Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Det er mangel på lovverk jeg snakker om, regler og et førerkort eller kurs og maks hastighet MÅ ned.

Perfekt om du vil tråkke teknologisk nyvinning nedi gjørma. Som jeg sa så er det ingen reell forskjell mellom en elsparkesykkel og en vanlig sykkel. Faktumet at sykling er vanskelig under heroinrus (!) overbeviser meg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (5 timer siden):

Dette er ganske ironisk ja. Er det sensitivt og skal sendes på papir må det være rekommandert post. Det stjeles daglig post fra fysiske postkasser.

Ja, også i tillegg forsvinner fysisk post eller blir levert til feil person. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Perfekt om du vil tråkke teknologisk nyvinning nedi gjørma. Som jeg sa så er det ingen reell forskjell mellom en elsparkesykkel og en vanlig sykkel. Faktumet at sykling er vanskelig under heroinrus (!) overbeviser meg ikke.

Er det å tråkke teknologi i gjørma å kreve regler, fartsgrense og promillegrense?

Når bilen var ny så krasjet barn og fulle i Norge hele tiden... I Norge og Sverige fikk vi regler.

I land i sør europa er det full fart og promille og null fotgjengerfelt...

Jeg foretrekker Norge og trafikkreglene...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Er det å tråkke teknologi i gjørma å kreve regler, fartsgrense og promillegrense?

Når bilen var ny så krasjet barn og fulle hele tiden... I Norge og Sverige fikk vi regler.

I land i sør europa er det full fart og promille og null fotgjengerfelt...

Jeg foretrekker Norge og trafikkreglene...

Ved å gjøre lavterskeltransport til høyterskel ja. Jeg garanterer deg at særskrevne regler og sertifikat på elsparkesykler er like effektivt som å bare regelrett forby dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Ved å gjøre lavterskeltransport til høyterskel ja. Jeg garanterer deg at særskrevne regler og sertifikat på elsparkesykler er like effektivt som å bare regelrett forby dem.

En ett-totimers innføringskurs av utleier, og maks fart, aldersgrense og promillegrense tåler elsparkesykler...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Innfør sykkelsertifikat også da. Jeg er sikker på at det hjelper med å få ned bilbruken i byene.

Er det ikke maksimalt hastighet på elsykkel allerede?

La meg sjekke i farta.

Fant litt.

https://dinside.dagbladet.no/fritid/hvor-fort-gar-det-egentlig-an-a-sykle-med-en-elsykkel/69658005

https://www.nrk.no/norge/kan-du-reglene-for-el-sykler_-1.14040356

 

Som! Min venn Google og NRK sier så er det masse regler for elsykkel. Ofte samme som moped. Krever bevis, alder og maksfart og promillegrense...

Men ingen for elsparkesykler..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (8 timer siden):

Bileiere av fancy dritt-Tesla og lignende med alarmpakker som får alarmen til å gå bare en flue flyr forbi som ikke slår av alarmen før de går fra bilen på ferjer. Fuck dere. 

Vi bor i litt fint strøk, og sønnen vår som øver på å sykle i gaten vår ble skremt av en ny sånn. Jeg synes det var litt komisk.

De har vel justert den slik at den piper bare noen nærmer seg.

Husk at disse er i hovedsak bygget for USA et sted uten NAV og med mye desperat kriminalitet og ran.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Husk at disse er i hovedsak bygget for USA et sted uten NAV og med mye desperat kriminalitet og ran.

Hva så? Den har en feature hvor du kan slå den av og den automatisk går på igjen neste gang du parkerer. I alle fall på Tesla. Verste er at de gjerne kommer og slår av alarmen en eller to ganger før de bare drifter i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (42 minutter siden):

Hva så? Den har en feature hvor du kan slå den av og den automatisk går på igjen neste gang du parkerer. I alle fall på Tesla. Verste er at de gjerne kommer og slår av alarmen en eller to ganger før de bare drifter i det. 

Det er flere fancy biler som har det nå, en ny Audi, ny Tesla.

Det er harde tider, og mye kriminalitet.

Unødvendig i Norge sef, men ikke i Sverige der gjenger tenner på 20 biler i helgen på trass.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 timer siden):

Vi bor i litt fint strøk, og sønnen vår som øver på å sykle i gaten vår ble skremt av en ny sånn. Jeg synes det var litt komisk.

De har vel justert den slik at den piper bare noen nærmer seg.

Husk at disse er i hovedsak bygget for USA et sted uten NAV og med mye desperat kriminalitet og ran.

Hadde en bil med bevegelsessensor inni bilen som var så sensitiv at den gikk av hvis det var en flue inni bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Spydige svar på seriøse innlegg, og personangrep fordi svarer ikke liker at andre mener noe. Mobbing.

Nettikette sier meg at man skal avholde seg fra slikt. Det er faktisk mennesker som skriver, og selv om man er anonym så er det slett ikke rett å legge ut spydigheter og angrep på personer og personers meninger. Det er ikke noe å hente på å fornærme eller trakassere mennesker man ikke har møtt og ikke vet noe om.

Heldigvis går det å holde peker over den spydiges avatar og velge "Ignorèr medlem" og krysse av på alt. Vipps blir alle dennes innlegg usynlig.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Tåkefyrste said:

https://www.dagbladet.no/sport/norge-tar-selvkritikk/74091474

At det på noen måte er vårt ansvar å sørge for likestilling i antall medaljer. For en tåpelig problemstilling.

Det virker som idrettssjefen synes det er sitt ansvar at jentene også skal nå sitt potensial aka. Vinne medaljer.

Det er da ganske normalt å ønske at sitt lag skal være best, om man er en sjef for det laget.

Det er du som gjør problemstillingen tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Atib Azzad said:

Det virker som idrettssjefen synes det er sitt ansvar at jentene også skal nå sitt potensial aka. Vinne medaljer.

Det er da ganske normalt å ønske at sitt lag skal være best, om man er en sjef for det laget.

Det er du som gjør problemstillingen tåpelig.

Så det er ikke godt nok å sende de beste fra begge kjønn. Man må oppnå akkurat like resultater også.

Hva er løsningen fremover da? Sende dårligere menn slik at vi får likt resultat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Tåkefyrste said:

Så det er ikke godt nok å sende de beste fra begge kjønn. Man må oppnå akkurat like resultater også.

Hva er løsningen fremover da? Sende dårligere menn slik at vi får likt resultat?

Ser du ikke selv at det er du som gjør dette rart?
Jo, man må sende de beste man har, og hvis noen av dem viser seg å ikke vinne, så er det jo åpenbart ledernes målsetting at disse skal vinne ved en senere anledning..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart er å dele opp utøverne i grupper. Man må heller være fornøyd med de individene som vant medalje, og være skuffet over de som ikke vant. Men å sitte å måle menn og damer opp mot hverandre i håp av at vinnermedaljer skal være likestilt mellom kjønn er å skape problemer der det egentlig ikke er noen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...