Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dart skrev (52 minutter siden):

Sparkesykkel skal vel regnes for sykkel. Ingen promillegrense, men det kan vel brukes paragrafer om generelt ansvar og om man er skikket til å gjøre det man faktisk frivillig gjør selv , enten det er sykkel eller andre lette transportmidler. Alle er ansvarlig for det de måtte forårsake, men fører og motpart er ikke forsikret på leiesykkel. Hjemforsikring har ofte noen vilkår om sykkel, men om det gjelder selvdrevet sparkesykkel må sjekkes.

Hvis en fører skulle skade seg selv og har personlig fritids- og ulykkesforsikring, så er det et stort problem om man er beruset - uansett lovens bokstav, for da er det forsikringsvilkåra som gjelder. Ingen erstatning.

Jeg ville blitt salig forbannet om jeg eller mine skulle bli påkjørt av en som kjørte i fylla uansett. Og jeg er ikke verken redd, nådig, tilbakeholden eller tålmodig. 

Det virker som mange er opptatt av om de kan slippe eller snike seg unna et ansvar for ulykker om de er fulle. Å undersøke hvordan man kan slippe unna ansvar for egne handlinger er umoralsk - så det holder.

Å stikke av fra et åsted er uansett forhold - strengt forbudt, og det blir saftige bøter om vedk blir tatt.

Det er en ting til: regress. Om noen kjører på andre i fylla, og offeret er forsikret, så vil selskapet kreve regress for alle kostnader av den som har skylda. Da kan det bli dyrt.

Det er ingen enkel problemstilling, men samme ansvar som sykkel stort sett.

Var en som fikk forsikring etter å ha innrømmet å drukket 8? Enheter og krasjet med elsparkesykkel, mener det stod i notisen min. Men han fikk bare 50% av hele summen dekket.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sitat

I 2010 skal 20 000 kvm nytt butikkareal og 1500 parkeringsplasser under tak stå klare. 

Det er artikler om dette fra 2006, hvor City Syd skal bygge parkeringshus.
Nå er vi i 2021 og ingenting har blitt gjort.

Jeg kjører til City Lade kun på grunn av parkeringsplassene.
Flere mil ekstra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
djgudleif skrev (1 time siden):

Jævla pertentlige bitch

Det siste nye som er in er å bli krenket av det minste.

Samer er blitt parodiert så lenge at ingen syns det er rart eller krenkelser.

Honningsvågrevyen vant en pris med "samisk politi" som skal fokusere på fraflytting i Finnmark. En politimann er eneste innbygger i en forlatt bygd: Nedre Lappigropa. Sketsjen er hysterisk morsom for de som liker sånt, og ikke krenkende for noen.

Den neste er "Jeg blir så hoppende glad". En parodi, men hvem er krenket? Ingen.

Tilbake til surpompen:

Hvis noen har sett japanske, sørkoreanske og thailandske talkshow som det går 13 av på dusinet, så vil de ikke syns det er det minste rart at de blir parodiert uansett. Det er full rulle og rene apesirkus (alle mennesker er apeart: menneskeape) og ligner på Muppetshow på speed 🙂 Surpomp-dama med norsk-koreansk opprinnelse som klager har ikke sett slike, det har de færreste nordmenn.

 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (35 minutter siden):

Samme her. Selv om jeg skrur lyden helt ned på mobilen så er det så høyt at jeg får vondt i ørene når jeg snakker i tlf (med headsett). 

Helt ned er "mute", altså ikke noe lyd.
Kanskje du mener på siste hakk før mute, men kanskje det er noe feil med headsettet ditt. Evnt. at det har egen volumkontroll.
 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 minutter siden):

Helt ned er "mute", altså ikke noe lyd.
Kanskje du mener på siste hakk før mute, men kanskje det er noe feil med headsettet ditt. Evnt. at det har egen volumkontroll.
 

Bruker samme headsett som før. Problemet oppstod da jeg skiftet tlf, og kun ved ringing. Kan skru opp eller ned til passelig lyd når jeg skal høre på musikk eller se en video.  Mente siste hakk før "mute", ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...