Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar en til.

Samboer ber meg om å kjøpe havregryn i butikken. Kommer hjem med havregryn. Hun snerper sammen ansiktet: "åja. kjøpte du den? jeg mente sånn lettkokt, jeg da".

JAMMEN SÅ SKRIV LETTKOKT HAVREGRYN PÅ HANDLELISTA DA FOR FAEN!

Blir som om jeg skriver "Øl" på handlelista, hun kommer hjem med Aas. "Åja, kjøpte du Aas...?. Snerpe, Snurpe. Jeg mente Hansa da. faen ass. Og så var dagen ødelagt. Og ikke vi internett heller, så nå sitter vi på mobildata som noen forbanna hulemennesker..

Endret av Retroman
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Samboer ber meg om å kjøpe havregryn i butikken. Kommer hjem med havregryn. Hun snerper sammen ansiktet: "åja. kjøpte du den? jeg mente sånn lettkokt, jeg da".

Veldig gjenkjennelig. Kan oppfordre til å be henne bli med og velge på egenhånd. Det kan avverge noe snerping. Ville hun snerpet like mye om det var mora som handlet for henne og plukket "feil" variant, eller går det bare ut over deg fordi du er deg? I så fall, røde varsellamper..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (12 minutter siden):

Veldig gjenkjennelig. Kan oppfordre til å be henne bli med og velge på egenhånd. Det kan avverge noe snerping. Ville hun snerpet like mye om det var mora som handlet for henne og plukket "feil" variant, eller går det bare ut over deg fordi du er deg? I så fall, røde varsellamper..

He he. «Heldigvis» er det bare sånn hun er.. jeg skal skrive «øl» på handlelista og se hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis store havregryn hakkes opp, for eksempel av kjøkkenmaskin.. blir de visst det samme som lettkokte havregryn. Dette fordi de lettkokte havregryna ikke er kokte, men bare heter det fordi de er i mindre størrelse. Dette har jeg ikke visst om før. 

https://www.kk.no/helse/havregryn-dette-er-forskjellen-pa-store-lettkokte-og-okologiske/67750786

Dermed er det ikke så stor forskjell. Kun forskjell i koketid. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (42 minutter siden):

117 øre for strøm i dag, etter at strømstøtten er trukket fra, så det kunne vært dyrere.  (+nettleie)

I morgen skal det bli 139 øre. 

Midt og Nord er dyrere enn Sør. 

Hvilket land er det? Ikke Norge i hvert fall. Samtlige norske områder har snittpriser i dag inkludert mva og strømstøtte på 93-94 øre. Link

Screenshot2023-11-15at18-51-59Strmpris-FinnbilligststrmpStartsiden.png.854ac1efda211edaff89ef715850880e.png

Lenke til kommentar

Nå kan man jo stille spørsmål ved hvor mye av strømforbruket ditt som går til boligen, i betydningen normale boligformål. Hadde jeg startet lokalt smelteverk i kjelleren, på hobbybasis, så hadde nok jeg også fått samme spørsmål.

Strømstøtten kan godt utvides, men da tenker jeg hovedsaklig på ikke kraftkrevende industri og handel og næringsliv. Alternativt utvide til alle norske strømkunder.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

At man går inn på en webside og får popups:
Godta cookis (ok, den er pålagt)
Hei, vil du ha varsler fra butikken?
Vil du gi butikken din lokasjon?
Registrer din epost for nyhetsbrev her, få 10% på ett kjøp

scroller litt ned:
Bli kunde, registrer deg her!

Alt jeg skulle var å se prisen på en vare..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
On 15.11.2023 at 2:24 PM, Delvis said:

Youtube  "shorts"

Greit nok at det eksisterer, men lag det for i helvette i en egen kategori, og ikke bland det med mine subscriptions.

Ble så irriterende at jeg måtte ty til denne for å få de vekk.


En annen ting de kan ta med seg dit peppern gror er "premieres". Jeg går inn på youtube for å se en video NÅ, ikke kl 14 om 2 dager.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...