpt har allerede kjøpt. Spill for galleriet som overhode ikke vil ha noe effekt for de tusenvis som allerede har kjøpt seg.

 

Men kanskje det kan bli en avgjørende faktor for folk som vurderer å kjøpe en iPhone fremfor en annen telefon rundt samme prisklasse? Dette er en såpass populær telefon, som kommer til å selge i bøtter og spann lang tid fremover. Selv har eg nylig bestillt meg en iPhone 4, men var ikkje klar over at dette var ett så stort problem som det tydeligvis er... Håper i det minste eg er heldig med min ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er også samme problem på en del 3Gs, kollega har levert den inn, plagdes ikke før 4.1 kom. Vet om 4 stk. Kollegaer som sliter med dette pluss meg. Irriterende telefonen blinker til når du holder den mot øret. Min gamle 3g var ikke slik. Om dette ikke blir rettet i neste oppdatering vil jeg heve kjøpet, da jeg definerer dette som en mangel. En stund trodde jeg det var plasten jeg la på skjermen som var årsaken, men nei.

Lenke til kommentar

Nedsetting av karrakter fordi amobil har mottatt to eksemplarer av en telefon som har en produksjonsdefekt høres helt idiotisk ut. Det virker for meg helt unaturlig om N8 skulle fått 0 poeng på kamera dersom amobil mottok en N8 (eller fire) med defekt kamera, eller at HTC H2 skulle få 0 på skjerm, dersom halve skjermen på amobil mottatte enhet var defekt.

 

Jeg antar at en fornuftig redaksjon hadde kontaktet gjeldene produsent og bedt om en fungerende mobil (som jeg antar de burde være villige til å fikse, for å få en bedre omtale, selvsagt forutsatt at de sender ut mobil til amobil i første omgang).

 

Å konkludere med at dette er et utbredt problem utifra en spørrerunde blandt de man kjenner er en logisk feilslutning. At en telefon har store produksjonsproblemer burde heller ikke være et trekkpoeng i en test (så fremt det finnes eksemplarer som fungerer), men burde heller resulere i et sett velskrevede artikler som ut ifra rigide undersøkelser kan presentere statestikk som sier: Selv om vi fant ut at telefon X er en god telefon i vår test, viser det seg at de har systematiske produksjonsfeil (lim inn bevis), og vi kan dermed ikke anbefale å kjøpe produktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...