Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tystere er ikke mine beste venner.

 

Litt humor må være lov.

 

Men det er min mening.

 

Min irritasjon..

 

De blåBlå. Tar bort ung ufør fra handikappede, gir avslag 100000 på luksusbiler og milliarder til FN i håp om jobb i Fn. Bompenger er skyhøye og høyere, og barn, ungdom blir nektet kosmetisk tannregulering.

 

For luksusbiler bensinsluk og FN og skattelette for de rikeste er bra prioritering..

 

 

Ikke alt som er bra med Ap og SV Grønt og Sp også, men de prioriterer mer rettferdig. Og uhu kanskje hvermansen må betale 200 kr mer i skatt og kong Insanimo litt mer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å ta bort ung ufør betyr 5-6000 mindre i måneden for handikappede.

 

Jeg har en bestevenn som er i den båten.

 

Det er syk prioritering. Når de samtidig skrur ned avgift 100k på luksusbiler, fravær av luksuskatt osv og tar bort pendler fradrag, fjerner 6000 fra Aap og kaster de på sosialkontoret så er det helt soleklart at systemet stinker.

 

FN milliarder er et sjekketriks på vår skatteseddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide at folk tar en virkelighetssjekk.

 

Nå og i økende mengde fremover vil arbeidere være foreldet i arbeidsmarkedet enten de er arbeidsføre eller ikke. Jo flere som konkurrerer, desto større krav til ferdigheter stilles for ikke å falle utenfor. I den digitale hverdagen konkurreres det på kryss av geografiske lokalisasjoner.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt sykt hvor lite oppmerksomhet og offentlig kritikk som rettes mot de mer enn 5600 lovbruddene Lan Marie Berg er ansvarlig for i Oslo.

Enig.

Helt utrolig at dette ikke får alvorlige konsekvenser. Dette viser bare hvor korrupt hele det politiske systemet er. Grrrr.

 

PS:

Og nå er man oppe i over 15.000 lovbrudd...:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/nye-lovbrudd-i-alle-etatene-til-byrad-berg_-over-15.000-lovbrudd-1.14738782

Lenke til kommentar

Så spør jeg igjen i irritasjon. Hva skjer med Frp som beskylder flyktninger for brann tagging og trusler?

 

Eller folk/politikere som bløffer om reiseregning??

 

Er ikke bare blå side dette...

 

Folk som juger om at Norge er i KRIG mot Libya? Fører folk bak lyset om noe som egentlig er krigsforbrytelser?

 

Hva skjer? Ingen kommer i fengsel, de får feite jobber og toppstillinger i internasjonale organisasjoner...

 

OM de kommer i fengsel, noe de aldri gjør.. Så havner de ikke på ILA, det er for innbruddstyver og narkiser....

 

De havner i et idyllisk rosa-fengsel med kurs, tennis og golf.....

Der som Exit-finans folk havner om de trikser for mye med skatten.

 

 

Når det er null konsekvenser så er det fritt frem. Og det er noe av grunnen til politikerforakt og Brexit, Trump osv

 

 

Politikere lever i Lala-land, der matminister i Venstre ikke vet hva et brød koster, hva en melk koster eller hva en øl koster...

 

Fordi han ALDRI har behøvd å tenke på det.

Har vel en assistent for sånt eller bare drar kortet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke fått med meg. Hva foregår?

Ung ufør fjernes fra AAP, og satsen på AAP for de under 25 senkes til 11 000 pr mnd brutto eller noe slikt. Netto blir vel mellom 7 og 8 000 pr mnd.

 

I realiteten betyr dette at en 22 åring med varig skade, sykdom eller annen lyte må gjennom 3 år med "utprøving" med en inntekt langt under fattigdomsgrensa. Inntekten er ikke nok til å dekke husleie i dagens leiemarked.

For de under 25 blir nå AAP en skattepliktig sosialstønad som er lavere enn den reelle sosialstønaden.

 

Merk mine ord: Vi nærmer oss en tid hvor det kommer en gedigen økning av hjemløse med veldig god råd, da trygda er ikke nok til å dekke husly. Det som for ti år siden var nok til å dekke leie av 50-60 m² med strøm, vil i dag såvidt dekke et rom på 8-9 m² i bofellesskap uten strøm.

Og vi kommer til å se flere desperate angrep fra psykisk syke personer. Fra personer som allerede i dag er på kanten, og alt de trenger er et lite dytt fra de som liksom skal ta vare på dem (staten). Når staten da tar fra dem det lille de har, så kommer det til å smelle. NAV har allerede opplevd hva som kan skje når staten gjør livet til folk verre, og det kommer til å skje igjen hvis staten fortsetter å torturere de svakeste i samfunnet.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ung ufør fjernes fra AAP, og satsen på AAP for de under 25 senkes til 11 000 pr mnd brutto eller noe slikt. Netto blir vel mellom 7 og 8 000 pr mnd.

 

I realiteten betyr dette at en 22 åring med varig skade, sykdom eller annen lyte må gjennom 3 år med "utprøving" med en inntekt langt under fattigdomsgrensa. Inntekten er ikke nok til å dekke husleie i dagens leiemarked.

For de under 25 blir nå AAP en skattepliktig sosialstønad som er lavere enn den reelle sosialstønaden.

 

Merk mine ord: Vi nærmer oss en tid hvor det kommer en gedigen økning av hjemløse med veldig god råd, da trygda er ikke nok til å dekke husly. Det som for ti år siden var nok til å dekke leie av 50-60 m² med strøm, vil i dag såvidt dekke et rom på 8-9 m² i bofellesskap uten strøm.

Og vi kommer til å se flere desperate angrep fra psykisk syke personer. Fra personer som allerede i dag er på kanten, og alt de trenger er et lite dytt fra de som liksom skal ta vare på dem (staten). Når staten da tar fra dem det lille de har, så kommer det til å smelle. NAV har allerede opplevd hva som kan skje når staten gjør livet til folk verre, og det kommer til å skje igjen hvis staten fortsetter å torturere de svakeste i samfunnet.

De kommer ikke til å gjøre noe før nok en ansatt har blitt knivstukket til døde av en fortvilt og mye mulig syk bruker. 

Lenke til kommentar

De blåblå prioriteringene er så idiotiske og urettferdige. Kjenner jeg blir hissig.

 

Vil det si at de som er ung ufør i dag og har vært det noen år, men er over 25 år vil få mindre utbetalt i måneden?

 

I så fall må jeg selge leiligheten fort som faen. Lever på smertegrensen den dag i dag.

Lenke til kommentar

Man stemmer ikke for felleskapet når man stemmer blått. Jeg har en blandet følelse av det her. På en side er det utrolig tilfredstillende å tenke tilbake på alle de lavtlønnede/trygdede personene jeg har på Facebook (som så og si var talspersoner for frp før valget) som nå får smake på sin egen dumskap. På den andre siden er det trist å se på at de som allerede sliter har klart å lure seg selv til å tro at de vil få det bedre under høyre/frp.

 

Tror ikke det er feil å påsta at med populistiske relativt uviktige poenger så vinner man mange av velgerne som ikke evner å sette seg inn i mer kompliserte ting enn bompenger og et par % skattelette. Som om den skatteletten påvirker deg som tjener lite på noen som helst positiv måte..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som er allergiske mot å bruke blinklys irriterer så grundig.

 

Det er så lett å vippe på spaken ved siden av rattet, så hvorfor skal det være så J**LA vanskelig for enkelte?!?

 

 

Oppnår ikke annet enn å fortelle andre at man er en idiot som driter i medtrafikantene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...