Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Har sånn online lege gjennom forsikringen. Eyr.

Så sto det da at jeg kunne få influensavaksinen for 240kr. Sto ingenting mer om pris for vaksinen. Så tenkte jeg oki, det er jo rimelig siden legen tar 327kr.

 

Så nå etterpå når jeg har betalt og fått resept, så står det at nå skal jeg «bare» betale selve vaksinen på 237kr. :)

 

Med andre ord ble dette dyrer. Helt idiotisk at det ikke står inne når du bestiller vaksinen at det koster 240kr for resept og vaksinen kommer utenom på 237kr.

 

Først ETTER jeg var fått resepten så får jeg link om hva det kostet ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis blitt "inn" å skrive slike kommentarer på Youtube:

 

*Tekst her*

 

 

 

 

"Les mer"

*Avsluttende tekst her*

 

Irriterer meg at folk ikke bare kan skrive alt i èn setning, i stedet for å måtte trykke på "Les mer" for å kunne lese resten av kommentaren.

Lenke til kommentar

Om du har bestilt det online har du gjerne angrefrist?

Står i vilkårene at det ikke er angrefrist på helsetjenester ... :/

 

Hvis det fortsatt står at du skal betale 240 for vaksinen i reklamen, så kan du kreve den sluttsummen. Alle merkostnader skal føres opp.

Jeg ser det står dette markert i rødt av meg:

27-EB9419-EEC7-43-F9-8798-AB6924-A23604.

 

Jeg la ikke merke til dette og jeg tenkte ikke at det skulle være så mye som 237kr i tillegg etterpå :(

Lenke til kommentar

Står i vilkårene at det ikke er angrefrist på helsetjenester ... :/

 

 

Jeg ser det står dette markert i rødt av meg:

27-EB9419-EEC7-43-F9-8798-AB6924-A23604.

 

Jeg la ikke merke til dette og jeg tenkte ikke at det skulle være så mye som 237kr i tillegg etterpå :(

EYR og lignende er mye dyrere enn å dra til fastlegen på et generelt grunnlag.

 

Kjempebra du planlegger å ta influensavaksinen!! ble en litt dyr lærdom for deg, men, fortsatt er lærdom å ta med videre :)

Lenke til kommentar

Ubrukelige Oslo kommune.

 

Henvendelser forsvinner bare i et sort hull, og blir liggende i en evighet før de gidder å svare...

 

Tilbudene til de som trenger hjelp blir bare dårligere for hvert år som går!!!

Og så mange som er ansatt av stat og kommune skulle en tro det gikk kjapt. Men nei. Jo flere kokker jo mere søl.

 

Men slik er det i det offentlige der det ikke er noe krav. Kompis av meg startet som maler for kommunen. Fikk jo kjeft huden full første dagen fordi han jobba for fort. (Han har alltid jobbet i private firma)

 

Og ble bedt om og roe ned eller så fikk de mer og gjøre. Siden de over dem kunne bli vandt til det tempo og forlange mer.

 

Han ble der bare i 2 måneder da sitte på ræva og drekke kaffe hele dagen var ikke akkurat jobben han tenkte seg.

 

Ser for meg det er samme der, de tar x antall søknader om dagen. Så er det kaffe resten..

 

Fungerer dårlig når 10-50 regelen gjelder overalt. 10% av arbeiderne vil gjøre 50% av arbeidet. Men de 10% blir kuet i det offentlige. Så de får ikke lov til og yte.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Irriterer meg også over siste dekktest på Motor.

 

Piggdekk og piggfrie dekk får tydeligvis relativ score, som gjør det umulig å sammenligne piggfrie og pikkdekk uten å se på de faktiske tallene.

 

Et piggdekk med bremselengde på is på 9,42 meter får kun 12 i score, mens et piggfritt med bremselengde på 10,84 meter får toppscore = 15...

 

https://www.motor.no/artikler/2019/oktober/dekk-vinterdekktest-2019-oversikt-poeng-enkeltkategorier/

Lenke til kommentar

Og så mange som er ansatt av stat og kommune skulle en tro det gikk kjapt. Men nei. Jo flere kokker jo mere søl.

 

Men slik er det i det offentlige der det ikke er noe krav. Kompis av meg startet som maler for kommunen. Fikk jo kjeft huden full første dagen fordi han jobba for fort. (Han har alltid jobbet i private firma)

 

Og ble bedt om og roe ned eller så fikk de mer og gjøre. Siden de over dem kunne bli vandt til det tempo og forlange mer.

 

Han ble der bare i 2 måneder da sitte på ræva og drekke kaffe hele dagen var ikke akkurat jobben han tenkte seg.

 

Ser for meg det er samme der, de tar x antall søknader om dagen. Så er det kaffe resten..

 

Fungerer dårlig når 10-50 regelen gjelder overalt. 10% av arbeiderne vil gjøre 50% av arbeidet. Men de 10% blir kuet i det offentlige. Så de får ikke lov til og yte.

Dette er overhodet ikke noe som er forbeholdt kun det offentlige. Jeg har jobbet i mange private bedrifter som fungerer på nøyaktig samme måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bakseteavgiften

Skal på hytten til helgen og da må vi kjøre 3 biler, fordi jeg ikke har baksete og dermed ikke kan ha med barn i bilen

(Baksetet ligger hjemme og den dagen det blir gratis å montere så blir det montert)

Du må ikke... Du velger å gjøre det fordi du av en eller annen grunn har kjøpt en bil subsidiert for næring til privat bruk...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...